863 visninger
|
Oprettet:
usikker om regler? {{forumTopicSubject}}
hey motorcykelgalleri. mig og min far har nu et projekt om at bygge hans Suzuki GSX 750 E - 1980 (udboret til 820) om.
billed: (link fjernet)
men jeg har nogle spørgsmål angående reglernene. vores ide er at fjerne skærmene, og så skære bagenden lige efter bagstøddæmperne.
her er det billed af mine ide. er det lovligt?
http://i173.photobucket.com/albums/w58/madsglad/bikeidea.png
jan 2005
Følgere: 71 MC-er: 25 Annoncer: 1 Emner: 56 Svar: 985
Mit umiddelbare bud: At skære i stellet er en konstuktiv ændring og er derfor ikke tilladt uden den skal igennem tekniske undersøgelser.
sep 2008
Følger: 76 Følgere: 607 MC-er: 26 Emner: 382 Svar: 5.531
mar 2009
Følger: 6 Følgere: 4 MC-er: 2 Emner: 4 Svar: 17
jun 2008
Følger: 6 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 3 Svar: 83
De ændringer i laver er jo ikke i bærende dele. Der er jo to sider af sagen:
1 - SKAT, som kan kræve at man betaler afgift af de ændringer man har lavet (kan i teorien også ske hvis man renovere sin cykel)
2 - Færdselsstyrelsen, som har en række love omkring det rent sikkerhedsmæssige i en ombygning. du kan se dem her: (link fjernet)
Det er dog MEGET usikkert at der vil ske noget ved de MEGET små ændringer i har plander om. Jeg er igang med en ombygning af en GS400 (du kan se den under mine billeder), hvor jeg bl.a. har ænret fyldstændigt på de bærende dele. Hvis det nogensinde skal være 100% lovligt, skal jeg have (i samarbejde med Teknologisk Institut) udarbejdet en rapport der dokumenterer at min konstruktion kan holde osv.
Men tror dog som sagt ikke du skal være så bange for den ombygning.
Pas forresten på med de luftfiltre Der sidder CV karburatore på kværnen, og det kan sku godt være svært at få den til at gå ordentligt selv med anden dyse.
mar 2009
den er synet i min fars navn, og står bare og samler støv i øjeblikket. og det forbliver hans.
så jeg kan roligt forkorte bagenden?
jun 2008
Følger: 6 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 3 Svar: 83
Den skulle nok gå til syn. men snak da lige med synsmanden hvis du er i tvivl ----> men hvis den forbliver i din fars navn, er der jo ingen grund til at blande synshallen ind i det.. de får den jo aldrig at se.
Det ENESTE jeg kan se er, hvis du er indblandet i en ulykke, hvor der er en eller anden der vurderer at de konstruktive ændringer har været årsag... Så lad vær at køre galt
Jeg ville bare gå igang med vinkelsliberen hvis jeg var dig... og det kan kun gå for langsomt - foråret kommer jo snart
mar 2009
jul 2006
Følger: 43 Følgere: 47 MC-er: 3 Emner: 93 Svar: 2.746
Cyklen vil ikke være som den der blev godkendt af Fstyr i sin tid og desuden vil stoplys/blinklys komme til at sidde for langt inde.
Og skærmbestemmelserne fra dengang VIL gøre sig gældende, da baghjulet er helt blottet.
Derudover skal du nok være rimelig sikker på at blive stoppet på sådan en fyr, da den vil vække ret meget opsigt....også af den negative slags.
Og polisen ved godt den ikke har set sådan ud hele tiden og vil så kalde den til syn og så kommer vi tilbage til det med godkendelsen
usikker om regler?