1.026 visninger
|
Oprettet:
Er Kim Larsen ikke en klovn ???? {{forumTopicSubject}}
Er jeg den eneste der synes at Kim Larsen er lidt en klovn med hans indlæg i ryge debatten ??
(link fjernet)
Den gule negl..............Come on..........faktisk synes jeg at en statsstøttet kunstner som ham burde klappe kajen.
Men hva, det kan jo være at hans 45 års forhold til HOUSE OG PRINCE ordner det for os.
apr 2007
Følger: 36 Følgere: 33 MC-er: 6 Emner: 56 Svar: 946
feb 2008
Følger: 38 Følgere: 32 MC-er: 1 Emner: 237 Svar: 2.952
sep 2007
Følger: 18 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 75 Svar: 607
At man så bruger ordvalg fra nazi tiden i sine kampagner kan man så diskutere er klovneri, men det har skabt debat.
Og at man nu i DK har flere love og regler end Sverige er bekymrende for demokratiet og det frie valg for hvordan man lever sit liv.
apr 2006
Følger: 51 Følgere: 51 MC-er: 24 Emner: 61 Svar: 3.938
;O)
jul 2008
Følger: 4 Følgere: 7 MC-er: 1 Emner: 44 Svar: 1.032
- OK, jeg har kørt 50 km/t i bil på vejen foran den lokale skole, men nu har de sat hastighedsgrænsen ned til 40 km/t, så bliver jeg jo nødt til at købe en lastbil og lave en masse højresving - og sådan dræber jeg, hvad, 40 gange flere børn? Det er da absurd!, siger jeg.
Han må da heller ikke ryge i flyet på vej til Italien.
Jeg synes det er rart at jeg kan bruge tog, restaurant osv. uden at Larsen puster røg på mig. Så har vi jo lige adgang til området. Loven eksisterer pga. en mindre befolkningsgruppes adfærd generer øvrigheden. Ligesom nudister, bare med større lugtgener.
dec 2003
Følger: 40 Følgere: 41 MC-er: 2 Emner: 114 Svar: 2.067
Ydermere har vi jo her i DK fået en rygelov LIGHT i forhold til mange andre europæiske lande hvor grænserne er trukket noget skarpere op.
Og nu skal vi jo ikke glemme at loven er vedtaget med et flertal og faktisk er jeg ret sikker på at hvis man lagde det ud til folkeafstemning så ville loven stadig blive vedtaget.
dec 2003
aug 2008
Følger: 28 Følgere: 31 MC-er: 1 Emner: 192 Svar: 2.416
Problemet er at en sådan stor lov, med så store konsekvenser for så mange mennesker IKKE er blevet vedtaget via en folkeafstemning.
Og nej, at påpege jeg selv har stemt på den regering, eller at andre har, har intet med sagen at gøre da jeg ikke husker nogle partier diskutere der synspunkt på rygeloven før den blev vedtaget.
Jeg har derfor på ingen måde har indflydelse på om den lov skulle vedtages eller ej.
Derfor lever jeg på ingen måde i et demokratisk land.
Fint nok at folk syntes cigaret røg er generende men så syntes jeg at det skulle være op til service branchen (restauranter, diskoteker osv) at bestemme om de vil have rygeforbud på deres sted.
Men de må de ikke (hvor er demokratiet og den frie vilje?)
[ironi] Men jeg ser da lidt positivt ved det. Nu vil de nemlig gå efter fede mennesker. Og det er jeg glad for. For ligesom rygere har generet ikke rygere på restauranter genere fede mennesker min appetit når jeg er på restaurante. Så jeg håber vi får en løsning hvor mennesker +110 kilo ikke har lov til at spise offentlige steder. [/ironi]
Kan i se hvor det føre hen?
nov 2007
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 15 Svar: 154
Hvis du drikker en øl, så går det ikke ud over mig - hvis du spiser en burger, så går det ikke ud over mig - men hvis du ryger så er jeg udsat for passiv rygning og det går ud over mig - det er såmænd ikke anderledes end at du der er hastighedsbegrænsninger eller en våbenlov, fordi det kan skade andre mennesker.
Kim og hans klynkekor har så travlt med at beklage sig over angreb på deres personlige rettigheder - men hvad med andres ret til ikke at ville indånde deres skadelige giftstoffer - "Jamen så kan I bare gå et andet sted hen" kan man høre dem hyle - nej, det kan I - og det er så det rygeloven nu sørger for.
Al respekt for Kim Larsens musiske karriere og hans kamp for personlig frihed - men denne gang synes jeg han har skudt helt forbi målet - basalt set fordi denne gang handler det ikke om en kamp der er for alles bedste, men om en kamp der er for Kims eget bedste - så han kan blive ved med at pulse løs - og at man så forsøger at basere den på en undskyldning om, at man gør det for alle andres skyld og bakker den op med direkte forkerte fakta og statistikker gør det ikke mere charmerende.
