{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
9.060 visninger | Oprettet:

Kørsel UDEN STYRThjelm 2019 /2020 {{forumTopicSubject}}

Selv om de har lukket for styrthjelm dispensationer er det stadig muligt at få tilladelse til at køre uden styrthjelm.

I den nye lov om styrthjelme der trådte i kraft her 2019 er der stadig en mulighed :::::

"Har Du en gyldig grund til at køre uden styrthjelm KAN DU ANSØGE FÆRDSELSTYRELSEN OM LOV (Det står klokkeklart i loven)".....

Måske har Du en rigtig god grund eller som jeg en 40 år gammel tilladelse ............................

Kører Du ikke uden styrthjelm og aldrig haft tilladelse....Så gør mig og andre en tjeneste og lad være med at kommentere på denne tråd... Vi er jo nogen der har en gyldig grund til at køre uden styrthjelm og behøver ikke kommentarer fra svagpissere.

Her billede af del af mit gyldige kørekort : (j.nr streget UD )


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kørsel UDEN STYRThjelm 2019 /2020
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #1   7. okt 2019 Jeg tror du skyder dig selv i foden, hvis du kalder folk som har en mening som er anderledes end din, for svagpissere.

    Men vi kan lave den aftale at jeg rydder op i tråden hvis der kommer irrelevante kommentarer, hvis du fjerner din provokation. smiley


  • #2   7. okt 2019 Så hellere pisse lidt svagt i sneen, end at flå kyssetøjet af når det går galt.



  • Bib
    Bib Tilmeldt:
    okt 2017

    Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 83
    #3   7. okt 2019 Jeg ved ikke om jeg skal grine eller græde..

    Bib


  • #4   7. okt 2019 smiley

  • #5   7. okt 2019 Folk har også grund til kun at køre med kørelys på motorvejen klokken 4-5 om natten i bel mørke. de kan vel bedre lide deres lidt blålige lys.

  • #7   7. okt 2019 Jeg havde lyst til at skrive, at har man ingen hjerne, behøver man ingen styrthjelm! Men hvis trådstarter absolut vil køre uden hjelm (eller er tvunget til det), kan det sådan set ikke røre eller ophidse mig. Ville han også anbefale sine eventuelle 18 årige børn, der lige har fået mc-kort at køre uden hjelm? Desuden er der muligheden for at bruge en open face eller pilot hjelm, hvis man ikke bryder sig om at være pakket helt ind.

  • #8   7. okt 2019 husk at vi er nogle stykker som er så gamle at styrthjelm ikke var en option da vi startede
    og kørelys om natten på motorvej er da super


  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.555
    #9   7. okt 2019 I håb om at mit svar ligger indenfor @Sajmon's "målskive" og opfattes som relevant, og ikke mindst opfattes meget tydeligt og klart hos Bo R. J.

    Lad mig starte min pointe med et ordsprog: INGEN ARME - INGEN KAGER!

    Og ud fra den devisen mener jeg, at lovgivningen ENDELIG har taget konsekvens ind under huden og laver påbud med anvendelse af styrthjelm. Og har du - uagtet grund - ikke mulighed for at bruge styrthjelm, tja, så burde du efter min holdning holde dig LANGT væk fra brug af køretøj hvor styrthjelm ER nødvendig! Ikke alene er det DUMT. Men det er også asocialt nasserøv-agtig (for at bruge din egen medicin ift. formuleringsvalg) at DU ud fra en SoMe EGO-centreret nosserøvsagtig infantil holdningsudberedelse mener, at alle vi andre skal betale for dine reparationer i dit grødhovede såfremt du måtte komme til skade UDEN brug af styrthjelm....magen til EGOIST holdning skal man lede længe efter!

    At du som tillæg så oven-i-købet har den frækhed, at du omtaler fornuftige folk som "svagpissere" fortæller reelt mere om dig og din respektløse holdning til fornuftige borgere.

    Omvendt.....så ser jeg en samfundsøkonomisk åbning i dit indlæg, nemlig ud fra den vinkel, at du uden brug af styrthjelm har stor sandsynlighed for, at du reelt ikke overlever selv et udramatisk styrt. Tænk at man kan tænke sådan? Gad vide hvad der var inspiration til det?

    Alt det bedste Bo!



  • #10   7. okt 2019 Ingen grund til at overdramatisere en lille provokation fra trådstarter smiley Statistisk set er det fint med obligatorisk brug af hjelm, men ligesom med rygning, hvor statistikken viser kortere gennemsnitlig levetid, er der masser af eksempler på 80-90 årige der ryger og lever i bedste velgående.

  • #11   7. okt 2019 #9 misundelse er en grim ting

  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.555
    #12   7. okt 2019 #10 Jeg sover trygt om natten- også selvom Bo skulle køre uden hjelm. Forskellen er blot den, at hvis man i et offentlig fora smider et oplæg, så må man forvente at få retur. Alternativt, hold din bøtte (altså trådstarter).

    #11 Misundelse på infantil og stupid holdning? Næppe... Forøvrigt er "problemet" ikke mit eller mig, så hold dig til emnet, ikke? smiley


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #13   7. okt 2019 #12 - Det kan hun aldrig finde ud af... smiley

  • #15   7. okt 2019 Hmmm

    I en alder af snart 52 år, kan jeg med bekymring konstatere at flowet på min morgenstråle ikke står helt mål med hvad den gjorde for 30 år siden.

    Jeg er nu sikker på, at min læge vil medgive mig i min tese om, at dette er et fysiologisk og aldersbetinget fænomen der er helt i overensstemmelse med naturens gang, snarer end et problem der er opstået blot fordi jeg mener at kørsel uden hjelm er helt hjernedødt - eller ihvertfald kan blive det.

    Så kald du mig bare svagpisser - så fanger jeg bolden og kalder dig hjernedød udfra en mistanke om at du allerede et par gange har været i asfalten og slået hovedet.

    Dit oplæg giver mig ihvertfald en mistanke om, at ikke alle duerne flyver lige højt hos dig, når andre holdninger end dine, kvitteres så useriøst som du gør.

    Go' dag - og lad hellere geden stå. Tror ikke du tåler flere ture i jorden.


  • #16   7. okt 2019 0# Hvad er din gyldige grund til at køre uden styrthjelm?

  • #17   7. okt 2019 Jeg er MEGET i tvivl om hvad trådstarter forventer at opnå med en tråd som denne.....

    Tror måske trådstarter slet ikke kører uden hjelm. Men har SÅ frygtelig ondt i røven over dem som gør, at han på denne måde får bragt endnu mere fokus på problemet. Så vi snart endeligt kan få gjort op med disse tåbelige undtagelser...


  • #19   7. okt 2019 Troll

  • #20   7. okt 2019 Ja sikkert en effektiv troller. smiley
    Ang. ulykken på Fyn er en hjelm jo, desværre, ikke en livsforsikring i alle typer uheld.


  • #21   7. okt 2019 Der er jo INGEN grund til, at sætte låg på en tom dåse.
    Kør forsigtigt...


  • #22   7. okt 2019 #12 misundelse er stadig en grim ting, den præger dit indlæg

  • #23   7. okt 2019 Kenneth... er det dig igen?:-)

  • #27   8. okt 2019 "Popcorn". ????????..

    Syntes godt om det gamle folde-kort.


