{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ram air intake
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #1   12. aug 2019 Du kan pille det hele af uden der sker noget. De har ingen effekt før du rammer 180-200km/t og opad, så kun på bane.... smiley

  • #2   12. aug 2019 men er den ikke med til at køle?

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #3   12. aug 2019 Næ den maser kun luft ind i indsugningen ved høje hastigheder.

  • #4   12. aug 2019 #3 okay, tak for svaret.

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #6   13. aug 2019 Pladder. Man tager tallet med i effektangivelserne fordi det er et tal og det kan måles - ikke fordi det kan mærkes.
    Det er jo ikke en turbo eller lattergas vi snakker om, men en smule ekstra effekt som først kommer når lufthastigheden er ret høj og motoren kæmper maksimalt for at mase cyklen gennem luften.

    De cykler der får 10hk ud af det, har 200 i forvejen - og det mærker man ikke. smiley

    Det er bro science fordi man kan prale af det nede foran grillen.... smiley


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #7   13. aug 2019 #5 - Det er komisk at du har søgt på google efter hvad ram air giver af effekt, og så bare skrevet det her, uden at have en dyt forstand på eller erfaring inden for emnet.

    Sjovt nok nævner det første hit netop 35mph og 5-10hk... smiley


  • #9   13. aug 2019 Ram-Air virker som nævnt ved at øge trykket i luftfilterboksen ved at udnytte fartvinden.
    Der er der for ikke nogen magisk hastighed fra hvilken det virker, det virker lige så snart du kører.
    Men det virker MEGET, MEGET lidt ved lave hastigheder. Når man taler +10 Hk, så er det ved 300 km/t. Da vindmodstanden vokser med noget mere end 2 potens, kan vi måske så antage at det giver 3 hk ved 200 km/t og 1 hk ved 100 km/t, og 0,1 hk ved 50 km/t
    Og det vel og mærke med hanen vredet i bund.
    Så jeg tilslutter mig dem der siger - i teorien og på en bane fint - i praksis totalt ligegyldigt. Skær lortet af.


  • #11   13. aug 2019 AEM V2 = "Water/Methanol Injection Kit for Turbos/Superchargers."

    Jeg har også set en bil med lattergas anlæg som fik 300 Hk mere, så derfor virker Ram Air.
    For slet ikke at tale om den jeg så med ændret knast som fik 12 Hk mere - underbygger yderligere at Ram Air virker.

    smiley smiley



  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #12   13. aug 2019 #10 - Så fordi et "cold air intake" (går jeg ud fra du mener på den civic) virker, så gør det automatisk at ram air er mega effektivt?

    Læg nu mærke til at jeg ikke benægter at der ER en effekt - men jeg har gentagne gange påpeget at man ikke mærker det. Det gør man nemlig ikke...
    Man kan måle det, men man mærker det ikke.

    Så hvis man skal vælge mellem en smule effekt man ikke mærker, eller at modificere sin MC så den passer til ens behov, er det en simpel beslutning. Det bekræfter jeg ham i... Intet andet.

    Hvorfor blive ved med at diskutere noget du ikke ved ret meget om, eller ikke forstår effekten af - med argumenter du ikke selv har formuleret, krydret med en "bro science" kommentar bare fordi du ikke er enig?


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #15   13. aug 2019 Men.... Det er et cold air intake pipe??

    Jeg kunne tage fejl, men jeg mener stadig der står "ram air" i overskriften og flere steder i tråden...


    profilbillede
Kommentér på:
Ram air intake

Annonce