Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skift af elpære 250 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo 1.250 kr.
  • Cleaning 205 kr.
  • Dækskifte på el-løbehjul 670 kr.
  • Samling af ikea kommode 700 kr.
  • fjerne ukrudt 1.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gut på scooter kører fra politiet men viser sit ansigt til sidst
  • #2   13. apr 2015 Det værste er da at han viser vejen til sit hjem..
    Man må ikke køre ulovligt på scooter/knallert ok, men at vælte en ung gut for at få ham stoppet, er sgu for meget...

• #3   13. apr 2015 Hah cool. Det er sku' en af mine lillebrors kammerater smiley kan da også godt genkende min fødeby, nu jeg ser videoen igen.

Ellers godt kommer igen efter det styrt der, det skal han have.

• #4   13. apr 2015 der er en der skal skynde sig hjem for at lave lektier,., han har da ikke tid til det fis..

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.726
    #5   13. apr 2015 Dejligt at de fangede ham alligevel. smiley

• #6   13. apr 2015 Det kan jeg ikke se det "dejlige" i, men sådan er vi så forskellige...

• #7   13. apr 2015 Som der også står i linket på til Scootergalleri, så lagde han straks filmen op på Facebook... Måske ikke så gennemtænkt.

• #8   13. apr 2015 Nej det var ikke særlig smart smiley

• #9   13. apr 2015 Bøden lød forøvrigt på 3000kr.

• Sajmon ™

#10   13. apr 2015 #6 - Så du synes altså det er verdens bedste ide at ligge og fræse med så høj fart ned af sti systemer, med fare for at pløje folk ned?
    Hvis han flygter så energisk fra ordensmagten, så gør han det nok også fra dem han kører ned og måske invaliderer.

Så ja - det er dejligt den slags snotunger bliver stillet til regnskab for det pis de render rundt og laver.

• #11   13. apr 2015 Heldigvis er vi forskellige, og det er vores meninger også, og jeg kan stadig ikke se det "dejlige" i det... Og det er på ingen måde ok at vælte gutten.

• Sajmon ™

#12   13. apr 2015 Han kunne da bare stoppe da de bad ham om det?

Det er lidt samme tåbelige holdning som demonstranter viser. De HAR fået besked på at smutte - og gør de det ikke, så må de ned og sidde i futtog med håndjern på den kolde jord.

Man skal efterkomme ordensmagtens henvisninger, og vælger man at lade være, så vælger man også at tage konsekvensen af det.

• #13   13. apr 2015 Det er stadig ikke ok at vælte ham. Du har din mening og jeg har min.

• #14   13. apr 2015 Man skal da være mere end idiot for at lægge videoen ud hvor han står og filmer sig selv foran sit hjem.... good damn en derp smiley

• Sajmon ™

#15   13. apr 2015 Han HAR fået besked på at stoppe.

Gør han ikke det, så synes jeg det er helt ok at forsøge at bringe ham til standsning.

Hvad skulle de ellers gøre - sende ham en SMS eller en imessage??

• #16   13. apr 2015 Det kan godt være men jeg synes stadig ikke at det er ok at vælte en knægt på en scooter.

• #17   13. apr 2015 Synes absolut ikke at det er i orden at man ligger og kører sådan på stisystemer, men helt ærligt så hører scootere heller ikke hjemme der! Scooterne skulle have lov til at kunne køre 50 sådan at de kunne følge med bilerne på vejene i byerne og kravene som kræves for at kunne erhverve kortet skærpes, da det simpelthen stadig er alt for let at få det. Det mest ideelle var nok at gøre som alle andre EU-lande og kunne erhverve sig et kørekort til 125 cc motorcykler fra 16 år. Det ville fjerne størstedelen af de tunnede scootere, mindske antallet af kvæstede i scooterulykker, ingen farlige politijagter og de unge ville blive rustet til at føre et køretøj på to hjul med et ordentlig kørekortforløb. Håber virkelig vores næste blå regering tager sig sammen og får dette vedtaget.

• Sajmon ™

#18   13. apr 2015 #16 - Så du synes altså det er en bedre ide at han kører som en psykopat når han prøver at slippe af fra politiet? Det kunne have gået galt de første 30 gange bare i løbet af den korte video.

Wow...

• #19   13. apr 2015 Han havde åbenbart bedre styr på sin scooter end 2 betjente på mc smiley
    Som sagt har du din mening og jeg har min, det er et frit land smiley

• Sajmon ™

#20   13. apr 2015 Men han var stadig retarderet nok til at blive snuppet. smiley

Det er kun held at han ikke kører nogen ned.

• #21   13. apr 2015 VD
    LOL, hvis de betjente virkelig ville kunne de jo have banket ham af med det samme, men der er jo regler der skal overholdes. Jeg tror de valgte at stoppe fordi de vurderede det var for farligt at jage ham af stierne.

• #22   13. apr 2015 Tja han var for dum da han lagde det på nettet, men han var stadig bedre til at køre end de var smiley

• #23   13. apr 2015 Syntes heller ikke at politiet direkte vælter ham, det er da hans eget forsøg på at smutte udenom, som får forhjulet til at smutte. Den må stå for egen regning.

Edit# Det tager jeg i mig igen... betjenten griber helt tydeligt fat i hans arm/styr. Måske lige til grænsen, det er lit svært at vurdere.

• Sajmon ™

#24   13. apr 2015 #21 - Nejnej - han var bedre til at køre... Fnis... For lige sådan en situation der, beviser jo alt omkring køreteknik. smiley

• #25   13. apr 2015 jeg vil gerne understrege at det ikke er ok at køre ulovligt på scooter, hverken på gaden eller på stier, men det er ikke ok at vælte gutten for at stoppe ham, og så er jeg ligeglad med hvad andre mener. smiley

• #26   13. apr 2015 #23 betjenten slår ham så han vælter, det er ikke ok.

• Sajmon ™

#27   13. apr 2015 #26 - Jo det er helt ok når han ikke stopper, som han HAR fået besked på flere gange. Konsekvens er helt fint - det er en vigtig lektion i livet, som vil gavne ham fremover, hvis ellers han er intelligent nok til at fatte den... Der kan jeg så tvivle lidt.

Bare ned med ham, og tag gerne en tur henover ham et par gange med MC'en så han ikke render tilbage til tøse scooteren og kører videre.

• #28   13. apr 2015 Ja de skulle da ha hængt ham på torvet til skue for andre unge, ikke sajmon? smiley

• Sajmon ™

#29   13. apr 2015 Nej han skulle bare have stoppet da han fik besked på det.

Fejlen er hans - ikke andres.

Hvis du en dag bliver kørt ned af en som så stikker af efterfølgende - så vil du nok ændre mening og ikke synes det var så synd for ham.

• #30   14. apr 2015 smiley Du har vist glemt hvordan det var at være ung smiley

• #31   14. apr 2015 Arhhh Sajmon...Politiet køre da heller ikke flugtbilister af vejen.

Som sagt, han fik en bøde på 3000kr, så forseelsen har vel næppe været så slem, at den var værd at risikere brækkede lemmer eller det der var værre på.

Tror faktisk at han brækkede armen, men kan ikke helt huske det. I en uheldig situation kunne det jo sagtens have været gået ud over ryg/nakke eller lign.

... og så for en bøde på 3 klik? Arhh.

• #32   14. apr 2015 Lige mine ord smiley

• Sajmon ™

#33   14. apr 2015 Slet ikke. Jeg har altid taget de par bøder der kom, eller trukket knallerten hjem når landbetjenten tog tændrøret.

Men jeg har fanme aldrig kørt sådan der på steder hvor det så nemt kunne gå galt. Det kaldes opdragelse og gensidig respekt - noget som ham der tydeligvis ikke har fattet så meget af...

• #34   14. apr 2015 Arh hold nu op, det er en ung gut der er lidt for frisk, længere den vist ikke. smiley

• Sajmon ™

#35   14. apr 2015 Fortæl mig lige hvor meget fare på færde der havde været, eller hvor stor bøden havde været hvis han bare stoppede da de tændte sirenen første gang, i stedet for at prøve at stikke af fra dem.

HANS valg - ikke andres... Der var ingen der tvang ham til at stikke af.

• Sajmon ™

#36   14. apr 2015 Og med "frisk" mener du så "dum"... Got it.

Godnat. smiley

• #37   14. apr 2015 Udover det, så var der ikke en sjæl der hvor han kørte...
    Og nej, jeg mente frisk, ikke dum smiley

• #38   14. apr 2015 Tja vi har forskellige meninger og det har vi ret til, godnat smiley

• #39   14. apr 2015 luftede crosseren på den åbne legeplads idag, og ned af de små stier. Der var jo ingen så det går jo nok alt sammen. IRONI!!

Det vel lidt som de perkere i aarhus der tyranisere det hele.

• #40   14. apr 2015 Så, nu skal du ikke hidse Sajmon op lige før han skal sove smiley

• #41   14. apr 2015 Godnat, sov godt VD, jeg vil se en film inden jeg gør til køjs, man har jo fri denne uge smiley smiley

• #42   14. apr 2015 Heldige køter, jeg skal knokle i morgen smiley

Godnat min ven smiley

• #43   14. apr 2015 VD.. Lige bortset fra din holdning, så vælter betjenten altså ham ikke.. Han vælter fordi han kører op bag i baghjulet på betjenten foran ham.

Efter min mening burde han bare have sparket til ham så han var væltet.. Sgu heldigt der ikke kommer nogle gående på de små stier.

• #44   14. apr 2015 VD Horsens, jeg har set hvad politiet kan på deres MC'ere og det er altså ikke for menigmand hvad de kan finde ud af når at de har pladsen og muligheden for det. Men med deres store maskiner på et stisystem og de der cykel "bomme" er de noget bagud på points fra starten af da det ikke er nemt at få de store maskiner igennem.

Har selv siddet på dem og fået lov til at trille en kort tur på dem og de er altså lige noget tungere og toptunge end standard. Desuden ved jeg at politiet i visse kredse har købt crossere netop for at kunne tage scooterne både ned af stierne og når at de forsøger at flygte ind i skoven.

• #45   14. apr 2015 den ''crosser'' du omtaler politiet har fået, er den mc som du ser prøve blokere for scooteren i starten af videoen.

• Sajmon ™

#46   14. apr 2015 #44 - Nejnej... Scooter gutten har bedre køreteknik... smiley

• #48   14. apr 2015 Ja jeg er sgu også på Sajmon's side smiley knægten skal bare være glad for han ikke rammer noget hårt, når han ufrivilligt stiger af den scooter smiley han kunne ha spare sig selv for en masse smerte ved at stoppe når de ber ham om det. betjenten burde ha en medalje for god indsats! sgu da mere held end forstand at knægten ikke får kørt nogle ned på den lorte scooter

• #49   14. apr 2015 Vild action, juhuuuu.
    Eller noget. Havde der så endda været lyd på, så kunne man i det mindste have hørt da scooteren tog asfalten.
    Fesen topfart i øvrigt.
    Måske de inge knægte på scootergalleri vil få et kick , men ikke mig.

• #50   14. apr 2015 Tjaaa, mangel på respekt, for den verden man lever i, er vel det "det er" Og det kan dog vel næppe diskuteres, at havde han skadet DIN kære, så var DU blevet SUR og KED!! Det hele handler om perspektiv...

• Martin J
    Martin J Tilmeldt:
    apr 2014

Følger: 1 Emner: 12 Svar: 160
    #51   14. apr 2015 Scenario: VDs mor er ude en eftermiddag og gå en lille tur på stisystemerne omkring hendes hjem.
    Lige da hun går omkring hjørnet ved en ligusterhæk, bliver hun påkørt af en ung gut på en scooter der kører omkring 50-60 km/t og pådrager sig adskillige komplicerede brud rundt om på kroppen.
    Et par dage senere, da hun er færdig med at blive opereret, kommer VD og besøger hende på hospitalet med sin tablet. Her viser han hende, at hun er blevet berømt på internettet, og sammen snakker de om hvordan gutten på scooteren er for sej for at drøne rundt på stisystemerne totalt uden omtanke for tilfældige menneskers liv og helbred, mens politifolkene er nogle onde sataner for at køre ind foran ham, så han vælter og slår sin arm.

• #52   14. apr 2015 Politiet vælter ham da ikke, selvom de har rig mulighed for det. Han kører da selv ind i baghjulet på betjenten. Det eneste ærgelige er at han ikke slår sig mere.

• #53   14. apr 2015 Ifølge scootergalleri var bøden på 6000 kr.
    Han får den halveret da han er under 18.

• #54   14. apr 2015 Han blev ikke snuppet pga videoen.. det er medierne der har blæst en storm op.. Filmen er 2 år gammel, og først lagt op nu.. Politiet fandt ham 2 uger gennem et andet hint..

Han fik 6000 i bøde (3000 da den blev halveret pga alder)

Nogle har åbentbart groet deres røvhul strammere med årerne og glemt hvordan man var ung smiley

• #56   14. apr 2015 VD Og Eigil: I er begge for dumme at høre på, hvis han mejer min 3 årige datter ned, så er jeg pænt ligeglad med om han er 16 eller 65 - Meget kan undskyldes med drengestreger, lige indtil det går galt!

Så tænk jer nu om, selvom det tilsyneladende er svært for jer begge!

• #57   14. apr 2015 Forældrene har glemt at opdrage knægten, så er konsekvensen at politiet må gøre det for dem. Længere er den ikke

• #58   14. apr 2015 Forstår ikke den mentalitet som får unge til at mene at politiet er nogle røvhuller.
    da jeg kørtet knallert/scooter, så stoppede man da hvis politiet kom efter en, så må man bide i det sure æble.
    Og at politiet vælter ham er da helt fint, når han ikke fatter at stoppe, så må han da bare ned at ligge.

• #59   14. apr 2015 Han vælter som følge af at betjenten slår ham..

Jeg synes det er ok, det bliver gjort ved lav hastighed, ikke noget problem der, synes politiet bare gør deres arbejde, lidt underligt de ikke er hurtigere til at samle ham op når han vælter..

Men når det er sagt, så var man jo selv ung knægt engang på scooter smiley smiley

• #60   14. apr 2015 hellere at politiet vælter ham der gør noget forkert, end at han vælter når han mejer over en gammel dame/lille barn på de stier.
    sådan en idiot skal bide i asfalten, og jeg fatter ikke de ikke væltede ham en gang til, han skal bare have et spark, så han kan lære at stoppe når politiet anviser det.

• #62   14. apr 2015 Jeg har ALDRIG kørt fra politiet. jeg har heller ikke kørt specielt stærkt på knallert.
    men hvis jeg havde kørt for hurtigt har jeg også stoppet hvis politiet anviser det.

• #64   14. apr 2015 Øv- håbede lige da han væltede, at politiet fik ham..
    Men må godt nok sige, at det sørgeligt der er så mange, der har (ifl. mig) den helt forkerte mening omkring dette. Og på scootergalleri er han fanme blevet en helt???

• #66   14. apr 2015 Ulven er et grimt dyr at have i naturen? smiley

• #67   14. apr 2015 Til jer der er bekymrede over hvor frelste folk er..

Husk hvad der sker når tråden "hvad sker der hvis jeg kører for stor mc" bliver oprettet.

De første 20 mennesker strømmer til for at oversvømme tråden med STEN sikre svar..

Som 19/20 er vagt formulerede og faktuelt forkerte smiley

Nogen typer tråde får bare nogen typer mennesker til at kortslutte, og så er der ikke andre rationaler tilbage for dem end "had".

• #68   14. apr 2015 Udover at knægten ikke har noget at være særlig stolt af, så er det da noget interessant reaktionerne på videoen ...
    Betyder det så at ALLE som har haft en tunet scooter/knallert da de var unge, var GROFT unsvarlige og retardoer !?! ...

