{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
8.883 visninger | Oprettet:

Isolering af gulv på skur {{forumTopicSubject}}

Halløj derude.

Er igang med at bygge et skur, som jeg godt ku' tænke mig og ha isoleret i bunden.
Da min græsplæne er noget ujævn, er der blevet støbt 10x10 til rammen og derefter skal der selvfølgelig bygges en ramme.

Men hvordan vil i tackle og smide batts i bunden da selve bundrammen kommer til at svæve over jorden, hvad vil i bruge til at holde/lukke af til batts?

Ståltråd? (Her tænker jeg at batts ikke har den store effekt så?)
Vindpap/Vindspærre?
Masonit? (Tænker det suger fugt til sig)

Det hele skal balanceres med skuret, så tænker ikke jeg skal hen og bruge en kæmpe formue på lige netop det problem her.

GulvIsolering/Flamingo er udelukket, det simpelthen for dyrt.

Kom gerne med tips/tricks jeg ikke har tænkt på.

Tak på forhånd.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Isolering af gulv på skur
  • #1   15. apr 2018 Måske misforstår jeg spørgsmålet, men er det umuligt med lecanødder?

  • #2   15. apr 2018 slå et brædt på og isoler med leca som blandes med cement afslut med 7 cm cand og cement .

  • #3   15. apr 2018 Det ikke en mulighed at støbe noget, som jeg skriver, skal der bruges batts.
    Og mangler nogle idéer til hvordan det kan laves bedst muligt.

    Lecanødder er ikke en mulighed, da der som sagt bare bliver bygget en bund, hvor der kommer spær i med 60cm mellemrum.
    Så mangler jeg noget til at holde på de batts samt hvor jeg får bedst mulig udnyttelse af dem


  • #4   15. apr 2018 Nu er der 2 der har givet et fornuftigt svar, og du er bare helt låst på noget rockwool, som helst skal side i fri luft, holdt oppe af noget ståltråd! Hvis du vil have den fine løsning som du har "udtænkt", så smid et par bats på jorden, dæk med en presenning, vent to måneder, og så kan du se hvor meget fugt det har suget, hvor mange mus, rotter og andet lort der bor der! Og så få nogen der har bare lidt forstand på det til at hjælpe dig, de råd du får her kan du jo ikke bruge smiley

  • #5   15. apr 2018 Hvad ligger gulvbjælkerne på?

  • #6   15. apr 2018 Altså dem som du ligger med 60 cm mellemrum?

  • #7   15. apr 2018 Jeg har kigget lidt på emnet og jeg tænker at du skal søge på ordet krybekælder og så tage den derfra.

  • #8   15. apr 2018 Smid noget hønsenet i bunden af dine rammer og læg batts ovenpå det.

    Så længe dine batts ikke rammer jorden og der luftgennemstrømning under, så får du ingen problemer.

    Se evt. Emnet "krybekælder"

    Som der også skrives...

    Men støbning af gulvet ville helt sikkert være den fede vej at gå... mest holdbare resultat.


  • #10   15. apr 2018 Jeg skriver jo egentlig hvad jeg ville ha' svar på, så gulvisolering/støbning osv var uddebiteret.
    Batts var den billigste løsning, det jo ikke en herskabsvilla.
    Kan ikke se hvad din kommentar overhovedet skulle ind for.

    Det med Hønsenettet var ikke dumt, prøver lige søge på krybekælder.

    Jens Henrik : Fornuftigt bud, men dampspærre må ikke bruges når rummet ikke bliver opvarmet, så har det faktisk modsat effekt.
    Meningen er kun, at der ikke skulle være fandens fod koldt smiley


  • #11   15. apr 2018 For lige at svare på hvad gulvbjælker ligger på, så ligger de på 10x10 stolper, der er støbt 10x10 stolper på alle sider samt midten

  • #12   15. apr 2018 så længe der er ventilation under skal du ikke tænke på fugt. og som du selv er inde på skal du ikke bruge dampspærre.

    jeg ville nu mere tænke på hvordan du så vidt muligt kan undgå/ eller så vidt muligt begrænse dyr i isoleringen (bla mus). hønsenet/trådhegn vil ikke begrænse risiko for dyr. vindpap ville måske kunne begrænse for skadedyr.


