711 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Ny fastlandsforbindelse Ny fastlandsforbindelse

Var slet ikke klar over vi er SÅ langt fremme med en ny fast forbindelse til kontinentet..!? smiley

Men fint, - Nu vi har fået frisk mælk over storebælts broen, kan det være vi kan få friske æg over kattegat broerne.. smiley he..he..

http://vejdirektoratet.dk/DA/vejprojekter/kattegat/Sider/default.aspx

Håber bare de når at få Fehmer broen klar først, så vi ikke er gået ned på friske mælkesnitter der står på køl ved siden af mælken..
Hmm..
smiley


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • udskiftning af afløbsrør i køkkenvasken 1.000 kr.
  • Stoppet vandløb 800 kr.
  • Toiletmontering 1.790 kr.
  • Skift af kogeplade 1.300 kr.
  • Jeg skal have gravet et aflangt bed på ca 5x1 mtr. Jeg kan selv ligge ukrutsdug osv, det er kun udgravningen jeg ikke kan. Der er lidt rødder fra hækken. Jorden er en blanding af jord og sand, mest sand. Der skal ikke graves ret dybt. Jeg har en spade og en skovl, men andet har jeg ikke. Det er ikke så stort et stykke der skal graves, så jeg tror ikke det tager ret lang tid. 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ny fastlandsforbindelse
  • #1   13. jan 2019 YES - så stiger huspriserne!! smiley

  • #2   14. jan 2019 .....på Samsø

  • #3   14. jan 2019 Jeg håber den bliver mindre - skal vi kalde det iøjnefaldende - end den nye og yderst velfungerende letbane.

    profilbillede
  • #4   14. jan 2019 Ja for fanden, lad os få flere jernbaner, busser, letbaner, ubemandede taxaer og betalingsring til de kriminelle elementer der vover at køre i private køretøjer.

    2/3 af alle trafik investeringer går til kollektiv trafik der betjener under 10% af de rejsende

    DSB = Det Socialistiske Bunkepul


  • #5   14. jan 2019 Vi bliver nødt til at gøre noget ved trafikken. Hver eneste dag sker der ulykker ude på motorvejene, så trafikken går i stå. Hovedsagelig fordi folk kører for tæt og er uopmærksomme. Kigger man på bilerne, så sidder der som regel kun 1 mand i hver. Det er da tåbeligt.
    En tysk politiker sagde, at efter hans mening skulle man ikke udbygge vejene mere. Lad folk sidde i kø ind til de finder ud af at bruge tog og bus.
    Ja, jeg ved godt det ikke kører særlig godt for bus og tog, men hvis ellers man får de rette fok til at stå for den offentlige transport eller privatiserer den, så burde den sagtens kunne komme til at køre.
    Det er også ufatteligt at man sænker afgifter på bilerne. Det får kun folk til at købe flere som så er med til at gøre trafikken endnu vanskeligere.


  • #6   14. jan 2019 Ja, hvis man bor indenfor en radius af 20 km fra København, så er offentlig transport da løsningen. Jeg har 35 km på arbejde og det tager en lille halv time i bil/på MC. Med offentlig transport tager det minimum 2,5 time hver vej. Det naturligvis under forudsætning, at det ikke lige er en dag hvor det er glat eller der ligger blade på sporet, for så kører den fine, nye letbane ikke. Så skal jeg også lige selv huske, at ringe og bestille en eller anden teletaxa til noget af vejen. Privatiserer man det, så bliver der blot lukket endnu flere af den slags busruter og lignende, for det ikke (økonomisk) altid er rentabelt. Og hvad gør man så? Køber en bil. Eller køber en bil nummer 2, hvis ikke man lige arbejder samme sted som ægtefællen. Det bliver problemet i hvert fald ikke mindre af smiley

    Så fortæl mig lige igen, at offentlig transport er løsningen på noget som helst smiley

    Vi skal gøre noget ved trafikken, ja. Men det er måske nærmere et 3. spor på motorvejene og så især noget ved trafikKULTUREN: hold til højre og lad nu for h*lvede den telefon være, når man kører bil.


  • #7   14. jan 2019 Vi kan sagtens blive enige om at offentlig transport ikke kører som den burde, men at udvide vejen endnu mere er ikke løsningen. Flere biler på motorvejene vil så bare belaste alle de øvrige veje omkring motorvejene endnu mere. Så skal de også udvides.
    Ved Rødekro er man nu ved at lave nye afkørsler fordi de nuværende ikke kan klare trafikken. De samme problemer har man også omkring Kolding og sikkert mange andre steder.
    Jeg har ikke løsningen, men hvis folk kunne finde ud af at lave mere samkørsel, så ville det hjælpe en del.


  • #8   14. jan 2019 Det er klart. Og der er selvfølgelig heller ikke én samlet løsning på det hele, for så havde man sikkert allerede løst det, hvis det var så enkelt.

    At der kun kører én person i hver eneste bil er naturligvis heller ikke optimalt.

    Man er nok på en eller anden måde nødt til, at ryste posen og så have en plan: for mig (og mange andre) vil det intet løse, at man laver en ny letbane, der er 10 minutter hurtigere. For jeg kan stadig ikke komme hen til den og så skal jeg alligevel have startet bilen. På samme måde som et ekstra spor isoleret set heller ikke løser noget, hvis afkørslerne så i stedet bare bliver flaskehalsen.

