1.359 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 27 Svar

MT
MT
MC-er: 1 Emner: 2 Svar: 27

GPS model og pris GPS model og pris

Jeg har brugt noget tid på at glo efter gps løsninger, priser, maps osv.

Jeg var nået frem til en TomTom Rider 410 men kunne så kun finde den ældre 400 model i dk butikker (kiggede bare online på pricerunner). Den 400 model jeg kunne se til rimelige penge kostede 3k. med EU kort.

Kiggede så på tomtoms web for at finde en forhandler der havde 410 og så at der kunne man købe deres "410 Great Rider Edition" model med hele verdens kort, livstid kort, trafik og fotofælde opdatering for samme penge. Den har jeg hapset og ville lige give det videre til andre. Jeg ville selv have følt taget hvis jeg havde købt den ældre model med mindre kort og opdatering for samme penge.

Det er nogle år siden jeg kørte mc og da jeg sidste gang købte var det altid langt dyrere at købe via producentens egen web så derfor tænkte jeg at i andre måske også kunne overse det smiley

http://www.tomtom.com/en_gb/sat-nav/motorcycle-sat-nav/

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af tagplade 1.200 kr.
  • Udskiftning afdørhåndtag til altandør 1.200 kr.
  • Altandør 1.150 kr.
  • Tætning af ovenlys vinduer 1.000 kr.
  • Ophæng af stort spejl i opgang 500 kr.
  • Hænge TV op, hænge hylde op og hænge gardiner op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  GPS model og pris
  • #1   20. jul 2016 Det var ikke galt - måske man burde opgradere...

• #2   20. jul 2016 Tomtom 400 koster knap 2700 i elgiganten. Den du linker til koster knap 4000. Så helt samme pris er det da ikke. Overvejer selv at købe den der heder 400 nemlig. Men har nu hørt at det der med at den kan vælge snoede veje slet ikke virker.

• #4   20. jul 2016 er den i elgiganten med gratis kort opdateringer + alt det andet?

• #5   20. jul 2016 3000 ?? Den du linker til koster 399 pund. Som er 3542kr. Så hvor står der 3000kr ?

• MT
    MT Tilmeldt:
    jul 2016

#7   20. jul 2016 Ok, hvor er det dog underligt, igår da jeg gik ind på siden (samme link) stod det på dansk og prisen var 2.999.-

Kan godt se at nu er linket til en forkert version med alt muligt ekstra gejl f.eks. holder til bil osv.

den rigtige er her:
    https://www.tomtom.com/da_dk/drive/motorcycle/products/rider-410/

Undskyld forvirringen

• #8   20. jul 2016 Så giver det mening. Så ville jeg også vælge den nyeste istedet for at spare 300kr smiley

• #9   20. jul 2016 ah så ikke lige at det var pund - men det er også nede på omkring 8.8 så prisen bliver 3500,- i stede.

• MT
    MT Tilmeldt:
    jul 2016

#11   22. jul 2016 Så fik jeg min sat på og til. Det spiller sku. Ingen rystelser, ikke noget med at fedte med mobilen eller tænke på strøm osv.

profilbillede
  • MT
    MT Tilmeldt:
    jul 2016

#12   22. jul 2016

profilbillede
  • MT
    MT Tilmeldt:
    jul 2016

#13   22. jul 2016

profilbillede
  • #14   22. jul 2016 Ser godt ud. Har du prøvet om den der feature med at den vælger den mest snoede vej virker i praksis?

• MT
    MT Tilmeldt:
    jul 2016

#15   22. jul 2016 Nej har jeg ikke fået prøvet endnu smiley

• #16   22. jul 2016 Du må gerne give lyd når du prøver. Det skulle nemlig være den eneste grund til at jeg ville skifte til den model. Og fedt hvis det rent faktisk fungere.

• MT
    MT Tilmeldt:
    jul 2016

#17   22. jul 2016 Jeg skal prøve at huske det smiley må sige at jeg normalt bruger gps når jeg skal til et specifikt sted uden "omsvøb" og når jeg hygge-kører er det ud og "opdage" så der bruger jeg den faktisk ikke.

• #19   22. jul 2016 Fedt nok smiley så tror jeg sgu jeg køber den. Tomtom betragter nok ikke noget under 200 meter som en bakke. smiley

• #20   22. jul 2016 Er det et stik til hovedtelefon som hænger ud af holderen? Hvis ikke, er der så et stik til det? Bruger in-ear hovedtelefoner for støjdæmpningen, så er ikke så fokuseret på bluetooth.
    Kører med Garmin GPS lige nu, men kunne være fristet til at skifte, nu TomTom er kommet ned i en størrelse man kan have i en lomme. Prisen er også ret konkurrencedygtig.

