{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
704 visninger | Oprettet:

Bør der være en bagatelgrænse for told.? {{forumTopicSubject}}

Jeg deltager for sjov i en konkurrence i US..
Og vinder en t-shirt i ‘trøstepræmie’ smiley
(Istedet for den MC jeg selvfølgelig burde ha’ vundet. smiley )

De sender mig t-shirten i posten, - værdisat til 8 Kr…!
Dertil kommer Told og afgift.. +2 kr.. hvilket vel er til at overse.. hmm. smiley

For den sag tager SKAT 160,- kr i ekspeditionsgebyr.!
Hvad der svarer til 1500 %..!! Af værdien m afgift.. smiley

- Burde der ikke være en bagatel grænse for hvad der skal toldbehandles..?
dette giver jo ingen mening.. smiley

Og jo - jeg kommer til at hoste op af bar veneration for en (forhåbentlig) cool t-shirt, - men under stærk protest..! Grrrrr…! smiley

Ps: Heldigt jeg ikke vandt MC’en..!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bør der være en bagatelgrænse for told.?
  • #1   12. okt 2022 Om tingen koster 2 kr. eller 1000,- har nok ingen indflydelse på hvad det koster at behandle sagen.
    Men gebyret gør, at man nok skal tænke sig godt om og undersøge om det lønner sig at importere fra et land uden for EU.
    Bagatelgrænse? Efter min mening nej.
    Der bliver bare svindlet med varens værdi for at undgå told og det vil medføre mere kontrol og tid til toldbehandling. I forvejen er toldbehandlingen ofte alt for lang.
    Min søn har lige været gennem deres behandling, hvor man mente varen var sat i en forkert gruppe. Det var den så også, så der blev opkrævet 16,- mere i told. Varen havde en værdi på flere tusinde kr. Pyt med de 16 kr. Langt værre var det, at varen blev 14 dage forsinket i Told.


  • #2   13. okt 2022 Der var jo en (...dansk...) bagatelgrænse på 80,- kr indtil engang i foråret sidste år (Husker ikke præcist hvornår)
    Den blev fjernet i forbindelse med noget EU harmonisering.
    Nu SKAL der betales moms af alt.
    Til gengæld er der mulighed for at betale momsen på forhånd , hvilket de gør på f.eks. AliExpress.
    Så hvor man før kunne købe for under 80 eller for over 6-800 kr (for ellers blev gebyret for stor en andel), så kan man nu bare handle løs.
    Man kan sige at dem der har sendt T-Shirten burde have indbetalt momsen, så var det ikke sket. Men ja 2 kr. er måske pjat.........


  • #3   13. okt 2022 Hej Henrik
    Jeg havde præcis den samme oplevelse. Jeg købte pakke med " Resto Wipe" sådan en slags klud til at polere forlygterne med. ( Altså bilens, ikke konens).
    Kluden kostede 90,- og så kom der lige en hilsen fra Skat, på 160,-
    Ventetid knap 2 md, og en oplevelse rigere.


  • #4   13. okt 2022 Den skulle vist være sendt som gave istedet for 2 kr

  • #6   13. okt 2022 Nu er det ikke skat, men post nord der tager de 160 kr. for at opkræve moms og told til skat
    smiley


  • #7   13. okt 2022 Du kunne bare lade gaven gå retur uden at modtage den fra skat.
    Så havde du sparet beløbet.


  • #8   15. okt 2022 Omkring gebyret, så finder jeg det på grænsen til værende billigt. Der er jo en fysisk håndtering udover noget tastearbejde. Hvis det skulle drives som en virksomhed, ville det nok kræve en ret stor volume hvis det skulle give overskud.
    Omkring handelsaftaler..... det ville være fint, hvis man altid kunne betale moms/told beløbet forud og på den måde undgå håndteringsgebyret og det kan jeg høre at man kan nogle steder. Men det er langt fra alle steder, at det er en mulighed.


  • #9   15. okt 2022 Jeg har en ven som har prøvet det der er værre.
    Han fik en opkrævning på 160 kr og en besked på at han IKKE skulle betale noget i told/afgift. Det er satme frækt i mine øjne.


Kommentér på:
Bør der være en bagatelgrænse for told.?

Annonce