{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
48.579 visninger | Oprettet:

Hvad koster en muret garage {{forumTopicSubject}}

Vi er skal til at bygge lidt om herhjemme.
I den forbindelse regner jeg med at indrage den garage vi har nu, som er muret sammen med huset, til bryggers m.m.
Jeg fik den for et par år siden godkendt til erhverv og der blev den helt lukket og isoleret. P.t bruger jeg den som kontor/MC/Hobby værksted, men da den er ved at blive for lille kan vi ligeså godt lægge den sammen med den ombygning vi vil have lavet.

Så nu sidder jeg og prøver på at gætte hvad hulen en ny stor muret garage vil løbe op i.

Den skal være ca. 50-60 kvm. udvendigt målt. Muret, med et par porte, lidt vinduer og evt. med en lille rejsning.
Fundament og gulv vil jeg selv sætte og støbe, og tagkonstruktionen, spær og tag kan jeg også selv rejse og lægge.
Så hvad tror eksperterene herinde den ca. vil løbe op i, med materialer og en murer.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad koster en muret garage
  • #2   27. mar 2008 Ja dyrt, så langt er jeg også kommet til. Og jeg gider ikke et lokum af et kæmpe træskur.

  • #4   27. mar 2008 Måske billigere hvis du bruger billig arbejdskraft smiley

    http://www.youtube.com/watch?v=hjhDNNZrTXo&NR=1


  • #5   27. mar 2008 15-20 kr. pr.sten alt incl. Så må du selv regne ud hvormange sten du skal bruge smiley

  • #6   27. mar 2008 Hej Lars... ca 17 kr pr sten, og der går ca 65 sten pr kvm mur, dvs en garage på 5 x 12 m, i en højde på 2,5 m giver ca 5525 sten "udvendig". det koster ca 93.925 kr og ca en treidedel indvendig hvis du vælger evt pudset leca. men som Henrik skriver.. ca 250.000- 300.000 hvis du selv giver et nap med

  • #7   27. mar 2008 En go løsning ku være en indermur af multiplader 60 * 60 * 10 cm. Ydermur i sten

    Multiplader er nemme at bygge med og billigere end sten. Efterfølgende kan du så vandskure/filtse den indvendige side.

    En murermester skal ha' ca 600 kr pr m2 for at mure sten i + materialer 63 sten pr m2). Hvis du vil ha vanskuret udvendig, er det lidt billigere at få muret op og du kan så selv vandskure udvendig (eller kender en der kan).

    Er det buede porte du skal ha i, bliver det også dyrere, da der er arbejde i det.

    Hilsen
    Palle


  • #8   27. mar 2008 Byg selv og spar kassen.

  • #9   27. mar 2008 Det var lige nøjagtigt det jeg var intereseeret i.
    Men den pris i nævner 15-20 ca. 17 osv. Er det en hr. og fru. Jensen pris.(alt hvad den ka' træk pris) Eller er det en go' pris, altså en jeg ville skulle forhandle mig til ?

    Og igen, muren bliver vel øvsen, hvis jeg selv får handlet stenene hjem.


  • #11   27. mar 2008 Jeg er selv murer i Esbjerg . og hver i esbjerg tager man omkring 5 kr pr. sten sort. måske 6 kr .

  • #12   27. mar 2008 Altså jeg mener at. Muren "straffer" vel så bare mig med en højere pris hvis jeg selv får stenene hjem?

  • #13   27. mar 2008 altså for at lægge stenen. murersten koster omkring 3.50 . 4 kr for en almindelig facade sten.

  • #14   27. mar 2008 Nej det tror jeg sku ik. det er det bedste synes jeg ihvertfald når man skal fuske

  • #15   27. mar 2008 John G



    Hæ Hæ sikke noget lort......... ik Meget byg der


  • #16   27. mar 2008 Nå men så er det næste spørgsmål

    HVORNÅR KAN VI GÅ I GANG DRENGE ? smiley

    Køleskabet bliver sat til højre for byggepladsen og er altid fyldt med kolde.