Det tager åbenbart heller ikke mere end 2 sek. for de lokale Sind at "fremtrylle" hændelser om HVOR galt det kunne ha´gået, hvis der havde stået ulykkelige ofre i vejkanten som var blevet dræbt på stribe, på grund af en uansvarlig motorbølle ...

Man må da håbe at knægten i det mindste har lært at tage hjem på når han kører .

Når det så er sagt, så syntes jeg at alle dem som mener at knægten er af skidt herkomst, skal sælge deres nederen racer motorcykler, for vi kan fandme ikke ha´ sådan nogle potientelle helvedesmaskiner kørene rundt i landet ..

Og NEJ ... Der er sgu ingen som køber en R1´er for at bevise at han KUN har brug for at køre 80 km/t ...
    I stedet for at kriminalisere, kunne man måske bruge lidt mere tid på at hjælpe ..

Stå sammen for at vi kan få flere motorbaner, ungdomsskole hold, hvor de unge kan komme ud og race, under ordenlige forhold. I de sundere landsdele hjælper politiet også med den slags .. Flere af den kan nemlig GOSÅ godt li´ at ræse ..

• #69   14. apr 2015 det er IKKE det samme at køre for stærkt på vejen på en racermotorcykel, eller køre for stærkt på en scooter/knallert. det har jeg selv gjort begge dele. men jeg kunne aldrig drømme om ikke at stoppe hvis politiet anviser det, og når jeg kører for stærkt så gør jeg det ikke steder hvor der kan være børn der leger, fodgængere eller andre bløde trafikanter. det er jo netop det han gør, og det er derfor han er en idiot.

• #70   14. apr 2015 Kan det ikke være helt lige meget om han ikke køre for stærkt eller ej på den video??? som jeg ser det, så når politiet ber idioten om at stoppe, så stopper man sgu, hvor svært kan det være.... ellers må man jo bringe idioten til standsning!!

Boet i Haslev da jeg selv hadet knallert, i 80'erne en Suzuki 4 gear smiley byens flotteste smiley hehe der også kørte ulovligt med ca 70 km. og jeg kørte sgu da også på div stisystemer hverdag, med fuld drøn... men man satte sgu da altid farten ned når der kom modkørne, eller der kørte nogle foran en, eller gående som man skulle forbi, også på cykelstierne satte man farten ned for at tag hensyn til andre mennesker. alt andet er sgu mangel på respekt for andre mennesker! tro faktisk aldrig jeg er blevet stoppet af politiet, eller blevet bedt om det smiley

Respekt for andre mennesker, er en by i Rusland for idioter som ham på videoen! og hans type man ser man over alt i København hverdag

• #71   14. apr 2015 #69

Politiet udtaler selv at de undlader at køre ham af, netop fordi han ikke var til fare for nogen.

Fine oversigtsforhold de steder han kører ca hastighedsgrænsen for 3500kgs biler.
    forsigtigt rundt om hjørner
    Og lokalkendskabet er ikke at underkende.

At du aldrig kunne drømme om at stikke af fra politiet, siger meget om din forestillingsevne. Eller mangel på samme.

Fuck den her tråd.
    Ville aldrig have købt en pgo hot 50, aldrig lakeret den lilla, og aldrig lagt sådan en video her på facebook på den måde...

Jeg har intet behov for at hade hans handlinger eller tale ham ned.

Og det sidste jeg gider er nok at beskæftige mig med det had folk der sviner ham inkohærent til har.

• #73   14. apr 2015 Jeg har da også kørt som idiot da jeg var yngre, det kommer jeg nok ikke uden om. Men man ændrer også sit syn på tingene hen af vejen.

Før:
    Det var fedt bare at drøne rundt og alle andre var bare nogle idioter.

Nu:
    Mødte jeg en som kørte sådan på en sti, uden at ændre sin kørestil til det bedre, hvor mig og min datter kom gående var han nok også røget i asfalten.

Konklusion:
    Det var nok mig som var en idiot dengang, og jeg var heldig ikke at møde en som mig.

Om det var fortjent eller ej at blive væltet af politi manden vil jeg ikke tage stilling til. Men forhåbentlig bliver han klogere og lærer af det smiley

• #74   14. apr 2015 Selvfølgelig er det da okay at losse til en unge, hvis han bringer andres førelighed i fare. At der kan være nogen som helst tvivl eller debat om det, er godt nok lidt chokerende i mine øjne.

• Martin J
    Martin J Tilmeldt:
    apr 2014

#76   14. apr 2015 Hvad vejer sådan en scooter? 80 kilo?
    Plus føreren, sikkert 60-80 kilo ekstra.
    Ville du være ok med at få slynget 140 kilo flæsk og potmetal i hovedet med 60 km/t?
    Og med "du" mener jeg alle Jer, der syntes den lille lort er en helt og at folk er nogle nærtagende, frelste typer fordi de ikke køber "ungdoms"-argumentet.

• Sajmon ™

#77   14. apr 2015 Den vejer 60 kilo og føreren nok omkring 60 også. Det er stadig tåbeligt - og du har ret... smiley

• #79   15. apr 2015 øhh.. nej .. det er ikke det samme at køre for stærkt på en racermotorcykel og en scooter MC´en kører meget stærkere, og hvis den rammer noget i høj hastighed går det noget mere galt ... det er rigtigt ..

Pointen er mere at det er noget skræmmende at flere sidder og gakker om hvor kriminelt der er ... joh jah .. og så å man da håbe at ingen af jeg får noget afkom som er vilde ... så går I sgu da ned med stress !! .. Knægten hér er sgu da bare et fjols, .. og ikke engang særlig god til at tune sin scooter .. den skyder jo ikke 2 knob ...
    Måske lidt bedre hér at diskutere hvad man kunne gøre for at hjælpe de unge , end at dømme kriminel og retardo ...

• Martin J
    Martin J Tilmeldt:
    apr 2014

#80   15. apr 2015 Så hvis han påkører dit barn på et stisystem og invaliderer det, så er du helt cool med det, fordi han er jo bare lidt ung og vild, og han kan ikke forventes at vide bedre?
    Nice to know.

• Sajmon ™

#81   15. apr 2015 #79 - Hvordan skal du hjælpe de unge når deres keglede forældre har påduttet dem deres rebelske holdninger til autoriteter?
    Hele pointen i sådan en situation som den her, er at intet af det var blevet til en skid, hvis bare ungen havde stoppet sin knallert da han blev bedt om det første gang. Ingen forargelse - ingen farlig kørsel på små stier - intet styrt - og sikkert heller ikke lige så stor en bøde, hvis for helvede dog snotungen havde haft en smule respekt for ordensmagten...

Som sagt - det er HANS valg at det gik så vidt...
    Hvis farmand havde fokuseret på at lade ungen dyrke noget motorsport i stedet for at give ham nok lommepenge til at kunne "tune" sin tøse scooter, havde det hele været undgået...
    Det starter med forældrene - uanset hvilken offer rolle i end forsøger at klistre på barnet.

• #82   15. apr 2015 Det er sq HELT OK at de vælter ham, de burde gøre det flere gange.. Har man modsat sig at stoppe, så er der i min verden fri jagt!

• #84   15. apr 2015 Søren P - Du har et problem med matematikken, tror jeg. Da jeg for en del år siden var teenager blev jeg nuppet på en temmelig tunet scooter (omkring 11 hk) uden forsikring. Regnskabet lød således:
    Konstruktive ændringer (cylinder, udstødning, variator, karburator) 4x500: 2000
    Ingen forsikring: 500
    Synshal: 1500
    Alt i alt 4.000,-
    Reglerne er vidst sidenhen ændret, så bøden udelukkende er baseret på topfart, og ligger vidst på 2.000,- hvis den er rigeligt hurtigt. Desuden koster det nu 1.000,- uden forsikring, derfor ville de med de takster koste 4.500,-.
    En bøde som jeg gladeligt betalte, uden at pive. Er man kriminel skal man fandme også kunne tage straffen som en mand.

• Martin J
    Martin J Tilmeldt:
    apr 2014

#85   15. apr 2015 Nej nej, Tommy, man er jo ikke kriminel. Man er jo bare lidt ung og vild. Vær nu ikke så snerpet.
    (sarkasme kan forekomme)

• #86   15. apr 2015 Søren P: Jeg kan se du stadig lever i din fantasi verden, med dine fuldstændigt "ud af luften grebet" argumentation, med tal på bødesatser der ingen steder hører hjemme - Minder lidt om når du argumenterer for Harley Davidsons utrolige driftsikkerhed - Hold nu op menneske, hvis vi skal debattere så må det være i den virkelige verden og ikke en verden skabt i den enkeltes sind, så den passer den den forrykte argumentation der følger med!

Til sagen: Jeg boede i Albertslund førhen, ja faktisk hele min opvækst - Den by er kendt for mange negative ting, men én positiv ting er der da og det er deres overordnede byplanlægning med mange cykelstier for børn og unge så de holdes væk fra veje med biler og motorcykler.

Her havde man i nogle år store problemer med unge der l og mellem veje og cykelstier etc. på deres mere eller mindre tunede knallerter og scootere - En dag gik det voldsomt galt da en legende pige blev ramt af nogle af disse fuldstændig blæste unge gutter - Det førte til at æggeskaller fra vestegnens politi patruljerede på cykelstierne!

Husker også en sag fra Esbjerg, som jeg pudsigt nok nemt fandt et uddrag om fra nyheder(link herunder), end 3 årig pige der bliver ramt og slynget op i luften! En anden sag fra Albertslund er også nævnt i artiklen, sammen med andre lignende.

Hold nu op med at dække det ind under drengestreger - De kører fuldstændig sindsygt og uden hensynstagen og det er bare at få dem ned at ligge, før det går udover andre - Forstår slet ikke at i vil beskytte dem og deres ve og vel, men ikke uskyldige mennesker som bliver ofre(hvilket jo som bevidst i artiklen sker mere end ofte nok!)

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-43844332:vilde-knallertk%C3%B8rere-har-kv%C3%A6stet-b%C3%B8rn.html

• Martin J
    Martin J Tilmeldt:
    apr 2014

#88   15. apr 2015 Ellers er det forholdsvis nemt at slå op på Danmarks Statistik...
    http://www.dst.dk/da/Statistik/emner/trafikulykker/faerdselsuheld.aspx
    Tallene for 2013.
    8 dødsfald.
    ~450 personskader.
    Dette er for knallerter og knallert 45.

"Drengestreger"... smiley

• #89   15. apr 2015 Søren.

Hvis man ikke er villig til at betale bøden, tag straffen i stiv arm for at køre på en ulovlig scooter, køre for stærkt osv osv. og stoppe frivilligt når politiet ber om det, så burde man bare helt lade vær med at gøre de ting. hvor svært kan det være?? der findes overhovedet ingen dårlige undskylninger for at gøre det! det er sort eller hvidt!! der er ikke noget midt imellem

don't do the crime if you can't do the time

• #90   15. apr 2015 fuck mand nogle af jer skulle til og se jer selv i spejlet fuck en glorie. smiley
    jeres forældre må godt nok være stolte smiley mønster børn i må have været ... smiley ..

• Martin J
    Martin J Tilmeldt:
    apr 2014

#91   15. apr 2015 8 døde, 450 sårede i 2013. Er det drengestreger, Michael?

• Sajmon ™

#92   15. apr 2015 #90 - Ja og du behøver ikke noget spejl, så blank som du er...

Det har intet med vores ungdom at gøre - fat det dog...

• #93   15. apr 2015 martin har du aldrig kørt forstærkt ?aldrig sat to på en knallert// scooter? aldrig kørt små stiv rundt på en p plads på din første knallert . aldrig haft slidte bremser . aldrig haft et slidt dæk ? .. eller har du som visse andre her inde levet i en ballon og aldrig gjort noget forkert ?
    ja der sker sku ulykker og ja vi må da håbe dem der er kørt galt har lært af deres fejl og 8 døde ja det er sku da sørgeligt .. jeg foragter også race i villa kvarter osv hvor børn og andre færdes MEN skal vi nu ikke lige spænde hjelmen lidt ..

• #94   15. apr 2015 sajmon du er sku da og forbliver den den største idiot her inde ..

• Martin J
    Martin J Tilmeldt:
    apr 2014

#95   15. apr 2015 Jo lad os spænde hjelmen lidt og tage det stille og roligt. Det ER jo kun 8 døde... Vi kan tage det lidt mere seriøst, når body-count'en runder de... Ja hvor mange lig skal der på bordet, Michael?

• Sajmon ™

#96   15. apr 2015 #94 - Og det mener du altså fordi jeg ikke er enig med dig?

Eller er det fordi jeg synes det er useriøst, når du laver 3 rejehop på din 170 hk sportscykel og fejlagtigt kalder det en wheelie?

Men svar gerne på spørgsmålet Martin stillede - hvor mange lig skal der så på bordet før du synes det er ved at være tid at gøre noget?

• #97   15. apr 2015 Nej det er ikke "drengestreger " når en 60årig stiv dranker kører galt på sin skrot50.

Men det er drengestreger når knægten i klippet her får hudafskrabninger på hænderne og optræder i statistikken som såret.

Min påstand er at 9/10 problemer med knallerter ville være undgået

Hvis loven ikke var et paradoksalt makværk præsenteret af respektløse medieludere

Se bare samtlige af de nærmeste 20 lande

Who am I kidding.
    Folk der er regelryttere vil være regelryttere uanset hvor latterlig loven er.

Og hvis regel nummer 2 er at regel nummer 1 ikke kan ændres, så fuck reglerne. For good.
    Ved ikke hvorfor jeg trykker "send kommentar" nu..

Christiansborg og rådet for sikker trafik kan rende mig.
    Og politiet kan næsten aldrig fange mig.

Så jeg burde ikke spilde min tid på den her retarderede ad-hoc debat.
    Men som en gut i mellemøsten engang sagde, sandheden vil give eder frelse.

Så fuck også lige selvcensur. At least for now.

• #98   15. apr 2015 hvor står der at det er knallert/ scooter køre der er alene skyld i at de er døde ..

• #99   15. apr 2015 sajmon min cykel har kun 110 hk og ser man på dine ja så må vi sku kalde dem ikke kommet over foster stadie endnu ... LOL smiley

• #100   15. apr 2015 #88

Forstod du at NUL af de 8 dræbte på 30knallert var i alderen 0-17 år?

• #101   15. apr 2015 OMG

• Martin J
    Martin J Tilmeldt:
    apr 2014

#102   15. apr 2015 Skyldsspørgsmålet skal du i retten for at få svar på, at de er involveret er et faktum.
    Så selv om Jer "rebeller" gerne vil have det til at se ud som en storm i et glas vand, så er det alt andet.
    Der er også blevet linket til adskillige artikler der omhandler scootere der påkører tilfældige forbipasserende, men hvis man er i total denial, så er der nok ikke så meget at gøre. En af de 8 skal nok være et familiemedlem, før I fatter alvoren.

Men ja, fuck da regler.
    Next up: Ok, et par jægere har importeret automatrifler og går på jagt i boligkvarterer landet over.
    So what, der dør et par stykker. Det koster jo bønder at spille skak, og regler er kun lavet for at chikanere drengene, når de laver løjer, så lad os lukke dem op og skide i dem.
    Det vigtigste er, at vi har det sjovt.

EDIT:
    Jeg elsker, at I desperat prøver at underspille, at folk dør.
    - "Jamen var det overhovedet deres skyld"?
    - "Jamen det var jo ikke de unge der blev dræbt, så who cares"?
    Tankevækkende. Hvad finder I på næst?

• Sajmon ™

#103   15. apr 2015 #99 - Spoken like a true squid. smiley

• #104   15. apr 2015 FORSTÅR DIG GODT SAJMON OG BESTEMT OGSÅ DIN KONE LOL

profilbillede
  • Sajmon ™

#105   15. apr 2015 Jeps. Hils på rød stue, lille barn. smiley

• #106   15. apr 2015 Martin M

Ved du hvordan reglerne er for "knallerter" i sverige?
    England?
    Tyskland?
    Norge?