  • #14   16. apr 2018 Hvis man opvarmer et skur helårligt, går der helt andet regler indover, så skal de godkendes til noget andet, kan ikke huske det på stående fod, men det noget med det går ind over noget bolig når alt er isoleret og opvarmet.

    Meningen er, der også skal vindpap/vindspærre under
    Så hønsenettet var ikke helt dumt nej


  • #15   16. apr 2018 Før du er færdig med at lave strøer, hønsenet, bats mv. har du brugt flerepenge end et svømmende gulv.
    Afret jorden med grus, på med 100 mm flamingo og så læg gulv direkte ovenpå. Du slipper dog ikke for at lukke siderne af “soklen” med noget feks eternitplader. Det skal du også med hønsenet installationen.


  • #16   16. apr 2018 eternitstrimler nedgravet langs remmen, for at holde dyr ude. På spærene slår du forskalllinger op under og lægger tynde eternitplader imellem. ovenpå, hvad du synes af isolering. Men hvis du ikke opvarmer og det kun er et skur, er isolering unædvendigt. Du skal blot bore nogle Ø50 mm huller til vent.riste i eternitstrimlerne.

  • #17   16. apr 2018 Hvis man nu vidste hvad du skulle bruge skuret til, og hvor stort det skal være, var det nok nemmere at svare! Men er det som værksted/opbevaring af MC, kender jeg da et par stykker der har ganske fine løsninger, både fritstående og som tilbygninger på eksisterende. De gad heller ikke støbe et fundament, så byggede med støbte pæle, og sider af træ (med isolering, og ligeledes med loftet) og så har de lavet "gulvet" af ca. 20 cm. grus og ganske alm. havefliser! Og de kan fint holde varmen, har du ikke noget egentligt støbt fundament, vil 100 eller 200 mm. rockwool ikke være bedre smiley

  • #18   16. apr 2018 Hmmmmm. Altså sådan vil jeg køre.
    Af den ramme du bygger skruer du 1*4 bræder på pr 450 mm. Det vil holde isoleringen på plads. Hønsetråd kan bruges, hvis du ikke bor ud til vestkysten ( tråden vil ruste op ).
    I gulvet lægger du 2*4 eller 2*6 regler. Alt efter ønsket isolering. Disse lægges med 600 i mellem, så passer det med bredden på Bats . Holder du afstanden på 600 bliver dit gulv dejlig stabil.
    Inden du klasker gulv på, planter du en dejlig dampspærre, som du køre op af indervæggen og limer fast bag fodpanelerne.
    Ovenpå monterer du pæne OSB plader på 22 mm med not og fej. Så er den ged vist barberet smiley
    Holder du 20 mm luft mellem gulv og dampspærren er der kun super.
    Holder du dig til de omtalte 2*6 regler, kan du få et spænd i gulvet på op til 4 meter. Uden at gulvet giver sig, desuden vil det kunne holde til en belastning på omkring 150 kg/m2.

    MvH fra det Jydske.


  • #19   16. apr 2018 #14.
    Angående opvarmning er der kun stramme regler, hvis der er vandåbårendeene. Aka gulvvarme og radiator som er koplet op på et fyr. Elradiator skal jo altid til jord eller godkendt installation.


  • #20   16. apr 2018 Hej Keld.

    Det var egentlig fremgangsmetoden, ja.
    Jeg har indkøbt 47 x 150 mm spærtræ, da reglar jo ikke er bærende.
    Så bliver de monteret med 600mm mellemrum så de passede med batts.

    Jeg er måske bare træt, men hvad er 1*4 bræder?


  • #21   16. apr 2018 mon ikke det er 25*100mm brædder (1*4 tommer) smiley

  • #22   16. apr 2018 1*4 er bare 25 * 100 mm rå brænder ??.
    Det er ikke nødvendigvis med spærtræ, det bliver det kun dyrer af. Desuden er det ikke trykimprægneret, som er optimalt i dit projekt. God fornøjelse ??


  • #23   16. apr 2018 Ah ja, selvfølgelig..
    God pointe.

    Bundrammen bliver smurt ind i noget olie træbeskyttelse samt får vindpap i bunden + der ikke er kontakt med jorden, så det burde gå an smiley

    Spærtræet var noget vi havde liggende i firmaet, som jeg ku få med hjem smiley
    Der var lige nok til rammen


  • #24   16. apr 2018 Så har træet jo den rigtige jyske pris ??

Kommentér på:
Isolering af gulv på skur

Annonce