{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
865 visninger | Oprettet:

Don’t shoot me, - I’m only the messenger! {{forumTopicSubject}}

Endnu en EU forordning på vej.. jæiiiii. smiley
Lidt nyt fra BMF.. smiley

‘Europa-Kommissionen ændrer muligvis den måde, du kører på.
Som rapporteret af British Motorcyclists Federation (BMF), vil nye biler, der sælges i Storbritannien og i hele Europa, være omfattet af krav til at have Intelligent Speed ??Assistance (ISA) software installeret.

Det er præcis, hvad det lyder. Biler vil fremover have indbyggede hastighedsbegrænsere.

Tak til Europa-Kommissionen

Dette kommer som en del af den generelle sikkerhedsforordning vedtaget i EU. Mandatet angiver, at "nye modeller/typer af køretøjer introduceret på markedet," begyndende i juli 2022, skal sælges udstyret med denne software.
Det vil være obligatorisk for alle nye biler, begyndende fra juli 2024, angiveligt for at give producenterne tid til at eftermontere deres eksisterende produktionsmodeller.

Men ikke motorcykler (endnu)

Takket være lobbyindsatsen fra BMF såvel som FEMA (Federation of European Motorcyclists’ Associations) og FIM (Fédération Internationale de Motocyclisme), er motorcykler ikke inkluderet i denne lovgivning om hastighedsbegrænsere.

Men det vil komme. ‘

https://www.britishmotorcyclists.co.uk/speed-limiters/

Nyd din MC tour, mens du kan..!! smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Don’t shoot me, - I’m only the messenger!
  • Martin E
    Martin E Tilmeldt:
    maj 2021

    Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 187
    #1   1. jun 2022 Det troede jeg allerede var standard i nye biler sammen med alt det der køreautomatik.
    Men, vil det så betyde færre fartbøder og vanvidsbilistkonfiskationer?


  • #2   1. jun 2022 De kan vel også omgåes som så meget andet elektronik, og laves sådan man kan slå det til og fra. Jeg skal sku ikke begrænses på min egen ejendom, jeg skal nok selv finde ud af hvor meget gas der skal til.

  • #3   1. jun 2022 Grundlæggende er det ikke en dum ide hvis det nu kommer til at virke 100%.. fx ved at bibbe højt mens man overskrider hastigheden kortvarig ved ex overhaling osv..

    Har mistet en til vanvidskørsel, og kan den løsning bare fjerne 1 dødsfald... ja så siger jeg go...


  • #4   2. jun 2022 #3
    Nicky, hvordan betegener du selv den legetur med en Mercedes du havde for nogle år tilbage? smiley Den ville i dag blive betegnet for vanvidskørsel, og nok og lidt til.

    Du er måske blevet klogere med alderen? smiley


  • #6   2. jun 2022 Jesper, ja det var hul i hovedet, og jeg var nok blevet aflivet på stedet...

  • #7   3. jun 2022 Vi skyder dig ikke - men som dengang for nogel år siden hvor der på alle aviser stod at der skulle være alkolåse i alle biler fra 2024 så er det lidt skævt.
    Dengang havde Reuters udsendt en tekst hvor det stod og den blev ukritisk refereret af alle store aviser.
    Men når man læste EU loven, så skulle alle biler være FORBEREDT til installation af alkolås via standardiseret interface.
    Og det er jo noget helt andet.

    Så hvis vi lige klapper hesten og hopper til EU:

    https://road-safety-charter.ec.europa.eu/resources-knowledge/media-and-press/intelligent-speed-assistance-isa-set-become-mandatory-across_en


  • #9   3. jun 2022 #7 supermule..
    Korrekt, - altså præcis som BMF beskriver smiley


  • #10   3. jun 2022 Ja, men kommenterene herinde tyder på at man ikke har forstået konceptet....

  • #11   2. aug 2022 Godt man har en gammel bil uden alt det gøgl i. Der vil blive passet meget godt på den. Skæbneåret er 2016, derefter gik det galt.

  • #12   7. aug 2022 Som man siger steder hvor kommunismen blomstrer: Kontrol er bedre end tillid...

  • #13   9. aug 2022 Citatet tillægges Stalin: "Tillid er godt, kontrol er bedre". Han sagde også: "Alle er skyldige, det gælder bare om at finde beviset." Det ordnede NKVD og senere KGB, og folk røg til Sibirien i 10 eller 25 år.

  • #14   9. aug 2022 For nogle år siden ændrede man færdselsloven, så man ikke sendte bøden til den der kørte, men til ejeren. Årsagen var naturligvis at man havde valgt en metode til at kontrollere hastighed med, hvor man ikke kunne løfte bevisbyrden. Ganske smart var ejeren ikke skyldig, det ville trods alt være for groft, men ejeren fik ansvaret for at bøden blev betalt. Systemet fungerer ikke. Jeg har betalt en bekendts fartbøde, selvom vedkommende skrev til ATK at det var ham, der havde kørt, og jeg bevisligt var på et skib i Middelhavet. Jeg fik en mail, der oplyste at der havde været afholdt et retsmøde, jeg ikke var indkaldt til, hvor jeg var blevet dømt. Det er så grundlaget for automatiseret bødeudskrivning.
    Derefter kom der skiltegenkendelse i bilerne, pudsigt nok kan de kun aflæse fartskilte, så her registrerer bilen, hvad den aktuelle fartgrænse er. Det er heller ikke fejlsikkert, for vores spritnye hybrid bil registrerede 80 km skiltet bag på en campingvogn på motorvejen, og eneste måde at få blinkeriet fjernet på, var at køre ind i nødsporet og slukke for strømmen. Vi solgte den kort tid efter, hvilket slet ikke v ar let, fordi brændstofforbruget var helt uacceptabelt.
    Så kom der registrering af, hvor man kører og hvornår. Naturligvis for dit eget bedste. Du skulle jo nødigt køre i grøften uden nogen opdagede det eller køre ud over en skrænt i Alperne. Det gælder ikke for motorcykler, selvom der er flere motorcyklister på småveje og bjergveje end biler, og at bilen er meget mere synlig end en væltet motorcykel og de der sad på den.
    Så nu registrer din bil hvor du kører indenfor få meter, tidspunktet på sekund, hvor hurtigt du kører indenfor en km/t og hvad den lokale fartgrænse er. Så sender man bøden til ejeren, der som i mit tilfælde sad på et skib i Middelhavet mens min bekendt kørte 60 i Svendborg, hvor der var 50. Det hele kan fuldautomatiseres uden nogen som helst menneskelig indblanding.
    Det ville give et skær af fornuft hvis:
    Ulykkerne skyldes overskridelse af fartgrænserne, det gør de ikke.
    Fartgrænserne alle er korrekte og afspejler virkeligheden. Det er gøre heller ikke.
    Fartgrænserne er variable. Det er rimeligt at køre 110 nogle steder i Trekantområdet, men ikke kl 22 eller kl 5 hvor folk sover.
    Systemet har kun en fordel: Det er nemt og billigt at administrere. Så skidt med retsssikkerhed, rimelighed og fornuft. Ordnung muss sein.
    FDM synes det er fremragende og kalder det førerstøtte.


  • #15   9. aug 2022 Peter. Jeg går ud fra, at din bekendt så betalte bøden? En bekendt kan vel ikke være andet bekendt... smiley

Kommentér på:
Don’t shoot me, - I’m only the messenger!

Annonce