  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.555
    #28   8. okt 2019 Bodie B.... kan du ikke uddybe overfor mig - og givetvis også for størstedelen af andre deltagere hvad du reelt mener og henviser til? Misundelse er en grim ting? Hvad? smiley



  • #29   8. okt 2019 Har selv haft sådan en seddel fra doktor pillesen om jeg gerne måtte køre uden hjelm
    Men har egentlig aldrig brugt den da jeg bare valgte at tabe mig markant så jeg ku få en kyse der ikke trykket og så af respekt for de Falck folk jeg kender der har fortalt om hvor kedeligt det er at skulle skovle indholdet fra et smadret kranie op i en spand eller pose

    Men hver sin smag eller holdning
    Men må sku indrømme jeg syntes det er lidt trist at man ikke respektere dem der evt skal skovle en op i en pose

    Nå ja fik min seddel fordi jeg havde et for fedt fjæs så jeg ikke ku få en kyse der sad ordentlig
    Og så har jeg to diskopolapser i nakken


  • #30   8. okt 2019 #28 du er så selvcentreret at det vil ikke hjælpe noget at uddybe min mening

  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.555
    #31   8. okt 2019 #30 - til forskel for mange - måske også dig, så forsøger jeg reelt at blive klogere. Så vil du ikke nok nedsætte niveauet for min skyld, således jeg kan blive klogere på HVORFOR jeg i denne sag skulle være selvcentreret - det er uden tvivl en fin øvelse for os begge!

    Omvendt, hvis det ligger langt under din værdighed, så skal du bestemt ikke gøre forsøget - det siger sig selv! Men prøv nu....jeg VED du kan! smiley


  • #33   9. okt 2019 I Guds eget land er der ikke hjelmpåbud,men i vores land er der bevidsthed om at man ikke sender regningen videre til andre, derfor bruger vi hjelm og sele.

  • #34   9. okt 2019 Jeg må da indrømme, at jeg aldrig har været misundelig på folk, der kørte uden hjelm. Typisk kører disse folk på Harley med ekstremt larmende udstødninger, så de er vel også blevet døve med tiden.
    Om man er “svagpisser”, blot fordi man gerne vil bevare sit hoved intakt i tilfælde af ulykker, ved jeg sgu snart ikke...jeg synes egentlig, at det virker ret fornuftigt at ville bevare sin hjernes funktion. Men hvis man omvendt ikke har noget værdifuldt at beskytte, sååå... smiley


  • jørgen k
    jørgen k Tilmeldt:
    aug 2011

    Følger: 2 Svar: 5
    #35   9. okt 2019 Som udgangs punkt så menber jeg alle har ret til deres overbevisning og respekterer generelt andres meninger.
    Men da du slutter af med
    "Vi er jo nogen der har en gyldig grund til at køre uden styrthjelm og behøver ikke kommentarer fra svagpissere. ",
    Så ryger respekten sgu godt nok. Hvis dit eneste argument for at køre uden styrthjelm er at du ikke er en svagpisser, så burde du sgu nok slet ikke have lov til at have et mc kørekort.
    venlig hilsen, en svagpisser, som faktisk gerne vil hjem til både min kone og mine børn i rimeligt hel tilstand og derfor tager fornuftige forholdsregler for at opnå det.


  • Jan K
    Jan K Tilmeldt:
    jun 2019

    Følger: 19 Følgere: 5 Svar: 2
    #36   9. okt 2019 Ja hvad skal man sige. Som med så meget andet, så er der jo ingen problemer i ikke at have styrthjælm på, når man kører, lige som der ikke er nogen problemer i ikke at have tøj med beskyttelse på. Problemet opstår først den dag man vælter.

  • #38   9. okt 2019 Regler, regler regler ...
    Vi må ikke kører over for rødt ...
    Vi må ikke kører for stærkt ...
    Vi skal bruge kondom .. ( nåe nej, andet Forum)
    Vi skal køre med hjelm ..

    Jeg HADER regler, men regler der er til for at beskytte andre imod mine dumheder er vel egentlig ok
    Personligt syn’s jeg vi skal have lov til at ryge, drikke og køre uden styrthjelm, lige så tosset vi vil, så længe det ikke går ud over andre !

    At jeg selv er så kedelig, at jeg aldrig kører uden hjelm, og heller ikke ryger, er sgu nok meget heldigt
    Jeg tror det er pisse besværligt at ryge imens man kører, hvis man samtidig bærer fullface kraniemuffe ... ??


  • #39   9. okt 2019 Personligt syn’s jeg vi skal have lov til at ryge, drikke og køre uden styrthjelm, lige så tosset vi vil, så længe det ikke går ud over andre !

    - Problemet er, at det går ud over min pengepung, den dag du vælter, knalder hovedet i asfalten og resten af dit liv sidder som en lirekassemand. Det er ikke gratis at holde dig i live og betale trunter for at tørre røv på dig. Det koster skattekroner.


  • #40   9. okt 2019 jeg prøvede for 4 år siden at køre ind i en bil der ikke overholdte sin vigepligt, trods styrthjelm blev skaden på øverste etage så stor så at jeg i dag er førtidspensioneret, (uden hjelm havde jeg været 100% død) så når jeg læser sådan et åndsvagt indlæg fra en der forherliger kørsel uden hjelm og kalder andre (hjelmbærer) svagpissere, så tænker jeg bare sikken en idiot

  • #41   9. okt 2019 Jeg hader de alt for mange love og regler, vi har i dette land, da jeg hidtil har været af den overbevisning at mine medmennesker kunne tænke sig om og opføre sig ordentligt.
    I dag er jeg blevet klogere. Der er stadig nogle mentalt handikappede, der ikke vil deres eget bedste, og de skal selvfølgelig hjælpes.
    På den anden side er det også rart på lang afstand at kunne spotte et fjols, så hvorfor ikke gøre det helt lovligt at køre uden hjelm.


  • carsten b
    carsten b Tilmeldt:
    jul 2005

    Følger: 1 Svar: 1
    #42   9. okt 2019 Jeg har et par hks sikkerheds sandaler som jeg ha brugt i snart 5 år. Sålen var nærmest helt væk og ja lugtede da heller ikke af blomster. Så opdagede jeg den anden dag at jeg havde et par ekstra såler til mine nye sikkerheds støvler og har idag puttet dem i sandalerne. Hold da fast en forskel det gav de er virkeligt blevet rare og ha på. Har faktisk brugt dem i 8 timer idag uden og få det mindste ondt i føder eller ryg. Kan ikke lige huske hvilket mærke det er men jeg vil gerne kigge efter hvis nogle er intraseret.

    Ja ved da godt det ikke har så meget med hjelm og gøre men på den anden side var det vel ikke så meget et spørgsmål eller noget der skulle debateres som en stakkel der tror et overdrevet kød fylde ansigt er et status symbol og tænkte flere ville se det hvis det blev slået op her end andre steder.

    Men vil da stadig anbefale de såler.


  • #43   9. okt 2019 har lige læst dit Andet indlæg (ialt 2 indlæg) hvor du også frabeder dig svar fra dem der ikke lige har den samme knallert og mening som dig!! tror du ikke alle vil være bedst tjent med at du fiser ud af dette forum, og se om du ikke kan finde en lille lukket kreds der har samme mc model samt en stupid tilgang til livet.

  • #44   9. okt 2019 Hjelm eller ikke, hvad med hjelm, t-shirt, shorts og træsko..? Da sommeren var på det varmeste, ved jeg ikke hvor mange jeg har mødt på vejene, der bare lige skulle hjem fra job eller bare lige køre en tur på 10 min. Er det mere smart end kørsel uden hjelm? Efter min mening vil regningen blive den samme, der bliver født en ny idiot hver dag uden at staten kan vedtage holdbare regler. UANSET hvor mange regler der er og hvor mange der er, vil de blive brudt dagligt...lad dog manden køre uden hjelm, han får i det mindste ikke noget ud af at snakke i mobil når han kører...

  • Ole B
    Ole B Tilmeldt:
    jun 2016

    Følger: 2 Svar: 61
    #45   9. okt 2019 I din tilladelse står der kun at du har tilladelse til at køre motorcykel uden styrthjelm - ikke at du har tilladelse til at køre motorcykel uden at bruge styrthjelm smiley

  • #46   9. okt 2019 Hvorfor får rockerne ingen bøder, for at køre uden hjelm?
    Panserne satser på at de styrter en eller anden dag og de er nok billigere for staten og til mindre gene, hvis de er døde eller hjerneskadet.

    Dette svar kom fra en panserbasse.....


