{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.543 visninger | Oprettet:

Ruteplanlægning og GPS? {{forumTopicSubject}}

Hej.. Jeg sidder og bruger de kolde aftener på at lave nogle turer til det nye år.. Og så kom jeg til at tænkte på, at jeg mener jeg har læst eller hørt et sted at man kan lave ruterne i google maps eller google earth og så gemme dem, og overføre til en gps?
Fordi det handler jo ikke bare om at kører fra A til B når vi kører motorcykel, vi skal gerne komme ud på de sjove og smukke veje..
Mener også at jeg hørte eller læste at det ikke var alle GPS'er der kunne tage de fil formater som google gemte i.. Så derfor skal jeg lige have fundet ud af det, inden jeg vælger hvad GPS jeg købe smiley
Er der andre der kender noget til det? Eller er det bare noget jeg har drømt, hehe.. Ville i hvert fald gøre tingene meget nemmere, hvis man kunne planlægge ruten først på computeren, og så bare overføre den..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ruteplanlægning og GPS?
  • #1   14. nov 2008 Hvis nu din nye gps ikke kan tage det format Google maps (KML) ligger i, henter du bare et gratis program der hedder POI Edit, åbner dit KML kort i programmet, og gemmer det i det format der passer til din gps, til Garmin er det CVS format, Tomtom er OV2..

• #2   14. nov 2008 Har lige prøvet på den gps jeg har i forvejen, det er med TOMTOM, den vil have .itn filer, og synes ikke jeg kan få den til at konveteret ordentligt..
    Kan heller ikke finde det program du snakker om, kan kun finde en hjemmeside, hvor man kan konveterer på.. Men synes ikke det virker..
    Kan man ikke købe en GPS der kan tage .kml filer direkte? Så slipper jeg for at konveterer og sådan noget..

• #3   14. nov 2008 Pioneer kan bruge KML filer, også direkte fra Google maps, men POI Edit kan hentes her:
    http://www.poiedit.com/downloads.htm

Jeg bruger den engelske version da der ikke findes en Dansk.

Kommentér på:
Ruteplanlægning og GPS?

Annonce