Iøvrigt vil jeg tilføje at jeg synes det er en fornøjelse at man kan gå i byen uden at komme til at stinke som 1000 cigaretskodder - og det gælder faktisk for de fleste jeg kender, også rygerne.
feb 2008
- Fordi fedme og pilsner drikning ikke sender en forurendende sky ud, så betyder det jo ikke at det ikke skader omgivelserne ;o/
nov 2007
Øh, tror måske lige du skal læse lidt op på dine demokrati definitioner - at skulle gennemføre en folkeafstemning om alting der vedrøer mange mennesker er ikke et demokratisk grundprincip - og iøvrigt praktisk ugennemførligt.
Jeg mindes heller ikke at have været til afstemning om ændring af fartgrænserne, storebæltsbroen, politireformen, skattestoppet, kommunesammenlægningerne etc etc - og det er da ellers punkter der er en del vigtigere end det andet.
Vi har i Danmark repræsentativt demokrati og ikke direkte demokrati - derfor har vi en regering og ikke 1.000.000 folkeafsteminger.
nov 2007
Typisk rygerargumentation - og som jeg allerede har skrevet:
"Jamen så kan I bare gå et andet sted hen" kan man høre dem hyle - nej, I ka gå et andet sted hen og ryge.
Rygerne bruger altid alverdens andre ting som undskyldning for at de ryger, "Jamen det er også usundt at....." - ja det er muligt, men det gør sgu ikke rygning sundere.
Og den med trafikken er jo totalt latterlig - at sammenlige samfundets transportbehov med en personlig nydelsestrang er helt hen i vejret.
Men ja du har ret - folkk er sgu nogen piverøve - men det er sgu rygerne der piver.
P.S. Forresten - det der med at forbyde drivmiddelmotorer er sgu ikke en god ide - så kan vi jo ikke køre kværn mere.
okt 2006
Følger: 17 Følgere: 16 MC-er: 3 Emner: 167 Svar: 3.617
okt 2006
apr 2006
Følger: 51 Følgere: 51 MC-er: 24 Emner: 61 Svar: 3.938
;O)
maj 2007
Følger: 1 Emner: 11 Svar: 191
Folk der drikker slår sig selv ihjel.
Folk der overvægtige slår sig selv ihjel..
Men jer rygere, skal lige lade et par af os andre krasse med i faldet
Rygere burde dømmes for uagtsomt manddrab .. - Og selvfølgelig skal alkohol og overvægt også tages alvorligt
Og sluk så de smøgere !
maj 2006
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 2 Emner: 1 Svar: 65
Det er da helt perfekt at man kan nyde sin mad - uden at være generet at tyk tung klam røg i hele lokalet (og nej - ryger sektioner fungerer bare ikke fordi røgen kan sgu ikke stoppes af en skillelinie hvis den ikke fysisk er der)
Hvis du har en last som generer andre mennesker - så må du sgu dyrke den hvor andre ikke føler sig generet af det.
Det kan sammenlignes med motorsport - de fleste synes ikke det er fedt hvis der ræses inde i byen - loven forbyder det - derfor må man opsøge et sted hvor den slags kan dyrkes - det samme med rygning - hvis du så piver over forholdene for at dyrke din last ( regn og andet godt klimabetonet) - så må du jo revidere din begrundelse for at dyrke lasten.
Men du skal ikke komme og pive at du skal stå ude i regnen for at få lov til at ryge - det har du sgu selv valgt - det kan og bør ikke blive mit problem.
feb 2008
maj 2006
dec 2006
Følger: 9 Følgere: 8 MC-er: 2 Emner: 13 Svar: 289
jun 2008
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 2 Emner: 7 Svar: 91
og jo der findes noget der kan minde om passiv alkoholmisbrug.... men det er en helt anden diskution
jun 2008
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 2 Emner: 7 Svar: 91
maj 2006
Elo: Rygeafdelingerne fungerede jo ikke - røgen er jo bare længere tid om at trække hen i ikke-ryger afdelingen - men den skal nok komme derhen. (og selv om mit levebrød er salg af sug til røgforurening - vil jeg alligevel foretrække at der ikke bliver røget)
maj 2006
Alkohol misbrug er et alvorligt problem som kan medføre nogle alvorlige sociale konsekvenser, som ikke bør overses. Men med henvisning til ovenstående så gælder HELBREDSPROBLEMET kun den enkelte misbruger.
