{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.
  • Manglende strøm i en væg og en toløbet kontakt, der ikke kan slukke i kolonihaven 880 kr.
  • Skift af bruse armatur 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tragisk ulykke
  • #1   7. aug 2007 Skrækkeligt skrækkeligt smiley

Jakob

• #2   7. aug 2007 Forfærdeligt
    Men han må ikke køre ud - uanset fart... Det hjælper dem ikke meget nu.

• #4   7. aug 2007 Fy for satan... Det var da skrækkeligt..
    Der er sgu mange tanker der går igennem hovedet når man ser sådan noget..!

• #6   7. aug 2007 Rasmus:

Selvfølgelig har du principielt ret, men vi er nødt til at tænke realistisk.

Hver eneste dag svinger alle trafikanter til venstre. Ved den lejlighed kigger man på, hvor langt, der er til nærmeste modkørende. Har man holdt stille inden man så svinger, og nærmeste modkørende er 100-150 m væk og man er i en 70/80 kmt zone, jamen så kan man sagtens køre - men ikke, hvis der kommer et par MC-ister med 200 kmt!

Men-hvem kan med nogen som helst ret forud se, at der kommer nogen med de hastigheder.

Han har ikke nogen ret til at køre dem ned, nej, men hvor mange chancer får han egentlig for at undgå det???

Sådanne hastigheder hører ikke hjemme på offentlig vej - måske bortset fra en øde motorvej - og så er spørgsmålet om de hører hjemme der.

HEKTO er ikke så diplomatisk, men han har altså ret: der er to dødsofre, og det er dybt tragisk, men der er altså også to finske ofre, der skal leve med det her resten af deres dage!

• #7   7. aug 2007 http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-7831410.html

En opdatering på ulykken. Det er lidt hård læsning synes jeg.
    Tænkerne går til de pårørende.
    R.I.P.

• #8   7. aug 2007 ----> SEB ja det er min fejl med off topic :((

----> Knud Vil også bakke Knud op på det her punkt. Hvis man køre mere end det tiladte så tager man en chance for andre mennesker har ikke en chance for at vide hvor hurtig man køre. Så skal du køre stærk, så kør på en lukket bane!!!

• #9   7. aug 2007 ja håber osse der er nogle der tænker på dem i bilen får de få nogle billder resten af ders liv..

pt.. R.I.P...

• #10   7. aug 2007 Tommy:

Jeg tænker meget på dem. Har en fætter, der prøvede noget lignende for 20 år siden. Mindst 2 gange ugentlig vågner han op om natten med det her på nethinden!!!!!

• #11   7. aug 2007 Kurt

ja for mange gange er det kun os vi tænker på vi glemmer nogen gange de ander lige i den her ulykke kan man nok sætte en stort ? ved vis skyl det var men det skal jeg ikke heldigvis ikke afgøre pt jeg syntes det er en god ting ved den her side at vi kan skrive om det vi følger...

• #12   7. aug 2007 undskyld ikke kurt men Knud...

• #13   7. aug 2007 frygteligt... lige meget hvis skyld det er... R.I.P

• #14   7. aug 2007 RIP til de 2. og mine tanker og venlighed til de efterladte!

Det er ved at være en sørgelig statestik, og det er på tide at få lavet noget fokus på mc sikkerhed.
    JEG vælger ikke at tage der ud, fordi jeg mener det kan sende forkerte signaler, at dem vi "bruger" (de døde og efterladte) er der endog meget stor sandsynlighed for selv har haft inflydelse på ulykken, pga. en fart de kørte!!
    Og det ville kunne opfattes af folk som EB som om vi støttede op om deres kørsel! Dette er jo IKKE tilfældet, men det er nu engang medierne der er meningsdannerne i vores samfund, og de kan starte en reel hetz mod mc'ister. Som alle politikkerer der tror der er stemmer at vinde på, ville skynde sig at hoppe på vognen!
    Så kunne vi pludselig stå med det resultat at det gik mod alle mc'ister istedet FOR sikkerhed, og bedre kampanger!!

Jeg vil ikke diskuterer dette, farten er ikke os bekendt, men politiet virker relativt overbivist om at de kørte for hurtigt!!

