Husk labels på skrøbelige pakker. Husk labels på skrøbelige pakker.
Jeg har lige fået de sidste svar på en henvendelse til Post Dk, så husk labels hvis du er i tvivl om at din pakke kan tåle håndtering.
Fra: C F [mailto:drakkheim@msn.com]
Sendt: 12. februar 2008 17:35
Til: Skrivpost@post.dk
Emne: Håndtering af post.
Goddag.
Nu passer det tilfældigt med at når jeg handler ind, så bliver dagens post afhentet fra det lokale posthus.
Igen idag kl 17.25 på Lunderskov 6640 lokale posthus , ser jeg at jeres medarbejder, står og kaster pakkerne ude fra bilen og ind i de bagerste pakke kurve.
Er det virkelig sådan at vores post som vi overlader i jeres hænder skal behandles ? At de bliver smidt 1½ meter igennem luften og ned i en metal kurv, fordi at jeres medarbejder ikke gider at gå op i lastbilen op lægge dem ned i kurven ? Det er ikke alle som sender mursten med posten, så det er nok tvivlsomt at alle pakker kan holde til den behandling.
Hilsen Casper Frederiksen
Kære Casper Frederiksen
Tak for din henvendelse om behandling af postpakker.
Din henvendelse er drøftet med pågældede, som erkender at have behandlet pakkerne på den beskrevne måde, men medarbejderen vurderede, at pakkerne var så lette, at de kunne tåle denne behandling . Det er mange års erfaring der gør, at medarbejderen kan drage denne konklussion. Der er labels, som kan bruges til pakker, som skal behandles med forsigtighed.
Jeg forstår godt deres undren omkring behandlingen af pakkerne.
Med venlig hilsen
Knud Sander
Overkontrollør
jan 2007
Følger: 39 Følgere: 37 MC-er: 3 Emner: 30 Svar: 1.764
Hmm, dvs. hvis man modtager lette pakker med dyrt indhold. Som ikke er mærket. Så skal det bare kastes gennem luften?
De ved jo ikke hva der er i. Og hvor kommer deres erfaring til at vurdere pakkernes værdi? De må jo normalt ikke åbne dem. Ergo kan de ikke vide hva der er i.
Eller er jeg helt forkert på den?
okt 2006
Følger: 17 Følgere: 16 MC-er: 3 Emner: 167 Svar: 3.621
apr 2006
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 151 Svar: 1.892
Personligt ville jeg aldrig sende noget gennem danske fragtmænd, men det er nok bare det at være miljøskadet, for postdanmark behandler det ikke bedre end fragtmændene.. men man har da lov til at håbe.
Jeg kan kun sige, at hvis pakken er mærket så bør man forvente lidt mere forsigtighed, er den ikke, så forvent at den bliver sparket til.. og det mener jeg rent faktisk....
aug 2005
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 2 Emner: 61 Svar: 285
jan 2007
Har sågar modtaget IT udstyr hvor der næsten var hul i pakken.
Og for nogle måneder siden fik jeg en styrdæmper fra England. Den var også ved at flyve ud af et hul i pakken. Det er fanme for ringe med de priser de tager for det.
Sådan en vejer heller ikke ret meget. Men koster også bare en lille smule. Jeg ville stadig godt vide hvor de får fra at de kan vurdere værdien ud fra vægten.
jan 2007
Det samme var min styrdæmper. None the less så pakken FORFÆRDELIG ud.
Og tror nu mere på at det er posten der har skamskudt den eller lign. end noget andet.
okt 2006
jan 2006
Følger: 14 Følgere: 11 MC-er: 4 Emner: 25 Svar: 634
jan 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 10 Svar: 133
apr 2007
Følger: 2 Følgere: 2 MC-er: 3 Emner: 10 Svar: 338
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=17327
kasse på ca. 65 kg med de rigtig labels på
feb 2007
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 3 Svar: 22
men hvis i får en pakke der ser mærkelig ud, så bed postbudet vente mens i åbner den, for så det postdk der hæfter for den...
apr 2007
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 15 Svar: 12
okt 2006
okt 2006
okt 2006
Fra: C F [mailto:drakkheim@msn.com]
Sendt: 27. februar 2008 14:37
Til: Skrivpost@post.dk
Emne: RE: VS: Håndtering af post.
Hvordan optjener man erfaring på hvad en pakke med et ukendt indhold kan tåle at blive kastet med ? Hvis jeg sender en LP med en pakkevægt på 300-400 Gr. og en anden pakke med IT hardware på 1,2 KG hvilken vil så blive kastet rundt med ?
Betyder det så også at dem som lige er startet på jobbet ikke kaster med ens pakker da de ikke har den erfaring ?
Jeg har aldrig set at der er blevet skiltet nogen steder på posthusene, at man skal forvente at ens pakker bliver kastet 1½ meter ned i et metal bur, så hvis man ikke regner medat ens pakke kan tåle det, så skal man mærke den "forsigtig"
Ville det så ikke være nemmere at lave nogle labels der siger " Min pakke kan godt tåle at blive smidt med" da jeg tvivler på at alle der sender en alm pakke går ud fra at den bliver smidt rundt med.
------------------
Kære Casper Frederiksen
Tak for din henvendelse.
Der er helt klart tale om en fejl af vores medarbejder. Pakker må ikke kastes, men skal bæres ind i bilen. Jeg får derfor fulgt op på sagen.
Venlig hilsen
Post Danmark A/S
---------------------------
Service Center Kunde
John J. Balle
Ankersgade 12
8000 Århus C
Tlf: 80 20 70 30
E-mail: skrivpost@post.dk
Web: www.postdanmark.dk
--------------------------------------------------------------------------------
feb 2007
Følger: 5 Følgere: 7 MC-er: 3 Emner: 23 Svar: 660
Der er beskrevet hvordan der skal emballeres.
Forsigtigpakker
Pakker til indlandet kan sendes som Forsigtigpakker.
Maksimum vægt
20 kg.
Størrelse
Maksimum
Længde 150 cm og længde + omkreds = 300 cm
Minimum
14 x 9 cm
Rulle eller stang: længde 10 cm og længde + 2 x diameter eller højde = 17 cm
Indhold
Pakker med følgende indhold skal sendes som Forsigtigpakker:
porcelæn, glas og tilsvarende skrøbelige genstande.
teknisk udstyr herunder computere, edb-udstyr og laserudstyr (skal sendes i original emballage eller tilsvarende god emballage).
møbler, barnevogne o.l., der på grund af deres form ikke kan stuves sammen med andre pakker.
Emballage
Skrøbeligt indhold skal emballeres i en kraftig kasse opfyldt med f.eks. kugler eller ’chips’ af skumpolystyren for at beskytte indholdet.
Beholdere med flydende indhold skal være anbragt i særlig solid kasse beskyttet af materiale, der kan absorbere eventuel udsivning fra beholderen.
Teknisk udstyr skal sendes i en kraftig kasse og skal inde i kassen være emballeret med formstøbt, stødabsorberende materiale som f.eks. flamingo, således det er sikret mod stød, og således at det ikke under transporten kan bevæge sig i forhold til emballagen.
Særlig mærkat
En forsigtigpakke skal været mærket
Husk labels på skrøbelige pakker.