{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
675 visninger | Oprettet:

Corona Tyskland {{forumTopicSubject}}

Hej

Familien og jeg er ved at planlægge en ligge hotelferie i tyskland, man kan simpelthen ikke blive kloge på Corona reglerne.

Jeg er selv vaccineret første gang, og min kone har fået taget en PCR test - Så har vi to drenge på 5 og 9 år, og så vidt jeg kan læse skal den 9 årige også have en negativ test.

Er der nogle der har været dernede for nyligt og kan fortælle mig reglerne - kræver det f.eks. coronapas at spise på resturanter dernede og færdes (bo på hotel feks)

Håber nogle kan hjælpe smiley

Mvh Søren


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Corona Tyskland
  • #1   6. jul 2021 Jeg skal til (forhåbentlig) til Harzen primo august. Jeg har lige fået besked fra hotellet om, at medmindre man er fuldt vaccineret skal man præsentere en max 24 timer gammel PCR-test. Om det er Tyskland regler eller hotellets egne, ved jeg ikke...

  • #2   6. jul 2021 Hej Søren,
    Det bedste og mest opdaterede info er lige her:
    https://reopen.europa.eu/en/map/DEU/7011

    Re-open EU findes også som app smiley



  • #3   6. jul 2021 Jonas skal det være en PCR test, er en quick-test ikke nok smiley


  • #4   6. jul 2021 Jo - efter at have fundet mailen frem igen, ser det ud til, at quick-test er nok. Og at man også er fritaget, hvis man har pos. PCR-test min. 28 dage og max 6 mdr. gammel eller er under 6 år gammel.

  • #5   6. jul 2021 Jeg var i Hamborg i weekenden og det svinger lidt hvor emsig de er. Nogle spisesteder kræver pas - de fleste - og alle kræver brug af LUCA app eller udfyldelse af tilsvarende seddel. Når det så er sagt er der mange muligheder for gratis hurtigtest og det er fint skiltet.
    Ovenstående er erfaringer fra Flensborg samt Hamborg i sidste weekend. Omkring spisesteder, er der forskel på udendørs kontra indendørs. Udendørs skal man enten intet eller evt blot bruge LUCA app. Og hent LUCA inden i tager afsted - det er meget nemmere.
    LUCA appen er meget enkelt blot for at registrere når en person ankommer samt forlader et bestemt sted. Der sidder så typisk QR koder på borde ved døre osv.


  • David N
    David N Tilmeldt:
    okt 2018

    Følgere: 19 MC-er: 7 Svar: 37
    #6   7. jul 2021 Det skifter hvert 5. minut og alt efter by og Bundesland. Her er der ingen problemer med at gå på restaurant. Bare husk din maske. Grüße aus Baden-Württemberg

  • #7   11. jul 2021 Det er fandme så latterligt, det crona hysteri.

  • #8   12. jul 2021 Enig #7. Jeg har aldrig gjort noget for ikke at blive smittet, og 30/4 i år lod jeg mig så besnakke til at tage et skud Pfizers. Ikke fordi jeg frygtede sygdommen, en test dagen inden var negativ, men for at undgå restriktionerne. 2 dage efter blev jeg lam i den ene side af ansigtet. Det har nu fortaget sig, men jeg skal ikke have flere. 1 advarsel er nok.


  • #9   12. jul 2021 Jeg tænker ikke, det skyldes vaccinen, men derimod at det er noget andet, der har givet dig ansigtslammelsen... smiley

    Yamaha eller måske endda Suzuki? smiley


  • #10   12. jul 2021 Vaccinerne får skyld for alt muligt. De gør meget skade, det er jeg slet ikke i tvivl om. Dagen efter stikket slog jeg mig da jeg faldt over en rive. smiley

  • #11   12. jul 2021 Husk lige, at det var på grund af risiko for alvorlige bivirkninger, at Astrazeneca og Johnson blev taget ud af det officielle vaccinationsprogram i Danmark. I Peter Ks tilfælde ville en indberetning om en mulig bivirkning have været helt på sin plads.

  • #12   13. jul 2021 #11. Det er sket. Jeg har også bedt diverse myndigheder om en løsning på problemet med hvad man gør, når man har antistoffer og altså immun, men af helbredsgrunde ikke må få stik nr. 2. Det har ingen svaret på trods rykkere i nu 2½ måned.
    Jeg blev først syg, da jeg fik første skud, der skal sikre mig mod en sygdom jeg aldrig har haft, og efter nu snart 17 måneders eksponering nok heller aldrig vil få.
    Nok om det, der skrives rigeligt om det andre steder.


Kommentér på:
Corona Tyskland

Annonce