Og femte og sidste spørgsmål, som du forhåbentligt kan svare ærligt og ikke super defensivt og afvigende på:

Tror du, at scooterkørernes meget pænere adfærd, i de lande, intet har at gøre med at reglerne er anderledes end her i danmark?

Mvh

• Martin J
    Martin J Tilmeldt:
    apr 2014

#108   15. apr 2015 Atsi, jeg behøver ikke forholde mig til reglerne i de andre lande.
    Den her diskussion handler om, hvorvidt vi i Danmark syntes, det er ok at lade folk drøne rundt på stisystemer og smågader hvor de INGEN kontrol har over deres omgivelser - Og i mange tilfælde heller ikke dem selv (selv om de godt kan lide at tro det selv).

Du spurgte, om jeg forstod, at nul af de døde var 0-17 år?
    Jeg spørger dig, om du forstår, at der var 8 døde?
    Alderen er sgu da underordnet.
    Hvis en eller anden møgunge på sin tunede scooter pløjer ind i din gamle mor, hvem af de to tror du så der kommer mest til skade?
    Det er et af de nemme spørgsmål. Jeg er sikker på, du godt kender svaret.

Men i det mindste har debatten flyttet sig.
    Først var det bare drengestreger.
    Så erkendte man, at der forekom uheld, men forlangte dokumentation.
    Så fik man dokumentation, men prøvede at underspille omfanget.
    Så fik man statistik, nu prøver man så at flytte skylden.
    I er så tæt på nu... Næsten i mål. Bare lige en lillebitte smule mere fornuft, så indser I måske, at der faktisk ikke er nogen grund til at gøre trafikken det mere farlig, bare fordi I gerne vil være nogle rigtig seje 1%'ere.

Sig mig nu, Atsi, HVIS din mor (eller far, eller barn) blev påkørt af en scooter på et stisystem, fordi føreren skulle slippe væk fra politiet - Og din mor døde eller blev invalideret, ville du så bare sige "shit happens" og rykke glad videre, vel vidende at scooterføreren bare havde prøvet at slippe for en bøde på 3000 kroner?

• Sajmon ™

#109   15. apr 2015 #106 - Dit problem er vist primært at du fejlagtigt tror "vi" er regelryttere.

Jeg kan slet ikke udtrykke hvor ligeglad jeg er med om snotungen kører på en tunet scooter eller ej - men filmen knækker når han ikke er med på at legen er forbi i det sekund ordensmagten beder ham standse køretøjet.
    Lige i det øjeblik hvor HAN SELV vælger at fræse med 50km/t ned igennem et stisystem, på tværs af veje og gennem diverse baghaver - der taber jeg lidt tålmodigheden.
    Ikke fordi det er ulovligt, men fordi det er rimeligt uforsvarligt.
    Jo jeg var også ung og dum engang, men SÅ dum har jeg sgu aldrig været.

ET dødsfald eller EN tilskadekommen er ikke en statistik - men hvis det er en du kender eller er i familie med, er du mere end almindelig følelseskold og virkelighedsfjern hvis ikke det kan forarge dig bare en lille bitte smule.
    Det er sådan en "hvad nu hvis" situation, som vi alle sammen hurtigt bliver trætte af at høre på - for der skete jo kun noget med ham selv i DET her tilfælde. Men er det virkelig en opførsel "vi som voksne mennesker" skal forherlige og opildne til?

Hvor mange døde eller sårede synes DU der skal på bordet før det er for meget?

• #110   15. apr 2015 #90

Jeg har sgu aldrig været noget mønster barn overhovedet!! har lavet meget ballade i tidens løb, men har sgu altid taget straffen for det lort jeg har lavet i stiv arm og uden at klynke som en kylling! smiley

Den anden dag har jeg nær fået frakendt mit kørekort smiley

Den 4.4 hadet jeg om eftermiddagen været en tur på langelinje, da jeg køre derfra, får den lidt gas gas op ad Folke Bernadottes Allé. da jeg så kommer over krydset høre jeg politi sirene i min høre snegl. det viser sig så at de har stået med en laser nede ved Ved Norgesporten, som jeg overser i farten. for at måle dem der kommer oppe fra Østerport. da vi står og snakker sammen nede Ved Norgesporten, siger han så til mig, at de har målt mig til at køre 115 km, over 142 eller 147 meter. men om han siger til mig, at jeg står til betinget eller ubetinget frakendelse af kørekort, husker jeg faktisk ikke, fordi jeg tænker på 10.000 andre ting og tænker hold kæft hvor er jeg dum!! men han siger at man normalt skal man erkende det på stedet, hvis man ikke vil i retten med det. om man har kørt for stærkt eller ej. men fordi der er nogle regler osv som hverken ham eller hans kollega kan huske lige her, så han er nød til sende nogle papir til mig, hvor på jeg skal skrive under på om jeg kan erkende, at jeg har kørt for stærkt. og at han vil ringe til mig samme aften, men da han ringer nogle timer senere, snakker han om tavler osv der ikke passer i området og bla bla. så de har lidt svært ved at knalde mig for det, også siger han, men hvis du bare glemmer alt om det her så gør vi det også, men det er ikke ligefrem fordi det huer mig ret meget at du slipper fra det. så heldigvis holdt deres måling ikke Puuuhaaa der var jeg sgu godt nok bange for at skulle hele møllen igemmen igen. men det må man jo bare tag i stiv arm og betale ved kasse 1.
    Men så heldig kan man altså også være på en påske lørdag smiley bagefter fik jeg påskefrokost uha det var godt!! smiley Håber satme jeg har lært bare en lille smule smiley efter den lørdag eftermiddag. og skal da være den første til at indrømme at det er torskedumt at køre så stærkt at man midster sit kørekort og endnu dummer midt inden i byen!

• #111   16. apr 2015 haaa
    haaa
    haaa
    det skuda ligemeget
    vi køber da bare et nyt kørekort

tager det med stiv arm smiley

profilbillede
  • #112   16. apr 2015 Sajmon

Jeg er enig med dig

indtil der hvor du ignorerer lovens idioti og kalder betjentene for "ordensmagten"

Jeg mener at man bør stoppe med at flygte 1ste gang man negativt overrasker sig selv.
    Derefter bør man lade være at stole på sig selv.

Men hvis jeg må spørge:
    Hvor mange unge danskeres økonomi synes du skal spoleres, før det er værd at overveje reel assimilation med de europæiske og øvrigt skandinaviske regler?

-jeg ved godt du ikke har taget stilling til det smiley
    jeg spørger for at få dig til at overveje et evt kompromis, mellem at unge lømler tager sig sammen, og at gamle nisser i rådet for sikker trafik tager sig sammen smiley

• #113   16. apr 2015 Sig mig nu, Atsi, HVIS din mor (eller far, eller barn) blev påkørt af en scooter på et stisystem, fordi føreren skulle slippe væk fra politiet - Og din mor døde eller blev invalideret, ville du så bare sige "shit happens" og rykke glad videre, vel vidende at scooterføreren bare havde prøvet at slippe for en bøde på 3000 kroner?

Really?
    Det er ikke noget pænt spørgsmål at stille
    Du spørger jo om jeg er komplet sociopat

don't hate the player, change the game

Hvis snotungen i det her videoklip havde kunne betale 4000 kroner for et 45 kørekort

Tror du så han havde skabt sig så åndssvag?

• Sajmon ™

#114   16. apr 2015 Unge danskeres økonomi bliver kun spoleret fordi de selv vælger det. Der er INGEN der tvinger dem til at køre ulovligt på knallert - det er et bevidst valg de selv træffer.
    Det er også et bevidst valg jeg træffer når jeg vælger at lave en 7km wheelie (ja Michael - du kan kun lave rejehop) - og hvis ordensmagten (ja det er nu engang deres funktion) mener det er forkert at gøre, så må jeg tage konsekvensen af det.

Du og jeg ved begge at der ikke sker ændringer i rådet for lokal trafikforvirring på det område - og vi er helt enige om at mange af de regler er komplet tåbelige, men det er STADIG ikke pointen.
    Vil man ændre noget så banalt som regler for 30 knallerter, så er civil ulydighed ikke vejen - og snotungen på videoen er ikke en helt fordi han gør oprør på en måde som bringer andres liv i fare. Jo... I scooter folkets øjne - men det vejer ikke så tungt, må jeg indrømme... smiley
    Hvis det er hans skelen til nabolandenes regler for knallerter, som ligger til grund for det der, så FLYT FOR HELVEDE DER HEN! Det er et naboland - ikke den anden side af jordkloden!

Hvis snotungen i det her videoklip havde kunne betale 4000 kroner for et 45 kørekort

Tror du så han havde skabt sig så åndssvag?

Det kan du da være helt sikker på han havde. Den danske mentalitet er lige præcis til at hvis der er en fartgrænse på 80, så kører vi 85. Er der en fartgrænse på 50, så kører vi 55 - og på motorvejen køres der 120 når der står 110 på skiltene. Hvis mureren kører med trailer efter bilen, så er hans max grænse for hvor meget der "må" læsses på, lige præcist tallene på vægttavlen + lidt mindre end de 9% som skal til for en betinget frakendelse hvis han bliver stoppet med det.

• Sajmon ™

#115   16. apr 2015 Og angående dit billede, så tvivler jeg faktisk en anelse på at drengen i videoen er udsendt af en undergrunds scooter-tunings oprørsbevægelse med politiske motiver... smiley

• #116   16. apr 2015 LOl reje hop .
    Du snakker og røven går prøv med en af de små blå i tanken. Du kommer sku aldrig over foster stadie med dit forhjul

• #117   16. apr 2015 Er der ikke en regel på internettet, at de sekund nogen bringer Hitler ind i diskussionen, så har de automatisk tabt/overgivet sig.
    Jeg er helt enig med sajmon, drengen må tune og køre for stærkt på sin knallert alt det han vil for min skyld, så længe han tager sig forholdsregler når han kører for stærkt. Dvs. Han kun gør det hvor der er god oversigt. Og så hører knallerter aldrig til på stier. Det har intet med at køre for stærkt at gøre, der kan han slå folk ihjel allerede ved 30 km/t

Michael g. Det er så morsomt du punker sajmon for hans "manglende" evne til wheelies.. For det første nytter det meget lidt i den her diskussion at måle tissemænd, for det andet ved jeg at sajmon er rimelig skrap på en ethjulet cykel smiley

• Martin J
    Martin J Tilmeldt:
    apr 2014

#118   16. apr 2015 Jeg er med Sajmon i post 109.
    Jeg er heller ingen regelrytter, og ja, jeg har kørt for stærkt, så hvem er jeg til at kaste den første sten?
    Men jeg har aldrig væltet rundt for max power på en villavej eller et stisystem og udsat andre menneskers liv for fare, fordi jeg skulle slippe væk fra de onde po-po og en bøde på 3000 kroner.

Atsi:
    Det var et hårdt spørgsmål, jeg stillede. Det var for at sætte tingene i perspektiv for dig, fordi når du argumenterer for, at vanvidskørsel på scooter er ok, så stiller du jo andre i samme situation.
    Du forventer, at alle er ok med det scenario, jeg beskrev, fordi de ellers er nazister.
    Men du er dog så meget med, at når du skal forestille det ske for nogen i din familie, så kan du godt se et problem. Det glæder mig da, om end det er lidt hyklerisk af dig.

• #119   16. apr 2015 Det er sørgeligt der er så stor en gruppe der ikke forstår pointen...
    Ligemeget alder og transportmiddel, så stopper man når politiet ber om. Hvordan ville det ikke se ud hvis alle på/i knallert, mc, bil og lastbil bare trykkede lidt ekstra på speederen når vi blev bedt om at stoppe...?

• Carsten T
    Carsten T Tilmeldt:
    apr 2014

MC-er: 1 Emner: 2 Svar: 23
    #120   16. apr 2015 Hold da kæft nogle idioter som sidder herinde og siger "OK" for hans kørsel!

Jeg er opvokset på landet i Jylland, hele min vennekreds skruede på vores knallerter i fritiden, selv nogle af de andres fædre hjalp til.

Vi gav den max gas på landevejene, mange gange resulterede det i et fastsat stempel i jagten på den højeste hastighed.

Men inde i byerne kørte vi efter forholdene og når landbetjenten eller hans kollegaer inde fra Aalborg ville snakke, så stoppede vi, HVER gang.

Der blev enkelte gange forsøgt at køre fra Politiet, dem som prøvede blev set ned på og hånet så længe man kunne se mærkerne efter lussingen. (enten efter landbetjenten eller faderen)

Sådan blev vi nemlig opdraget: "Tun bare knægt! men stopper du ikke når Politiet beder dig om det, så får du én på lampen"

Handling har konsekvens, lærer man ikke fra ung at tage konsekvenserne for ens valg så er man fandme dårlig stillet.

• #121   16. apr 2015 Grunden til at så mange på knallert vælger at stikke af er jo at 2. gang de bliver taget mister der scooteren

Hvor mange MCer ville ikke forsøge flugt hvis maskinen røg 2. gang man køre for stærkt .....

Men er da lidt fedt at se han slipper fra dem .. noget mange jo ellers påstår er umuligt når det er deres offroader
    Scooteren lyder ikke ligefrem til at være voldsomt tunet

• #122   16. apr 2015 jeg har faktisk heller ikke noget egentligt problem med at han prøver at stikke af, men min film knækker stadig når han fiser afsted af små stier og i haver. og derfor mener jeg det er helt i orden at de sparker ham omkuld, og de skulle bare have gjort det igen.

• #124   16. apr 2015 Sajmon i #114

du svarer at du tror han havde opført sig lige så åndssvagt, uanset hvad han havde fået lov til.

Jeg må henvise dig til erfaringern fra de landeveje hvor man har sat hastighedsgrænsen op til 90 km/t

Gennemsnitsfarten er faktisk dalet!

Og den der remse med at "jeg sagde jeg ville give dig straf, så nu vælger du selv om jeg skal straffe dig"....

Du ved godt den hverken er universelt gyldig eller lokalt gyldig.

Den udfordrende pige der bliver voldtaget beder heller ikke om det.
    Men jeg hører dig. Du er stadig mere emotionel end rationel når det kommer til vores land og love.

• #125   16. apr 2015 #121 - At de er dumme nok til ikke at forstå reglerne første gang de bliver stoppet, er da først virkelig en reel årsag til at tage legetøjet fra dem.

• #126   16. apr 2015 Jeg siger ikke at han kører med kamera, og stikker fra politiet, for at få ændre reglerne.

Jeg siger at han hverken havde kørt med kamera

eller stukket fra politiet

hvis reglerne havde været sensible

• #127   16. apr 2015 #125

at du (er dum nok til at tro-edit) tror de er for dumme til at forstå reglerne første gang de får taget nogle ulovlige dele

er KERNE ÅRSGAEN til at du ikke skal have lov at bestemme at de skal have taget hele maskineriet næste gang.
    Eller om de er modne nok til at gå til køreprøve på en 45 knallert.

Vi skal have et forbandet 45knallertkørekort FØR bilkørekortet.
    Kan du forstå hvorfor`?

• #129   16. apr 2015 Andreas aka Ace

jeg har faktisk heller ikke noget egentligt problem med at han prøver at stikke af, men min film knækker stadig når han fiser afsted af små stier og i haver.

Så må din film også knække i det her klip hvor der bliver fiset af sted på små stier.