  • Peter R
    Peter R Tilmeldt:
    feb 2016

    Følgere: 1 Svar: 147
    #47   9. okt 2019 Shit, nogle morsomme indlæg.

    En idiot uden hjelm, en der kun formår at oplyse, at misundelse er grimt, og en hel del gode og humoristiske svar - og ikke et kvidder fra stærkpisseren.
    smiley


  • #48   9. okt 2019 Køb en ATV på plader og din flækkede skalle er forsikret. Fordi det har stor betydning for Falck manden der samler din hjerne op.
    Ang. Ansøgningen, så kan man godt ansøge undladelse men hvorfor tror du at de har indraget eksisterende tilladelser? Det er fordi at de kan nægte at give tilladelse og på den måde er de fri for det problem.
    Der er et ordsprog som siger “kan du have hue på hovedet, så kan du også køre motorcykel med hjelm på”
    Hvis du ikke kan gå med hue så må jeg kondolere dit tab med at køre mc, for det er et seriøst tab


  • #49   9. okt 2019 Nu kører jeg personligt altid med hjelm. Men jeg kan ikke se vad det rager andre om man bruger hjelm eller ej. Pga regningen ved styrt. Rygerne drankere overspiserne underspiserne. De koster også samfundet penge. Skal vi forbyde rygningen og alkohol. Og potionsanrette mad efter behov. Stop nu med alt det bestemme over andre mentalitet..

  • #50   9. okt 2019 #33: Hvis du med guds eget land mener USA. Så er der altså adskillige stater hvor styrthjelm er påbudt.

  • #51   9. okt 2019 #49
    nu er det jo ham der kalder mcister med anden holdning, for svagpissere, og at kommentere på dette er vel ok !! ingen holdning til skæve indlæg er vel mere svagpisseri


  • #52   9. okt 2019 @50 korrekt, men nogle stater (bla. Rhode Island) har ikke krav om hjelm til føreren men derimod krav om brug af solbrilller!.... eller øjenbeskyttelse i alt fald. smiley

    Grunden skulle være, at man kan være til fare for andre hvis man får et insekt i øjet. At man derimod vælter og smadrer hovedet er en privat sag... men sygeforsikring er jo også i overvejende grad en privat sag derovre.

    At sikkerhedsseler og styrthjelme er indført for at spare udgifter til sundhedsvæsenet tror jeg er lidt en skrøne. For mon ikke en død MC kører uden hjelm er billigere for samfundet end een der overlever og skal igennem et længere sygehus forløb, revalidering og evt førtidspension?

    Som andre skriver, ville det nok give mere økonomisk mening at forbyde fede, tynde, rygere, rødhårede og på anden vis anderledes personer. Men bare rolig, det kommer når først EU og Vestager får rigtig gang i standardiseringen.....

    God aften, med eller uden hjelm smiley


  • Godsejeren
    Godsejeren Tilmeldt:
    mar 2009

    Følger: 2 MC-er: 1 Svar: 15
    #53   9. okt 2019 'Kære Doktor Hjelmkjær

    Jeg har altså virkelig brug for en fritagelsesattest..!

    Venlig hilsen

    Bue Stange-Jensen
    Hornbæk'


    profilbillede
  • #54   9. okt 2019 Damn... Det er det sjovtest indlæge jeg har læst længe... Jeg tror jeg går ud og laver mig en spand popcorn smiley name nam

    Og det er interessante at ingen har svaret på mandens indlæg, og hermed skal jeg lige tilføje at jeg syntes det er dumt at køre uden snuble kyse.

    Tilbage i starten af 2000 tallet kørte jeg en del Road-Racing på 80 og 125CCM. Man fik ikke lov til at komme på banen uden at man havde heldragt på og blev tjekket om ens hjelm var spændt forsvarligt til, så fra en meget tidlig alder fik jeg store respekt for at køre med hjelm, da det var en der blev slå ihjel i en solo ulykke på bane!!! WTF


  • #56   10. okt 2019 Vel talt svagpisser :=))) godt der er et fjols der tager ham i forsvar

  • #57   10. okt 2019 ???? Det er dig der lister rundt med 40 kmt med hente hår og silketørklæder i indre by på din mt09 sp ?? fuck jeg har fået et godt grin et par gange

  • #58   10. okt 2019 Hvis du ikke kan have en hjelm på, så må du lade være at køre MC, det er ingen menneskeret! Vi andre gider heller ikke betale for at du skal have livslang behandling som invalid, for noget der nemt kunne være undgået. Desuden ved enhver idiot, at 90% af alle de tilladelser/dispensationer der bliver givet, er til folk der synes de er for "smarte" til at køre med hjelm!

    Så nej, du kan ikke have et lukket forum på MCG, hvor du ikke tales imod af folk med en anden mening end din og jeg synes ret beset også at du Sajmon er ude på et sidesport når du lover "at rydde op", hvad snakker du om? Er der ikke fri diskussion herinde, eller er du blevet enerådende? Skal du bedømme hvad der er relevant for tråden eller ej? Det er da i den grad relevant at trådsstarter siges imod, han har en 40år gammel holdning, som han tror er den endegyldige sandhed, magen til klaphat skal man da lede længe efter!


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #59   10. okt 2019 #58 - I guder... smiley



    profilbillede
  • #60   10. okt 2019 Du er da et fjols af dimensioner Sajmon! Men slet endelig mig og tråden, så går jeg videre med screen prints af hvordan du opfører dig herinde overfor sidens kunder!

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #62   10. okt 2019

    profilbillede
  • #63   10. okt 2019 Ja når man løber tør for argumenter.......Eller man bare ved man har dummet sig, så kan man da prøve med med GIF`s, der intet siger andet end ovenstående! Haha, hvor tyndt!

    Nå men, nogen af os har indhold i livet, c ya


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #64   10. okt 2019 #63 - Så når jeg kommenterer på tråden, har jeg intet indhold i livet - men når du gør, har du? Du behøver ikke forklare yderligere - det kan ikke reddes. smiley

    Nej det er begge to jpg filer. smiley
    Jeg mener ikke GIF's bliver vist korrekt, men det kan du sikkert finde ud af for mig.

    Det her med hjelmkravet deler altid vandene, og lige som med olie- og dækvalg, er det en religion for de fleste mennesker, og det virker også som om det er det for dig.

    Trådstarter havde aldrig nogensinde nogle intentioner om at skabe en debat, som tydeliggøres af den der sygelige trang til at svine de folk til, som har en anden mening end personen selv.

    Derfor er mit første indlæg ment som en lige så stor joke som jeg anser tråden for at være, når nu den inkluderer tilsvining af andre allerede i første indlæg.

    Når det så er sagt, så kan jeg love dig for at jeg er herre over hvad folk skriver af kommentarer, forudsat det er imod sidens regler for brug af forummet.
    Dem bør du nok læse igen... Når jeg siger "igen" er det naturligvis fordi du har bekræftet at have læst og forstået dem, da du tilmeldte dig som "kunde" på siden - så du kender naturligvis allerede deres ordlyd... smiley

    Men skynd dig nu lige ud og finde det der ekstra indhold du har i livet, i stedet for at sidde og kommentere på en 4 dage gammel provokations tråd på et MC forum.


  • Kjeld K
    Kjeld K Tilmeldt:
    nov 2015

    Følger: 1 Svar: 10
    #65   10. okt 2019 haaa ja vi andre nogenlunde fornuftige der bruger hjelm tænker når vi ser en uden (hjernedød klaphat) men skulle uheldet være ude kan man da kun håbe du bliver slået ihjel på stedet og du ikke tager andre med herfra EN kiste er da billig i forhold til en reparation af en (klaphat)

  • #66   10. okt 2019 Så er vi her igen. smiley smiley smiley

    profilbillede
  • #67   10. okt 2019 jaja bare for a slutte af, det der "pissede# mig af, var at blive kaldt svagpisser bare for dig jeg ikke sympatiserer med tåbelige forsøg på at finde huller i loven ! og så har jeg hørt at selv store stærke fyre flæber når de får hud og kød fræset af røvballerne! man hvad fanden, så længe solen skinner er det jo rart at køre i korte bukser og uden hjelm.

