{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.237 visninger | Oprettet:

Michael N
Michael N
Tilmeldt:
6. feb 2007
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 15

Falsk luft, død tænding eller?? {{forumTopicSubject}}

Hej,
jeg har stadig et problem med min Suzuki rmx. flere jeg kender har prøvet og indstille den, men har ikke kunnet lade sig gøre, ikke engang en mekaniker. Men mit spørgsmål er så, den MÅ jo få falsk luft et eller andet sted for ellers ville den ikke være så svær og indstille.. Men sprøgsmålet er så hvor det kunne være henne?

jeg har tjekket:
toppakningen (vandet bobler ikke når man skruer låget af ved køleren).
Cylinderen hele vejen rundt - Har sprayet olie på og set om den suger ind.. gjorde den ikke.
Så har jeg også prøvet at finde i selve blokken og koblingssiden.. og intet.
Jeg skal ikke kunne sige om den er utæt i blokken, men suger ikke olie ind i revnerne.

Når jeg skruer låget af til hvor gearolien skal på, burde den gå anderledes i tomgang hvis den suger falsk luft i motoren

Nogle der har nogle forslag hvad det kunne være?

Og tændingen mener jeg ikke det er, for den burde kunne indstilles alligevel? og sådan en går ikke bare...

Og for at svare på de spørgsmål folk stillede igår:
Ja der er tun på, og problemet ligger i at den båden hakker i bundtrækket som om den får en sjat for meget benzin og i topfarten for lidt. Vi har prøvet samtlige dyser fra 80 til 100 og nålen i alle hakker og 2 forskellige udstødninger, og det har ikke lykkedes mig at få den til at gå optimalt.. Skriv endelig hvis i ønsker mere uddybning!

Michael


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Falsk luft, død tænding eller??
  • #1   7. feb 2007 hvor man ccm er sådan en på. altså før og efter tuning?


  • Michael N
    Michael N Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 15
    #2   7. feb 2007 før: 50ccm
    tuning: 70-80ccm


  • #3   7. feb 2007 så hører den da til på
    http://www.scootergalleri.dk/
    burde der ikke være nogen der kan hjlpe dig der?


  • Michael N
    Michael N Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 15
    #4   7. feb 2007 Har spurgt der og nej, der kan de ikke hjælpe.. Derfor jeg spørger herinde smiley

  • Michael N
    Michael N Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 15
    #5   7. feb 2007 De siger bare "det er sikkert falsk luft, det er sikkert tændingen" uden egentlig og vide noget om det - og en tændspole til en rmx er ikke bare noget man skifter for at se om det er den... Den koster 1300 kr.. tændspolen kun

  • #6   7. feb 2007 jeg troede sku da ellers de havde styr på de satans 2 takts maskiner...
    Men tlbage til emnet. Det kan være meget svært at få justeret en 2 takter ordentlig. selv folk der har arbejdet med det i mange år magter nogen gange ikke og juster den korrekt.
    Hvor stor er din karburator og indsugning? Bruger du den originale eller har du monteret en der er størrer? i så fald hvor stor er den orginale og hvor stor er din "tun" karburatoren?


  • #7   7. feb 2007 Udstødningen.

    Prøv at pilde piben af og se efter om det kan kurere det.

    Men det kommer lidt an på typen af udstødning om det er løsningen.
    Problemet er at en totakter benytter modtrykket i udstødning og hvis dette kommer for hurtigt tilbage vil den dø på toppen og tabe effekt.

    Det kan også være dit luftfilter der er underdimensioneret.


  • Michael N
    Michael N Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 15
    #8   7. feb 2007 Standard karburator er 18 mm Mikuni

    Tun karburator er 21 mm dellorto

    Jeg har prøvet 2 forskellige udstødninger, en der er 24,5 mm i forrøret og kortere i forrøret end den anden jeg havde på som var 26-27 mm i forrøret og længere i forrøret.
    Tykkelsen på den med 24,5 mm er også tykkere hele vejen op igennem.


  • Michael N
    Michael N Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 15
    #9   7. feb 2007 Jeg har ikke haft problemer med at indstille den før krumtappen gik og fik den skiftet.

  • Michael N
    Michael N Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 15
    #10   7. feb 2007 og jeg har tun membran på - den er meget lidt større end std (vi taler om mm 1-2 mm tror jeg..) og er 2-delt som std også er.. Men forskellen på std og tun udover de par mm er at, på tun er den med en "plade" istedet for en der er delt i to..
    det skulle gi et mere stabilt flow med én plade istedet for den som er delt.


  • Michael N
    Michael N Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 15
    #11   7. feb 2007 Åbning i den tun membran jeg har på: 19x32,5mm

  • #12   7. feb 2007 Tror ikke det har noget med din membran at gøre, men du bør måske tjekke, om der er går noget af bladet af? Visse typer at tuningsmembraner har det med at springe i stykker..

    Ellers kunne det da godt lyde som om, at der er gået noget galt under udskiftningen af krumtappen?
    Jeg har selv lavet en komplet guide til udskiftning af krumtappe på smx/rmx, som jeg kan sende til dig, hvis det har interesse.. Du kan smide en besked under min MC.

    Hvis det ikke er det, vil jeg tro, at du skal prøve med en anden karburator!

    Hvilken cylinder/ membran/ krumtap/dyser/filter kører du med?


  • Michael N
    Michael N Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 15
    #13   7. feb 2007 Der er lidt ude i spidsen som er gået af.. men det er meget lidt..

    Det var nu en som arbejder med biler meget og motore, han har selv haft rmx og en af hans venner som kan blokken med lukket øjne som gjorde det, så tror næppe det er der problemet ligger..
    Har også tro på at det er min dellorto som er fucked.. kan købe en ny, men 24 mm mikuni er for stort til min.
    Jeg kører med barikit blau zafir, new com et eller andet tun membran fra scooter-dele.dk, italy racing, 90-92 dyse og twin air..


  • #14   7. feb 2007 Hvis du porter dit kit eller skifter til et 48 mm, og så porter og fræser indsugningen lidt op, er jeg sikker på du kan få den til at spille som aldrig før med en Mikuni TM 24 mm fladspjæld!

    Og ja - huskede I at skifte pakdåserne ved skift af krumtappe? Det kan IKKe anbefales at lade være..


  • Michael N
    Michael N Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 15
    #15   8. feb 2007 Det er et 48 mm barikit og er portet fra fabrikken af... Jeg kan godt prøve og søge lidt mere efter falsk luft - men pakdåserne blev udskiftet og o-ringe og det hele. Alle simmerringe i den er skiftet.. men ved ikke hvad det kan være

Kommentér på:
Falsk luft, død tænding eller??

Annonce