Men selv om en and træder ud på stien i et sving
    Føreren først opdager anden 5 meter forinden
    Kører ca 50 km/t
    Forbremse skal have nye klodser
    så er der tid til at stande!
    https://www.youtube.com/watch?v=p9M0h8AMri4
    Hvis du mener det er ok at losse føreren af fordi han kører som han gør i videoen, så må det være fordi du ikke har lært at korrigere for vidvinkel optik når du vurderer folks kørsel.
    Det ser hurtigere ud end der er på grund af forvrængningen i synsfeltet.

Det er irrelevant om det er mig der fører scooteren, og jeg vil af åbenlyse årsager aldrig sige at det var det.
    Enhver snak herom anser jeg for udenomsnak
    Nu vil nogen måske sige at jeg er en uærlig type fordi jeg ikke vil sige hvem der fører scooteren i videoen og fordi jeg lyver over for politiet.
    Men hvis uploadet af den her video, og den øvrige stil jeg kører i mine indlæg, ikke er ærlighed, så ved jeg ikke hvad er.

• Sajmon ™

#130   16. apr 2015 For det første: Nej jeg tror ikke - jeg ved han ville gøre det. Din sammenligning med hævede fartgrænser som har afstedkommet lavere gennemsnitsfart, har ingen relevans i den her sag - det ene er voksne mennesker med kørekort og en (ofte) 10.000+ kroners køreuddannelse - det andet er eksponerings hungrende teenagere, som efter 2 timer på skolebænken med blot et krav om 50% (!!!) rigtige svar på diverse spørgsmål, er parat til at fræse deres tunede scooter gennem landskabet, og ofre alt og alle omkring dem for "15 minutes of fame".
    Se kommentarerne til videoen - han lagde filmen på FB kort efter han landede hjemme... Selv ikke DU kan være så ignorant overfor det faktum at Youtube, Vimeo, Facebook og alle de andre sociale medier, er fyldt med dumme mennesker, som gør ukristeligt dumme ting - og 90% af dem har SELV postet deres dumheder.
    Hæver du fartgrænsen på knallerter til 45 eller 60, så skal de pludselig ud på vejene hvor trafikken gør ondt at tage fejl af, som igen stiller højere krav til knallert kørekort uddannelsen. Isoleret set, er det verdens bedste ide - men knallert folket er ikke de eneste mennesker på planeten, eller for den sags skyld her i landet.
    Bilder du virkelig dig selv ind at bare fordi en knallert kan køre 45 eller 60, så forsvinder de pludselig fra stisystemerne eller cykelstierne, og så begynder 16-årige pludselig at køre mega ansvarligt og respektfuldt?
    Har du røget hash?
    Gider du venligst stoppe med det, lige før du skal skrive noget på et forum? Det bliver til sludder og ævl...

For det andet: Den remse er fint gyldig, og kaldes "konsekvens" - et ord som du tydeligvis slet ikke har fattet hvad betyder.
    Lægger du dine små pølledutter på den varme kogeplade, så brænder du dem - og hvis du som demonstrant/hippie/klaphat, ikke efterkommer ordensmagtens henvisninger om at pisse af, så gumler deres hunde sgu i dig - og hvis du som snotdum knallert kører ikke stopper når politiet siger du skal, så er der altså en chance for at du står på snotten og kommer noget til. Husk på han væltede sig selv...
    Hvis du banker på min hoveddør og sætter en fod i klemme i døren når jeg åbner den, og jeg derefter beder dig skride eller få et par på lampetten, og du derefter SELV vælger at blive stående - så kommer der også en konsekvens af det, som du må være parat til at tage. Det er sådan verden hænger sammen - både universelt og lokalt.

Har du selv læst det sludder du skriver?
    Hvordan kan du drage en parallel mellem en sex forbrydelse og en overtrædelse af færdselsloven? Det første er udelukkende startet og fuldført på basis af følelser og kødelige lyster - det andet er et spørgsmål om lovens rimeligt firkantede bogstaver og paragraffer.
    Ordensmagten beordrer ham til stoppe - han vælger selv at lade være og må derfor tage konsekvensen af det.

Mere af dit sludder: Men det er faktisk kun betjentene der tvinger dig.

-Bare til info hvis du aldrig har tænkt over den bogstavelige betydning af det du siger.

Kom gerne med en forklaring på hvad folk SÅ skal gøre, hvis politiet mistænker en ulovlighed og forsøger at bringe dem til standsning. Skal alle bare stikke af?
    Hvis ja - skal alle dem der rent faktisk HAR lavet noget ulovligt, så også bare køre videre?
    Hvis jeg følger dit ræsonnement - så er alting nødt til at være tilladt før det giver mening at politiet ikke skal bruge tid på at stoppe folk i trafikken. Ellers tak - den verden vil jeg gerne være fri for at leve i... smiley

Hvis det der står her, er møg irriterende at beskæftige sig med, så lad dog være.

Det er DIT valg at skrive her - så må du tage konsekvensen af det og være irriteret over at folk synes det du skriver, er noget bræk. Det gør jeg... smiley

• #131   16. apr 2015 #118
    i dag kl. 07:20
    Jeg er med Sajmon i post 109.
    Jeg er heller ingen regelrytter, og ja, jeg har kørt for stærkt, så hvem er jeg til at kaste den første sten?
    Men jeg har aldrig væltet rundt for max power på en villavej eller et stisystem og udsat andre menneskers liv for fare, fordi jeg skulle slippe væk fra de onde po-po og en bøde på 3000 kroner.

Han gør det ikke for at slippe for en bøde på 3000 kroner.
    Han gør det for at slippe for en bøde på en ukendt størrelse, til gengæld sikker konfiskation af variomatic, at måtte undvære scooteren i et længere stykke tid, og fordi årsagen til at han skal stoppe gør nas og er = en idiotisk lov
    Du kan ikke bare vælge 1 årsag til at han flygter, og så bilde dig selv ind at det er den eneste årsag.

Især når du laver en tænkefejl og antager at bøden på 3000 kr var den han stak af fra på gerningstidspunktet.

Atsi:
    Det var et hårdt spørgsmål, jeg stillede. Det var for at sætte tingene i perspektiv for dig, fordi når du argumenterer for, at vanvidskørsel på scooter er ok, så stiller du jo andre i samme situation.
    Du forventer, at alle er ok med det scenario, jeg beskrev, fordi de ellers er nazister.
    Men du er dog så meget med, at når du skal forestille det ske for nogen i din familie, så kan du godt se et problem. Det glæder mig da, om end det er lidt hyklerisk af dig.

Jeg argumenterer ikke for vanvidskørsel. Nok sagt.

• Sajmon ™

#133   16. apr 2015 Igen noget sludder.

Kører ca 50 km/t

For det første tror jeg nok du mener "standse" - og for det andet tror jeg lige du skal bruge lidt tid på at se på en udregning for hvor lang en afstand, man skal bruge for at standse et køretøj, som kører med 50 km/t.
    Hvis anden befinder sig indenfor front arealet af din knallert, så bliver den ramt - eller også fortsætter du ligeud i svinget fordi du undviger den.

• #134   16. apr 2015 For det første: Nej jeg tror ikke - jeg ved han ville gøre det. Din sammenligning med hævede fartgrænser som har afstedkommet lavere gennemsnitsfart, har ingen relevans i den her sag - det ene er voksne mennesker med kørekort og en (ofte) 10.000+ kroners køreuddannelse - det andet er eksponerings hungrende teenagere, som efter 2 timer på skolebænken med blot et krav om 50% (!!!) rigtige svar på diverse spørgsmål, er parat til at fræse deres tunede scooter gennem landskabet, og ofre alt og alle omkring dem for "15 minutes of fame".

Totalt sort hvidt syn på mennesker

• #135   16. apr 2015 #133

Nu ved jeg tilfældigvis hvordan man udregner standselængde

Så dit bluff bliver hermed called!

Bremselængden = v^2 / 2 * g * (Ubrems + s) * 3,6^2
    v = hastighed i Km/t
    g = tyngdeacceleration (9,81 * 9,81 m/s)
    Ubrems = middelfriktionskoefficienten
    s = længegradient

Jeg skal både have styr på friktionen mellem dæk og vej, friktionen på bremseskiven og så hastigheden.

Man kan ikke bruge den formel-skabelon til at sige at jeg ikke kunne standse for anden

se på videoen og stol på mig når jeg siger at speedometeret ikke lyver når det sniger sig op på 50 km/t.

• Sajmon ™

#136   16. apr 2015 Du kører 13,8 meter i sekundet med 50km/t, så du vil altså bilde os ind at du kan spotte anden, reagere og nå at standse på 0,362 sekund?
    Det er forudsat du har 100% friktion med underlaget...

Jeg tror der er en fremtid for dig i dragracing med den slags reaktionstider.... smiley

EDIT: Selv om du redigerede dit indlæg, er det stadig 100% umuligt...

• Sajmon ™

#137   16. apr 2015 De fleste mennesker har en reaktionstid på ca 0,5 sekund - så det siger "splat" før du overhovedet når at hive i dit bremsegreb...

Simpel fysik.

• #138   16. apr 2015 Hæver du fartgrænsen på knallerter til 45 eller 60, så skal de pludselig ud på vejene hvor trafikken gør ondt at tage fejl af, som igen stiller højere krav til knallert kørekort uddannelsen. Isoleret set, er det verdens bedste ide - men knallert folket er ikke de eneste mennesker på planeten, eller for den sags skyld her i landet.

Statistikkerne viser at det er mere sikkert at køre på vejene.
    45 knallerten er mere sikker end 30 knallerten, fordi forholdene er så meget bedre på vejen end på stien.

Bilder du virkelig dig selv ind at bare fordi en knallert kan køre 45 eller 60, så forsvinder de pludselig fra stisystemerne eller cykelstierne, og så begynder 16-årige pludselig at køre mega ansvarligt og respektfuldt?

Sikke en måde at spørge på.

Nej, jeg forventer en gradvis overgang.
    Den sociale arv / danske færselskultur er i høj grad påvirket af de mange år med en lovgivning som fåtallet ville følge.

Jeg ved hvordan kulturen er i england. Og jeg har da en ide om hvordan den er i tyskland, spanien, frankrig....

Jeg er ingenlunde ignorant over for de adfærdsproblemer alle pubertære hanmennesker har.

• #139   16. apr 2015 Sajmon - måske skulle man lade de 16 årlige få til lov til at køre 125 ccm, ligesom i andre lande (ved at tage normalt mc kort). På den måde går det "sjove" og "frække" ved tunet scooter i sig selv. Som mckører lærer man jo hurtigt at passe på..ellers slår man sig fandme.

bare en tanke..

• Sajmon ™

#140   16. apr 2015 #139 - Det er skam ikke mig du skal overbevise - den mening har jeg allerede, sammen med en masse andre ting man kunne gøre anderledes for at forbedre vores samfund... smiley

Men vi snakker ikke om hvad man "skulle gøre", men hvilke love der gælder nu - og hvad små dumme snotunger gør for at slippe for straffen for at bryde den.

• #141   16. apr 2015 Jeg ved ikke hvad du roder rundt med reaktionstid for.

Jeg oplyser hvornår jeg opdager anden.
    Fingrene er på bremsen så der bremses selvfølgelig med det samme.

de 0,3 sekunder er jo hvis jeg fortsætter med 50 km/t indtil jeg når 0 km/t.
    Du beskæftiger dig vist ikke normalt med tal smiley smiley

• #142   16. apr 2015 reaktionstid beregnes som

den tid det tager før man opdager det der sker
    +
    den tid det tager en at flytte foden til bremsen

• #144   16. apr 2015 #140
    Ja..men der vel altid være tosser, der er udenfor pædagogiske rækkevide og ikke fatter betydningen af ordet "konsekvens". Man kan ikke tale logik til disse tosser - svarer vel til at kæmpe mod vindmøller.

Jeg enig i, at man på hver en tænkelig måde skal tage afstand fra "vandvidskørsel" - men de andre tosser opfatter det som "sejt" - bare se på scootergalleriet....det er jo der problemet ligger, som du selv nævner...

• Martin J
    Martin J Tilmeldt:
    apr 2014

#145   16. apr 2015 Han gør det ikke for at slippe for en bøde på 3000 kroner.
    Han gør det for at slippe for en bøde på en ukendt størrelse, til gengæld sikker konfiskation af variomatic, at måtte undvære scooteren i et længere stykke tid, og fordi årsagen til at han skal stoppe gør nas og er = en idiotisk lov
    Du kan ikke bare vælge 1 årsag til at han flygter, og så bilde dig selv ind at det er den eneste årsag.

Så lad os sige 30.000 - Bare for at give ham lidt albuerum.
    Nu er et menneskeliv 30 kilo værd.

Jeg argumenterer ikke for vanvidskørsel. Nok sagt.
    Godt, så kan vi godt blive enige om, at han ikke er en helt eller en misforstået pro racer som har fuld kontrol over sin kørsel og de mulige konsekvenser.
    Er dit eneste problem så i virkeligheden ikke, at man får bøder, når man overtræder færdselsloven?

• #146   16. apr 2015 Er der en der gider skrive hvad tidspunkt i videoen han køre vanvidskørsel?

Jeg ser 2 steder med halvvovet kørsel

01:54
    Men det er satme da ikke livstruende.

02:29
    Var der kommet en cyklist i høj fart kunne de have stødt ind i hinanden.
    Er ikke sikkert en af dem havde bremset undviget rigtigt.

Jeg har hørt så mange bruge ordet "vanvid".

I må da kunne henvise til noget jeg har overset`?

• Martin J
    Martin J Tilmeldt:
    apr 2014

#148   16. apr 2015 - De første 20 sekunder, uindsigtet terræn på venstre side. Beplantet, men i nærheden af stien. Der kunne komme nogen ud.
    - Blindt højresving ud på stien.
    - Efterfulgt af venstresving omkring den blå container.
    - Første undvigelse rundt om betjenten ved 0:41. Han misser med få centimeter.
    - 0:53, kører direkte ud i et kryds uden at stoppe og orientere sig. Ligger i øvrigt mellem banerne.
    - 1:48, skærer et hjørne venstre om. Igen: INGEN indsigt.
    - 1:52, S-sving ind på stisystem - Igen en snæver sti der ikke giver overblik over omgivelserne.
    - 2:02, Sti-Y, ser sig ikke for. Kører i øvrigt for fuld fart, mens han ser sig over skulderen bagud konstant.
    : 2:30, krydser en vej uden at se til siderne.
    - 02:40, skærer hushjørne venstre om.
    Resten af tiden er det kun hans egen stupide selv, han sætter på spil, og vi kommer alligevel til at betale for ham, når han ender som en grøntsag.

Der er SÅ mange steder, han ikke aner, hvad der kan ske, når han vælter frem.
    Og selv om du gerne vil tro det - Og lige så gerne vil have os til at tro det - Så ville du heller ikke have kontrol over den situation i videoen. Det er der ingen der ville.

• Sajmon ™

#149   16. apr 2015 #141 - Og du beskæftiger dig vist ikke ret meget med at bremse for ting. Det er fysisk umuligt at stoppe for noget der er 5 meter foran dig når du opdager det mens du kører 50km/t.

Færdig bum.

• Martin J
    Martin J Tilmeldt:
    apr 2014

#150   16. apr 2015 Haha, fra 50km/t til 0km/t på 300 millisekunder svarer til omkring 4,7G smiley
    Det er da totalt muligt!

• Sajmon ™

#151   16. apr 2015 #150 - Hovhov - det var 362 millisekunder! Lige om lidt kommer der noget mere sludder fra den kant. smiley

• #152   16. apr 2015 #141 - Du ævler.
    Hvis vi antager det nærmest ideelle tilfælde, hvor den statiske friktionskoefficient er lig 1 (typisk er tør asfalt + gummi et sted mellem 0.5 og 0.9), en 16-årig drengs gennemsnitlige reaktionstid på 420 ms, samt en hastighed på 13.9 m/s, fås regnestykket:
    d = 13.9*0.420 + (13.9)^2/(2*1*9.82) = 15.7 m.
    Man stopper IKKE lige på stedet.