jul 2007
Følger: 17 Følgere: 15 MC-er: 1 Emner: 122 Svar: 447
Det svarer jo til at når jeg skal hoste så rejser jeg mig lige og så gør det lige i ansigtet på en tilfældig i resturanten, han ville nok blive lidt muggen, men han bliver kun forkølet af det, og så vidt som jeg ved så er det lidt værre sygdomme man kan få af passiv rygning.
apr 2004
Følger: 32 Følgere: 34 MC-er: 8 Emner: 40 Svar: 878
feb 2008
- Elo, jeg kan godt lide din tankegang, så kunne der sættes en stopper for dette klynkeri ;o)
Vi må nok mere eller mindre, tage os grundig i nakken for ikke at ende op som fanatikere, for fanatisme er ski en grim ting og klæder ikke en ellers okay personlighed ;o/
feb 2008
Følger: 29 Følgere: 30 MC-er: 1 Emner: 112 Svar: 7.299
feb 2008
-K1- Læs dog mit første indlæg i denne tråd " - selvfølgelig skal der tages hensyn vedr. rygning -!!
jul 2008
I 1930 blev der indført en restriktion som ændrede den sexuelle lavalder fra 12 til 15 år. Er det en fanatisk indgriben i Onkel Pædomands personlige frihed til at udfolde sin sexualitet, eller er det en restriktion som skal håndhæve den anden parts ret til at være fri for denne udfoldelse?
maj 2006
maj 2007
Følger: 1 Emner: 11 Svar: 191
Altså, der findes fanemde mange usunde erhverv i danmark...
Men efterhånden skal vi jo ikke have ondt af de små inderdrenge der står i giftig syre til knæende og dampe lige op i 5 øren hele dagen...
Nej, vi skal have ondt af den stakkels mette, som netop har afsluttet sin tjener udannelse og nu skal ud og arbejde med : Danmarks Mest Sundhedsskadelige Erhverv?
Det kan sku simpelthen ikke være rigtigt...
maj 2006
maj 2006
okt 2006
feb 2008
- Tilsidst jo Rasmus, det er hyggeligt at ryge, lige så vel det til tider også kan være hygge at pille næse, tæer, negle og rø. *GG*
maj 2006
Diskutionen går ikke på om jeg skal bestemme om han skal ryge eller ej - han må ryge 1000 cigaretter om dagen for min skyld !! det skal bare foregå på de dertil indrettede steder... Og nu de findes - skal han sgu tvinges til at bruge dem...Bare min mening.
mar 2007
Følger: 21 Følgere: 19 MC-er: 4 Emner: 35 Svar: 1.919
Personligt ryger jeg aldrig i mit eget eller andres hjem - jeg foretrækker faktisk at gå udenfor hvad enten det er sommer eller vinter.
Men derfra og så til at forbyde rygning i de fleste bygninger - det er for langt ude!
Hvorfor kan man ikke dele eks. en restaurant op i en ryger og en ikke-ryger afdeling ?
Jeg synes det tangerer diskrimination.
Nu tvinges rygerne politisk til at tage hensyn til ikke-rygerne.
Så vil jeg spørge omvendt; hvor er det lige ikke-rygerne tager hensyn til rygerne ???
mar 2007
Følger: 15 Følgere: 13 MC-er: 5 Emner: 184 Svar: 4.919
Han arbejder som tjener, og har gjort det i næsten en menneske alder.
Han er af den gamle skole, der kæmpede imod, naturligvis skulle kunden kunne ryge, de hygger sig jo. osv.
Da så den første del blev indført, kom han en uge efter, og sagde at han, og alle 10 tjenere derinde, syntes det var vidunderligt, og at de ikke blev så trætte og forpustede på arbejdet, når der var travlt, pga. bedre indemiljø!!!
De folk er på arbejde.
Jeg har fået et lille barn (7 mdr. nu) jeg syntes at det er fedt jeg kan komme alle steder med hende nu. Før rygerloven, ville jeg ikke kunne have kommet alle steder, for jeg tager hende ikke ind hvor der ryges kraftigt (helst ikke ind vor der ryges, men folk bestemmer jo selv i deres hjem.)
ALLE undersøgelser viser rygning, og passivrygning er skadeligt.
Så længe det kun påvirker rygeren, og ingen andre, er jeg ligeglad.. MEN problemet er, at rygning NÆSTEN altidd påvirker andre.
Se min søde nabo, hun har fået børn, og vil derfor ikke ryge indenfor. SÅ hun sidder i sit køkkenvindue, og ryger ud af det. DET ER LIGE VED SIDEN AF VORES SOVEVÆRELSE, hvor mit barn sover. så der stinker af røg nogle gange.
Vi kan ikke sove med åbent vindue længere, uden vi resikkerer at der stinker af røg.
