1.471 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
40 Svar
Kører fra politiet Kører fra politiet
Er lige kommet hjem fra Kbh, meget fin tur....
Der var så lige en idiot som mente at han skulle kører fra de sorte på hans cykel mens jeg var der over. (syntes sq at det er ok hvis man har mod på det) Men men men at gøre det inde midt i Kbh hvor det mylder med mennesker (Jeg var ved at blive klippet af idioten midt i en fodgængeroverfelt med en barnevogn) så håber jeg sq at man kører galt og ikke kommer til at kører cykel igen.... Havde bare lige noget vrede jeg skulle af med
0 synes godt om
jul 2007
Følger: 13 Følgere: 12 MC-er: 2 Emner: 51 Svar: 589
okt 2006
Følger: 17 Følgere: 16 MC-er: 3 Emner: 167 Svar: 3.621
jun 2007
Følger: 15 Følgere: 14 MC-er: 1 Emner: 25 Svar: 1.585
aug 2005
Følger: 47 Følgere: 44 MC-er: 4 Emner: 32 Svar: 3.494
hvorfor stikke af fra politiet ?? joo ganske enkelt fordi man kan :o)
Men synes nu også det lyder tåbeligt at gøre det inde i byen hvor der er masser af mennesker , sådan en klaphat skulle da bare nakkes
apr 2007
Følger: 25 Følgere: 25 MC-er: 3 Emner: 20 Svar: 162
man kommer op og køre samtidig med man lærer sin cykel at kende...
selvfølgelig skal man passe på andre...
aug 2005
Følger: 77 Følgere: 74 MC-er: 3 Emner: 63 Svar: 1.436
Håber ligeledes at sørens brakvands mindreværdskomplekser over sit eget lems størrelse går over.
mar 2007
Følger: 15 Følgere: 13 MC-er: 5 Emner: 184 Svar: 4.928
Moral er godt, dobbelt moral er altså dobbelt så godt???
Man er fandme for langt ude hvis man stikker af!
Jeg ville ALDRIG ønske nogen kom galt af sted, MEN når der nu ryger så alt for mange på mc disse år, ville det vel være mere rimeligt, hvis det var nogle af alle de pesoner, som vælger at tilsidesætte alle andres sikkerhed, ved at give den ekstra gas, når Politiet vil stoppe dem!! som tog biletten.. eller?
Hvorfor er det lige at så mange finder det i orden, er det fordi en svensk semi professionel motorcykel kører, har gjort det til et sjov, på offentligvej, at bringe andres liv i fare, og sælge de dvd'er der optages med det???
Havde det nu været en film der blev optaget, med turbanklædte folk, der med en tromle pistol, legede rusisk rulette, dog ikke ved at sætte pistolen mod tindingen, men ved at pege den eind i en skolegård, for 1. at se om den går af, og 2. for at se om den rammer nogen..
Så var der sgu ingen der kunne se noget sjovt i det!!!
Nå galde nok fra det danske ferieland.
hygge
aug 2005
Følger: 24 Følgere: 21 MC-er: 2 Emner: 248 Svar: 4.420
dec 2004
Følger: 11 Følgere: 11 MC-er: 3 Emner: 177 Svar: 1.232
At stikke af er slet og ret fordi at man ikke vil stå til ansvar for egne handlinger,- og det er sgu for sølle.
jan 2004
Følger: 50 Følgere: 53 MC-er: 13 Emner: 277 Svar: 965
håber da i føler jeg som rigtige mænd når i sidder på en knalleret med 30 km på arbejde i regn vejr fordi i valgte at stoppe og aflevere kortet frivilligt
dec 2004
Alt her i livet har konsekvenser, og det kan ikke nytte noget at stikke af fra dem, tænk hvis vi alle ikke ville stå til ansvar for vores handlinger,- det hele ville ende i ragnarok..
sep 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 360
Ja og alle dem som stikker af skal så sidde at være stolte af deres opførsel hvis politikerne engang beslutter sig for at smide en sort boks på ens mc, eller at begrænse mc til 130Km/t ???
