{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tennisalbue !!!
  • #1   5. okt 2007 Lad være med at spille tennis?? smiley

• #2   5. okt 2007 Varme/kulde behandling?
    Is på 20 min, varmepude 30 min (x3)
    Nogle mener det er usundt andre mener det er godt nok.
    Jeg har brugt dette ved en skulderskade.. Det lindrede ret meget....

• #3   5. okt 2007 michael, is hjælper altså ikke ret meget, det du skal gøre er at undgå ensformig arbejde, og så giv en ro og en masse varme, køb evt sådan en elektrisk varmepude, det hjælpe, is er KUN til akut behandling sammen med R.I.C.E behandling

• #4   5. okt 2007 Jeg har spillet softball i mange år, og har tit været plaget af en tennisalbue....eller kastearm, som vi kalder det, og min erfaring mht lindring af smerten er følgende :

Hvis den skal forsvinde akut, så tag og pres din tommeltot ind mellem musklerne på oversiden af underarmen tæt på albuen og pres til det gør virkelig ont, og det skal gøre rigtig nas....hold trykket 20-30 sekunder. Hvis ellers du trykker hårdt nok, så det virkelig gør naller, så udløser kroppen selv noget smertestillende, og vupti ingen smerte. Skal dog lige siges, at smerten kommer igen og gerne stærkere, når "bedøvelsen" fortager sig. Det kan dog gentages, hvis man fortsat har brug for armen.

Ellers så er det bare hvile og total ro for armen nogle dage....og det er fuldstændig ro.

Husk at varme ordentligt op og lave de rigtige bevægelse til det du nu laver med armen...det mindsker risikoen for overanstrengelse.

Håber det hjælper !

• #5   5. okt 2007 Akupunktur eller varme omslag med kogt ingefærvand. Sidstnævnte brænder af helvede til, men det virkede for mig...

• #6   5. okt 2007 ole, det du henviser til er faktisk en del af RICE behandlingen, som står for compress

• #7   5. okt 2007 Det er ikke mit arbejde jeg får det af...men squash som jeg MEGET nødigt vil undvære....jeg har købt sådan en djævel til at spænde rundt om armen som skulle hjælpe og synes også det virker så nogen lunde.....det er ikke smertebehandling jeg søger (for så er det jo for sent smiley men nærmere nogle øvelser som kan forebygge det ?

• #8   5. okt 2007 det er vigtigt du ikke begynder at aflaste din arm, for så begynder din arm at vænne sig til at du bruger støtte, så bliver det bare værre, du skal holde det varmt, OG MIN PERSONLIGE ERFARING er at du SKAL holde pause, ellers ender det med du nok skal skæres i, sååå tag det lige i opløbet

• #9   5. okt 2007 Jeg har spillet tennis i mange år, og når jeg får ondt i albuen hjælper 3 stk. 1000mg fiskeoliepiller pr. dag ret hurtigt.. Køb dem evt, hos Jala Helsekost...

• #10   5. okt 2007 wheelie king Aka dækskifteren R

Isen kan skabe en chokeffekt når der efterfølgende kommer varme på.
    Derfor der er delte meninger omkring dette.
    Det virkede for mig og jeg gør det gerne igen...

• #11   5. okt 2007 Skal nok siges at mit arbejde også kan være fysisk belastende i perioder....Wheelie King jeg har netop også valgt at kun benyte den arm djævel når jeg spiller (altså squash :).....Jabbekot....fiskeolie det vil jeg prøve havde tilfældigvis en bøtte hjemme, og har lige slugt 4x500 mg er det nok ?

• #12   5. okt 2007 michael, det virker på nogle som du selv siger, det isen gør er at stoppe infalmatiom (hævelse) det er joi sige selv en godt ting for at få en hurtigere helings-process, men det skal gøres inden for gankse få øjeblikke for at det får en effekt, men hvis det virker for dig og din skade, så skal du self blive ved med det, det er jo forskelligt hvad skader der kræver hvad

• #13   5. okt 2007 http://www.sportnetdoc.dk/

denne bruger jeg selv til min ryg.

Voksenskader, skader (oppe i toppen) albue, tennisalbue, og så står der en masse, og så kan du tage genoptræning, trin 1-2-3-4 :=) håber det kan hjælpe.

Kommentér på:
Tennisalbue !!!

Annonce