  • Sophus H
    Sophus H Tilmeldt:
    aug 2015

    Følger: 2 Svar: 7
    #68   10. okt 2019
    Well det kunne jo være at Bo R.J Har en god grund til ikke at kunne benytte styrthjelm,
    og vi behøver vel ikke at vide hvorfor, der må jo være en årsag til han er fritaget for dette, og det må vi respektere, og han er jo også klar over risikoen ved at køre uden styrthjelm,
    så jeg vil håbe ham god vind fremover, og nyde 2 hjuls friheden smiley
    Sophus


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #69   10. okt 2019 #68 - Ja jeg har da også en mening om emnet, men den er jo i virkeligheden komplet irrelevant, som de fleste andre indlæg der er her i tråden.

    Han informerer blot om muligheden for at køre uden hjelm fremadrettet, og så beder han folk om ikke at lade deres personlige mening dominere deres indlæg, omend det er en mega kikset og helt forkert måde at gøre det på. smiley


  • oldmand
    oldmand Tilmeldt:
    dec 2016

    Følger: 3 Emner: 1 Svar: 6
    #70   10. okt 2019 Sikken en gang ævl fra ende til anden, tag dog hat på og klap kaje eller kør på ckýkel

  • Kim C
    Kim C Tilmeldt:
    mar 2011

    Følger: 1 MC-er: 1 Svar: 8
    #71   10. okt 2019 Troede da ellers lige vi havde fået en lov, om at man ikke måtte uden hat.

    At køre uden så er man sku da en klaphat

    hvad enten man har papir på at man ikke behøver ha den hat på, er det det dummeste at køre uden.

    man sku hellere lave en lov der siger at køre uden sikkerhedsudstyr og det går galt må man selv betale det det koster at bliver repareret både på krop og maskineri, uanset om man er skyld i det eller ej......


  • #72   10. okt 2019 uanset om man er skyld i det eller ej....aaggg smiley

  • #73   10. okt 2019 Kom lige til at tænke på, at hvis man bruger hjelm på grund af lovkrav kunne man ligeså godt undlade det, da der så ikke er noget at beskytte. Endnu en unødvendig lov i regeljunglen.

  • #74   10. okt 2019 Wow !
    Den tråd tog hurtigt overhånd ---
    Måske man skulle indfører tvunget livs/ulykke forsikring til dem der ønsker at satse deres liv og helbred ved at kører uden hjelm. Så kan de derefter slå sig løs.Hvis der er et selskab der vil tegne forsikringen-
    Jeg havde en forsikring der dækkede bane kørsel og diverse farlige sports udøvelser ,så det er jo en mulighed .


  • #75   10. okt 2019 Det her er morsomt, man prøver nærmest at overgå hinanden i at tilsvine, kalde andre hjernedøde idioter og lignende. Og jeg har slet ikke været med???????? smiley smiley smiley

  • #76   10. okt 2019 Lad os lige prøve at slå et faktum fast :
    Det er EU der har besluttet, at man skal køre med snublekyse i alle EU lande.

    Så kan man åbenbart få en dispensation hvis der er en reel begrundelse. - Sådan en havde jeg osse i firserne, og det var røv-irriterende at blive standset konstant. Så jeg fandt en smart hat i Sverige, som var til at holde ud.

    Men jeg tager da stadig en tur engang imellem uden hat, da jeg synes det er fedt at mærke vinden i håret, og reelt mener jeg at det burde være op til den enkelte hvorvidt de vil have en brødkasse om kraniet eller ej.
    - Men nu er personlig frihed jo ikke noget man arbejder hen imod, hverken i EU eller lille forbuds-danmark, så debatten er i virkeligheden absurd.


  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.555
    #77   11. okt 2019 # STAUFENBERG: Sjovt som sodo-deltagelse i det såkaldte "samfund" altid indeholder tilvalgt af de punkter som du/I synes okay! Alt andet fejes ind under "personlig frihed". Det er som om at hverken Bo, du og givetvis mange andre såkaldte "Lars Andersen" Wanna-be's bare ikke KAN FORSTÅ, at "samfundet" kommer med en pris. Præcis som at være med i træklubben, så gælder devisen: Skik følge eller land fly!

    Du har ikke PLIGT eller RET til at følge noget som helst. Du kan vælge at skride - langt ud og væk fra regler og normer som "samfundet" indfører eller mener er "bedst for alle". Og ja, det betyder at vi hele tiden og konstant skubber hvad der er normen. Lad mig nævne nogle (nemmer selv for dig) punkter, f.eks indførelse af KØRELYS - mega-vold protester, men INGEN sætter idag spørgsmål ved det geniale! Tvungen brug af sikkerhedssele - samme historie. Og man kan trække sammenligning til andre områder som end ikke handler om MC eller styrthjelm. Hvis du er ryger.....skal du så have GRATIS adgang til behandling for KOL *hvis* din KOL er rygerrelateret? Hvis du er TYK? Hvis du er x, Y eller Z. Alle disser punker vil fremover også blive en "norm" i et samfund der flytter sig.

    Og så er vi retur til din "personlige frihed", hvor DU vælger at køre uden styrthjelm. Bevares, dit frie valg = NUL HJÆLP - kør direkte i P-pladsen for "Personlige frihedspersonager uden brug af faldkyse" - ONE WAY TICKET! Hvis du træffer DET valg, så tager du også konsekvensen - samfundet bør ikke betale (hvorfor skulle jeg med min personlige frihed vælge at betale for din SoMe egoist-holdning).



  • #78   11. okt 2019 Ingen kvaler - samfundet betaler.....

    smiley


  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.555
    #79   11. okt 2019 #JH : Præcis! smiley Den utømmelige pengetank som flere tror, ikke er deres egne penge!

  • #80   11. okt 2019 RO PÅ. RO PÅ smiley

    profilbillede
  • #81   11. okt 2019 Helt ærligt, at hjelmpåbud skulle være bundet i samfundssind er langt ude. Hvad tror I koster samfundet mest, en død biker uden hjelm eller en fyr der godt nok har reddet skallen men brækket vitale kropsdele og må gennemgå langvarigt hospitalsindhold og måske aldrig bliver arbejdsdygtig igen?

    Hvis man er rigtigt fordømmende vil jeg også tro der er en overvægt af personer UDEN for arbejdsmarkedet blandt dem der kører uden hjelm. Så rent samfundsmæssigt gør de samfundet en tjeneste ved at stemple ud lidt tidligere end gode skatteborgere i biler med sikkerhedssele, airbags, aktiv fartpilot osv osv smiley


  • #82   11. okt 2019 HM... tag lige en slapper.

  • #83   11. okt 2019 Grunden til at jeg kan skrive det her, er at jeg havde en god styrthjelm på, og en god portion held, da det her skete. Man skal også have en stor portion stædighed bagefter. Hjelmen - og alt det andet sikkerhedsudstyr, var dyrt, men ikke så dyr som min hjerne. Jeg så sikkert også dum ud med den på en veteranmotorcykel, men ikke så dum som voksne mænd der skal mades af en sygeplejerske, ikke kan tage tøj af og på eller gå på toilettetselv, og som ikke fatter en brik af, hvad der sker rundt omkring dem. I nogle tilfælde hverken før eller efter ulykken er sket.

    profilbillede
  • #84   11. okt 2019 Er dit hoved for tykt? Siden du ikke bruger styrthjelm?