Med alle de sindsyge ideer de politikere har mht. mc. så venter jeg efterhånden kun på at en af disse love bliver fremsat..
feb 2004
Følger: 35 Følgere: 34 MC-er: 1 Emner: 89 Svar: 2.744
jan 2004
folk er forskellige og man kan ikke gøre folk ens ved at stremme reglerne og tro alle så gør som de gerne vil have,
hvorfor er der pludslig så mange flugtbelister i dk efterhånden, det er sku da forde de ved at kortet er væk forde man eventuel har overset en cykellist vel og mærke ikke med vilje
sep 2007
Flugtbillister der har kørt en ned, måske endda slået en person ihjel, hvis de stikker af fra en ulykke pga. de bange for at miste kortet så er de ***********CENSUR****************....... Kan ikke sammenlignes med folk der stikker af pga. fart...
Men endnu et emne vi ikke blir enige om, ligesom alle folk heller ikke bliver enige om jagtvej 69
jan 2004
men ja for de folk der kæmper en kamp om jagvej er du og jeg så nogle fjolser i deres øjne,
jeg må bare indrømme at jeg ikke har meget til overst for politiet da de selv laver utrolig meget lort og heller ikke selv vil stå ved det, og hvorfor skal vi andre så, jeg en skrue uden ende men ville verden ikke være et trist sted vis det hele bare gik efter en snor
jan 2004
dec 2004
Folk skal heller ikke være så ensporede, at de kun kan stave et ord på een måde.. :o)
jun 2007
jul 2008
Følger: 27 Følgere: 61 MC-er: 12 Emner: 234 Svar: 955
Så let er det!
dec 2007
Følger: 69 Følgere: 90 MC-er: 16 Emner: 64 Svar: 3.001
den gang man kunne betale sig fra at køre for stærkt, der stoppede jeg. Men i dag har jeg godt nok svært ved at se hvorfor man skal.
Det her er lidt som i de steder i USA der har dødstram, hvorfor ikke bare skyde løs når politiet står og banker på døren. Straffen er jo den samme, lige meget hvor mange man har slået ihjel.
aug 2007
Følger: 25 Følgere: 24 Emner: 9 Svar: 278
sep 2006
Følger: 20 Følgere: 7 Emner: 91 Svar: 1.894
Venlig hilsen - V23 - pt. uden kort
feb 2008
Følger: 10 Følgere: 8 MC-er: 5 Emner: 56 Svar: 303
sep 2007
Følger: 15 Følgere: 13 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 86
mar 2007
Skrevet: 26-07-2008 10:14:25
Kan godt for stå man stikker af hvis kørekortet af røget pga. fart - jeg skulle fanme heller ikke igennem det helvede at tage kørekort igen :S
___
Helvede?? det skulle ikke gerne være slemt, hvis det var meget svært, var du måske ikke klar til det!!!!!
Skrevet: 26-07-2008 09:08:35
Jeg kan sige med STOR sikkerhed jeg IKKE stopper, hvis jeg ved kørekortet er væk.
den gang man kunne betale sig fra at køre for stærkt, der stoppede jeg. Men i dag har jeg godt nok svært ved at se hvorfor man skal.
Det her er lidt som i de steder i USA der har dødstram, hvorfor ikke bare skyde løs når politiet står og banker på døren. Straffen er jo den samme, lige meget hvor mange man har slået ihjel.
_____
Det er sjovt at du syntes det er i orden at kører for stærkt (hvem kører ikke for stærkt?) men ikke at tage straffen.
Din logik siger altså at hvis nogen stjæler din mc, og stikker fra politiet på den, så er det i orden, fordi de kan, og ellers ville blive straffet, og det er jo synd, når nu de havde lyst til at stjæle den... eller??
