10.220 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

Løn på forkert konto? Løn på forkert konto?

Har lige opdaget at et firma jeg har arbejdet for et par gange har udbetalt min løn til en forkert konto. Det er sket både 1 dec. og 1. jan. Arbejder ikke for dem mere, de havde ikke råd, men har først opdaget det nu. Er pengene tabte eller hvad gør jeg. Kan se på reg. nummeret er min bank, men det er ikke min konto. Hvad gør jeg??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til elstik 500 kr.
  • Vinduespudsning 600 kr.
  • Luge ukrudt 1.375 kr.
  • Flyttet et klædeskab. 700 kr.
  • Swiss Klædeskab 2.000 kr.
  • Terrassedør trepunktslås binder 1.350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Løn på forkert konto?
  • #1   14. jan 2008 Lyder godt nok underligt, har du ikke opdaget det før?!

Jeg kan ikke hjælpe dig, desværre.. Håber for dig, at du finder ud af noget!

• #2   14. jan 2008 start med at kontakte banken, eftersom reg.nr. er din bank. De kan sikkert bedst hjælpe dig videre.

i værste fald skal din tidligere arbejdsgiver tilbagekalde lønnen via deres bank og genfremsende dem til dig.

• #3   14. jan 2008 kontakt banken, de finder ud af det

• #4   14. jan 2008 Ring til banken. De plejer at være medgørelige hvad sådan noget angår :), forklar dem sagen og se hvad de siger.

• #5   14. jan 2008 Du skal kontakte firmaet og fortælle de har sat pengene ind på en forkert konto. De vil så kontakte banken hvor de har sat pengene forkert ind. Vedkommendes rådgiver vil så kontakte kunden skriftligt for at hører om det er iorden at fører pengene tilbage. Hvis det er ok, vil virksomheden modtage dem og skal så overfører dem til dig.
    Kunden er dog ikke forpligtet til at give sin accept på tilbageførsel. I denne situation vil jeg mene at du skal kontakte firmaet og sige at du stadig skal have dine penge. Det er jo ikke din fejl at de har sat pengene ind på en forkert konto.

• #6   14. jan 2008 Jeg går ud fra at det firma du arbejdede på stadig eksisterer. Såfremt de er overført til et ikke eksisterende kontonummer, fejlindtastning mm., så vil pengene være returneret til firmaet. Kontakt dem og oplys det rigtige kontonummer. Såfremt de er indsat på fremmed mands konto, så skal de først tilbage igen. Så lang tid efter kan man ikke bare hæve på kontoen uden kontohavers accept, uanset at han ikke skulle have haft pengene.
    Men som du fremlægger det så har du ikke fået betaling for dit arbejde. Så må firmaet vel sørge for at betale dig. Hvordan pengene efterfølgende returneres til firmaet er næppe dit problem.

• #7   14. jan 2008 Hvis pengene er sat ind på en forkert konto, så har modtager ingen ret til at bestemme over pengene!

Sidste år blev en førtidspensionist dømt i retten for bedrageri, da vedkommende havde brugt nogle penge der fejlagtigt var landet på hendes konto.

Så jeg kan ikke på nogen måder se, at dine penge skulle være tabt. Tag fat i arbejdsgiveren og evt. også banken, så skulle det da være løst i løbet af et par dage......

• #8   14. jan 2008 Du har ret Martin og pengene er ikke tabt. Men som som Christian og jeg skriver, så kræves der en accept fra ejeren af kontoen der er blevet krediteret, uanset om vedkommende har ret til pengene eller ej. Det er nu sjældent noget problem. Er der et problem vil det ikke blive Martins.

• #9   14. jan 2008 Bare det var min konto de var sat ind på smiley

smiley

• #10   14. jan 2008 Jeg har lige fået en bunke penge sat ind på min konto.., !!???!?ved ikke hvor de kommer fra, men de skal klart bruges på en ny baneged..

ciao

• #11   15. jan 2008 Har ikke opdaget det før, da det ikke drejer sig om forfærdelig mange penge desværre. Men tak for rådende. Må se om de kan opdrives.

• #12   15. jan 2008 Kontakt din "gamle" arbejdsgiver - for det er vel dem der har brugt et forkeret kontornummer. Hvis du har opgivet det rigtige nummer - er det helt deres problem at få redt trådene ud, og du skal ikke vente på at de får pengene fra den "forkerte" konto - men situationen er en helt anden hvis du har opgivet forkert kontornummer....

• #13   15. jan 2008 Hej Martin, hvis de er sat ind på en forkert konto, så kommer de retur til arbejdsgiveren, har lige spurgt fruen hun er lønnings bogholder, men ta kontakt til banken siger hun, de kan fortælle om de er røget retur.
    MVH Jørgen

• #14   15. jan 2008 Tak til alle. Valgte at tage i banken da de ikke altid har været helt seriøse. Banken tog kontakt til dem, og de skulle være på vej til mig. Tak for svarene. Martin

• #15   15. jan 2008 SUper rart at høre, jamen så er du jo snart "ved muffen" "hvis" jeg køber din Honda ;O)

• #16   15. jan 2008 Der er jo lige en afgift, og kæresten skal nok have en ny bil

• #17   15. jan 2008 av ja ok det kan jeg godt se smiley

Kommentér på:
Løn på forkert konto?

Annonce