961 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Ny plæneklipper Ny plæneklipper

Nu kan det simpelthen snart - desværre - ikke længere økonomisk forsvare sig, at jeg bliver ved med, at reparere på min gamle Husqvarna Rider. Så tiden er nok inde til, at jeg skal finde mig en ny plæneklipper - og det skal være på benzin, med bioklip og derudover har jeg ikke så mange ønsker.

Jeg har et gavekort liggende til XL Byg, så jeg kunne slå to fluer med ét smæk ved at handle dér. Umiddelbart har jeg fundet disse (prisrammen er vel op til 2000), men er der nogen der kender disse eller direkte fraråder dem:

https://www.xl-byg.dk/shop/texas-razor-4605-trw-plaeneklipper-benzin.htm

https://www.xl-byg.dk/shop/al-ko-gudenaa-518-sp-a-plus-plaeneklipper-benzin.htm

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af gardinstang – soveværelse. 500 kr.
  • Have mand 500 kr.
  • Nedtagning af ladeboks 1.000 kr.
  • hækklipning 1.490 kr.
  • Installation af vaskemaskine og tørretumbler 1.500 kr.
  • Rulle en rullegardin op 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ny plæneklipper
  • #1   15. jul 2019 Havde adskillige billige discount klippere igennem årene, endda ikke engang så lavpris som dem der. Den seneste var en Texas, her gik et hjul - et nyt sæt baghjul kostede så 1300 kr. den blev kasseret.
    Købte en Klippo for 5 år siden, kører og fungerer som ny.
    Har sandsynligvis plæneklipper de næste 20 år.

• #2   15. jul 2019 Jeg har faktisk lige skiftet en 20 år gammel klippe fordi håndtaget var ved at være for smadret til at kunne svejse sammen igen (motor og skjold fejlede ikke noget). Købte en ny klippo og den kommer jeg nok til at have i 15-20 år...

• #3   15. jul 2019 havde nok valgt den sidste gudenaa kan se det er AL-KO der står bag den , har selv købt en STIGA den gamle holdt i 20 år og det var skjoldet der rådnede op , mener at AL-KO har støbejerns skjold smiley

• #4   15. jul 2019 Købte en billig texas i bilka da vi købte hus for 6 år siden. Den holder stadig, batteriet er noget lort og el starten har aldrig virket men den starter ved første hiv. Satser på at den holder indtil jeg får købt en robot :),

• #5   15. jul 2019 Du er nødt til at komme med flere oplysninger hvis du vil have gode råd, f.eks. hvor mange børn du har. For du er jo pisket til at købe en af de absolut billigste håndskubbere til hvert barn, ellers opstår der jo bare jalousi, og det er da synd smiley

• #6   15. jul 2019 #5 Dejligt pædagogisk syn. Det er vigtigt at børn ikke føgler sig forfordelt

• #7   15. jul 2019 Fik fat i en robot for et par år siden. Det er sku dejligt.
    Går lige efter med kantklipper 1-3 gange om året ellers passer den sig selv

• #8   16. jul 2019 Er det ikke svært at finde påskud til at drikke en kold øl med en robotklipper (udover naturligvis når den kører)? smiley

• #9   16. jul 2019 Nej, siger bare til konen at man går ud og slår græs og så smider man sig i havestolen og djøffer den (læs:supervisere plæneklipperen)

Øl smager bedst når man sidder ned. Har aldrig forstået hvorfor der er kopholder på en plæneklipper der kræver begge hænder for at kunne køre smiley

• #10   16. jul 2019 Jeg ville vælge Texas da den er 400kr billigere end den anden smiley

• #11   18. jul 2019 Af de to helt klart gudenaa, da den har kuglelejer i hjulene.
    Ellers klippo eller anden maskine med støbt alu skjold og gerne fremtræk. Opsamling er kun nødvendigt, hvis man virkelig kommer bagud med at få klippet.

• #12   18. jul 2019 Opsamling af græsset er klart i kategorien 'unødvendigt' - så længe den har bioklip.

• #13   18. jul 2019 Køb dog en ny rider nærige hund smiley de er på bud pt... så kan du sidde og slå græs i fred og ro den næste 15 år uden bøvl..

• #14   18. jul 2019 Hæhæ, jeg er ikke nærig; jeg passer bare godt på pengene - det må du da som jyde vide smiley

Min lokale havetraktorpusher havde godt nok en nyere Rider han lige ville vise frem først samt tage min gamle i bytte. Nu må vi se. Alt afhænger af prisen smiley

• #15   19. jul 2019 Det KAN da forresten være, at der er en, der har et guldkorn - min Rider opfører sig præcist ligesom i denne video: https://www.youtube.com/watch?v=8TE-o72IVp4 (fra 0.35 og frem) og hopper op og ned i omdrejninger og så snart jeg sætter klipperen ned, så mister den pusten og dør.

Jeg har så forsøgt med Google/Youtube og kan se, at det er et relativ kendt problem (motoren er en B&S), for der ligger tonsvis af videoer omkring dette problem.

Jeg har haft renset karburator i ultralydskar samt givet karburatorens og givet den flydende pakning. Jeg har justeret regulatorarmen (den stod nu ikke forkert) og justeret luftskrue (den stod nu heller ikke forkert). Ingen gevinst.

Er der nogen, der har oplevet dette og ligger inde med de vise sten?

Kommentér på:
Ny plæneklipper

Annonce