Skrevet: 26-07-2008 00:29:58
helt sikkert er det da ikke verdens beste ting at gøre men det er efter min mening bare noget man skal tage med i sine overvejelser når man strammer lovene så meget, at folk er bane for at tage streffen, det skal jo bare et sted være fornuft i tingene.
men ja for de folk der kæmper en kamp om jagvej er du og jeg så nogle fjolser i deres øjne,
jeg må bare indrømme at jeg ikke har meget til overst for politiet da de selv laver utrolig meget lort og heller ikke selv vil stå ved det, og hvorfor skal vi andre så, jeg en skrue uden ende men ville verden ikke være et trist sted vis det hele bare gik efter en snor
________
Meget lidt af din argumentation kan vi blive enige om, nemlig den del der hedder at man skal tænke over hvordan idioternes reaktion bliver på et strafsystem. MEN derfra og så til at sige man ikke skal stramme op, bare fordi idioterne ikke vil være tilfredse med det, er søgt!!!!
MEN jeg må igen sige, vi bliver ikke enige her Allan. I mit hverdens billede, tager min straf som en mand, eller ladervære med at lave lort.
Hilsen ham der fik en betinget frakendelse på 5 år, og bøde på 5500 for at lave lort i det, og NEJ jeg ville ikke, hvis jeg kunne, have stukket af fra politiet den dag..... Det gør man bare ikke!!!
Jesper
aug 2005
Følger: 77 Følgere: 74 MC-er: 3 Emner: 63 Svar: 1.436
Der er i DK ingen sammenhæng mellem forbrydelse og straf.
Ville naturligvis aldrig stikke af fra et uheld og lade tilskadekomne i stikken.
dec 2007
Følger: 69 Følgere: 90 MC-er: 16 Emner: 64 Svar: 3.001
Jeg kan kun give dig ret, der bestemt ingen sammenhæng mellem forbrydelse og straf. Det er også derfor jeg har svært ved at se hvorfor man skal stoppe.. Klippekort systemet fremmer bestemt ikke at der nogen grund til at stoppe.
Jesper S
Vi har en færsels lov i dk, hvor der bestemt IKKE er noget rimlighed i fart/køretøjer.
Jeg mener bestent 50 Km/T passer fint byer.. men helt ærlig 130 på motorvej. I tyskland er det bestemt ingen problem med at køre stærk. Og trafiken i sig selv gør tit at farten bliver holdt nede.
Nu har jeg så også lidt svært ved at se hvad tyveri har med at køre for stærk ???
Jeg har nu engang selv betalt cyklen, og lige så længe jeg ikke bringer andre i fare. Så har jeg sku svært ved at se problemet.
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 138 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.198
Det er en lidt spøjs streng det her.
I bund og grund handler det om toting.
Er man i trafikforhold, hvor der ikke kan køres stærkt -politi eller ej, er det et spørgsmål om andres og egen sikkerhed. Specielt her kan man da aldrig forsvare at køre om kap - hverken med politi eller andre.
Det næste er, hvorvidt man skal køre fra politiet, fordi man syne regler er rimelige eller ej???? Smag lige en gang på dette - det kan ikke være op til den enkelte at afgøre, om regler skal overholdes eller je, alt efter om man selv synes, de er rimelige. Vi har alle forskellig grænser og tydeligvis også forskellig dømme kraft!!!
Jeg synes det er en rigtig skidt ide at forsøge at køre fra Bent betjent! Det skulle gerne være overstået, når man er færdig med borede knallerter - der er det sådan set heller ikke i orden, men en knajt mellem 15 og 18 er i sine læreår, så her rummer jeg nok plads til lidt mere tilgivelse.
Altman og andre:
Hvis I er så bange for at miste et kørekort - ikke på grund af pengene - men fordi det er svært at få, så bliver jeg sgu da noget betænkelig!!!
Er I så overhovedet i stand til at færdes bare rimeligt sikkert og ansvarligt i trafikken????
sep 2007
Du skal ikke komme at sige at du ikke udætter andre trafikkanter for større fare hvis du kører 200km/t end hvis du kørte 130km/t.
Nu er der jo heller ikke fri hastighed så mange steder i tyskland mere, de begynder jo at fjerne de frie hastigheder mange steder derned. Desuden er de danske motorveje sku også for elendige til at man kan ligge at køre 200km/t, derudover så billisterne i DK altså ikke vant til at kommer en mc drønende med 200km/t ++ på motovejen eller landevejen, så engang imellem blir vi sku overset og kørt ned netop pga. fart.
nov 2007
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 4 Svar: 73
Hold da kæft hvor folk vasker hænder, og gnubber glorier.
