10.508 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 19 Svar

Gødning på græsplæne - hunde Gødning på græsplæne - hunde

Vi har en livlig debat herhjemme, og Google kan ikke rigtig afgøre det, så nu er der kun jer eksperter tilbage smiley

Græsplænen skal have noget gødning i år (NPK). Men hvordan med hunde i forhold til risikoen for de finder på, at æde det?

Jeg holder lidt på, at gør man det i regnvejr - og venter med at lukke dem derud til det har regnet nogle timer/dage - så burde der ikke ske noget.

Hvad siger I?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Løsne 10 skruer 800 kr.
  • Vandtilførsel 500 kr.
  • Svejsning af en aluminium stol.En af de “brædder”man sidder på er gået i stykker i svejsningen 500 kr.
  • Stormsikring Pavillon 1.400 kr.
  • Hjælp til elstik 500 kr.
  • Vinduespudsning 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gødning på græsplæne - hunde
  • #1   17. apr 2018 De kan få lidt kløe i poterne, ved det fra når bønderne gøder, men de kommer altid og siger når de gør det.
    Jeg går bare med dem i snor et par dage, eller indtil det har regnet, så bliver de sluppet løs igen.

• #2   17. apr 2018 Det vil sige, under forudsætning af man ikke bare lader dem rende derude i timevis lige efter man har gødet, men venter et par dage/par regnbyger til det meste er opløst og trukket ned i jorden, så BURDE der ikke ske noget ved det?

• #3   17. apr 2018 Tror jeg ikke.

• #5   17. apr 2018 Tak - det bekræfter nogenlunde, at det ikke er helt ved siden af med hensyn til fremgangsmåden smiley

• #6   17. apr 2018 #2: Jeg gøder osse, men når det har regnet, og det er tørret op igen, er der ikke sket noget ved, at Trold er derude. Så det skal du nok ikke være nervøs for. Trold går iøvrigt og æder alting hele tiden. Så han havde nok taget skade, hvis det er farligt, når gødningen er væk fra overfladen. Men på vejrudsigten ser det ikke ud til, at du skal gøde lige foreløbig. Med mindre du selv vander, selvfølgelig...

• #7   17. apr 2018 Nej, jeg tror lige jeg venter, for det ligner tørvejr den næste uges tid - ikke at jeg håber på regn smiley

• #8   17. apr 2018 #7: Jeg var i Ålborg hos mine forældre den anden dag, og han var lige ved at tude over at der ikke er udsigt til regn. Men hans have er osse pæn, når den får noget vand. Min derimod bliver bare fyldt med de skide Ebiriske dræber-børger. Så omkring mit hus ser der ud somom jeg har 3 kærester. Allesammen uden ben... smiley

• #9   17. apr 2018 Jeg har lige fået 20 kg Ferramol, så de sataner kan bare komme an nu!

• #10   17. apr 2018 #9: Jeg er fattig, og det er pænt dyrt. Men jeg har også hørt, at det ikke rigtigt virker. Så jeg vil gerne høre om du synes, det gør. Virker.
    Hvilke hunde racer har i?
    Jeg var lige ved at købe et par ænder sidste år, faktisk.

• #11   17. apr 2018 Det virker. Og som med al den slags, så bør og skal man følge anvisning med hensyn til hvor meget og hvor lidt man skal bruge. Men selv når haven er fyldt med de kryb, så er de hver og en væk en eller to dage efter man har lagt det ud. Det koster en smule, men 5 kg holder vel 5 og og sådan en kasse koster omkring 500.

Vi har en rottweiler og en blanding af chiuaha/pekingeser (noget i den retning).

• #12   17. apr 2018 #11: Ca 5 sæsoner? Nej, så er det da ikke ret dyrt. Måske kan jeg finde en og købe sammen med. Men der er utroligt stor forskel på, hvor plaget jeg er af sneglene fra år til år.
    Er du aldrig bange for, at rottveileren æder din kones chihua....den lille?
    Min er en lab/retriver, og han æder bare alting. Eller, nu er han 12 år, men da han var yngre åd han alting. Nu kan han ikke rigtig lugte eller se længere.

• #13   17. apr 2018 Ja, 5 sæsoner cirka. Så det er ikke fordi man bruger alverden hvert år.

Nej, de to hunde er bedste venner - undtagen når de skal have mad, for så ved den lille godt den er den lille smiley

• #14   17. apr 2018 #13: Ok. Vi havde en Jack-russel terrier i et par år, som vi passede om dagen for naboen. Hun vejede nok 2 kg. Men hun styrede både Trold og jeg og alle andre med en hård pote....
    Hun flyttede dog for en uge siden, og skal ha hvalpe.
    Nu ryger jeg snart over på hunde-forum. Men godt det samme, for jeg har jo ikke nogen mc lige nu. Hyg dig!

• #15   18. apr 2018 Søren: Husk for Guds skyld kun at anvende D.O.G. godkendt NPK! smiley

• #16   18. apr 2018 15> D.O.G-godkendt? smiley

• #17   22. maj 2018 Så fik jeg købt Ferrex garden til de slimede bæster. Jeg ville lige høre dig, om du følger brugsanvisningen, hvor der står: Kornene spredes med 20cm mellemrum i et bælte på ca en meter. Eller spreder du et tæt bælte hele vejen rundt om haven som et bælte, altså med rund hånd? Jeg spørger fordi, at det er et lokkemiddel. Og hvis man holder det på et minimum af lokkemiddel, får jeg måske ikke hele nabolagets snegle til middag osse. Eller måske bruger det kun omkring de bede osv, som du ikke vil ha invaderet? Og er det sidste tilfældet, virker det så efter hensigten? For de dør jo ikke med det samme de spiser det, men kryber i skjul for at dø, og så kan de jo sagtens nå at æde salaten alligevel først....

• #18   22. maj 2018 Hele græsplænen får en tur en gang, hvilket holder 6-8 år uger, og derefter lægger jeg bare en ring hele vejen rundt om haven og det har virket fint for mig.

En enkelt dag efter man har spredt kornene er alt det utøj væk fra haven.

• #19   22. maj 2018 Ok, for hvis man kun lægger ringen rundt, tager det nok lidt tid at sneglene indenfor dør væk....Nej, det gør nok ikke nogen forskel. Men det er ikke ret meget man skal bruge....med 1 korn pr 20cm. Ha en sneglefri sommer smiley

Kommentér på:
Gødning på græsplæne - hunde

Annonce