  • Christian N
    Christian N Tilmeldt:
    dec 2013

    Følger: 1 Svar: 1
    #85   15. okt 2019 Der burde slet ikke være en lov som påbyder motorcyklister at bruge sikkerhedsudstyr i privaten. Det er som voksent menneske en privat sag hvor meget man vil passe på sit eget liv. Det rager ikke andre....heller ikke alle småfacisterne som "for mit eget bedste" ønsker at bestemme over mit liv. (og ja - jeg betaler selvfølgelig gerne for den omkostning jeg pålægger samfundet ved at komme mere til skade).
    ....og så bør alle de motorcyklister der tænker "hjelm/sikkerhed frem for personlig frihed" enten tie stille ....eller foreslå fuldstændigt forbud mod motorcykler. (MC er jo trods alt farligere end toget). Hvordan kan motorcyklister retfærdiggøre en "farlig personlig frihed" til at kører MC, med et så sikkert alternativ? (lad mig svare på det...det hedder dobbeltmoral)


  • #86   15. okt 2019 synes ikke mc er farlige,men piloterne er farlige

  • #87   15. okt 2019 jaja Christian ord koster ikke noget! så der kan du jo sagtens spille smart, bare for at sætte tingene lidt i relief, så den ulykke som jeg var ude for og som satte mig uden for arbejds market, og som kunne have været meget meget værre/ dyrere har nok koster 4-5 mille + tabt arbejdsevne og sikkert mange andre skjulte omkostninger. nu skal jeg jo ikke på forhånd kunne sige om du (eller dine pårørende) kan hive adskillige milioner ud, til at betale for en selvforskyldt skade men mon dog!! Jeg tror egentligt bare samfundet og loven prøver at beskytte borgere, der er for dumme til at tænke selv

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #88   15. okt 2019 #87 - Men i og med der ikke er nogen statistik som understøtter at det skulle være en større økonomisk belastning for samfundet at folk kører MC uden hjelm, fremfor at køre med hjelm - så er der andre ting som er langt vigtigere at tage fat i, hvis argumentet er økonomi.
    Det kunne være f.eks være rygning og kalorieindtag. De fleste selvmord i DK, begås med kniv og gaffel, eller en lighter.

    Jeg kunne aldrig drømme om selv at køre uden hjelm, men jeg er fortaler for det frie valg - og hvis der er nogen som af forskellige årsager ikke kan have en hjelm på hovedet, er det deres egen sag.


  • #89   15. okt 2019 "88" det var udelukkende en kommentar på at C var klar på at betale egen forskyldte skader .

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #90   15. okt 2019 #89 - Er han da det?

  • #91   15. okt 2019 !!! er det ikke lidt nemmere hvis du læser hans indlæg


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #92   15. okt 2019 Det har jeg læst.

    Det gør ingen forskel på min holdning...


  • #93   15. okt 2019 nu har mit indlæg intet at gøre med din holdning! keder du dig!

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #94   15. okt 2019 Dit indlæg har i højeste grad noget med min holdning at gøre, i og med du mener det er nødvendigt for samfundet at beskytte borgerne imod sig selv når det handler om MC kørsel, men åbenbart helt overser det samme behov når det handler om livsstilssygdomme, som er langt mere forekommende og derfor langt dyrere for samfundet. Og med "dyrere" mener jeg ca en million gange dyrere... Helt ude af proportioner.

    Er det sidste et spørgsmål?

    I så fald er svaret nej. Jeg deltager blot i debatten, som du selv gør. Keder du dig da?


  • #95   15. okt 2019 ja lidt vel smiley ellers sad jeg sku da ikke i denne samtale og fluekneppede,

  • #96   15. okt 2019 milioner gange dyrere wauuuu: findes der så mange penge!!

  • #97   15. okt 2019 uden love så har vi anarki og hvem tror det er smart!!

  • #98   15. okt 2019 Hvis jeg ikke selv er voksen nok til at bestemme om jeg vil køre med hjelm, ryge eller æde som et svin, så er jeg nok heller ikke i stand til at stemme rigtigt!!! Det må staten hellere overtage, de har jo alligevel snart sløjfet alt hvad der hedder frihed, så lad dem dog få det sidste også smiley

  • #99   15. okt 2019 "98" - aaaaaaa tom nu må du sku lige holde ved og komme op på hesten igen, Paludan skal med bla. din stemme nok komme igen

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #100   15. okt 2019 #97 - Hvem siger vi ikke skal have love?

    Ikke mig...


  • #101   15. okt 2019 det her gider jeg ikke saimon, find en anden og ordkneppe med

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #102   15. okt 2019 Er du frustreret fordi du ikke kan lægge ord i munden på folk?

    Jeg gider ikke stå model til det, så det med "ingen regler" må stå helt for din egen regning.


  • #103   15. okt 2019 #99 Hvis du er SÅ stort et orakel, at du ved hvad jeg stemmer, så send mig lige næste lørdags lottotal, det må da være en nem lille ting for dig!

  • #104   15. okt 2019 865ZZ73 alt for dig;=)) og det andet var jo bare for at prøve at kvikke dig lidt op da du lød så trist

  • #105   15. okt 2019 som du ser er jeg smart og har skrevet i kode så de dumme ikke kan aflure os

  • #106   16. okt 2019 HM - Eller var det Hennes & Mauritz ?
    Det er fint for mig, at du har din Gammelkommunistiske holdning til det land vi lever i. Faktisk er du så heldig, at du kan ytre dine gammelkommunistiske holdninger her i denne tråd, uden at nogen henter dig smiley
    Vi er bare en del der godt kan lide at tænke selv, og derfor osse foretrækker den personlige frihed. Nok et begreb du endnu ikke har lært.
    - Jeg er dog glad for at hverken du eller Paludansk har opnået politisk magt, således at jeg stadig kan råde frit omkring mit liv og de valg jeg tager.
    - Måske Nordkorea var et sted du kunne skabe en karriere ??? Danmark er i hvert fald ikke et sted du vil bryde dig om at bo i...


  • #107   16. okt 2019 Personlig frihed er en illusion i Danmark, i hvert fald hvis du er en arbejdsduelig etnisk hvid dansk mand. Så har du nemlig PLIGT til at få et arbejde, tjene godt og frem for alt betale din SKAT så hoppeborgen har noget at dele ud af.

    Og jeg medgiver gerne de har fornuftige projekter såsom sygehuse, veje og skoler men så sandelig også en del projekter der KUN kan leve fordi de betales af andres penge.

    Og staten er UMÆTTELIG i sit krav om indbetaling, så længe de kan jagte de "stærke skuldre" og pine penge ud af dem. Anderledes forholder det sig med kvinder, etniske fremmede af begge køn eller fremmede finansfolk, dem tages der på med fløjlshandsker.

    Hvordan hænger det så sammen med hjelm påbud? Tjaeh, de fleste mænd har jo nogle rudimentære testikler og det er en måde at give fuckfingeren til det gennemfemificerede danske velfærdssamfund. At det så er en ånssvag personlig beslutning den dag man bider i asfalten er en anden sag...


  • #108   16. okt 2019 Patter !!! Kig her - og kom videre.

    profilbillede
  • #109   16. okt 2019 Det var da nogen sjove banan patter smiley smiley

  • #110   16. okt 2019 Peter K. Tak for det.. Hun er dælme lækker smiley

  • #111   16. okt 2019 Vi lever i et frit land, og hvor graden af personlig frihed, er ligefrem proportional med tykkelsen af tegnebogen. Så selvfølgelig står det da den enkelte helt frit for om man vil køre uden hjelm, sålænge man gladeligt betaler til statskassen, hvis man bliver stoppet af Jens Betjent.

    Og den personlige frihed rækker også langt nok, til at modtage penge fra det offentlige, den dag man (hvis man er rigtigt uheldig) ligger som en grøntsag, fordi ens personlige frihed, nu vandt over trangen til at bruge hjelm. Det er en dyr udgift, som de færreste privatpersoner har råd til - men så er det godt man har alle andre til at punge ud.

    Man skal nok bare ikke regne med at den private ulykkesforsikring betaler ret meget, hvis hjelmen blev hjemme på bordet den dag.

    Men det er da helt sikkert fedt på en varm sommerdag, at mærke vinden i håret. Grunden til at jeg selv konsekvent bruger hjelm, er at jeg ikke er den eneste på vejene. Og det er jo tit nævnt herinde, at billister er mordere, med kun én eneste mission, ikk?