• Sajmon ™

#153   16. apr 2015 #152 - Ej hvor er du unfair, sådan at bruge fakta som argument...

• #154   16. apr 2015 #153 - Mindst én reference til Hitler skal nok nå at dukke op igen, som "modargument" smiley

• #155   16. apr 2015 #152

du bruger mindstekravet til bremseevnen fra detailforeskrifter.

I situationen er bremseevnen selvfølgelig større end mindstekravet.

Desuden oplyses det at reaktionstiden allerede er trukket fra da der er 5 meter til.
    På det tidspunkt er anden opdaget og fingrene på bremserne.

Men jeg er ligeglad med hvad i ævler om.
    Situiationen er ikke usammenlignelig med største delenen af situationerne i videoen hvor ham gutten stikker fra de 2 betjente.

Pointen er at jeg linker til en video hvor en scooterkører opdager en and på en sti, med næsten 50 km/t og når at bremse på ca 5 meter.

Så kan i rode rundt med jeres tal og formler så meget i vil.

Videoen var ment så andreas kunne se en situation hvor der køres med samme fart ind i et sving som i mange af de "såkaldt vanvittige" situationer i politijagten.

Udfaldet er aldeles ublodigt.

Jeres ideer om hvad der burde være sket vil jeg se bort fra fremover.
    Se videoen eller snak jeres ævl. Jeg er ligeglad, video lyver ikke og det var henvendt til andreas

• #156   16. apr 2015 MC ATSI
    https://www.youtube.com/watch?v=q9xaNclkHMA

10 for you

• #157   17. apr 2015 #148
    - De første 20 sekunder, uindsigtet terræn på venstre side. Beplantet, men i nærheden af stien. Der kunne komme nogen ud.
    Ved du om der kunne komme nogen ud? Jeg kender masser af stier der ser sådan ud hvor der aldeles ikke bare hopper nogen ud på stien.

- Blindt højresving ud på stien.
    - Efterfulgt af venstresving omkring den blå container.

Er det ligefrem vanvidskørsel? Jeg mener, han kører 10-15 kmt.

- Første undvigelse rundt om betjenten ved 0:41. Han misser med få centimeter.
    Mjaa. Livsfarligt, nej. Men vanvittigt? Tja ok en smule panisk frem for at sænke farten lidt og bruge lidt list i stedet. Giv mig ikke remsen om at han bare kunne være stoppet. Og at alt andet end at stoppe er = vanvidskørsel.

- 0:53, kører direkte ud i et kryds uden at stoppe og orientere sig. Ligger i øvrigt mellem banerne.
    Så vidt jeg kan se orienterer han sig til højre, hvor der er fint udsyn. Han orienterer sig også venstre om den hvide ladbil i krydset. Der er desuden højlydte sirener, så det kan vel gøres mere sikkert end sædvanligt. Så det kan jeg ikke se skulle være vanvidskørsel. Let alone livsfarligt for nogen.
    Jeg kan slet ikke se hvad det vanvittige er ved at placere sig midt på vejen.
    Måske er den mest frekvente trafik i det kryds fra højre, og i så fald er det ligefrem gavnligt.

- 1:48, skærer et hjørne venstre om. Igen: INGEN indsigt.
    Hvis du spoler 1½ sekund tilbage så har han FULDT FRIT UDSYN rundt om hjørnet.
    Den orientering er selvfølgelig stadig gyldig. Det er vist ikke noget enormt trafikeret stykke græs..

- 1:52, S-sving ind på stisystem - Igen en snæver sti der ikke giver overblik over omgivelserne.
    Første højresving i det S kan man absolut ikke kalde vanvittigt taget.
    Venstresvinget i det S-forløb er det jeg også bemærker at er risikabelt.
    Men vanvittigt? Livsfarligt? ABsolut ikke.

- 2:02, Sti-Y, ser sig ikke for. Kører i øvrigt for fuld fart, mens han ser sig over skulderen bagud konstant.
    Hvis nogen vil flette ind der ved Y sammenfletningen, og kolliderer med føreren, så har de selv kørt de ca 38 km/t han når op på.
    I så fald har de hørt sirenerne og er opmærksomme. Situationen er hverken vanvittig eller livstruende for nogen.
    Jo måske en særligt hurtig og døv and.

2:30, krydser en vej uden at se til siderne.
    Ja. Men det ligner mere en smutter end et bevidst sats. Han vil til at gemme sig så han tænker 2 skridt foran sig selv. Det ligner heller ikke et sted hvor trafikken normalt er specielt hurtig eller frekvent. Men ja det er afgjort risikabelt kørt der.

- 02:40, skærer hushjørne venstre om.
    Jeg antager at han bor der.
    I så fald er det virkelig hverken vanvittigt eller livsfarligt.

Der er SÅ mange steder, han ikke aner, hvad der kan ske, når han vælter frem.
    Og selv om du gerne vil tro det - Og lige så gerne vil have os til at tro det - Så ville du heller ikke have kontrol over den situation i videoen. Det er der ingen der ville.

Det gør det hverken vanvittigt eller livsfarligt.
    Jeg håber du kan se relevansen når jeg siger; en skiløber der ikke er styrtet længe, er næppe nogen super dygtig skiløber.

Det aner mig at du ikke er styrtet ret mange gange de sidste 5 år.
    Det på trods af du er så ulykkesfikseret.

Det siger jeg fordi sådan er det med de fleste mennesker jeg møder.

Som en græker engang sagde til mig "the people who MOST think motorcycles are dangerous, they are the ones who never ride a motorcycle themself yes"

any
    way

Jeg kan ikke umiddelbart huske hvordan vi er endt her.
    Det fornøjer mig ikke at rette 5 misforståelser for hver common misconception jeg prøver at sætte på en spids.

Men der kommer et klip fra topgears 6.-sidste episode her om lidt.

• #158   17. apr 2015 Bremseevne er oftest kraftigt undervurderet.
    Det er mit indtryk at folk der synes de skal ytre at ungen kører vanvittigt, ikke har skredet lidt med forenden endsige foretaget en meget kraftig opbremsning for nyligt.
    Det har unge fartbøller tit meget fornøjelse ud af. Det at øve kraftige opbremsninger.
    Vi bliver nok ikke enige alle sammen

Jeg håber at mine uploads kan informere dem der er lige på vippen, nok til at de ikke nødvendigvis bliver enige med mig i noget i ikke var enige med mig i før, men måske ser lidt mildere på det end man normalt får indtrykket at det er når man ser station2 med deres ulykkesfikserede dramatisering af virkeligheden.

http://youtu.be/lWmEbbPlQ_c

• #159   17. apr 2015 Ok Sajmon du har nok leget lidt med dine bremser for nyligt.
    Men du er så heller ikke så udtalt i din kritik af ungens kørsel.
    snarere af hans beslutning om at køre videre da der blev råbt stop.
    no matter, godnat smiley

• Sajmon ™

#160   17. apr 2015 Jo mere du skriver, jo dummere og mere virkelighedsfjern fremstår du...

Nej du kan ikke stoppe på 5 meter fra 50km/t på hverken en scooter eller en MC.

Godnat.

Tag ikke fejl - alt hvad han laver efter der bliver sagt stop, er KOMPLET tåbeligt efter min mening.

• #161   17. apr 2015 #152
    Har du brugt de her tal
    5.03.042 Lille knallert
    (1) Driftsbremsen skal kunne give knallerten en deceleration på mindst 4,2 m/s2.
    (2) Baghjulsbremsen alene skal kunne give knallerten en deceleration på mindst
    2,1 m/s2

Eller har du brugt nogen mere virkelige tal i din formel.

Nej man stopper ikke lige på stedet.
    Det ville da være noget ævl at påstå.
    Endsige konkludere at man ikke gør smiley

Men om jeg så var på bycykel skulle jeg ikke bruge 15 meter på at stoppe for en forhindring fra 50km/t.

• #162   17. apr 2015 Tjaa kommer jeg med 70-80kmt på runneren så går der under 10M fra jeg røre bremsen til den står BOM stille

Tænk på at en scooter vejer MEGET mindre som en MC . Har forholdsvis brede dæk (De fleste modeller) og efter hastigheden ret store bremseskiver.. Mange findes også som 100-150ccm MC med samme bremser

OK min har større skive i for som den std. monteret og 4 stemplet kaliber mod 2 som std... Oven i har den skivebremse ibag (få modeller har det)
    ANYDAY kan jeg udbremse en MC under 100kmt.. Og komme hurtigere igennem et 90 grader sving
    Vi har flere gange haft besøg af MC piloter når vi har "leget" med scooterne på bane og hver gang kan MC piloten ikke følge med.. Scooterne bremser hårdere og sener + tager svingene med betydeligt højere hastighed

Enste vi har set følge nogen lunde med har været motards med banevant pilot

• Sajmon ™

#163   17. apr 2015 #161 - Nej jeg lever i virkelighedens verden, og kan alene ud fra min erfaring, fortælle dig at du ikke får bremset din MC eller scooter ned på 0 fra 50km/t på 5 meter eller der under.

Med 50km/t kører du som sagt 13,8 m/s - og lad os så sige at du bremser ET sekund - så har du kun skrællet 4,2m/s af under de forhold som loven foreskriver. Efter et sekund med en bremse som lever op til lovkravet, er du nede på 9,6 m/s - som så er knap 35km/t.
    Så bremser du et sekund mere, som får dig ned på 5,4m/s - det er stadig 19,4km/t.
    Så bremser du et sekund mere, som får dig ned på 1,2m/s - det er 4,3 km/t.
    Kan du lægge tal sammen og regne ud at du altså har bremset 3 sekunder nu og stadig ikke står stille?
    Det sidste klarer du så på ca det 0,3 sekund du mener du kan klare HELE nedbremsningen på...

Det er 3,3 sekunder med en bremse som lever op til lovens krav, på en overflade der har 100% friktion.

Det du taler om, er jo en negativ acceleration på mange gange det, for du har i bedste fald 0,36 sekund at bremse på, ved vi allerede. Det er den tid en MC/scooter bruger på at tilbagelægge de samme 5 m med en konstant hastighed på 50km/t.

Nej jeg er ikke tal ekspert eller roder med det her til dagligt - men jeg kan godt høre når noget lyder HELT ude i skoven, baseret alene på min ca 150.000km MC erfaring - og på den gode side af 700.000km i bil.

Sidder du helt ærligt og mener det kan lade sig gøre at stoppe en MC eller scooter fra 50km/t på 5m eller derunder, så kan jeg godt forstå at du er så langt væk fra vinduet i så mange andre henseender. smiley

• #164   17. apr 2015 http://www.random-science-tools.com/physics/stopping-distance.htm

Meget sjov lille regnemaskine, den bruger vist 0,7 i friktionskoeficient..

• Sajmon ™

#165   17. apr 2015 Ja her er en mere...

http://www.bikesafer.com/detail/braketime.html

50km/t er ca 30 mph. Jeg finder lige tallet. Nå ok - 66 fod, som er ca 22 meter... Hmmmmmmmmmmmmmm.....

Det er super mærkeligt, for MC Atsi klarer den på lige godt under en fjerdedel... Hmmmmmm.... smiley smiley

• Sajmon ™

#166   17. apr 2015 Lad mig sige det på en anden måde.

Lige syd for Roskilde ligger der 2000 kroner på mit skrivebord. De går ubeskåret til den person som kan stoppe sin MC eller scooter på 5m eller derunder fra en ægte fart på 50km/t.

#162 - Nej.... Bare nej... Din bremselængde stiger med en faktor på 4 hver gang du fordobler din hastighed. Du stopper ikke på 10m fra 70. Aldrig never ever...
    Kan du det så er de 2000 kr dine når nu ikke det andet kan lade sig gøre.

Dem kan jeg roligt bruge til noget andet.... smiley

• Martin J
    Martin J Tilmeldt:
    apr 2014

#167   17. apr 2015 Atsi kan jo eventuelt lave en lille video, hvor han måler nogle distancer ud, sætter et par kegler, hopper på sin scooter og demonstrerer for os, at det kan lade sig gøre.
    Mon ikke, nogen kan filme ham med deres telefon?

Letteste 2000 tjent ever smiley

• Sajmon ™

#168   17. apr 2015 Ja sådan kommer det ikke til at foregå.

Jeg møder ham et sted og jeg medbringer kegler og en fartmåler - så vælger han selv asfalten hvor vi skal klare det og så laver vi testen.

Hvad kan man have at tabe?

Den opmærksomme læser vil nok synes vi er ude af en skæv tangent med den her diskussion, men hele pointen er om Asti har drukket så meget af den mousserende vin hans navn minder om, så han har en helt forskruet opfattelse af bremseafstand. (det har han nemlig i min optik - og det er en "lovlig" undskyldning på alt det sludder han har skrevet)...

Hele diskussionen handler nemlig om sikkerhed og konsekvens og ikke mindst hvad der så nemt kan ske på et stisystem når man kommer væltende på en scooter med ca 50km/t.

Bolden er hos jer to påståelige individer. Min kassevogn kan køre afsted og mødes med jer i eftermiddag, og jeg har keglerne liggende bagi. Fartmåleren skal jeg lige hente på vejen... smiley

• #169   17. apr 2015 Husk at få lavet videoer af det hele smiley

• Martin J
    Martin J Tilmeldt:
    apr 2014

#170   17. apr 2015 Kan I så ikke også lave et forsøg, hvor Atsi lader sig påkøre med 50 km/t af en scooter?
    Det er jo bare drengestreger, så det er ikke farligt.

... Det er ren win/win for Atsi. Enten går han derfra uden en skramme, eller også vinder han en Darwin award.

• #171   17. apr 2015 #161 - Jeg har brugt elementær fysik-kendskab. Masse og kontaktflade har ingen indflydelse på bremselængden. Jeg kunne give mig til at bevise det, men jeg gider ikke undervise i noget så basalt.

#170 - Lad os lige give knallertkøreren fem meter at bremse+reagere på, også. Det er jo tilsyneladende så hurtigt man står stille, så der når aldrig at komme nogen kontakt. Jeg vil sågar betale en pose penge for at se det.

• #172   17. apr 2015 Hvis man kaster om sig med formler, så lær i det mindste af bruge dem.

• #173   17. apr 2015 Hehe 50km/t på 5m i nedbremsning, det trick vil jeg også gerne se, hvis vi tager reaktions tiden ud af ligningen, (fordi det bliver man nød til, fordi det er i bedste fald de første 5m) Så skal der det være en meget lille dreng, på en meget let scooter, med nogle godt brede dæk smiley Men man kan ikke regne med bremser som loven forskriver, loven er helt hen i vejret i den henseende, den er for slap. Men jeg synes da I skal lave forsøget, det er jo lette 2Klik, hvis I kan klare det smiley

Og er man på en grussti så er bremselængden forlænget med en faktor X, selv med vilde knobdæk smiley

• #174   17. apr 2015 Kæft en retard af en dreng. Håber han slog sig da han væltede.. Åhh, nej det må jeg jo ikke ønske, det er fy fy skamme. Og det værste er, at hvis han var kommet alvorligt til skade så var betjentene blevet fyret og en erstatningssag var sat i søen. Hold nu kæft! Han er en møjunge der skal sættes på plads og lærer at man gør som politiet siger. FØRSTE GANG.

• #175   17. apr 2015 Han får vel en ski tur til østrig, så han kan lære at begå sig! Christ......

• Martin J
    Martin J Tilmeldt:
    apr 2014

#176   17. apr 2015 Haha, Mikkel, det her har været en stærkt polariseret debat.
    Tak til dig for at skrive en kommentar alle herinde nok kan være med på smiley

• #177   17. apr 2015 Sajmon .. kom til Kolding .. Og tag de 2000.- med .........

