{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.235 visninger | Oprettet:

Stjålet motorcykel - erstatningskrav {{forumTopicSubject}}

Hej motorcykelgalleri.
Jeg fik i efteråret stjålet min cykel.
Den er lige blevet fundet af politiet, i forbindelse med at den var kørt galt. Cyklen er totalskadet og tyven er fundet.
Jeg har nu fået 14 dage til at få skaderne vurderet, så jeg kan stille et erstatningskrav overfor tyven.
Ved I hvordan det forholder sig hvis tyven ikke har penge eller forsikring til at dække skaderne, eller en ny cykel?
Kan jeg risikere, ikke at få en krone i erstatningen, hvis tyven ikke har økonomi til at kunne betale?
Det skal lige siges, at jeg kun havde ansvar på cyklen.
Mvh.


Kommentarer på:  Stjålet motorcykel - erstatningskrav
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 277 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.632
    #1   15. maj 2020 Du kan sagtens ende med ikke at få en rød reje.

    Man kan ikke plukke håret af en skaldet.

    Regn ikke med at du er den eneste han skylder penge...


  • #2   15. maj 2020 Du er med andre ord fucked uden en kasko, da der ikke er en forsikring til at dække tyveriets omfang, forsikringen ville typisk have kørt sag mod fjolset med lange fingre for at få deres penge hjem igen. Da du ikke har kasko og den bums formentlig nægter at betale, så får du intet ud af det... man får desværre hvad man betaler for, siger en eks forsikringsmægler jeg kender, god aften trods alt smiley

  • #3   15. maj 2020 Det er slet ikke sikkert det er fedt den er dukket op igen.... tit havde det været bedre den bare var forsvundet. Mentalt havde du afskrevet den. Nu bliver man sur og irriteret. Og skal måske bruge en frygtelig masse mentale kræfter på at få den afskrevet igen smiley

    Forpulede tyvesvin....


  • #4   15. maj 2020 Du får hans navn og adresse og kan til enhver tid sende ham breve eller mails om at han skylder dig penge, anytime.

  • #5   15. maj 2020 Tak for svarene. Mit forsikringsselskab ville ikke give mig kasko, da cyklen var over 15 år gammel (1999).
    Kunne ikke få at vide hvem der havde stjålet den, eller hvor den blev fundet. Har ingen planer om at opsøge tyven personligt


  • #6   15. maj 2020 Det kan ikke passe du ikke kan få at vide hvem du kan rette dig krav mod.
    Når cyklen er så gammel, så har den nok ikke den store værdi. Tager jeg fejl, så få lavet et krav mod ham.
    Her lidt om gæld og forældelse:
    https://www.youtube.com/watch?v=SBWoVUUbNMI


  • #7   15. maj 2020 Det er/var en r6, så den burde være et par tusinde værd.
    Tak for linket. Der var ikke så meget om gæld og forældelse i linket, men super god underholdning smiley (linket er til er racerløb med vesper)


  • #8   15. maj 2020 UPS. Forkert link. smiley
    Her det rigtige: https://gaeld.taenk.dk/raadgivning-om-gaeld/foraeldelse-af-gaeld


  • #9   15. maj 2020 Man må sgu da kunne få at vide hvem man skal rette sit krav mod?

  • #10   15. maj 2020 Det kunne jeg ikke. Ved ikke om jeg kan få det at vide når erstatningskravet bliver sendt. Fik cyklen tilbage i dag, så er ikke så langt i processen endnu

  • #11   15. maj 2020 Havde en ven som fik stjålet sin mc og fandt ud af hvm tyven var,,,
    Hans mc var ca 90000 kr værd og han havde været så dum ikke og have kasko på...
    Tyven var dybt forgældet og havde ikke en KR så der var ikke noget og komme efter...
    Så det blev enden på hans MC karriere...


  • #12   16. maj 2020 Husk at have billeder af hvordan cyklen så ud FØR, men i retten. Meget vigtigt.

  • #13   17. maj 2020 Så må han dæleme arbejde gælden af, fucking lorte tyv.

  • #14   17. maj 2020 Får man en dom i fogedretten, så gælder den i 10 år og kan forlænges med en ny periode. Man må så håbe på, at han på et eller andet tidspunkt kommer til penge og så få betalt hvad han skylder. Desværre tvivler jeg på det lønner sig, da der løber en del omkostninger på.

  • #15   18. maj 2020 Han vil blive dømt i retten til at betale dit krav, men hvis han ikke vil eller kan betale er du sgu på den, så er det et privat søgsmål med de udgifter der er forbundet med det og det sgu trist, men hvis ikke han vil/kan hvem skulle så betale ? smiley Jeg har prøvet det i forbindelse med noget tyveri, den lede sæk sad da bare i retten og sagde ja ja hun skulle nok betale, jeg nåede at få ca 500 kr ud af ca 18.000kr og har forsøgt alt.. men der er ikke mere at gøre, begynde at sagsøge hende ender jo bare med at hun atter en gang lover at betale og det har jeg opgivet.. Hun burde have en røvfuld på størrelse med Eifeltårnet, men som både Politi og Advokaten sagde : Hun er vist ikke en voldsdom værd, så glem hende.

  • #16   18. maj 2020 Du får kun en voldsdom, hvis hun kunne se det var dig, ned med det mørke visir på hjelmen, og så en kæmpe flyve skalle.. smiley

Kommentér på:
Stjålet motorcykel - erstatningskrav

Annonce