711 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
13 Svar
Ny fastlandsforbindelse Ny fastlandsforbindelse
Var slet ikke klar over vi er SÅ langt fremme med en ny fast forbindelse til kontinentet..!?
Men fint, - Nu vi har fået frisk mælk over storebælts broen, kan det være vi kan få friske æg over kattegat broerne.. he..he..
http://vejdirektoratet.dk/DA/vejprojekter/kattegat/Sider/default.aspx
Håber bare de når at få Fehmer broen klar først, så vi ikke er gået ned på friske mælkesnitter der står på køl ved siden af mælken..
Hmm..
0 synes godt om
nov 2008
Følger: 17 Følgere: 86 MC-er: 11 Emner: 165 Svar: 4.118
sep 2008
Følger: 76 Følgere: 607 MC-er: 26 Emner: 381 Svar: 5.539
nov 2008
Følger: 17 Følgere: 86 MC-er: 11 Emner: 165 Svar: 4.118
mar 2016
Følger: 5 Følgere: 13 MC-er: 2 Emner: 6 Svar: 922
2/3 af alle trafik investeringer går til kollektiv trafik der betjener under 10% af de rejsende
DSB = Det Socialistiske Bunkepul
jun 2004
Følger: 4 Følgere: 216 Emner: 105 Svar: 3.899
En tysk politiker sagde, at efter hans mening skulle man ikke udbygge vejene mere. Lad folk sidde i kø ind til de finder ud af at bruge tog og bus.
Ja, jeg ved godt det ikke kører særlig godt for bus og tog, men hvis ellers man får de rette fok til at stå for den offentlige transport eller privatiserer den, så burde den sagtens kunne komme til at køre.
Det er også ufatteligt at man sænker afgifter på bilerne. Det får kun folk til at købe flere som så er med til at gøre trafikken endnu vanskeligere.
nov 2008
Følger: 17 Følgere: 86 MC-er: 11 Emner: 165 Svar: 4.118
Så fortæl mig lige igen, at offentlig transport er løsningen på noget som helst
Vi skal gøre noget ved trafikken, ja. Men det er måske nærmere et 3. spor på motorvejene og så især noget ved trafikKULTUREN: hold til højre og lad nu for h*lvede den telefon være, når man kører bil.
jun 2004
Følger: 4 Følgere: 216 Emner: 105 Svar: 3.899
Ved Rødekro er man nu ved at lave nye afkørsler fordi de nuværende ikke kan klare trafikken. De samme problemer har man også omkring Kolding og sikkert mange andre steder.
Jeg har ikke løsningen, men hvis folk kunne finde ud af at lave mere samkørsel, så ville det hjælpe en del.
nov 2008
Følger: 17 Følgere: 86 MC-er: 11 Emner: 165 Svar: 4.118
At der kun kører én person i hver eneste bil er naturligvis heller ikke optimalt.
Man er nok på en eller anden måde nødt til, at ryste posen og så have en plan: for mig (og mange andre) vil det intet løse, at man laver en ny letbane, der er 10 minutter hurtigere. For jeg kan stadig ikke komme hen til den og så skal jeg alligevel have startet bilen. På samme måde som et ekstra spor isoleret set heller ikke løser noget, hvis afkørslerne så i stedet bare bliver flaskehalsen.
Derfor tror jeg også, som en del, at en broforbindelse over Samsø er et skridt i den rigtige retning fordi man vil kunne lette noget af den trafik, der foregår henover trekantsområdet og Fyn. Men det er jo ikke en løsning i sig selv.
I bund og grund tror jeg slet ikke vi er uenige
jun 2004
Følger: 4 Følgere: 216 Emner: 105 Svar: 3.899
sep 2011
Følger: 11 Følgere: 13 MC-er: 4 Emner: 30 Svar: 849
Man skal også huske på at bilen kun forurener, når den bliver brugt, og det er stærkt reduceret med katalysatorer og filtre nu. Den offentlige transport kører også når der ikke er passagerer, og og der skal rigtig mange passagerer i en bus før den kan hamle op med en moderne personbil. En anden sag er så at offentlig transport kun fungerer i de større byer, og er et miljømæssigt skud i foden udenfor dem. Prøv at tegne lidt på Århus letbanes passagerkapacitet, og tænk så over hvor mange personer der kan flyttes i bil for de samme anlægsudgifter.
Hvis man bruger motorvejen på andre tidspunkt end pendlerne, og jeg pendlede i 6 år på E45 over Vejlefjord broen, vil man opdage at trafikken ikke er voldsom. Hvis folk så ville holde til højre og lade være med at sætte hastigheden ned når de overhaler en lastbil, undlod at flyde i venstre bane med 105 km/t, man ville undlade overhalinmger der varer flere kilometer - og her synder personbilerne lige så meget som lastbilerne, ville udbygning af motorvejene ikke være nødvendig.
Hvis DSB så ansatte nogen der kunne drive DSB's godstrafik og dermed fjerne mindst halvdelen af lastbilerne fra motorvejen, ville der være fin plads i mange år fremover. I mange andre lande er godstrafik på bane en fed forretning, bare ikke hos DSB.
Kollektiv trafik er ikke så god til personbefordring, men særdeles velegnet når det gælde gods.
mar 2016
Følger: 5 Følgere: 13 MC-er: 2 Emner: 6 Svar: 922
Offentlige transportmidler er et hul i jorden. Mit hus ligger i den gamle Christiansfeld kommune og da vi blev opslugt af Kolding storkommune glemte man at lægge busruterne om.
Men man huskede dog at opkræve skatterne hos os i yderområderne så vi både skal beltale til de kommunale busser der kører somaliere rundt i byen og vores egen transport.
Og al infrastruktur udbygning sker i Kolding eller til nød med den 25millioner kroner dyre dobbelte cykelsti til Christiansfeld... og den kom kun i stand fordi Christiansfeld blev UNESCO kulturarv... så kan alle de kulturinteresserede koldinggensere cykle på visit een gang hver sommer på bedstemorcykel og med smarte solbriller
mar 2016
Følger: 5 Følgere: 13 MC-er: 2 Emner: 6 Svar: 922
Nu tror jeg du og jeg bor i samme kommune (Kolding) hvor vores fremsynede borgmester jo netop har fået vedtaget at nedlægge erhvervshaven og i stedet bygge luksusboliger der til gode skatteborgere.
Eet af hans argumenter var at det også gav massiv luftforurening at lastbilerne kørte gods til havnen... ja goddaw hr borgmester, hvad tror du der så sker? Lastbilerne kører bare et andet sted hen. Eller man undlader at benytte den meget energirigtige transportform der hedder søtransport!
Nu skal man så bare have fundet noget arbejde til alle de rige mennesker der skal købe de fine lejligheder på havnen..... Så er det jo godt vi har ikke mindre end tre innovationshuse i Kolding, den ene endda en hel "innovationsfabrik" i den tidligere Gori fabrik. Bare en skam der ikke kommer en eneste innovation fra fabrikken..
sep 2011
Følger: 11 Følgere: 13 MC-er: 4 Emner: 30 Svar: 849
Det nuværende banenet og transportsystem kan ikke klare 50% af godstransporten, fordi man valgte at satse på lastbiler. Det var en fejl, for hvor eldrevne lastbiler er et utopisk fata-morgana, er el-drevne tog nutid. Hvorfor kører øl på trailere med tog, når der ligeså godt kunne sejles rundt?
Ny fastlandsforbindelse