• Sajmon ™

#178   17. apr 2015 Ja kom til Sjælland - så skal jeg nok stå klar med pengene.... Altså ikke fordi det kan lade sig gøre at stoppe på så kort afstand, men du må gerne se hvad du gik glip af... smiley

Ved du hvad. Jeg betaler sgu også bro eller færge begge veje oveni de 2000 hvis du kan stoppe din runner på 10m eller derunder fra en hastighed på 70 ægte km/t.

• #179   17. apr 2015 Haha, det kan i ikke rigtig sige nej til! smiley

• #180   17. apr 2015 Sajmon
    smiley
    En Velo Solex kan bremse med 4,2 meter/s^2

Nu skal du høre

Jeg skærer det ud i pap for dig, med nogle stills fra den video jeg har postet

Og hvis du stadig har lyst så ses vi!
    Jeg sætter kameraer op så vi kan dele hvordan jeg tjener dine penge og du må æde dit ævl igen smiley

Her er første stillbillede, hastigheden er ca 40 km/t og der er kun 2 fingre på forbremsen
    Der planlægges nedlægning og gasgivning gennem næste sving.

profilbillede
  • #181   17. apr 2015 220 ms senere er der med sikkerhed frit længere fremme på stien så der bliver gevet en ekstra smule gas. Men noget er på stien! (hvert hegnsegment = ca 160cm)

profilbillede
  • #182   17. apr 2015 140 ms senere
    Anden er identificeret og alle 4 fingre griber nu efter forbremsen.
    Speedometer-nålen fortsætter med at stige på grund af forsinkelsen på mekanikken.
    Afstand til and måske 6 meter

profilbillede
  • #183   17. apr 2015 Her afstanden mindre men hastigheden allerede kun ~ 40
    selvom nålen selvfølgelig er nærmere de 50

profilbillede
  • #184   17. apr 2015 Her er hastigheden nede på 10-15 km/t og der er næsten helt stoppet.

bremselængden bliver måske næsten 6 meter og hastigheden var måske kun 46

Men bremserne er som sagt slappe!
    De kan næsten kun bremse med 4,2m/s^2 !!!

Jeg får nye klodser i næste uge, så fylder jeg hjelmrummet med vandflasker og så kommer jeg med kameraer, kegler og GPS!

Eller kan du se hvad der sker her i videoen nu?
    https://www.youtube.com/watch?v=g8BZBrdvJJ8

• #185   17. apr 2015 Videon kan ikke bruges til noget som helst.
    Speedometeret kan der ikke regnes med.
    Vurdere afstand på en video skudt med vidvinkel - LOL.

Det kan kune bruges hvis du tager ud og opmåler stykket han kører og sammenholder det med tiden fra video. Alt andet er ubrugeligt...

Jeg vil MEGET gerne se dig forsøge snuppe hans penge!

• #186   17. apr 2015 Brix smiley

Jeg kender det speedometer temmelig godt.
    Kan godt forstå du ikke kan regne med det.
    Du læser tilsyneladende alt jeg skriver i forarget vantro.

Du skriver at videoen ikke kan bruges til noget som helst, og så skriver du hvad jeg bare skal gøre for at den kan bruges.

Var du ikke så vantro kunne du måske tage et objektivt kig på det materiale jeg fremlægger og prøve at bruge dine egne analytiske evner.

De er selvfølgelig påd et kraftigste kompromitterede af dine forudindtagede holdninger/følelser....

Det er nok bedst at jeg tager sajmons's udfordring og gør et større nummer ud af noget så simpelt som

En gennemsnitlig scooter i fin stand kan bremse fra ~ 50-0 km/t på ~ 5 meter.
    Jeg udelukker ikke at der var 7 meter og farten kun var 45 i videoen.
    Men 4,2 m/s^2 er helt til grin. fuldstændig lattterligt.
    velo solex med halvslidte bakker bremser 4,2.....

Men også meget rart at forstå.
    Så kan jeg bedre forstå at folk er så harme.
    Hvis man tror der skal 13 meter til at bremse på tør asfalt med ordentlige bremser på en gennemsnitlig scooter.

• #187   17. apr 2015 #168

Hmm sorry, ved ikke hvorfor jeg ikke læste det indlæg ordentligt første gang.

Tror det er fordi du lagde ud med at bruge en masse energi på at fortælle mig hvordan opbremsningen ville være hvis jeg kun kune decelerere med 4,2..
    Der bsluttede jeg allerede at jeg ville skære videoen ud i pap for dig smiley

Men det lyder rigtig fint.
    Jeg sørger for at få nye bremser i
    Så vælger jeg et plant stykke asfalt i Albertslund.
    Kigger på vejrudsigten og så finder vi en dag? smiley

Jeg har fået så mange bøder så jeg takker ikke nej til 2000 kroner!
    Men jeg må sige at jeg gør det også gerne gratis.

Der er tydeligvis behov for at det sker, så uenige os på scooter og jer på mc/i bil er smiley

Der er for langt mellem 5 og 13 meter.
    Det må vi have gjort noget ved synes jeg

• #189   17. apr 2015 "En gennemsnitlig scooter i fin stand kan bremse fra ~ 50-0 km/t på ~ 5 meter. "

Kan du virkelig stadig overbevise dig selv om det?! På trods af at samtlige fysiske love direkte kan modbevise det? Du ER sgu fortabt smiley

• #190   17. apr 2015 #164

Hvad decelerationsevne anvendes der til udregningen?
    Oplyses ikke

Og 0,7 friktionskoefficient
    Har du overhovedet set den video jeg linker til?
    Der er nok noget bedre friktionskoefficient.

• #191   17. apr 2015 #165

Hvad inkluderer du reaktionstiden for?

De 5 meter jeg snakker om er udelukkende bremselængde.

De første 15 meter i dit 66fods eksempel er jo ren og skær reaktionstid hvor der fortsat køres med 50 km/t.

• #192   17. apr 2015 Tommy S

Hvis du stadig er vantro til den tid, skal jeg sørge for at dedikere min video specielt til dig, og inkludere screenshots af nogen af dine grimme kommentarer smiley

God vind derude any way

• #193   17. apr 2015 Kender du lige præcis det speedometer eller bare samme type?
    Hvis det bare er samme type, så er det stadig useless...

Man lad os se bort fra friktion, reaktionstid og alt andet gøjl. Altså en optimal opbremsning.
    Så burde du nok læse lidt her, for det er åbenbart noget du ikke forstår:
    http://www.physicsclassroom.com/class/1DKin/Lesson-6/Kinematic-Equations

v.final^2 = v.initial^2 + 2 * acc * distance

Det kan omskrives til:

distance = ( v.final^2 - v.initial^2 ) / 2 * acc

Vi kender start hastigheden 50km/t og slut hastigheden 0km/t.
    Lad os sige du bremser middelmådigt, som f.eks. Jorge Lorenzo.
    På leguna seca toppede han med en deceleration på 1.4 g = 13,729 m/s^2
    http://www.motorcyclistonline.com/news/brembo-brake-facts-motogp-red-bull-us-grand-prix

Sætter man det ind, bliver bremselængden 7,025 meter.

Men jeg er sikker på du og din scooter gør det bedre.

Som sagt, jeg glæder mig til at se dig forsøge at snuppe Sajmons penge...

• #194   17. apr 2015 Jeg har uploadet en video hvor der blvier kørt knap 50 km/t og bremset for en and på ca 5-6-7 meter.

Med slidte bremser.

Jeg respekterer dit forsøg men jeg sætter mig altså ikke ind i bremselængdeudregning på engelsk.

Jeg regner ikke med at kunne bremse på 5 meter men jeg regner med at være meget tæt på.

I er bare så pisse bombastiske i jeres overfusning af dem der gør oprør.
    Så i skal nok få mit modtryk at mærke.

Sajmon jeg skriver når der er friske bremseklodser.

• #195   17. apr 2015 Jeg overfuser ingen.
    Det var ikke et forsøg og det var ikke bremselængdeudregning.
    Det var simple fysiske love, kan man ikke forhold sig til dem, har man da først tabt småkagerne.

• #196   17. apr 2015 #129
    i går kl. 17:27
    Andreas aka Ace

jeg har faktisk heller ikke noget egentligt problem med at han prøver at stikke af, men min film knækker stadig når han fiser afsted af små stier og i haver.

Så må din film også knække i det her klip hvor der bliver fiset af sted på små stier.

Kører ca 50 km/t

Ingen forholder sig til kernen.

Fuck den her snotdebat om tal.

I er så kolde i røven at i ikke kunne mærke den knægt i videoen om så i fik hans hoved op i jeres.

Når snak ikke fører til ophør af den kriminaliserende hetz mod scooterkørere, så ender det med at folk begynder at gå til modangreb på politiet.

Sågar præventivt!

Argh fuck jer.
    I vil skide på os så længe i går fri af problemerne.

Uanset hvor meget vi fremstiller os selv og prøver at tale jer fra at bruge vold igen igen igen igen igen
    Så mange år nu.

Jeg synes Martin M skal have valget mellem en udstemme, og at blive påkørt med 50 km/t af en bil.

Det er jo lovligt, så det er jo forsvarligtr ikke=?

Fuuuuuuuuuck du er provokerende mand.......

• #197   17. apr 2015 Forholde sig til simple fysiske love?

The goal of this first unit of The Physics Classroom has been to investigate the variety of means by which the motion of objects can be described. The variety of representations that we have investigated includes verbal representations, pictorial representations, numerical representations, and graphical representations (position-time graphs and velocity-time graphs). In Lesson 6, we will investigate the use of equations to describe and represent the motion of objects. These equations are known as kinematic equations.

There are a variety of quantities associated with the motion of objects - displacement (and distance), velocity (and speed), acceleration, and time. Knowledge of each of these quantities provides descriptive information about an object's motion. For example, if a car is known to move with a constant velocity of 22.0 m/s, North for 12.0 seconds for a northward displacement of 264 meters, then the motion of the car is fully described. And if a second car is known to accelerate from a rest position with an eastward acceleration of 3.0 m/s2 for a time of 8.0 seconds, providing a final velocity of 24 m/s, East and an eastward displacement of 96 meters, then the motion of this car is fully described. These two statements provide a complete description of the motion of an object. However, such completeness is not always known. It is often the case that only a few parameters of an object's motion are known, while the rest are unknown. For example as you approach the stoplight, you might know that your car has a velocity of 22 m/s, East and is capable of a skidding acceleration of 8.0 m/s2, West. However you do not know the displacement that your car would experience if you were to slam on your brakes and skid to a stop; and you do not know the time required to skid to a stop. In such an instance as this, the unknown parameters can be determined using physics principles and mathematical equations (the kinematic equations).

The BIG 4
    The kinematic equations are a set of four equations that can be utilized to predict unknown information about an object's motion if other information is known. The equations can be utilized for any motion that can be described as being either a constant velocity motion (an acceleration of 0 m/s/s) or a constant acceleration motion. They can never be used over any time period during which the acceleration is changing. Each of the kinematic equations include four variables. If the values of three of the four variables are known, then the value of the fourth variable can be calculated. In this manner, the kinematic equations provide a useful means of predicting information about an object's motion if other information is known. For example, if the acceleration value and the initial and final velocity values of a skidding car is known, then the displacement of the car and the time can be predicted using the kinematic equations. Lesson 6 of this unit will focus upon the use of the kinematic equations to predict the numerical values of unknown quantities for an object's motion.

The four kinematic equations that describe an object's motion are:

There are a variety of symbols used in the above equations. Each symbol has its own specific meaning. The symbol d stands for the displacement of the object. The symbol t stands for the time for which the object moved. The symbol a stands for the acceleration of the object. And the symbol v stands for the velocity of the object; a subscript of i after the v (as in vi) indicates that the velocity value is the initial velocity value and a subscript of f (as in vf) indicates that the velocity value is the final velocity value.

Each of these four equations appropriately describes the mathematical relationship between the parameters of an object's motion. As such, they can be used to predict unknown information about an object's motion if other information is known. In the next part of Lesson 6 we will investigate the process of doing this.

KAN ikk forholde sig til?

ej nu må du lige din småkagefikserede....

Jeg nægter at læse alt det du linker til igennem

Så antager du at jeg ikke KAN forholde mig til det, og så skyder du mig i skoene at jeg har "tabt småkagerne"

rend mig i nakken din hader

• #198   17. apr 2015 Jeg kan ikke bevare fatningen længere.

Virkeligheden er at jeg bliver jagtet af højtråbende vanvidskørere med bat og bødeblok, fordi de mener at det tager mig 22 meter at standse fra 50 km/t.

Jeg vil helst gå i en stor bue uden om problemerne, men bliver jeg provokeret nok så begynder jeg at sige "stop volden eller jeg smadrer dig".

Så nu logger jeg ud og kommer ikke retur før jeg er kølet af og har fået nye forbremser.

Uanset om Sajmon er up for it til den tid eller ej, så kommer der video i den her tråd!

• Martin J
    Martin J Tilmeldt:
    apr 2014

#199   17. apr 2015 Jeg forstår ikke helt, hvorfor det er provokerende at foreslå, at du stiller dig op til et friskt lille påkørselsforsøg på din egen krop. Det er jo det, du byder folk omkring dig.
    Mystisk.

Jeg tror, kernen i hele den her debat er:
    - Regler skal ikke gælde for dig.
    - Det er ok at udsætte folk for risiko, bare ikke dig og din familie.
    - Fuck politiet.
    - YOLO

• #200   17. apr 2015 Mc Atsi .. Jeg får mine sommerdæk sener idag .. Når de kommer bliver der nok lidt video herfra når jeg finder et egnet sted (Ingen plade på)

• #201   17. apr 2015 Langt de fleste har da forholdt sig til kernen, inden det blev drejet over på nedbremsning, som du selv var en del af ^^

"kriminaliserende hetz mod scooterkørere, så ender det med at folk begynder at gå til modangreb på politiet"
    What???

Ja der var meget at læse i forhold til de 199 svar i denne tråd. Og jeg skyder dig intet i skoene.

• Sajmon ™

#202   17. apr 2015 #198 - Det ændrer ikke ved at DU skrev "jeg kan bremse fra 50 til 0 på 5 meter". Det er DINE ord - ikke mine...

Det kan du bare ikke, og du siger bare til - så skal jeg vise dig hvorfor, på et stykke asfalt du selv vælger.
    Jeg har 2000 kroner at tabe, og du har intet at tabe, for du er jo sikker i din sag?
    Jeg er jo dum og beskæftiger mig ikke med tal til dagligt, som du oh alvidende orakel, åbenbart gør?

Det er muligt - men de formler jeg kender til, kan jeg omsætte til noget håndgribeligt som virker eller ikke virker ude i den store verden.

Her er setuppet:

Jeg parkerer min kassevogn og sætter 2 kegler op ved siden af hinanden 5 meter fra bagenden af mit anhængertræk (det giver ca 5,2 meter fra noget du kan slå dig på, men så slår du dig til gengæld også) - og når du kommer kørende med 50km/t og bremser ved de to kegler, rammer du ikke min bil, for DET SIGER DU SELV DU NEMT KAN UNDGÅ!!!!!!!

Stills kan INGEN bruge til en skid, og jeg ved udmærket godt hvorfor en video pludselig er god nok i jeres verden - nemlig fordi der er noget som hedder reaktionstid på bremser, affjedring og jeres f*****g fingre - og den tid det tager for jer at tænke "brems" til det rent faktisk sker og jeres tøse scootere begynder at sænke farten, HAR I F*****G ALLEREDE KØRT DE F*****G 5 METER OG 5 MERE END DET!