Ærgeligt. MEN da ikke noget jeg vil sige til hende, da jeg syntes at det er flot hun tar hensyn til sit barn!
Så med mine øjne,
Kim larsens sange elsker jeg rigtig mange af. HANS holdninger, de har altid været mildt sagt kontroversielle..
MEN lad os finde en dansk musikker flok, der kører mc, og elsker at give gas. LAD dem tale for højere hastighedder for motorcykler.... FOR det er vel vores frie valg, og det er jo yderst sjællent at vores ullykker tager andre med sig!!!
ELLER????
Selvfølgelig er der segmenter af rygerloven, som ikke er helt smarte, det er der med alle love.
Det sjoveste er at når man kommer ind til folketinget, ryges der på kontorerne!!!!
Hellige køer (eller det gjorde der før, har ikke været der i 2 år!)
maj 2006
mar 2007
De vælger at ryge...
Jeg har ikke foretaget et valg, gjort en gerning!!!
okt 2006
Stof til eftertanke.
mar 2007
Følger: 8 Følgere: 6 MC-er: 4 Emner: 119 Svar: 824
Når vi alligevel efterhånden lever i et samfund med pattebørnsdemokrati, og den ene lov efter den anden, der bliver trukket ned over ørene på os, så forbyd da lortet:-)
Gad vide hvor længe vi så havde den nuværende regering;-)
mar 2007
Der hvor det hele starter er, at rygerne ikke har vist tilstrækkeligt hensyn til ikke-rygerne.
Der hvor jeg mener, at ikke-rygerne bør yde en smule hensyn i rygernes retning er en smule forståelse for indgrebet i rygernes personlige frihed - og deraf også forståelse for at vi gerne ville have haft diverse rygerum/kabiner m.m.
Jeg er sgu da ligeglad om I, Rasmus og Jesper tager hensyn til mig - jeg kan sagtens leve uden ! ( dét var ment i mere principiel forstand ).
Min kone og ungerne skal da heller ikke udsættes for det, så jeg ryger da bare videre - udenfor *G*
apr 2007
Følger: 36 Følgere: 33 MC-er: 6 Emner: 56 Svar: 946
feb 2008
jul 2008
mar 2007
jul 2008
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 8 Svar: 68
Hvad synes i så om dobbelt moral.
Skrot jeres biler og mc i slår sku da flere i hjel ved den fourening som i udsender. (Men vi kan jo ikke se røgen fra bilerne så er det jo nok ikke farlig)
jul 2008
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 8 Svar: 68
maj 2007
Følger: 8 Følgere: 6 MC-er: 1 Emner: 16 Svar: 119
gider ikke læse det hele, har intet i mod Hr. Larsen ellere rygere..
er selv ex-ryger
men tallene taler for sig selv
(link fjernet)
jun 2005
Følger: 13 Følgere: 14 MC-er: 4 Emner: 196 Svar: 1.089
Vi deler Danmark op i to (F.eks. Jylland og Sjælland). Jylland bliver et demokratisk valgt præsidentstyre hvor én mand kan tage beslutningerne uden at skulle gå på kompromis. Han skal have rådgivere men magten til at beslutte egenhændigt.
Sjælland bliver så modparten til det kontrollerede samfund. Anarkistisk fra top til bund. Man må køre lige så stærkt man vil, ryge hvor man vil og hvornår man nu har lyst, stjæle alt man kan komme afsted med, ikke betale skatter og afgifter, selv betale tilbud som skole og sundhedsforsikring osv. Kim Larsen og hans hippieflok får deres ønskesamfund og de "kedelige" (kan man måske kalde dem) får styr på samfundet.
Fyn kan så bruges som en form for fængselsø eller lignende (arbejder stadig på detaljerne her).
Mvh
En af de kedelige!
(som iøvrigt elsker at gå på restaurant og nyde sin mad uden at blive kvalt i røgen fra ham der sidder og hygger sig).
mar 2007
jun 2005
Følger: 13 Følgere: 14 MC-er: 4 Emner: 196 Svar: 1.089
Nej, men jeg betaler bøden når jeg får den uden brok - fordi det er sgu min egen forbandede skyld.
feb 2008
dec 2003
skulle ikke flytte..................
dec 2003
mar 2007
Skræmmende tal ikke?
Hvor mange kommer til skade i trafikken af børn om året??
jun 2007
Følger: 4 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 210 Svar: 1.431
Hvor er det fedt at kunne gå i byen uden at komme hjem og stinke at røg.
mar 2007
Følger: 8 Følgere: 6 MC-er: 4 Emner: 119 Svar: 824
jun 2007
Følger: 19 Følgere: 18 MC-er: 3 Emner: 9 Svar: 26
Er Kim Larsen ikke en klovn ????