{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
921 visninger | Oprettet:

vejstriber {{forumTopicSubject}}

Så lige i tv at man laver forsøg med nye vejstriber, og jeg syntes disse long dot striber så meget høje ud og rundrygget.
Så i min lille hjerne var der en der sagde "hvid de gamle flade striber er glatte hva så med disse"

Og hvor vil jeg hen med indlæget, jov med mængden af bruger her inde må der være en der arbejder med disse, og måske kan berolige en gammel mand.
gerne med en forklaring om rughed eller anden sikkerheds tiltag på disse.

https://www.dr.dk/nyheder/regionale/oestjylland/nye-vejstriber-skal-faa-dig-sikkert-frem-paa-en-moerk-og-regnfuld


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  vejstriber
  • #1   4. dec 2018 De findes allerede flere steder.. smiley
    Ok med bid.. smiley


  • #2   5. dec 2018 Når jeg ser billederne er jeg ikke overbevist om at det er noget godt, slet ikke smiley

  • #3   5. dec 2018 Når jeg ser billederne er jeg overbevist om at der må være bedre friktion end på de alm hvide striber.
    På de nye bliver vandet drænet væk så det ikke ligger ovenpå malingen og gør den glat.


  • #5   5. dec 2018 Minder mig om udlandet
    Jeg har en del erfaeing med at køre på lignende forhondringer, fra ekstremsportsverden, og det blot et spørgsmål om at farten er høj nok, så bemærker man knap nok gappet mellem de enkelte klodser.
    Mit indtryk er at det er en markant sikkerhedsforbesring ift de gamle typer.
    Og billigere at vedligeholde/udføre
    På tide med noget nytænkning i færdselsstyrelsen.


  • #7   5. dec 2018 #6 Men nu er der så også tale om midterstriber, og dem skal du vel over ved en overhaling? Jeg så et indslag i nyhederne, der talte en klog mand om "midterstriben på en tresporet motorvej", allerede der blev jeg forvirret smiley

  • #8   5. dec 2018 Undskyld jeg fik slettet mit indlæg nr. 6.
    Jeg skrev det kun blev nye striber ude i kanten, men her tog jeg fejl.
    Vi har hidtil kunnet krydse de gamle striber, selv om de ikke er særlig synlige og ofte glatte i vådt føre.
    De nye skal være mere synlige og heller ikke glatte efter det oplyste, så der bliver sikkert ingen problemer med dem?


Kommentér på:
vejstriber

Annonce