{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.953 visninger | Oprettet:

Garage gulv {{forumTopicSubject}}

Her kommer et spørgsmål som ikke rigtig har med MC at gøre, men I er jo så kloge på det her forum smiley

Vi er ved at få bygget nyt hus med garage, og i den forbindelse får vi blot et afslebet betongulv.

Er der nogen som har erfaring med fordele/ulemper med sådan en belægning, og bør man få det overfladebehandlet med fx. Epoxy hurtigst muligt?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Garage gulv
  • #1   17. apr 2017 betongulv, suger alt til sig og bliver over tid ødelagt.
    er helt klart til Epoxy, kan stadig huske det første værksted hvor vi fik det, damm en klar fordel.


  • #2   17. apr 2017 Eller få selvnivilerende spartel på og efterfølgende malet det, har jeg li gjort ved en kunde.

  • #3   17. apr 2017 Måske en gang "støvbinder" er rigeligt?

  • #4   17. apr 2017 Det må meget gerne være en let løsning, og det lyder støvbinder da umiddelbart til at være..? Tak for rådet, det vil jeg undersøge lidt nærmere.


  • #5   17. apr 2017 Hmm.. når beton slibes er det åbent som en jomfru på Hundested havn.!!!!
    og DAMMD... der lugter så'gu af fisk, sku jeg hilse og sige.. smiley smiley smiley smiley

    Overfladen bør lukkes rent teknisk set.. om du så bare vokser med beton voks, hvilket giver en lækker fed lukket overflade du kender fra div. Design beton byggerier, eller nemmest ! Hælder et par dunke selvnivilerende lækker fed epoxy "lak" ud over betyder mindre.. men (m. Al respekt.!) blot at gi det en gang støvbinder holder kun som en slags imprægnering til du aller første gang taber en dråbe olie (og DET kan jo ske.?) ..

    Måske det er billigere blot at rulle en gang vinyl ud over, m en gang dobbelt. Klæb tape langs den ene kant ved indgangsdøren.. kan altid skiftes, og gulvet er altid pænt..? smiley

    smiley


  • Klaus K
    Klaus K Tilmeldt:
    mar 2011

    MC-er: 1 Emner: 3 Svar: 36
    #6   17. apr 2017 Man kan polere betongulve, jeg aner ikke, hvordan det efterbehandles, men det giver et meget flot look. Har set det på flere autoværksteder. Og det suger ikke olie.
    Den hurtige google søgning: polere betongulv, se billederne.
    https://www.lav-det-selv.dk/Forum/aft/62986


  • #7   17. apr 2017 #6
    Præcis ja - giver et super resultat, meget trendy't og meget oppe i tiden.. smiley
    (Hvis man vil være det.. oppe i tiden.. adr.! smiley )

    Men alt flydende der spildes, perler bare af uden at gå i betonen..!

    smiley


  • #8   17. apr 2017 #5 - så hvad tænker du, er den billigste/en holdbar løsning til et garagegulv med beton?

  • #9   17. apr 2017 Lytter lige med, står nemlig og skal have lavet det samme! Er det muligt de det kommer med forslag, også kunne lægge et link op til de materialer de omtaler, f.eks. til siden hos en forhandler/byggemarked der sælger produktet smiley

    Martin G: Lad os lige høre hvad du vælger og hvorfor! Kan sige jeg selv havde regnet med at smide et afretningslag på og derefter male det med biltema 2K epoxy gulvmaling/lak! smiley


  • #10   17. apr 2017 Spændende med alle de kreative foreslag! smiley

    Huset står ikke færdig før engang i september, men tænkte jeg ville være i god tid, hvis der skulle spares lidt op.


  • #11   17. apr 2017 Der er ingen grund til at bruge epoxy. Vi gav vores gulv et lag selvjævner og malede med grå garagegulvmaling. Det holder fint.

  • #12   17. apr 2017 #11 Jo der er god grund til det, for det første vil 2K epoxy alle dage være mere holdbart/slidstærk end alm. gulvmaling - Derudover har epoxy den store fordel, at hvis man lægger et nogenlunde lag, så er det langt mere eftergivende og mindreudtrættende at gå rundt på, end et hårdt betongulv!

    Men jeg giver dig ret i, at man naturligvis skal ønske at bruge den ekstra tid og penge, som det kræver for at få epoxy på! smiley


  • #13   17. apr 2017 Jeg er i gang med at planlægge min kommende 50 kvm garage...

    Der skal sq klinker på gulvet...

    Fandt en rest på 54 kvm ved en tømmerhandel... den bliver leveret for 2500..:-)


  • #14   17. apr 2017 Det er langt billigere bare og få noget selvnivellerende på og så male med gulvmaling, jeg har gjort det ved flere kunder, min egen svigerfar har det og har først lige eftermalet her 11år efter.