Og fra det øjeblik den snotunge på videoen tænker "hey årh hvad najs der jeg har allerede den for syyyygeste video til mine homies, hov årh hvad der mand - det er et barn foran mig nøøøøh mand så skal jeg nok bremse snart der, hov jeg har glemt en cola i fryseren iaftes, hov vent pannerne er efter mig jeg drejer lige hovedet så jeg kan få blå total najs blink på videoen igen" til han begynder at reagere..........
    Først på DET tidspunkt begynder hans fingre at gøre noget, som f.eks at flytte sig fra fuld gas til bremsegrebet - og når han får fat i det, skal der trækkes stille og roligt fordi det er jo jord/sand/grus eller whatever han kører på - så skal forgaflen komprimeres og vægten forskydes før der er optimalt bid - og SÅ begynder vi at skrælle fart af....
    Hvis vi er rigtigt flinke, så giver vi ham 30-35 meter at stoppe på, som betyder at han rammer barnet med måske 40km/t. Har du en realistisk ide om hvad der sker med en person der bliver ramt med 120 kilo knallert + fører med 40 km/t?
    Næ det har du ikke, for du har så pisse travlt med at bortforklare alt hvad der foregår på video, og pådutte knallert køreren offer rollen - det er jo bare samfundets og lovens skyld at han laver sådan noget harmløst noget, ikke?

Glem din lorte video - og stil op til ovenstående test, eller luk f****n med hvor lang tid det tager at stoppe en knallert når du bliver jagtet af politiet.

Det er HANS valg at stikke af - det er HANS valg at bringe andres liv i fare, og det er MIN RET at sige han er 3 forskellige slags snotdum på samme tid fordi han traf de valg.

I 2 er så verdensfjerne at i ikke engang kan se hvor meget det underminerer jeres argumentation, at i begge lige skal have nye dæk og bremser på før i vil teste det.
    Tror i snotungen har nye dæk og bremser på?

• Sajmon ™

#203   17. apr 2015 Den korte version: Du får ikke en krone baseret på en video - og det gør Paul Walker eller hvad han hedder, heller ikke.

Kom og vis mig det, men husk at det kan gøre ondt hvis i tager fejl.

I behøver ikke spilde tid på at optage noget - jeg har ikke mere at sige til det her emne, som ikke allerede er sagt. smiley

• Martin J
    Martin J Tilmeldt:
    apr 2014

#204   17. apr 2015 I er bare så pisse bombastiske i jeres overfusning af dem der gør oprør.

Dit oprør er til fare for dine omgivelser.
    Du er ikke en så episk racerkører, som du selv tror.

• #205   18. apr 2015 De reelle fakta er joh i denne situation, at ingen kom til skade .. Om det var smart at knægten prøvede at flygte !? .. kan man finde årsager til hvorfor ham gjorde det ? .. ja .. Far bliver tosset, tager de min scooter ?, går politiet amok på mig osv osv ...
    Det er SÅ let at "skyde" efter den unge mand. Det er så let at lave regler som kan straffe den som ikke overholder dem, men er resultater altid godt .. næh ..

Når tonen bliver ; Ret dig IND ellers falder hammeren, så skaber man også mere dramatiske tilstande ....
    Løsningen efter sådan en hændelse hér ( og guderne skal vide at det sker ofte og har gjort det gennem tiderne ) bør være konstruktiv . . Der er MANGE muligheder.
    Bedre køre træning til at starte med, flere muligheder for at ungerne kan komme ud og ræse af, steder hvor forholdene tillader det

Men det er jo bare ikke det der sker ret ofte. Bare kik på Sjælland og se hvor få motorbaner vi har, og hvor stort pres der er på dem, fra en sur nabo, til er tilflyttet fra mindten af Lyngby, og er nu tosset over at han kan høre en svag larm lørdag eftermiddag hvis helle familien sidder HELT stille .

Det er for mig en sørgelig joke, at vi sidder her , en masse motor interesserede, og hakker løs på hinanden, når tiden burde blive brugt på at skabe bedre vilkår for hinanden og de unge ..

Jeg kunne nok ha gjort meget mere og andre kunne måske ha´gjort det bedre, men jeg har i årevis brugt hundredevis af timer, for at tale med lokal politikker, byrådsmedlemmer, forældre,osv, for at give mulighed for at have og lave baner ..

Det er sgu samarbejde der er brug for, ikke det andet .. Nu skal jeg snart til at køre bilrace, da kroppen er for gammel og skadet til at køre MX mere .. Og jeg bor på Sjælland !! .. jeg skal jo fandme lægge hele mit liv om hvis jeg vil race lidt ...

Hvad så med den unge mand som ikke har en velstående familie til at betale gidlet, og Far og Mor kun fatter at ordne have !! .. Skal vi så dømme dem, til noget grimt, ellers skal vi forbedre vilkårene ??

• Sajmon ™

#206   18. apr 2015 Der er masser af Enduro baner hvor man kan få honet sine offroad skills. smiley

Jeg har da været på et Enduro spor hver weekend siden midt i November, og jeg har kun været udenfor Sjælland en enkelt gang.

Men det er altså ikke samfundets skyld at folk tager så mange dumme beslutninger, og det hjælper altså ikke at blive ved med at dyrke sin civile ulydighed, for det ændrer intet. smiley

• #207   18. apr 2015 Sajmon .. Jeg har faktisk som respekt for mig ! .. Gang på gang stiller du dig til rådighed for at hjælpe en eller anden herinde, og tilbyder dem at komme hjem til dig, hvis de skal ha´ fixet noget .. Det har jeg sgu respekt for .. evnen til at hjælpe andre er da den fineste kvalitet vi har ...

Og joh, hvis man har pengene og muligheden for at kommer dertil, så har du ret, så er det forskellige steder hvor man kan træne sine enduro skills .. men der er mere til det .. udover at ikke alle har en enduro kører gemt i sig. Rigtig mange ungdomsskole motor hold, er gået i sig selv .. enten pga. mangel på baner, ellers villighed fra kommunen side for at holde det kørende ... MX klubber som ikke vil have noget samarbejde med ungssk´erne .. MX baner som bliver mindre og mindre pga. klagerne naboer ... Kik på KBH .. Den fine klub AMCK ( som jeg selv var medlem af i mange år ) , er blevet formindsket til næsten intet ..

OG hvad med 4- hjulerne ? .. du vil da ikke mene at man har særligt gode vilkår på Sjælland hvis man er 19 år og gerne vil ud og køre noget weekend race !?!?
    Jeg kommer fra Vestsjælland. Jeg kan sgu ikke liiige få øje på de fine vilkår

Ja ja .. hvis man har 30-60.000kr til en MX´er, en kassevogn og en økonomisk hjælpende familie ... Jeg ved sgu godt hvor man ender hvis man er 16 og har benzin i blodet ! ...
    Jeg forstår ikke lige hvad det er du mener når du siger ; det ændrer ikke noget ???
    For mig lyder det altså som om at du mener at alt er super og sår´n er det !

• Sajmon ™

#208   18. apr 2015 Nej Enduro var bare et eksempel på en af de aktiviteter hvor der ikke mangler køremuligheder - som netop er en af årsagerne til jeg dyrker det.

Jeg har selv været elev og siden hjælpelærer på et Ungdomsskole (USK) MX hold - det døde ikke på grund af kommunens manglende vilje eller midler, men på grund af forsvindende lille deltagelse - og den lokale MX bane lægger gerne stadig jord til hvis holdet starter igen.
    I onsdags var der åbningsdag for Hedeland Enduro, og der deltog en Ungdomsskole da med 8-10 elever?
    I dag er folk (forældre såvel som børn) ikke villige til at lægge en seriøs indsats i foreningsarbejde, eller få den smule indsigt i kommunale regler, som skal til for at få en masse muligheder til deres poder. Vi kommer jo ikke udenom at forældrene kommer til at hjælpe lidt til både tidsmæssigt og økonomisk, hvis ungerne skal ud og dyrke motorsport enten i den ene eller anden henseende.

Kig på scootergalleri - der er flere race arrangementer end du tror.
    4 hjulerne og weekend race... Hvilken disciplin er det for den unge mand i videoen? Gokart? Quad MX? Han er ikke gammel nok til hverken trackdays, Legend Car, Syver race, Superturismo eller drifting, men det er heller ikke dicipliner man dyrker på USK niveau.
    Husk på at det ikke er din og min generation vi snakker om her i tråden - det er vel op til 20 års alderen hvis vi skal være flinke.
    Er det dragracing? Legal streetrace, DHB og nogle af de andre ting jeg ikke kan huske navnene på, giver da muligheder for at dyrke det en del gange om året - og hvis ikke, så er der en bane i Malmø som har åbent LÆSSEVIS af gange i løbet af sommeren.

Nej der er læssevis af folk som kører MX på meget små budgetter, hvor de deler bil og hænger en MC trailer efter hvor der f.eks kan stå 3 cykler på. MX maskiner koster INGEN penge når de er brugte, og hvis du synes at de kære små både skal være konkurrencedygtige og komme afsted gratis, så har du ikke forstået hvordan motorsport fungerer.

Nej jeg siger ikke alt er super, men hvilket behov mener du præcist de unge har, som kan holde dem og deres tunede scootere væk fra stisystemerne?
    Jeg kender til rigtigt mange muligheder, så kom endelig med spørgsmål - så skal jeg forsøge at svare på dem. smiley

Men du har HELT ret - man kan ikke bare køre hjemmefra på cykel, og få alt udstyret stillet til rådighed gratis, race en hel dag og betale 50 kroner for det, og så forvente at det hele gentager sig næste weekend. Sådan fungerer motorsport ikke - hverken i DK eller nogle andre lande. smiley

• #209   18. apr 2015 Håber da også at forældrene fratager ham ethvert køretøj efterfølgende....

At køre fra politiet er den ultimative måde at demonstrere dumhed på....period!

• #210   18. apr 2015 Rene W .. Hvis du nu selv fik en strisser i røven og du godt vidste at fik han dig stoppet ville du miste kørekort + MC + STOR bøde

Du er i et område hvor du er kendt og selv mener du kan ryste ham af ... Ville du ikke gøre forsøget ?
    Eller ville du bare stoppe aflevere kørekort og MC

• #211   18. apr 2015 Stoppe og aflevere kørekort og mc , jeg har i min spæde barndom modtaget en såkaldt "opdragelse" smiley

hvilket også ville forhindre at det tænkte eksempel aldrig ville ske smiley

• #212   18. apr 2015 Rene .. Og du har ALDRIG kørt 10kmt for stærkt ?

Sagen er at kan deres scootere rende 10-13kmt for stærkt på deres rullefelt (Uden modstand) så snupper de sooteren + udsætter kørekort

• #213   18. apr 2015 Prøv nu.....at se forskellen på at køre 10kmt for stærkt og så stikke af fra politiet, det er ikke helt det samme.

Desuden er jeg ikke fart-junkie, kører hellere 110 end 130 på motorvejen.

• #214   18. apr 2015 Rene W .. Netop pga de 10kmt er det at folk stikker af ..

Selv en bundlovlig scooter risikere bøder

• #215   18. apr 2015 som regel er man jo selv uden om at en scooter kan køre for hurtigt, og så er det jo ris til egen røv når man bliver taget.
    If you can't do the time, don't do the crime smiley

• Sajmon ™

#216   18. apr 2015 Nej en bund lovlig scooter kører ikke over 42, så det er noget sludder.

• #217   18. apr 2015 Sajmon .. Nevøens blev målt til 42 kmt bund lovlig på politiets felt

Min 45er blev målt til knapt 60 .. Også bund lovlig

Så jow

• Sajmon ™

#219   18. apr 2015 #217 - Næ.

• #220   18. apr 2015 #208 flere punkter er kan jeg være enig i .. Hvis man ser på forskellen mellem budgettet i kulturelforvaltning og socialforvaltningen i de forskellige kommuner, bliver man noget forbavset. Nok det ofte er sværere at se den kommende effekt at forebyggende arbejde, som f.eks unsk´er har del i ..
    Jeg har flere år kørt motorhold i unsk, så jeg er godt bekendt med vilkårene.

Hvis vi snakker MX, så koster en bare nogenlunde 125´er 15.000kr, hvis altså man ikke skal op med samme beløb i reservedele første år .. Og man skal da SLET ikke tænke på at købe e 4-T hvis man er 16-17 år .. så kommer der en lille 10´er til udstyr, og lidt til hvis man skal køre under DMU ..

Hvis man bor i Vestsjælland er man noget på skideren, for der er det meste dødt, og den lokale bane, vil helst være fri for skolerne .. Hvordan det liiige er logik kan jeg ikke forklare, men det er indstillingen.

Der er mange Lærere i unsk´erne som igen og igen står nærmest desperate over de kummerlige forhold de skal prøve at holde ungerne under .. Mens det er meget lettere at få pengene på af kassen så snart ungen er blevet et "socialt problem" og røget over under en anden forvaltning.

Noget andet ; er man kun "civilt ulydig" når man bliver knaldet for det, eller er det når man overtræder loven ? .. Ja for så kunne det det jo godt se ud som om at hovedparten herinde er opdraget rigtig dårligt ... Inklusive mig selv !! ..
    Jeg tror ikke der er nogen der har noget at lade andre høre på den konto, altså med mindre man har købt sin R-model KUN med det formål at vise hvor skøn den er ved 110km/t,
    I sagen er familien Jensen på tur i Alto´en joh røv ligeglade om nogen stopper når politiet siger det, hvis man smasker ind i dem med 150 en dag hvor der ikke er noget politi.
    Men joh, jeg har faktisk ændret mit synspunkt over tiden. Racer Mc´er er ved at udleve sin tid på offentlig vej .. ingen af os gider at blive ramt ved høj fart .. Men samtidig, burde vi stå lidt mere sammen og gøre det bare lidt lettere for alle at komme ud og fyre svinet af under ordenlige forhold.

Måske i sidste ende VAR der så ikke så meget brug for at vi skulle overvåges i hoved og r..
    Nok har Hedeland et stort anlæg, men det er ikke ikke lige situationen rigtig mange andre steder på Sjælland .. Det er ikke svært at se hvor de unge med fart i blodet så ender .. Sådan har det vist været i rigtig mange år

• Nhb
    Nhb Tilmeldt:
    mar 2014

MC-er: 1 Svar: 78
    #221   18. apr 2015 Hold nu kæft med at sige han køre bedre end betjentene. Det er for at sige det lige ud, total latterlig. Det er pisse nemt at svinge en scooter rundt, lad være at tro der er meget skill i det. Og så gør han absolut intet i den video som har noget med at køre godt at gøre.

Og han er selv skyld i at han vælter, i det at han køre ind i betjentens baghjul med hans forhjul. Det er ikke skubbet, der vælter ham!!!!!!!!

• Sajmon ™

#222   18. apr 2015 #220 - Godt indlæg - og ja der er rigtigt mange vinkler at anskue det her fra.

Havde du et svar på det jeg spurgte om?
    Hvilken slags motorsport er det der vil holde de unge væk fra at dumme sig?
    Hvad er det der mangler?

Tag de beløb du nævner og læg dem sammen. Tag så og læg sammen hvad den unge mand i videoen har brugt - bare lige på den ibfone han taber på jorden, hjelmkamera, hans PC / tablet, sikkert også en spillekonsol eller to, samt hans tøse scooter, tun dele til den og bøden på de 3000 kroner og en god portion benzin, som sådan en bruger.
    Jeg tror ikke jeg skyder helt ved siden af, hvis det kan dække det første halve års MX budget for ham på en god billig start maskine.
    En 125'er får man i rigtigt fin stand for 10.000 kroner, og et sæt udstyr behøver ikke runde de 6-7000 heller. Mor og far har en fin have med mindst et anlagt bed og en stor græsplæne, kan vi se på videoen - mon ikke de så også besidder en trailer som det kære barn kan få transporteret sin MX'er på?