Hvis man skal vælge at bruge nogle som martyrer, og ikke fører diskussionen hen på at de måske kørte ræs, og mc'ister kører jo altid sådan osv. osv. Så er de to bare ikke de rette..

Der er intet galt i at vise sin sympati. MEN jeg syntes at dem i camperen, er næsten lige så meget ofre!!
    Det er sådan at en atocamper IKKE kan starte lige så hårdt som en alimindelig bil, og den bruger MEGET længere på at krydse vejen. Derfor prøver man også at se længere! MEN jeg kender ikke oversigtsforholdende.

JEG har ikke set stedet, men der er ikke tvivl om at ingen gør noget sådan, at slå mennesker ihjel bevidst!!

Min mening, og eg gider ikke at blive flamet for det, dog vil jeg meget gerne ingå en saglig diskussion!!

Og inden nogen tror jeg spiller hellig, jeg trænger selv til at gasse ned!!

/Jesper

• #15   7. aug 2007 Jesper... Der er sikkert ingen tvivl om at de har kørt for hurtigt... ingen tvivl om det, men synes nu ikke at de bruger lige netop disse 2 til at bevidse at alle mcister er sådan... tværtimod men at de lægger vægt på at der skal ske neoget og der skal større focus på sikkerhed... før vi mister flere med mcister... bare min mening... smiley

• #17   7. aug 2007 Glad for at se vi er enige, med forskellige vinkler..

Jeg elsker det sammenhold vi har!

Lad os se om ikke vi kan få sat noget i system med hensyn til politikkerne, så vi kan få noget fokus på BÅDE uansvarlig mc kørsel OG hvor vigtigt det er folk bliver bedre til at se forskel på en 45 knallert, og en MC!!!

Med hensyn til vigepligten! JA det er rigtigt! og der er ikke mere at diskuterer.. (man kunne så skrive at man ANER ikke hvad den mand har set fra sin siderude, og derfor vil man heller ikke udtale sig om hans oversigt, Samt om der rent faktisk VAR frit da han satte i gang, og det stykke vej man med rimelighed kan forvente han kan overskue! men det gider jeg ikke )

/Jesper

• #19   7. aug 2007 Jeg bakker helt op Jesper!

Men hvis vi nu drejer debatten over på Fart dræber og Jesper og jeg trænger til at få farten ned.

Hvad skal der til?

Mere politi
    Dansk MC baneræs (Eller flere???)

• #20   7. aug 2007 Frygtlig for de to mennesker i autocamperen.... At skulle leve med, denne ulykke resten af livet. I princippet være det jo være straf nok.... Nu sætter jeg det nok hårdt op.. Men hvis der ikke bliver givet en straf (for uagtsom manddrab) vil det jo i princippet sige det er ok at køre motorcykelister ned hvis de køre for stærkt..... Autocamperen har ikke overholdt sin vigepligt lige gyldigt hvad. Han skal orientere sig før han svinger. Og om han kan gøre det uden at være til gene, for andre trafikanter. Så hvad undskyldning man end kan komme med. Så er det stadig hans skyld.. og bør straffes efter det.. Alt andet ville være cart blanche til bilisterne, om at udøve selv justis, over for motorcykelister som køre for hurtigt...
    Mvh

• #21   7. aug 2007 Ja hvad skal der til??? jeg har en drøm!!!

en drøm om fredag aftener hvor man lukker et stykke motorvej, og leder trafikken uden om!! hvor man betaler et symbolsk beløb til en "track leader" for at måtte kører strækningen uden fart grænse!!

Nå man kører tilbag af omvejen (afkørslen, og motorvejn tilbage).

Lidt svagt formulleret, men sider på jobbet!!

Pointen steder det er sikre og MEGET billigt at "få lysten styret"

Bøder har helt klart en præventiv effekt, min kammerat fik 3 år betinget, i de tre år, har han kørt pænt, mens jeg måtte "vente på ham". Indtil en dag en viste mig nogle klip fra en hollandsk (tror jeg) mc undervisnings video, med mc ullykker.. Der var nogle klip der får en til at tæmke, da de viser ullykker KAN ske på alle måder!!