    Ref #106 (Stauffenberg): Er der overhovedet hjelmpåbud i Nordkorea?


  • #112   16. okt 2019 "111"
    er der ikke hjelmpåbud er det da en succes da halvdelen går med grøn hjelm:=)


  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.555
    #113   18. okt 2019 #Stauffenberg: Du har da helt misforstået min ovenstående respons når du inddrager Rasmus Paludan og Beton-kommunismen i min bål-tale! Omvendt, hvad kan jeg forvente, når du ligger fra land med de holdninger!

    For at komme retur til den røde tråd, så lad os for en stund holde fast i HVAD vi reelt har til debat , okay? Frivillig brug af hjelm - eller med lov påbudt!

    Og her siger du så, at det må folk da selv bestemme - det falder ind under den personlige frihed.

    Og her siger jeg så, at du må folk absolut ikke selv bestemme, idet HVIS de kommer tilskade, så er det mig, os og samfundet som SKAL betale for udbedring - hvis vi da ikke er så svineheldige, at du afgår med døden til følge over dine kvæstelser i hovedet.

    Hvordan kan du have den så elegante SoMe-egoistiske holdning, at andre skal betale for din frihed? Det har jo INTET med frihed at gøre, når du FORVENTER at blive hjulpet over din egen Ego-dumhed med/for *MINE* penge! Det er sgu' da asocialt så det VIL noget!

    Nå, det er nyttesløst at drøfte logik indlejret i samfundspolitik - langt nemmere at have dialog med en våd papkasse.

    smiley


  • #114   18. okt 2019 Jeg er ikke så sikker som HM på, at det er sundhedsøkonomiske overvejelser, der ligger til grund for lov om obligatorisk brug af styrthjelm. Det er snarere humanistiske, medmenneskelige værdier, der ligger til grund. Selvfølgelig er det tvang og indgreb i den personlige frihed, men vi kan ikke acceptere, at så mange unødigt omkommer i trafikken. Samme overvejelser ligger til grund for mange andre regler i færdselsloven og regler for motorkøretøjers indretning.
    Der er en glimrende historisk artikel om hjelme gennem tiden skrevet af motorredaktør Jørgen Kjær fra Hadsten her:
    https://pingvinnyt.dk/knallert-scooter-og-motorcykelhjelme-redder-mange-liv-alligevel-tovede-myndighederne-med-at-gore-disse-obligatoriske/


  • #115   18. okt 2019 Som et lille kuriosum kan nævnes at Politimester Vagn Bro i Køge foreslog hastighedsbegrænsning på Roskilde Ring, og et par politimestre i Jylland der forbød kørsel med styrthjelm i deres politikreds, fordi det ansporede motorcyklister til at køre hurtigt. Lidt ligesom når vejdirektoratet opstille autoværn der kan skræmme livet af enhver med lidt viden eller fantasi, og som er den visse død for motorcyklister, mennesker i cabrioletter og mindre biler. Lastbilerne lægger dem bare ned.
    Det sker ret tit at myndigheder i bedste vilje laver regler, der gør ondt værre, se f.eks. på tåbelighederne omkring børn på motorcykler, specielt i sidevogne. Da der kom blinklys på motorcykler, blev de forbudt i Danmark, og forhandlerne skulle tage dem af for at få MC'en synet.


  • #116   18. okt 2019 frihed er godt, frihed er rigtigt- men ikke på samfundets bekostning, det har vi politikerne til at sikre, det er min mening.

  • #117   18. okt 2019 #116 Du har jo (endnu) lov til at have din mening så længe den ikke kolliderer for voldsomt med de politikere der ifølge dig sikrer dig denne ret! Men det er stort set også alt hvad der er tilbage, resten er stille og roligt blevet inddraget! Og det bliver kun værre og værre, hver gang der sker noget taler dine "kloge politikkere" om stramninger, prøv bare at se hvor meget der er sket for at bekæmpe terror. Jeg ville gerne vide hvilken terror der har været, og nej, krudttønden og synagogen var jo ikke terror, det var en psykisk syg mands værk, men det lyder jo ikke så farligt!

  • #118   18. okt 2019 hvem vælger politikerne?

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #119   18. okt 2019 Jeg gør ikke... smiley

  • #120   18. okt 2019 Jeg er også stoppet med det pjat, de er jo alle lige uduelige smiley

  • #121   18. okt 2019 2 frontkæmpere her på siden! og så er i sofavælgere ude i den virkelige verden smiley tror ikke jeg skal kommentere på det.

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #122   18. okt 2019 #121 - Næ det skal du nok ikke, når du ikke engang kan ramme rigtigt. smiley

    At man ikke stemmer på nogle af dem, er jo ikke det samme som at man ikke stemmer. Siden du ikke kan huske at der er den mulighed, ville jeg bare lige nævne det for dig. Det kaldes demokrati - du skulle prøve det en dag, i stedet for bare at sætte dit kryds samme sted som du plejer.


  • #123   18. okt 2019 jeg synes det er helt i orden at være træt af politikere, men i et demokrati som vores er det vilkårene. så har vi som borgere muligheden for at fremsætte borgerforslag i folketinget, og hvis der er 50000 der er for bliver det behandlet.
    så selv om man ikke vil stemme kan man stadig få ting igennem. det er synes jeg skønt at bo i dk her blver synspunkter respekteret.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #124   18. okt 2019

    profilbillede
  • #125   18. okt 2019 #121 Hvis jeg må uddybe det lidt for din begrænsede opfattelse, så stemmer jeg blankt for at vise hvor lidt tiltro jeg har til disse indavlede 3/4 generations politikkere som du så glædeligt overlader alt til smiley
    Der er noget du har misforstået, med 50.000 underskrifter skal den politiske mafia snakke om det, der er ingen krav om at "behandle" noget, og det er der aldrig blevet, og bliver aldrig! Hele konceptet er en narresut til folk som dig, der trist nok tror at de har indflydelse på noget!


  • #126   18. okt 2019 det er da fakta smiley

  • #127   18. okt 2019 prøv at fremsætte et borgerforslag, det går helt uden om politikere og direkte til borgere

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #128   18. okt 2019 Øhm... Nu ved du godt at borgerforslag som stemmes ind, ender på bordet (i skraldespanden i 99% af tilfældene) hos politikerne... Ikke?

    Det hele skal igennem samme tåbelige flaskehals hver gang, så det er vist rimeligt naivt at tro det ændrer noget som helst.


  • #129   18. okt 2019 Ja nu bliver jeg nok afkrævet svar "hva mener du" Nu har jeg ikke læst samtlige 23490 svar i tilsammen har skudt afsted, men i dem jeg har læst syntes jeg da trenden har været at i provokere , at have den stik modsatte holdning/mening, være belærende og dunke lidt på andres holdninger/meninger, der er ihvertfald ikke en gennemgående positiv ånd i jeres indlæg og svar og om det er positivt eller negativt det lader jeg være usagt men frontkæmpere er i da.

  • #130   18. okt 2019 ja du har ret i at det skal behandles i folketinget hvis det når over 50000 tilhængere.

    jeg gir en dobbelt skum hvis du fremsætter forslaget og det får 50001 stemme.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #131   18. okt 2019 #129 - Jeg håber virkelig ikke du er målskytte. smiley

    #130 - Hvilket forslag? Og hvorfor skulle jeg bruge tid på at få noget på bordet foran en masse mennesker, til hvem jeg INGEN SOM HELST tillid har?


  • #132   18. okt 2019 ha"en go aften uden hjelm smiley

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #133   18. okt 2019 Jeg kører aldrig uden hjelm, for det er da alt for dumt.

    Du har slet ikke læst noget af det jeg har skrevet... smiley

    Er du også politiker?