Jeg NÆGTER at tro på at de folk der vælger at købe en såkaldt "racer" kører hvad de må alle steder.
Jeg ved at jeg selv er rigtig dårlig til at opretholde hastighedsbegrænsningerne, men jeg ved også at jeg gør det på steder, hvor der i mine øjne ikke er til så stor fare som f.eks. inde på en befærdet vej i en byzone.
Men om jeg kører 75 km/t i en meget befærdet byzone hvor hastighedsbegrænsningen ligger på 50 km/t, eller om jeg kører 170 km/t hvor jeg må køre 110, eller 250 km/t hvor jeg må køre 130, er pisse ligemeget. Alle eksempler er lige ulovlige, dog ville nogle måske medføre højere straf/bøde end andre, det aner jeg ikke.
Min pointe er bare at jeg tror at de mennesker som køber sportscykler også "bruger" dem lidt mere flittigt, end morfar på hans Triumph. I kan sidde her og være hellige og vaske hænder ligeså tosset I vil, det ændrer bare ikke noget.
Og til hele spørgsmålet om hvorvidt det er klogt at stikke af fra politiet, må stå for folks egen regning, men hvis banen er fri, og jeg har chancen, så er jeg skredet... Had det eller ej, men det er ærlig snak.
Du behøver ikke køre som død og helvede for at stikke af fra en 2m bred Ford Mondeo.
feb 2008
Følger: 38 Følgere: 32 MC-er: 1 Emner: 237 Svar: 2.952
okt 2007
Følger: 7 Følgere: 6 MC-er: 1 Emner: 59 Svar: 854
jan 2004
Lotte Kampmann O
ja der er jo ved at gå den vej med benzin og olie priserne idag, folk begynder at stjæle det alle vejene
aug 2005
Følger: 47 Følgere: 44 MC-er: 4 Emner: 32 Svar: 3.494
nov 2007
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 4 Svar: 73
jun 2007
maj 2006
Følger: 26 Følgere: 25 MC-er: 1 Emner: 17 Svar: 441
Så ja, jeg indrømmer gerne at mit lem og mine nosser, måske, ikke er lige så store som en del af jer andre seje fyre.
mar 2007
Det er jo sygt at man på den måde er klar til at sætte andres liv i fare!
Jeg fatter stadig ikke at folk mener det generelt er i orden, bare fordi man kan, for det er jo ikke i oreden at stjæle deres kværn, bare fordi man nu kan, eller stikke en mand ned på gaden, bare fordi man kan!
Reglerne i vores samfund er inrettet til fælles bedste. Jeg er slet ikke enig med dem alle, jeg mener da også det skulle være tilladt at køre på baghjul, og trække hjulspin m.m. MEN DET ER DET IKKE!!!
Efter man hævede hastighedsgrændserne til 130 på visse strækninger, steg gennemsnitshastigheden lidt, men antallet af ullykker steg markant..
I tyskland, som der argumenteres for, fjerner man en masse steder med fri hastighed, og de er vokset op med den traffikkultur, og de kan enda finde ud af at aholde til højre, noget mange danskere sgu ikke kan (inklusiv motorcyklister)
Ja jeg har sgu også ladet den strække ud på "passende" strækninger i dk, nej jeg har ikke dårlig samvittighed. OG kommer politiet tager jeg straffen...
Det er sgu så sygt, og syge undskyldninger med at man er bange for klipekortet m.m. SÅ LAD DOG VÆRE...
Er man så utilfreds med den danske lovgivning? find et andet land, prø sverige eller Norge... NÅ nej, vores straffe er vel vand i forhold til dem, sjovt de aldrig fremhæved, når de har lavere ullykkes frekvens!
Så hvis du er bange for at tage kortet om, er jeg bange for at møde dig på vejen!! for så må du værer meget usikker trafikant til trods for at du mener du er i stand til at race som død og helvede fra politiet!
Stavefejlene er uden beregning, skrevet på ferie fra mobillos
nov 2004
Følger: 33 Følgere: 31 MC-er: 1 Emner: 98 Svar: 3.141
Kører fra politiet