{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
520 visninger | Oprettet:

absurd? {{forumTopicSubject}}

Et ægtepar snød de offentlige kasser i Danmark for tre millioner kroner i dagpenge, efterløn og skat, mens de boede på tropeøen Hawaii. Nu ryger de i fængsel i halvandet år.

og læs så denne her:

Halvt års fængsel for overgreb på børn
03. maj 2007 13.55 Kriminalitet Opdat.: 03. maj 2007 14.57

En 19-årig mand skal seks måneder i fængsel for at have voldtaget en dreng, forsøgt at voldtage en pige og have blufærdighedskrænket en anden dreng.

Alle ofrene var under 12, da overgrebene skete, skriver Dagbladet Ringsted.

Den nu 19-årige mand fra Ruds Vedbys dom lød på et år og ni måneders fængsel. Men han skal kun afsone de seks måneder.

Det er absurd den måde straffene bliver fordelt?! eller er det bare mig?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  absurd?
  • #1   3. maj 2007 ja, det er absurd...

Men økonomisk kriminalitit og dukumentfalskeri er noget af det i DK, der giver de hårdeste straffe...

_________
    Jakob

• #2   3. maj 2007 Ja det kan man virkelig komme ind at sidde for, men synesstadig der er grotesk at en mand derhar voldtaget små børn flere gange får seks måneder. Hvad laver han ikke når han kommer ud igen..

• #3   3. maj 2007 fatter heller ikke systemet..

• #4   3. maj 2007 Det har noget at gøre med "troen" på den værdi kronen har og en underskrift har, hvis det er for nemt at forfalske eller kopiere, så mister folk "troen" på deres værdi, og når hele vores samfund er bygget op på et økonomisk værdi grundlag, så har vi ikke "råd" til at lade den slags ting gå ustraffet.. Derfor bliver det straffet hårdt.

Man kan derfor ikke stille de to sager over for hinanden - En voldtægt, hvor forfærdelig den end er, rammer "kun" en person, hvor i mod økonomisk kriminalitet rammer "samfundet"..

Jeg er fuldstændig enig i, at disse voldtægter straffes ALT for lavt - men man kan bare ikke sætte de to krimminaliteter over for hinanden..

Nøj - jeg har haft nogle hissige diskussioner med min kæreste om det her emne..

Correct me, if I am wrong smiley

• #6   3. maj 2007 set politisk så er det korrekt. kronen skal beskyttes. men så er vi også ude i at penge er vigtigere end menneskers liv. og det er en sørgelig indstilling. det bør værre menneskers tarv der betyder mest. så jo, de kan stilles overfor hinanden. ja det er forskellige ting, men penge bør ikke være vigtigere end livet. så ikke enig jacob.
    og må jo bare slutte med kommentaren: incest og voldtægt bør straffes med døden. og vil personligt gerne stå for at hjælpe på dødsgangen.

• #7   3. maj 2007 jeg sad da gerne i spjældet i 1,5 år for at få 3 millioner... det er sgu en meget god løn... voldtægt bør medfører kastrering, altså kirurisk ikke det der medicin pis

• #8   3. maj 2007 moralsk set, ja så burde voldtægt og incest straffes hårdere..

Men man bliver bare nød til at se det hele i et større perspektiv..
    Det er ikke kun ud fra et politisk synspunkt at kronen skal beskyttes, det er ud fra et velfærds synspunkt at den skal beskyttes - det vil sige os alle sammen..

Hvis folk mistede troen på den værdi den danske krone har, så ville det skade os alle.. Derfor kan man ikke sidestille det..

Hvis nogen kom og sagde til mig: pengene eller livet, så ved jeg da godt, hvad jeg ville vælge - Her kan man sidestille hvad der er vigtigst...

________
    Jakob

• #9   3. maj 2007 Mikkel H:
    Hvilket velfærdssamfund hentyder du til??????
    Hvis det er det danske så må du længer ud på landet......
    Her er der intet der fungerer efter hensigten.

• #10   3. maj 2007 Jeg er 100% enig med Jacob S. Man kan ikke sammenligne de to kriminaliteter overhovedet! Medmindre at en mand voldtager samtlige indbyggere i Danmark (for at overdrive hehe)

Når det er sagt så er vi enige i at straffen for overgreb er direkte latterlig!

• #11   3. maj 2007 No offence Jacob S.
    Men det der med "troen på kronen" lyder som noget af det værste sludder jeg har hørt i mit liv.

• #12   3. maj 2007 Nej - Thomas du har ret i, at der er mange ting der ikke fungerer som de skal, men det kunne være MEGET værre.....

smiley

• #13   5. maj 2007 tja. vil da mene at det at miste troen på kronen kan da ikke være mere problematisk i den virkelige verden, end at miste troen på retssystemet. og den respekt er da ved at være fuldstændigt væk

• #14   5. maj 2007 I det mindste bliver svinet smadret i fængslet det er da altid noget

• #15   6. maj 2007 se der tager du fejl kim k. de ryger ind i aflukkede områder sammen med de andre svin af samme type. netop for at holde dem fri for andre medfanger. og det medfører så den bonus at de kan udveksle numre/ billeder og anden god forbindelse imellem hinanden

Kommentér på:
absurd?

Annonce