    Derfor tror jeg også, som en del, at en broforbindelse over Samsø er et skridt i den rigtige retning fordi man vil kunne lette noget af den trafik, der foregår henover trekantsområdet og Fyn. Men det er jo ikke en løsning i sig selv.

    I bund og grund tror jeg slet ikke vi er uenige smiley


  • #9   14. jan 2019 Det er vi ikke. smiley

  • #11   14. jan 2019 Det skyldes primært manglende fantasi og fremsynethed hos de politikere folk stemmer ind igen og igen. For mange år siden var "man" enige om at skille beboelse og erhverv ad, helst så det lå så langt fra hinanden som muligt. Da den offentlige transport altid kom nogle år efter erhvervsområderne blev anlagt, og det er stadig tilfældet, så måtte man anskaffe sig et eller andet køretøj for at få hverdagen til at hænge sammen. Derefter begynde man så at skælde folk ud for at køre i bil på arbejdet. Først pisser man på os, og så brokker man over vi lugter.
    Man skal også huske på at bilen kun forurener, når den bliver brugt, og det er stærkt reduceret med katalysatorer og filtre nu. Den offentlige transport kører også når der ikke er passagerer, og og der skal rigtig mange passagerer i en bus før den kan hamle op med en moderne personbil. En anden sag er så at offentlig transport kun fungerer i de større byer, og er et miljømæssigt skud i foden udenfor dem. Prøv at tegne lidt på Århus letbanes passagerkapacitet, og tænk så over hvor mange personer der kan flyttes i bil for de samme anlægsudgifter.
    Hvis man bruger motorvejen på andre tidspunkt end pendlerne, og jeg pendlede i 6 år på E45 over Vejlefjord broen, vil man opdage at trafikken ikke er voldsom. Hvis folk så ville holde til højre og lade være med at sætte hastigheden ned når de overhaler en lastbil, undlod at flyde i venstre bane med 105 km/t, man ville undlade overhalinmger der varer flere kilometer - og her synder personbilerne lige så meget som lastbilerne, ville udbygning af motorvejene ikke være nødvendig.
    Hvis DSB så ansatte nogen der kunne drive DSB's godstrafik og dermed fjerne mindst halvdelen af lastbilerne fra motorvejen, ville der være fin plads i mange år fremover. I mange andre lande er godstrafik på bane en fed forretning, bare ikke hos DSB.
    Kollektiv trafik er ikke så god til personbefordring, men særdeles velegnet når det gælde gods.


  • #13   15. jan 2019 Jeg bor på landet og har ca 20km på arbejde. Hvis jeg da ikke lige skal aflevere mine børn i den kommunale skole, så har jeg 25km.

    Offentlige transportmidler er et hul i jorden. Mit hus ligger i den gamle Christiansfeld kommune og da vi blev opslugt af Kolding storkommune glemte man at lægge busruterne om.

    Men man huskede dog at opkræve skatterne hos os i yderområderne så vi både skal beltale til de kommunale busser der kører somaliere rundt i byen og vores egen transport.

    Og al infrastruktur udbygning sker i Kolding eller til nød med den 25millioner kroner dyre dobbelte cykelsti til Christiansfeld... og den kom kun i stand fordi Christiansfeld blev UNESCO kulturarv... så kan alle de kulturinteresserede koldinggensere cykle på visit een gang hver sommer på bedstemorcykel og med smarte solbriller


  • #14   15. jan 2019 @11 - Peter
    Nu tror jeg du og jeg bor i samme kommune (Kolding) hvor vores fremsynede borgmester jo netop har fået vedtaget at nedlægge erhvervshaven og i stedet bygge luksusboliger der til gode skatteborgere.

    Eet af hans argumenter var at det også gav massiv luftforurening at lastbilerne kørte gods til havnen... ja goddaw hr borgmester, hvad tror du der så sker? Lastbilerne kører bare et andet sted hen. Eller man undlader at benytte den meget energirigtige transportform der hedder søtransport!

    Nu skal man så bare have fundet noget arbejde til alle de rige mennesker der skal købe de fine lejligheder på havnen..... Så er det jo godt vi har ikke mindre end tre innovationshuse i Kolding, den ene endda en hel "innovationsfabrik" i den tidligere Gori fabrik. Bare en skam der ikke kommer en eneste innovation fra fabrikken..


  • #15   16. jan 2019 Når det handler om trafik og forurening er Kolding et hul i jorden. For mange år siden talte jeg med den daværende bykonge om det til et møde, og hans ambition var at det skulle være svært at bevæge sig rundt i kommunen i bil. Defor hænger vores bvejnet ikke sammen, og det er med vilje. Han blev så lidt sur, da jeg fortalte ham at det allerede var lykkedes. De kan ikke engang finde ud af at lave grøn bølge på de par indfaldsveje vi har, og hvor lyssignalerne ikke skal passe med noget tværgående. Jeg bor i Lunderskov - vi blev også glemt, og vi ville nok have det bedre hvis vi blev os selv igen.
    Det nuværende banenet og transportsystem kan ikke klare 50% af godstransporten, fordi man valgte at satse på lastbiler. Det var en fejl, for hvor eldrevne lastbiler er et utopisk fata-morgana, er el-drevne tog nutid. Hvorfor kører øl på trailere med tog, når der ligeså godt kunne sejles rundt?


Kommentér på:
Ny fastlandsforbindelse

Annonce