{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
786 visninger | Oprettet:

Hvad koster det at have en sportscykel {{forumTopicSubject}}

Hej alle

Er relativ ny herinde, så håber opslaget er i orden.

Sagen er den at jeg gerne vil have fat i en motorcykel igen, efter at jeg solgte min Kawasaki Ninja 250 tilbage i 2021. Jeg står og vejer mellem enten en Yamaha MT07 eller en Kawasaki Ninja ZX6R - To vidt forskellige motorcykler.

Men efter at have surfet nettet en del, har jeg kunne få et godt indblik i hvad en MT07 nogenlunde vil koste mig ift. service, vedligehold osv. Jeg har bare ikke kunne finde ud af hvad en ZX6R, eller andre 600cc sportscykler for den sags skyld, koster ift. service og vedligehold.

Derfor søger jeg nogle herinde der har en 600cc sportscykel eller har haft, som kan give mig en ca. idé om sådan en cykel koster at servicere og vedligeholde? smiley


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Et Ifø toilet der nogengange løber . 590 kr.
  • build my bed 600 kr.
  • Opsætning af 2 væghængt sengeborde 375 kr.
  • Slå græs 440 kr.
  • Putting up paintings and pictures on the Wall 3.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad koster det at have en sportscykel
  • #1   17. okt 2025 Det er vel ca det samme da service intervaller er nogenlunde ens..
    Dog kan posten til dæk og bremser være højere på en sports cykel da en zx6r potentielt kan rive mere i gummiet smiley
    Men det er jo afhængigt af kørestil og køremønster..


  • #3   17. okt 2025 Min erfaring er at det er noget med cyklens opbygning.
    Hvis mekanikeren skal fjerne kåbedele og alt muligt for at komme ind til motoren så tager det ekstra tid.
    Og med en af mine cykler spurgte jeg engang:
    "hvorfor er der skiftet kølervæske, det trængte da ikke?"
    Svar:
    "Man er nød til at pille køleslangerne af for at komme til ventilerne".

    Så svaret afhænger af cyklen.
    Men jeg tænker - som nævnt ovenfor - at forsikringen er det "værste".
    De færreste får alligevel ikke kørt ret mange kilometer og kan nøjes med service hvert andet år.
    Og så tror jeg personligt at sportsmaskiner har større risiko for fartbøder og uheld.
    Derfor jeg ikke selv har sådan en....!!!!!! Jeg ville have sværere ved at styre det end jeg har på min BMW bokser - det er svært nok ikke at køre for stærkt på den.


Kommentér på:
Hvad koster det at have en sportscykel

Annonce