{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
796 visninger | Oprettet:

Front-monteret bagagebærer, lovligt? {{forumTopicSubject}}

Er I nogen derude der kender de præcise tekniske regler for en bagagebærer/rack frontmonteret?
Er dette lovligt?
Har på min BMW R1200C muligheden af at montere direkte på gaflen/(via skærmen) eller på telelever-dæmperen. Tænkte at i sidstnævnte tilfælde ville man kunne påstå at den sad monteret (delvist) på stellet og ikke/i mindre grad påvirkede styre-egenskaberne direkte. En sådan rack må naturligvis ikke sidde monteret så den begrænser fuldt styrudslag og ej heller have spidse eller skarpe kanter. Det har den heller ikke, og den er lille Ca 17x23cm.
Ved nogen noget???


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Front-monteret bagagebærer, lovligt?
  • #1   26. jan 2018 hvis den er eu godkendt til cyklen med f.eks Tüv så er det tilladt... ellers ikke

  • #2   26. jan 2018 Det er den så ikke (tuv-godkendt) og monterer jeg alligevel risikere jeg vel ikke kun en bøde men eventuelt også påstand om konstruktiv ændring, synsindkaldelse og hele den mølle.
    Lidt underligt for en STOR værktøjspølse, telt, liggeunderlag og lignende monteret direkte på gaflen er OK skønt disse ting fanger vind og påvirker styring/balance langt mere end min (lille) rack monteret direkte på teleleveren.
    Hvordan vurdere I risikoen for at blive stoppet blot fordi denne konstruktion er lidt utraditionel?
    Og så gætter jeg på, at langt fra ALLE de costum-projekter der køre rundt KUN har tuv-godkendte dele. Hvornår kan man "tage chancen" og i hvilke tilfælde skal man lade vær??


  • #3   27. jan 2018 er det lavet forsvarligt ville jeg ikke have nogle skrupler ved at kører med det. og tvivler på det skulle være et problem hvis man blev stoppet.

  • #4   5. sep 2018 Kommer lige i tanke om det forsikringsmæssige. Kommer man ud for en alvorlig ulykke har jeg hørt om forsikringsselskaber der nægter erstatning hvis cyklen havde ikke godkendte dele monteret. Nå FUCK det... Har ingen (ulykkes-) forsikring...

  • #5   5. sep 2018 ... og medmindre jeg ligner en marmelade-mad efter en ulykke ville jeg sgu blive ked hvis min Kasko feks ikke ville dække cyklen. Hvad tror I, er jeg kællinge-hysterisk eller kunne der være noget om snakken??

  • #6   9. sep 2018 Hmm.. der er jo regler for hvordan en MC må belæsses, hvor høj, lang og bred osv..
    Og Hvis det er forsvarligt spændt fast.. Så er det vel bare det..?


    profilbillede
  • #7   9. sep 2018 Så lille en pakke må der da være plads til andre steder end foran på cyklen?
    Hvis ikke, så har du helt bestemt pakket for meget.


  • #8   9. sep 2018 Tjaee... men vi ER altså nogen m særlige "læsse-laster". Ex har jeg i min (træde-) cykel-trailer kørt m 4 plæneklippere el 50 herregårdssten. Biler trillede langsomt efter for at checke tossen ??
    En lille sofa foran på cyklen ville også være baghjul til batwing-klanen...


Kommentér på:
Front-monteret bagagebærer, lovligt?

Annonce