Det er, som jeg ser det, kun viljen der mangler i det her show.... smiley

Ja jeg udviser sikkert også civil ulydighed på mange punkter, men som sagt MANGE gange før i tråden her, er min forargelse og hånlighed udelukkende baseret på hvor han kører og under hvilke forhold - ikke det faktum at han kører på en ulovlig knallert.
    Alt for tæt på alt for mange muligheder for at det kan skade andre mennesker.

• #223   19. apr 2015 https://www.youtube.com/watch?v=uoiVtXtS444

profilbillede
  • #224   19. apr 2015

profilbillede
  • #225   19. apr 2015 #220 ... Som et generelt svar, er det lidt unøjagtigt at svare på, da der nok er noget forskel fra område til område, hvad der kan hæve interessen .. Her i Vestsj ville scooter race være en rigtig god idé .. Et bane anlæg stort nok til Scootere, gokarts og motard .. Ingen tvivl om at både unge og gamle ville "kaste sig over anlægget ..sammen med et godt værksted, hvor ungdommen også kunne komme Fredag lørdag og søndag, for at bygge, tune osv osv .. Omkostningerne for at holde sådan en aktivitet kørende med 3-4 fuldtidsansatte, er så forsvindende lille i forhold til hvad 3 stk. unge, der er "røget" under socialforvaltningen som problem-unger koster.
    Se på Sjælland ! .. hvad blev der lige af den gamle Roskildering .. Køreteknisk anlæg !! .. nederen .. Hvis der blev samlet mod og vilje til at lave en bane hvor man kunne køre Mc og bil race, ville den jo nærmest blive overfaldet af folk der havde lyst til race ..

• #226   19. apr 2015 https://www.youtube.com/watch?v=EFjakgypqSs

smiley

• #227   19. apr 2015 #220 .. men du har helt ret i af en forkælet snutunge nok har for mere end 10.000kr med på scooteren med hans nye Ipad, kamera, og smarte 1500´s bukser, for at Irene skal syntes han er lækker når han "sejler" forbi på hovedgaden ...
    Omkring at man kan få en udmærket MX´er til 10.000kr .. hmm .. Det bliver da ikke en 250F´er .. en 125´er til 10.000 kr !? .. jo man kan købe den, men så har affjedringen ikke været serviceret de sidste mange år, plejlstangen hænger på sidste vers, sammen med stempel og nikasil, og der skal da i hvert fald ikke være en gammel B eller A kørere MC, eller én der har kørt på Sand i Herning

• Sajmon ™

#228   19. apr 2015 Jeg siger det sådan set fordi jeg har enten solgt eller købt flere cykler af den slags til de priser bare i 2015 - så de er til at finde derude.

Giver du 15.000 for en 125, så er den oftest fjong dingdong iorden.
    En kammerat handlede en 2009 KTM 450 med 92 timer på tælleren til 21.000 - hans kammerat handlede en 2008 KTM 450 med 101 timer på tælleren til 17.000 og begge har kørt 20-25 problemfrie km siden.

• #229   19. apr 2015 Nu er 20-25 problerm frie KM jo heller ikke ret meget ..........

• Sajmon ™

#230   19. apr 2015 Der skulle have stået timer... smiley

• Martin J
    Martin J Tilmeldt:
    apr 2014

#231   20. apr 2015 Så hvis man gør noget ulovligt og står til at blive stoppet og idømt bødestraf og få sit køretøj konfiskeret, så er det bare fjong at sætte andres liv på spil for at slippe væk.

Nice.

Hvis en eller anden 17-årig møgunge der tænkte på samme måde, kørte ind i et barn, eller en anden sagesløs person, og jeg var i nærheden, så kan det godt være, jeg måske ville begå lidt "civil ulydighed" på hans knæskaller.

• #232   20. apr 2015 #231 Martin M

Ja det er sgu totalt nice, men det er sådan meninger svagpisserne i vores samfund går rundt med, fy for helvedet siger jeg bare!! uha det er så synd for lille Brian at han blev jordet af en mc betjent. idømt bødestraf og fik sit køretøj konfiskeret. men at han lige har kørt en mor ned med en barnevogn på en gangsti med 75 km/t. op i røven med det, det er jo bare drengestreger. håber fandeme at det går ud over nogle af deres kære en dag, så kan det være idioterne kommer på andre tanker.... men jeg tvivler desværre smiley

• Christoffer O
    Christoffer O Tilmeldt:
    maj 2015

Følger: 1 Svar: 1
    #233   21. maj 2015 Jeg blev slået fire gange med politistav og trukket 3 reben smiley bare for at køre 86,4 og ikke stoppe synes det er for sygt (kunne have været dræbt for var ved at besvime hvor det blev helt stort for mine øjne) synes det er til grin at der er nogen af dem der går helt amok og slår unge drenge halvt ihjel.... kan ikke andet ad af grine af dem

• #234   21. maj 2015 #233

Hehe du grinet nok ikke så meget du fik slag med den sorte smiley hvilket du kunne ha undgået, men du vælger vel at stoppe næste gang, eller hvad??

• Martin J
    Martin J Tilmeldt:
    apr 2014

#235   21. maj 2015 @233: Det er serious business at sætte andres liv på spil, men det forstår du nok ikke.

• #236   21. maj 2015 #233 Du fik som fortjent. Havde du bare stoppet var der jo ikke sket noget smiley #rawjustice

• #237   22. maj 2015 #233 Super, så kan det være, at du kan fatte at man stopper når strømerne siger det, er kun fair. Tager man beslutningen og undlader at stoppe, så skal man ikke tude som en tøs bagefter, når man har fået lidt knubs..

• #238   22. maj 2015 16 årig, oprettet igår... Troll?

• #239   22. maj 2015 Fik i nogensinde optaget en video hvor i bremser ned til STOP på 5 m med 50 km/t?

• #240   22. maj 2015 damm .. så indstillingen er at det er ok at smadre løs på de unge hvis de ikke hører efter ?!?! hold da op .. så er vi vist også komme ned på et plan hvor alle kan være med .. smiley

• #241   22. maj 2015 Ride hard or go home
    https://www.youtube.com/watch?v=wT276wf7XP8

• #242   22. maj 2015 fald dog ned

Håber du også bare kan grine af det had du får herindefra.
    det ér latterligt. Uanset om man griner eller græder er det for latterligt det paradigme vi er i ift etaten efter scooterne

• #243   23. maj 2015 morten l: der er stor forskel på om det er unger der ikke hører efter, eller om det er en som modsætter sig at politiet stopper ham!

• #244   23. maj 2015 Arhh ... Er det ikke lidt ulands-mode at bruge vold efter han er blevet stoppet ? .. Den havde sgu ikke gået herude på landet .. Så havde man nok taget et tur op til politimesteren og fået ryddet lidt op i det forhold ...

• #245   23. maj 2015 #233
    Er du klar over hvilken retard du er?
    Nu kender jeg selv en del til politiets arbejde og deres måde at håndtere sagerne på, og jeg vil vædde med at efter de fik dig stoppet, så modsage du dig anholdelsen i form af at slå ud med arme og ben. Betjentene fik dig derfter ned at ligge på jorden, men du var stadig en vildbasse, derfor blev knepplerne trukket og du blev neutraliseret. Alt sammen i mens politiet råbte af dig: NU STOPPER DU! (ringer der nogle klokker her???)
    I mine øjne har du fået et utal af advarsler fra politiet de så dig på scooteren til du blev neutraliseret. Dette er mere end rigeligt. Havde du stoppet og overgivet dig første gang, så var du ikke blev slået. Men det er du for fatdum til selv at se, og nu hvor du har fået lidt knubs er du så kujonagtig at skyde skylden på politiet, i stedet for at mande dig op og fortælle helt præcist hvad der skete.

• Nano M
    Nano M Tilmeldt:
    apr 2016

Følger: 1 Svar: 2
    #246   17. apr 2016 politiet tager ud for at stopper knallertere fordi det er for fareligt men det jo meget farligere når de jagter folk gennem byen

• Sajmon ™

#247   17. apr 2016 Det er jo ikke politiets skyld de skal jagte folk - det har knallertkøreren jo selv valgt.

Stop dog for helvede når man får besked på det - så er der ingen som kommer til skade. Problemet er de snotunger som har set alt for meget youtube, og tror de er usårlige - så stikker de af i stedet for at stoppe.

Pikke dumt...

• #248   17. apr 2016 #247

Vi er helt enige smiley må jo være fordi de er tungnemme at de ikke kan forstår det, også kommer det jo desværre til at gøre ondt når man skal ha det banket ind i hovedet med en spade

• #249   17. apr 2016 Lad dog for satan være med at bede folk stoppe.

Så er der ingen der stikker af
    Problemet er at lortepansete (snotunger) har set for meget robocop og tror de er usårlige

Røv idiotisk
    Tal ikke om spader.
    Ellers gør det bare ondt når du får banket det ind med et bat...

BRUGERBETINGELSER FOR HELVEDE DA JER 2!!!?
    Ovenstående er skrevet i stil med jeres egne indlæg.247-248
    For at illustrere hvad i gjorde galt da i skrev dem

• Sajmon ™

#250   17. apr 2016 #249 - Er du lidt træg i kysen igen her til aften? Røget lidt for meget af den hellige urt?

Igen spørger jeg dig så: Skal politiet ikke gøre noget hvis de spotter en ulovlighed?

Nu hvor der er gået så lang tid uden du har kontaktet mig angående vores lille test, må vi jo konkludere at du har indset at du ikke kan stoppe din scooter tingest fra 50 km/t, på de 5 meter du påstod højere oppe...

Det er vi mange som allerede vidste, første gang du skrev det forbandede sludder - men det har du så åbenbart også selv opdaget.

Eller har du mandsmod nok til at stille op?

• #251   17. apr 2016 Har mandsmod til at sille op og latterliggøre jeres tåbelige estimater af bremselængden, ved at standse på 5.xx meter!!!!

Er du modig nok til at indrømme at også du bør overholde brugerbetingelserne?

• #252   17. apr 2016 Har fået brugbare dæk og bremseklodser på 30'eren så vi ses når jeg får lyst til at underholde folk smiley

• Sajmon ™

#253   17. apr 2016 Du snakker udenom.

• #254   17. apr 2016 Du stiller det op som et pindemands eksempel
    Ville der være nogen fare hvis man bare fulgte politets anvisninger? nej.
    Jeg stiller så det omvendte eksempel op for at tydeliggøre for dig at dit eksempel er beside the point

Jeg gider ikke snakke om hvad politiet skal gøre generelt når de generelt spotter en ulovlighed.
    Det der menes er at færdselsloven forbyder meget som ikke børe være forbudt, og at politiet ikke sjældent går på kompromis med retssikkerhedsloven paragraf 2 når de arbejder på at bringe de mange småforseelser til ophør.
    Hvad du mener er jeg ikke i tvivl om.

Jeg er ikke træg i kysen.
    Du er måske lidt blød i bolden?
    Jeg har ikke røget noget idag.
    Du har måske drukket lidt mange søndagsbajere til skele til brugerbetingelserne lige nu?

• #255   17. apr 2016 Lige for en god ordens / gentagelses skyld:

Det er lige meget om jeg bremser fra 50-0 på over eller under 5 meter.

Der blev sagt "Jeg kan bremse fra 50-0" fordi det er ca dernede.

Og fordi folk åbenbart er så træge i kysen at de tror 10 meter er mere realistisk smiley

Folk har tydeligvis behov for at bremse deres eget grin til fordel for at indse at deres gamle puch var en bunke zink i sammenligning med en moderne piaggio

• Sajmon ™

#256   17. apr 2016 Det er på ingen måde ligemeget, for DU skrev du kunne bremse fra 50-0 på 5 meter inklusive reaktionstid (nej det skrev du ikke ordret, men der er ALTID reaktionstid med i en opbremsning... ALTID...)

Du accepterede endda min udfordring, og trak så i land øjeblikkeligt fordi du liiiiige skulle have skiftet dæk og bremseklodser, og vinden ikke var i syd, og solen stod forkert osv osv osv. Find selv på flere komplet tåbelige undskyldninger.

Så det er jo helt i orden, for vi ved jo alle at hver eneste gang en farlig situation pludselig opstår ude i trafikken, så har man sæføLi altid lige tid til at køre hjem forbi og få tjekket op på bremser og dæk, eller vente til vejret er optimalt før man behøver tage stilling til den - eller endda bremse for fodgængere.

Ironi kan forekomme.... smiley

Hvis du bare havde stoppet indlæg nummer #254 lige efter "nej.", ville det vise os alle sammen at du havde fattet bare et minimum af hvad tråden handlede om, men som altid bilder du dig selv ind at den rette vej til ændringer, er civil ulydighed.

Gør oprør og bryd loven - så fatter de det!

Dine teorier er modbevist - dine udregninger er rettet til og beviser at du ikke havde ret, og den eneste måde dine ord kan andet end at runge hult, er hvis du har mod nok til at tage udfordringen op, og vise os at du kan bremse fra 50 ægte km/t før du pløjer ind i mit anhængertræk destruerer fronten på din scooter tingest.

Bare lige for at slå det helt fast, så ved vi alle sammen godt det ikke kan lade sig gøre, men den potentielle underholdningsværdi i at se det fra flere kameravinkler, er stor nok til at jeg gider bruge tid på det.

Lykkes det, så er der stadig 2000 danske kroner til dig.

• #257   17. apr 2016 Lol gå til lægem med dit guld fisk syndrom

for DU skrev du kunne bremse fra 50-0 på 5 meter inklusive reaktionstid (nej det skrev du ikke ordret, men der er ALTID reaktionstid med i en opbremsning... ALTID...)

Du fatter jo ikke.
    Og hvad skal det nytte. Om så du forstår det her vil der nok være 10 gange så langt til næste niveau af forståelse smiley

At bremse er at bremse.

Du er helt galt på den
    når du skriver at reaktionstid altid indregnes i en opbremsning smiley

Jeg gider ikke resten af det guldfiskebrok du skriver.

Din provokerende adfærd preller af på mig som politiets henvisninger på en anarkist.

Vi ses til at "måle bremser" når vejene er rene og jeg gider høre på dit provokerende nonsens igen

• Sajmon ™

#258   18. apr 2016 Hvordan vil du bremse uden reaktionstid ude i trafikken?

Din hånd (ja faktisk dine bremser) kan simpelthen opfatte direkte hvad der sker foran dig?

DU skriver det selv i #142 - bare bladr op hvis du ikke kan huske det.

reaktionstid beregnes som

den tid det tager før man opdager det der sker
    +
    den tid det tager en at flytte foden til bremsen

Det er så ikke helt korrekt - det er fra situationen opstår, man har taget stilling til den, har besluttet hvad der skal gøres og til køretøjet begynder at tabe fart. Kan du klare det på 0,5 sekund, så er du skarp - og husk på de 5 meter kun er 0,362 sekund ved 50km/t, så det er derfor jeg til stadighed undrer mig over det du påstår...

I #152 bliver dit ævl så endnu en gang løseligt anskueliggjort, dog ignoreret af dig... Intet nyt under solen - fakta gør ondt...

I #163 har jeg virkelig forsøgt at udpensle det - dog er det med lovens minimumskrav til negativ acceleration, som udgangspunkt.
    Kan du gøre det bedre, så bevis det dog, menneske!!!

I #198 lover du video - kom frisk lille mand... Vi er spændte som flitsbuer alle sammen. smiley

#200 lover også video - men sjovt nok er der intet endnu...

Vejene er rene nok - kom nu i gang, for helvede...

• #260   18. apr 2016 Hvor herre til hest, jeg er ude af den her diskussion. Livet og sommeren er for kort til at bruge tid på en mand "dima" hvis indhold i hovedet kun er 2 rustne søm!

over and out og god sommer smiley ??????

Kommentér på:
Gut på scooter kører fra politiet men viser sit ansigt til sidst

Annonce