    Der tabes både olie og div andet.
    Der bliver både kørt en Mondeo og Buick ind på skift også.


  • #15   17. apr 2017 Klinker ser bragende godt ud. smiley ... men intet er lettere og rare at have end en epoxy overflade... siger jeg med 1000m2 rå beton smiley smiley smiley

  • #16   18. apr 2017 Klinker??

  • Klaus K
    Klaus K Tilmeldt:
    mar 2011

    MC-er: 1 Emner: 3 Svar: 36
    #17   18. apr 2017 Jeg tror det billigste vil være 2 komp. gulvmaling. Ingen tvivl om at det koster at polere og behandle det. Det mest holdbare vil der kunne diskuteret længe omkring. Alle former for maling vil kunne slås i stykker af tabt værktøj mm. Er der først hul i maling vil jeg tro, det hurtigt bliver grimt. Personligt ville jeg vælge 2 komp. gulvmaling, det er hurtigt og holder længe, hvis ikke der kommer hul i det.

  • #18   19. apr 2017 jeg har epoxy på mit. og jeg er mere end tilfreds. utrolig nemt at holde rent (jeg går meget op i der er orden og rent).
    de andre forslag skal jeg ikke kunne sige noget om smiley


  • #19   19. apr 2017 Jeg har klinker på mit. og jeg er mere end tilfreds. utrolig nemt at holde rent.

  • #21   23. apr 2017 Jeg skal have Epoxy på mit lille 4x6 gulv, skal bare lige have ryddet skidtet og fundet en der kan klare det. Det ser lækkert ud og holder rigtig godt.

  • Laura B
    Laura B Tilmeldt:
    feb 2018

    Følger: 1 Svar: 2
    #22   19. feb 2018 Stod selv for lidt siden og skulle til at lægge betongulv. Resultatet blev faktisk rigtig flot, og det er super nemt at gøre rent. Jeg overvejede lidt at lave det selv, men endte med at bruge do-mo. http://do-mo.dk/
    Betongulv var det helt rigtige valg for mig.


  • #23   19. feb 2018 Hmm en pige på 14år der finder en gammel tråd frem for at reklamere for et eller andet firma smiley

  • #24   19. feb 2018 haha undrede mig fandme også over, at der kom en ny kommentar efter så lang tid smiley

  • #25   19. feb 2018 Profilen er anmeldt

  • niclas H
    niclas H Tilmeldt:
    jan 2018

    Følger: 1 Svar: 3
    #26   13. mar 2018 Hej Mcgalleri
    som pointret ovenfor ved jeg godt tråden er nogle måneder gammel, men jeg står lidt i samme situation nu hvor det er snart bliver varmere udenfor og vi skal til at have gang i garagen igen.
    jeg ville lige høre om tråden dengang gav et godt resultat da jeg selv gerne vil finde den rigtige løsning til min garage. Jeg har haft kontakt med den maler som er rigtig dygtig det er ham jeg normalt benytter sig af fordi han er god til at give råd og vejledning ( https://www.malerfirmaetflemmingc.dk/) hvis nogen kender ham.
    Men nogen gange kan jeg godt lide at søge lidt inspiration inden jeg kontakter de håndværkere jeg bruger smiley

    God dag derude, og håber nogen af jer kan hjælpe mig med den helt rigtige ide!


  • #27   13. mar 2018 Kan lige komme med en opdatering:

    Jeg endte med at køre i XL-byg og købe grunder og et Epoxy produkt, jeg ikke kan huske navnet på nu, men det smarte ved det var at det allerede var blandet og klar til brug.

    Jeg købte også noget at male det på med og et par andre ting, alt i alt kom jeg af med ca. 4000 kr for materialer.

    Jeg støvsugede og vaskede cementgulvet, kom grunder på 2 gange, og malede Epoxy på 2 gange. Det hele tog ca. 2 dage inkl. tørretid.

    Resultatet er blevet rigtig godt synes jeg, og er helt klart tilfreds med at jeg fik det gjort inden vinteren kom, da vi har slæbt en masse sne med ind på bilen, som selvfølgelig smeltede i løbet af natten og efterlod sig en del vand, som cementgulvet ellers ville have suget til sig, men nu kunne det fejes ud uden problemer, fordi det ligger sig fint ovenpå Epoxy'en.


  • #28   13. mar 2018 Billeder? smiley

  • #29   13. mar 2018 Selvfølgelig har jeg taget billeder smiley

    Rå cement, grunder og Expoy.


    profilbillede
Kommentér på:
Garage gulv

Annonce