Forårsklargøring, igen igen :) Forårsklargøring, igen igen :)
Nu har jeg jo købt en fin ny cykel, og vil jo gerne vedligeholde den så godt som muligt, så har et par enkelte spørgsmål.
1. Har sprøjtet cyklen med wd40 (på stel og andre metal dele, ikke kåberne) efter jeg havde vasket den en sidste gang inden den blev opstallet.
-Hvordan fjernes dette lettest og hvad skal jeg gøre ved stellet og de andre metal dele, efter wd40 er fjernet?
2. Har hørt en fugl synge om, at det er en go ting, hvis cyklen (kåberne?)får et par lag voks og derefter bliver poleret.
-Skal man polere imellem de lag voks man lægger, eller er det kun til sidst, når den har fået 4-5 lag voks, at man polere med et poleremiddel?
3. Fyldte tanken helt op da jeg opstallede cyklen.
-Kan jeg køre på dette benzin?
4. Skal jeg aflade batteriet og oplade det igen, inden jeg sætter det på cyklen?
-(batteriet har stået under min seng vinteren over)
Håber ikke at folk er ved at træt af disse spørgsmål
Vh.
Kenneth
Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.725
3. Ja selvfølgelig kan du det.
4. Det bør lades helt op og så monteres på cyklen. Der er ingen grund til at aflade det først - strøm bliver ikke for gammelt.
feb 2005
Følger: 12 Følgere: 10 MC-er: 1 Emner: 23 Svar: 829
feb 2005
Følger: 12 Følgere: 10 MC-er: 1 Emner: 23 Svar: 829
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 138 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.198
Det lader sig let fjerne med enten varm vand me autoshampoo eller med motorvask!
Jeg sprøjter som regel hele cyklen over med motorrens, lader den stå i 5 minutter og vasker den derefter helt normalt med autoshapoo. Skylning og tørring.
Herefter er alle ydre flader affedtede. Dvs alle bevægelige led får en klar fedt eller en dråbe olie. Skal der poleres gamle skjolder væk med polermiddell eller autosol, så er det nu.
Til sidst vokses cyklen. Det er vigtigt at voksen får lov at tørre op, inden du polerer. Det er en god ide med flere lag med oppolering imellem.
Lakrensere og voksprodukter er ikke ens. Læs anvisningerne på flasken og gør som der står. Det er lettest og giver bedst resultat.
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 138 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.198
Ja han går sgu til den. Jeg er glad for WD40, men han er vanvittig. Al den vask han laver i det, kunne han lige så effektivt lave i lugtfri petroleum/lampeolie/tændvæske og så til en noget anden literpris.
Forårsklargøring, igen igen :)