  • #134   18. okt 2019 nej, det var kun en spøg smiley

  • #135   18. okt 2019 men vi har et af de fornemste demokratier i denne verden, det er jeg faktisk stolt af selv om alt ikke er perfekt.
    vi har ret til at udveksle synspunkter og uenigheder bringer os videre hvis vi vil.

    god aften


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #136   18. okt 2019 #135 - Jeg er slet slet slet ikke stolt af vores såkaldte demokrati. De har spillet fallit for en del år siden, og de tager befolkningen med i faldet - der går desværre nok bare nogle år endnu før folk opdager det, men så er det nok for sent alligevel.

    Alle har ret til deres mening, og vi behøver jo ikke blive uvenner bare fordi vi ikke er enige. smiley

    Fortsat god aften. smiley


  • #137   18. okt 2019 helt enig, et demokrati udvikler sig på baggrund af den ligeværdige samtale, og her må man gerne være uenige.
    jeg kunne godt tænke mig at spørge dig hvorfor du ikke er stolt ?

    prøv at se dig omkring i verden, vi har verdens bedste demokrati, men jeg er enigi at det kan forbedres . Liberal Arrogance røg ud Df blev minimeret, Lars løkke smuttede, det er sundt.



  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #138   18. okt 2019 Det er aftenen slet ikke lang nok til. smiley

    Men den korte version er at der aldrig er blevet brudt så mange løfter og ædt så meget valgflæsk, og landet har aldrig haft en kurs der var så meget i modsatte retning af forbedring på alle områder, som nu.
    Velfærden sejler - vi pisser på de ældre generationer der har bygget landet op til hvad det var for nogle år siden - middelklassen får færre penge til sig selv - de rige og korrupte får flere penge til sig selv - folk der ødelægger noget godt og grundigt, får enorme gyldne håndtryk på vej ud af døren - og kva den sag som tråden her handler om, så har folkesundheden aldrig været så dårlig som nu.

    Som jeg har spurgt om højere oppe, så giv mig bare EN god grund til at man fokuserer lovmæssigt på måske 100 mennesker i DK, med hver sin attest som fraskriver dem kravet om at køre med hjelm på hovedet, med prisen på deres potentielle handicap som argument - når cigaretter stadig kun koster 37 kroner pakken, og usund levestil stadig koster VÆSENTLIGT MINDRE end sund levestil.

    Der er ikke engang en statistik som beskriver forekomster af MC ulykker uden hjelm på hovedet - så få mennesker taler vi om.

    Ledelsen (politikerne) er verdensfjerne, smålige, egocentrerede dybt uerfarne idioter med egen og deres afkoms vinding for øje, når de vil ind i politik. Føj for den lede da.

    Men bare rolig - lige om lidt er vi oversvømmet af alternative religiøse fanatikere, og så er det helt andre problemer vi skal til at slås med.

    Ja det har da aldrig gået så godt som nu... Fnis. smiley


  • #139   18. okt 2019 og i store dele af verden var du blevet skudt for sådanne udtagelser! positiv og negativ er jo to modpoler uden den ene ingen den anden! men i forlængelse af min tidligere tråd så er det seneste indlæg et tydeligt eksempel på din helt og aldeles fokuseren på det negative

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #140   18. okt 2019 #139 - Hvad er din pointe? At man kun kan sige sin mening på et forum uden at blive skudt, bare fordi man bor i DK?

    Har du været på internettet for nylig? Det kan man faktisk i ret mange lande. smiley

    Men hvis din pointe er at bare man ikke brokker sig over alt det lort regeringen hælder i hovedet på en, så er man godt kørende - så har du endnu en gang skudt LANGT forbi...

    Jeg går ud fra du mener "udtalelser", men hvis jeg tager fejl, må du lige sige til.


  • #141   18. okt 2019 #139 Så er det da godt at vi har et par glade landsbytosser som modvægt til al den væmmelige negativitet, ingen nævnt, ingen glemt smiley

  • #142   18. okt 2019 flot du kan rette i mit indlæg tak for det og så et negativt indlæg igen bare fordi det ikke passer ind i dit kram, jeg tænker om det er din medhjælpefunktion at lukke negativt lort ud hele tiden så du har hele foraet for dig selv!!

  • #143   18. okt 2019 og dig tom! jeg troede der var nosser i dig! men du er jo bare en lille røvslikker, du går måske efter posten hjælpermedhjælper

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #144   18. okt 2019 #142 - Det ser ud som om det er røget hen over hovedet på dig igen, men det handler altså stadig kun om meningsudveksling. Vi behøver ikke være enige, og så er den ikke rigtigt længere. smiley

    Du må have en fortsat god aften. smiley


  • #145   18. okt 2019 #144 Du ved jo godt, at bøjer man ikke nakken og giver sådan en type ret ender det med svineri, se bare her! Det burde du som en af pøblen være klar over smiley

  • #146   18. okt 2019 #108 er det bedste indlæg

  • #147   19. okt 2019 jeg er som sagt enig i at der er plads til forbedringer,også på velfærden for de ældre der har bygget landet op.
    men jeg tror det bliver svært at finde et mere gennemsigtigt land end vores demokrati.
    vi må jo nok erkende at mennesker ikke er skabt til at dele , der skal lov og orden til,ellers ender det i krig og kaos. vi lader os desværre styre af de gamle dødssynder: griskhed-dovenskab-hovmod-frådseri-utugt-misundelse-vrede-. tak for diskussionen smiley


  • #148   19. okt 2019 Denne tråd blev godt nok afsporet. Ikke mindst af - jeg ved sgu´ ikke hvor det kom fra, men et eller andet med at jeg selv er en dårlig samfundstøtte, fordi jeg kræver frihed...

    Ikke for at afspore disse Gammelkommunistiske holdninger, men da der er over 50% af befolkningen som lider af fedme, så skal vi andre ikke betale for dem... - Ok, jeg er nærmest at betragte som mager, og ser ingen grund til at hospitalerne skal behandle folk for hjertekar sygdomme. Jeg har dem jo ikke selv, og det er, som vi ser, et valg om man vil fede sig selv....

    Hold da kæft, der er mange penge at spare på den konto.... Man kunne jo blive forfalden til at blive Liberalist smiley -

    Nu har vi således sparet samfundet for milliarder af skattekroner - Skattekroner der så kan bruges på mig, hvis jeg er så dum, at jeg vælger at skvatte på min Chopper.... - Beklager at det endnu ikke er sket de sidste 40 år...

    - Det giver faktisk anledning til at kigge lidt dybere i sundhedvæsnet... Hvorfor dog holde liv i de gamle, nu vi er der ?? De skal jo slippe deres håndtag om lidt, og man kunne endog hjælpe dem lidt på vej. Mange af dem har det jo ikke godt, og hvorfor ikke lade Liberalismen hjælpe dem med Eutanasi ??

    Denne skønne liberalisme har slet ingen grænser, og historisk set, er der sikkert mange idéer som kan finde anvendelse......

    Mens alle I andre leger lidt med tanken, agter jeg at køre en tur.. Og fremover bliver det uden Brødkasse på kraniet. . . . Tak for jeres afstumede tankespin.

    - Måske vi osse kan undlade at hjælpe folk med dårlig lever... De har sikkert bare drukket for meget.......

    - Folk med dårlige lunger, har sikkert bare boet i storbyen - eget valg...

    - folk med malersyndrom, valgte helt sikkert at tag masken af...

    - Soldater der lider af PTSD, valgte jo osse selv.....

    - Vi kan vist bare lukke alle sygehusene nu. Liberalismen sejre, og skulle jeg vælge at kvaje rundt på min bike, så betaler jeg da bare selv . Ellers kan jeg jo tage et kviklån . . . - - - . . .


  • #149   19. okt 2019 #147
    Det var godt nok sjov læsning... Du er vel bevidst om at du udstiller din egen moral ???
    -Du har brug for love og regler, således at du ikke overholder normal etik og moral. Godt nok spændende at se...

    Nu er vi jo nogen, og jeg satser på at vi er rigtig mange i bikerkulturen, der ser sig i stand til at opretholde en sund moral, og derfor ikke føler os fristet til at stjæle eller hvad det er, du åbenbart ikke selv kan styre.