  • #17   27. mar 2008 Palle. Jeg havde også regnet med at sætte en indermur af multiplader/Gasbeton elementer.

    Sanne. Hvor meget lavede i selv? Og hvad er indermuren lavet i ? Er det svære at få tilladelsen hvis den bliver over 50 kvm, siden i holdt jer under.

    Så Mark, du vil som murer ikke få ondt i røven over at en du skulle murer for, selv havde skaffet sten?




  • #18   27. mar 2008 Her kan du købe alle dine materialer til fornuftig pris: http://www.net2traelast.dk/

    Ved køb over 15.000, er det fragtfrit leveret på din adresse. Ku ikke lige finde mursten på siden, men ring til dem og få en pris på Tlf.: 75470433.

    Snak med en der hedder claus om det. Jeg kører lidt for dem, hvis de ikke kan ha det hele på deres store bil. Bare sig at Palle fra Xedus har anbefalet dem.

    Ringede lige til min boss. Han byggede for 4 år siden en 50 m2 garage, dobbeltmuret, buede porte, branddør ind til beboelse, dør og vindue ud til haven.
    Det blev godt nok bygget med kun en lille hældning på taget og med tagpap på.

    Alt købt igennem Claus og det der dengang hed Netto tømmerhandlen (samme som Net2trælast).
    Det løb op i ca 100.000 kr i materialer incl porte.

    Hilsen
    Palle

    Som gerne vil hjælpe dig, men en arbejdsskade for 3 år siden, har sat en stopper for mere muring.


  • #19   27. mar 2008 Thomas K, hvad mener du med, at murere ikke har noget med mursten at gøre? Har du folk til at ligge dem i da smiley

    Forstår godt, hvad Lars mener. en murermester vil self. helst selv købe sten, bindere, isolering, pap osv til jobbet, da han får rabat på det, men lader ikke rabatten tilfalde Lars.

    De penge kan Lars tjene ved selv at handle div. steder.

    Palle


  • #20   27. mar 2008 Ang. matrialer er ham her også god. www.bygmax.dk



  • #21   27. mar 2008 Men hvis jeg lige må spørge med her. Hvad så med en tilsvarende garage bygget i gasbeton?

  • #22   27. mar 2008 Ja Thomas, som murer er man vel ligeglad med, hvor de sten kommer fra, de skal bare mures i.

    Synes dog 6 kr pr sten sort, er i overkanten. Du får jo kun 4 kr på akkord pr sten ifølge fagforeningen og de skal beskattes.

    Men self. er der risikoen ved at arbejde sort. Den er dog ikke så stor hvis du er i arbejde, du kommer bare til at betale skat af indtjeningen. Det er straks værre, hvis man er på overførselsindkomst, fagforening eller lign., DET kan blive en dyr fornøjelse (kender en der er blevet taget af Skat).

    Palle


  • #23   27. mar 2008 Hehe, Thomas. Min søn er lige blevet udlært murer, så har hørt fra ham, at lønnen som lærling er lav. Sådan er det stort set i alle fag, dog hvis man er voksenlærling som murer, er det 110 kr.

    Sidste timeløn min søn fik, før han blev udlært, var ca 87 kr. Han har dog allerede fået nyt job i et andet firma, han og 2 andre nyudlærte (voksenlærlinge), skrev kontrakt med samme firma, den dag de blev udlært. Han er nu ved at mure facader i villaer. 165 kr i timeløn, akkord ca 200 kr.

    Vel ok, når man er 20 år og arbejder fra 7-15

    Han kan næsten ikke få armene ned smiley

    Palle


  • Rasmus F
    Rasmus F Tilmeldt:
    aug 2018

    Følger: 12 Svar: 1
    #24   4. sep 2018 Hej

    Jeg har selv et større byggeprojekt i tankerne derhjemme, men jeg leder efter et lån for, at få råd til det. Er der nogen, der har erfaring med www.samlino.dk ?


Kommentér på:
Hvad koster en muret garage

Annonce