• MT
    MT Tilmeldt:
    jul 2016

#21   22. jul 2016 Hænger ligefrem? smiley fnys skal du disse min fine installation smiley
    Det er til strøm og det sidder fint til under styret (det var enten over eller under såee)

Nej der er ikke udgang til headset på den.

• #22   22. jul 2016 Ser frem til en anmeldelse af den MT - kunne godt være fristet smiley

• MT
    MT Tilmeldt:
    jul 2016

#23   29. jul 2016 Indtil videre er jeg mere end tilfreds, jeg har tidligere haft den 2 version af tomtoms og også en fra garmin på mine mc´ere og denne er en langt højere kvalitet både med skærm og hardware (hastighed) hvilket den selvfølgelig også gerne skulle være.

Den virker rigtigt godt og TomTom har endelig fået styr på nogle af de ting som jeg tidligere bedre kunne lide ved garmin. F.eks. at man blot kan søge på et vejnavn og få alle byer med det vejnavn.

Den virker rigtigt godt og hurtigt og skærmen er virkelig god og er synlig selv med direkte sollys på. Den sidder virkelig godt og har ingen rystelser og det på trods af at min cykel jo godt kan knurre lidt ind imellem smiley dog har jeg brugt en "plade" i stedet for de medfølgende styrholdere.

Den opdateres enkelt via programmet "TomTom My drive connect" og selvom jeg godt kan undre mig over at de endnu ikke har fattet at den slags skal passe sig selv når man kommer hjem via et valgt wifi så kan man nok ikke forvente det helt endnu.

Jeg er godt tilfreds smiley

• #24   29. jul 2016 Fedt tak for opfølgning. Jeg bestilte den i onsdags aften. Så den skulle gerne dukke op mandag. Ligger hele verdenskortet på enheden til at starte med, ellers skal man selv hente den verdensdel man ønsker ? Jeg skal nemlig bruge den i Grækenland om en uge.

• MT
    MT Tilmeldt:
    jul 2016

#25   29. jul 2016 Der ligger europa på den når du får den og så kan du hente hvad du skal bruge eller købe et hukommelseskort hvis du vil have hele verden fast liggende på enheden. Der er rigeligt plads til at lægge mere end europa på uden at købe kort til den.

Hvis du vælger at købe et kort vil jeg anbefale dig at købe et hurtigt et så du ikke ender med en langsommere enhed. f.eks. et "Samsung MicroSDXC Pro+"

http://www.pricerunner.dk/pl/61-3071316/Hukommelseskort/Samsung-MicroSDXC-Pro-UHS-1-U3-64GB-Sammenlign-Priser

• #26   29. jul 2016 Super. Hvis bare Europa er på, så kan jeg klare mig den kommende ferie.

• MT
    MT Tilmeldt:
    jul 2016

#27   29. jul 2016 Den skulle være i vinkel smiley Det pre-installerede europa skulle indeholde følgende lande

Albanien 70%
    Andorra
    Belgien
    Bosnien-Herzegovina 77%
    Bulgarien 75%
    Cypern
    Danmark
    Estland
    Finland
    Frankrig
    Gibraltar
    Grækenland
    Holland
    Irland
    Italien
    Kosovo
    Kroatien
    Letland
    Liechtenstein
    Litauen
    Luxembourg
    Malta
    Monaco
    Montenegro
    Norge
    Polen
    Portugal
    Republikken Makedonien 77%
    Rumænien 98%
    Rusland 75%
    San Marino
    Schweiz
    Serbien
    Slovakiet
    Slovenien
    Spanien
    Storbritannien
    Sverige
    Tjekkiet
    Tyrkiet 92%
    Tyskland
    Ukraine 45%
    Ungarn
    Vatikanet
    Østrig

• #28   29. jul 2016 Kanon. Tak for det smiley

• MT
    MT Tilmeldt:
    jul 2016

#29   29. jul 2016 Har i øvrigt smidt sådan et glas skærmbeskytter på for ikke at få skærmen ridset med mine handsker. Gider ikke skulle tænke på om der er et fnug på mine handsker når jeg triller smiley

http://www.ebay.com/itm/121831737403?_trksid=p2057872.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

• #30   29. jul 2016 Lidt kreativt

profilbillede
Kommentér på:
GPS model og pris

Annonce