    Jeg kan fornemme at du ikke er ramt af børn, da du end ikke evner at dele med andre smiley Det er godt nok sørgeligt at møde dig og dine manglende moralske og etiske grundholdninger.

    Hvis du er så glad for Statslig styring af dit liv, kan jeg anbefale Nordkorea, hvor du med garanti, vil får et skønt liv. - Håber så at det er i orden med dig, at vi andre bliver her og prøver at skabe frihed og demokrati i Danmark.
    Kan du have en god tur, og hils Jung Il fra alle os andre...


  • #150   19. okt 2019 Sikken en ballade, for at køre uden Hjelm. smiley

  • #151   19. okt 2019 #150

    Ja, sådan diskussion kan jo bringe folk vidt omkring. Denne gang endte vi sørme helt nede i Nordkorea. Der skulle også være så smukt.

    Der er ihvertfald styr på tingene ??


  • #152   19. okt 2019 #147 En sidste bemærkning om vores fantastiske samfund. Nu har jeg været pensionist i 10 år, ingen indtægt udover pensionen, kun personfradrag, og alligevel kan man ikke ramme skatten rigtigt!! I samtlige 10 år, har jeg betalt 4000 til 9000 for meget, og modtaget mellem 6-9 breve om det årligt! At jeg så har en stor gæld pengene bliver trukket fra, får mig efterhånden til at tro at det er helt bevidst! Og samtidig har skat, ifølge dem selv, ikke resurser til at kradse over 12 milliarder ind som er blevet svindlet ud af systemet. De tror da fanden at man mangler mandskab, når samtlige danske pensionisters forhold skal have den store tur hvert år! Jo, der er sørme styr på det her i landet, og opdager man et problem, så laver man straks en lov, ordnung muss sein!!!

  • #153   19. okt 2019 He he. Fik brev fra skat, at jeg skylder, 1,75 kr i tv licens. Samtidig med den sag med de 12 milliarder, og tænkte rend mig røven.. smiley

  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.555
    #155   20. okt 2019 #114 / Claus P: Hvis det var tilfældet, så ville man nok ikke bruge SÅ mange ressourcer på fart/færsel qua det forholdsvis ringe antal der dør årligt. Hvis man sammenligner med folk der dør direkte grundet luftforurening, hvor f.eks. brændeovne står for den største udledning, så taler vi om flere tusinde årligt. Fair nok - det ene udelukker bestemt ikke det andet, og ja tak, sæt da endelig prisen op på rygetobak til dkr. 195,- pakken og forbyd det lort fra alle tidspunkter mellem 12.30 og halv et på hverdage + helligdage! Same...same....

    Og så øffer Stauffenberg stadig omkring selvbestemmelse- og det modsatte hvor man skal have den totale frihed til at være dum, stupid- og ikke mindst udstille egenskaber i den retning på et næsten offentlig fora. Ja, bevares, hvis man er for fed, så må man da overveje om ens sundhed på sigt skulle ændres - gevinsten er at man lever længere, hvilket for fornuftige personager vil være at foretrække. Andre, tja, lad dem nu bare falde om med livsstilsygdomme. Men ja, det bliver uden tvivl det næste sort og normen for at være part i samfundet - flertallet bestemmer HVAD som er normen og devisen.

    Hvis der blev indført lov omkring IQ....øh, nej ens egenskab til at forvalte den IQ man nu har til rådighed (ingen nævnt - ingen glemt), så ville størstedelen af indlæg på Nationen dø ud - og jeg tror....blot et gæt, at vi vil se samme tendens på MCG. Alternativt grundet alder - stedet er jo fyldt med gamle røvhuller der lugter fælt, brokker sig mere end hvad godt er - har kløe i tastaturfingrene.....uha, der er sgu' mange årsager til denne til tider fantastiske underholdning på en kedelig regnvejssøndag.

    Af hjertet tak for (de fleste) indlæg!

    smiley smiley


  • #156   20. okt 2019 ·

  • #157   20. okt 2019 Jeg tror rigtigt mange i denne tråd fejlagtigt mener der er logik bag vores lovgivning og ordens håndhævelse ??

  • #158   20. okt 2019 Den seneste stramning af "hjelmloven" skyldtes, såvidt jeg kan se, at man ville slå ned på rockernes misbrug af lægeerklæringer, og dermed også et skridt i retning af bekæmpelse af bandekriminalitet.

  • #159   20. okt 2019 #158 hvis der er bande kriminalitet man vil til livs er en stramning af hjelm loven også det helt rigtige sted at starte...pyha, nu er min tillid til politiet og politikerne genoprettet

    Hvordan går det for øvrigt i "vild med dans"?


  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.555
    #160   23. okt 2019 #158 Jeg er af anden opfattelse - dette her handler ikke om Bande-restriktioner - det er blot en sidegevinst.

  • #161   23. okt 2019 HM, så læs dette link:
    http://sum.dk/Aktuelt/Nyheder/Sundhedspolitik/2018/November/Spaend-hjelmen-Nye-regler-skal-saette-en-stopper-for-motorcykelkoersel-uden-styrthjelm.aspx

    "Det skal være slut med at få en lægeerklæring, der kan give dispensationen for reglerne om at man skal køre med styrthjelm, hvis man kører på motorcykel eller lignede køretøj på danske veje.

    Det mener regeringen, som derfor nu ændrer de regler, der indtil nu har gjort det muligt at få dispensation, hvis man med en lægeerklæring kunne pege på helbredsmæssige årsager til ikke at køre med hjelm.

    ”Vi har jo nok alle set ude på vejene, at der er en del rockere på motorcykler, der kører rundt uden styrthjelm. Det er jo næppe alle sammen, der har en god lægelig grund til det. Vi skal selvfølgelig på ingen måde acceptere rockertyper, der enten snyder eller decideret truer sig til en lægeerklæring, der giver dem en dispensation til at køre motorcykel uden hjelm. Det skal der sættes en stopper for, og det gør vi så nu, siger sundhedsminister Ellen Trane Nørby.

    De nye regler kommer som opfølgning på regeringens Bandepakke III, som blev aftalt af et flertal af Folketingets partier den 24. marts 2017."


  • #162   24. okt 2019 Må jeg foreslå et forbud mod at lease AMG Mercedes og Audi muskelbil er hvis man bor i et ghetto område og officielt lever af overførsler?....DET ville give mening i forhold til bandepakken. Og sikkert også skabe bedre trafik kultur

  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.555
    #163   25. okt 2019 #161: Jeg kender artiklen, men dette ændrer ikke min opfattelse, nemlig

    1). Rockerpakke eller ej, så er det komplet idiotisk at køre uden hjelm - at politikerne fedter sagen ind i en Bandepakke gør jo være, at det er "nemmere" at få den gennemført. Sådan er politik!
    2). Dette er blot step-1 af flere steps, f.eks. at folk på cykel, el-løbehjul ligeledes fremover skal til at køre med hjelm osv.
    3). Vi har endnu ikke set sidste lovændring ift. adfærd.


  • #164   5. nov 2019 Kørsel uden styrthjelm høre fint samme med at være organdoner.

  • #166   4. jul 2020 Hej Jonny hvad skete der lige der!!! sku du op og natpisse og fik så lige lyst til at se hvad der skete på MCG for 9 måneder siden!! håber du kom af med vandet og fik en lille efter lur smiley

  • #168   5. jul 2020 Det er vist ikke Panodil, men nogen meget stærkere piller der bliver indtaget i rå mængder her, eller er det bare mig der finder det lidt uforståeligt? smiley

  • Dennis H
    Dennis H Tilmeldt:
    dec 2020

    Svar: 1
    #169   30. dec 2020 Har papir på at må køre uden styrthjelm (1989) men fik at vide det ikke kunne skrives i kørekort, kan det bruges efter 1/1 - 2021 ?

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #170   30. dec 2020 Nej den tilladelse er trukket tilbage.

Kommentér på:
Kørsel UDEN STYRThjelm 2019 /2020

Annonce