Jeg er nok selv den værste slags mc'ist, kører shorts m.m. hvis det er varmt. (nej aldrig uden hjelm) MEN det er mit valg, et er mig der fortryder!!

MEN når jeg er så dum om morgenen "lige" at skulle smutte uden om de andre for at komme 5 min (maks) tidligere på arbejde, er det "nydelsen" der får mig til det (og manglende fornuft, jeg er jo kun 32). OG den kunne jo stilles på nogle steder der var indrettet til det. MEN som de fleste (desvære) vilæ jeg ikke betale for en trackday!!

/Jesper

• #22   7. aug 2007 TRIKO, du har ret, uendeligt ret..

Næste gang du sider ved et kryds, og skal ud.. så tænk lige.. så langt jeg kan se, er der frit!! MEN hvad nu hvis der kommer en med 100?? (bysone bare for sjov) 150 200 250 300 400 1000?? du kan ALDRIG være 100% sikker jo hurtigere ham der nærmer dig kører, jo længere væk er han når du vælger at kører!!!

Prøv så at vælge et kørertøj langsommere end din MC, en gl lada feks.....

Min pointe er HAN må ikke kører før han er sikker.. MÅSKE VAR han sikker til det sagde bang.. måske ikke!!

Kender ikke stedet, ved ikke hvor langt væk du kan se en med høj fart, og hvor lang reaksions tid der er!!

/JEsper

• #23   7. aug 2007 Jeg må sige at du beskriver det RIGTIG RIGTIG godt Jesper. Men køre dog med fuld uniform (ikke rygbeskytter) Jeg har 2 år tilbage af min betinget frakendelse af føreretten, men stadig køre jeg for stærkt. Jeg er så 26 år og far, så burde jo tænker på andre end mig selv. Og istedet for at stå 5 min før op køre jeg 5 min hurtigere på arbejde. og da jeg havde MC 10 MIN hurtigere!!!!!! Jeg kender ikke selv svaret på at få nedsat hastigheden, men jeg tror faktisk at en bane kunne være svaret, for synes ikke det med klip og bøder får mig til at sænke fartet.

• #24   7. aug 2007 Jeg synes ikke vi skal peje fingere af nogen og siger sådan og sådan, vi var der jo ikke. Vi har nogen regler, politibetjente og nogen dommere der har forstand og bedre viden end os, så lad dem dømme folk. Men det er jo dybt sørgelig for alle indblandet parter!!!!

• #25   7. aug 2007 HØRt!

• #26   7. aug 2007 AMEN HEKTO!!

• #27   11. aug 2007 Kan ikke være mere enig Triko.
    I øvrigt vil en elendig autocamper blive skubbet temmelig meget hvis den rammes af over en halv ton(2 mc+2 personer) med 80 km/t.
    De tåbelige vidneudsagn om motorcyklisters hastighed inden en ulykke er til at brække sig over.
    En kraftigt accellererende motorcykels hastighed vil altid blive overvurderet af fodgængere.
    Så vidt jeg har hørt, var der meget korte bremsespor, hvilket fortæller mig, at fjolset er kørt lige ud foran dem.
    Hvis en overdreven høj hastighed var årsag til ulykken, ville der være meget lange bremsespor.
    Jeg føler med de efterladte som oven i tabet af deres kære skal høre på sådan en samling ævl.

• #28   11. aug 2007 Når jeg kører alt for stærkt( og det er hver gang jeg er ude at køre) har jeg ingen forventninger om at andre trafikanter skal holde øje med mig..... Min egen sikkerhed påhviler i disse tilfælde fuldstændig mig selv. Det er selvfølgelig dybt tragisk med den her ulykke, men de 2 motorcyklister har tydeligvis ikke taget bestik af situationen..... Og det der med hvem der har vigepligt hjælper sjældent dem der er døde eller lemlæstede.... Det er også ulovligt at begå indbrud, stjæle og lign, alligevel låser jeg mine ting og passer på, ligeså optræder jeg i trafikken.

Kommentér på:
Tragisk ulykke

Annonce