{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  xenon ninja 250r
  • #1   13. apr 2010 Du skal have et helt sæt, da dine 250'er ikke har xenon fra standard.
    Så skal du finde ud af hvilken type pærer du kører med (Hvis langt og kort lys er i samme pære, skal du ha et H4 bi-xenon kit.
    Derudover skal du ha købt en ny lygte der er godkendt til xenon lys, installeret automatisk højderegulering, samt monteret lygte vaskere smiley
    Altså hvis det skal være lovligt og du vil genere andre billister mindst muligt, samt undgå at sq betale 500kr til politiet når du ser dem ;b

• #2   13. apr 2010 Købt evt herfra, de en del billigere:
    (link fjernet)

• #3   13. apr 2010 køb noget blå maling og dyp dine pære, så har du også blåt lys.

• #4   13. apr 2010 Nu ved jeg ikk lige om en kawa er født med DE linse.. Det er ihvertfald en del mere nice med sådan en.. Så blænder det heller ikke de modkørende så meget.. Og hvis du skal undgå politiet så vælg intet over 6000k .. Jeg har 8000k i min og det er sq for tydeligt.. Hvis det skal laves om bliver det nok 4300k Husk at skifte positions lyset også så det ikk er "gult" i forhold til dit xenon.. Jeg har LED positionslys i min og det ser sgu helt fint ud.

• #5   13. apr 2010 det er for at gøre mig mere synlig i trafiken min kørelærer anbefaler os at købe xenon netop fordi det kraftigt og generende da den hyppiste årsag til mc ulykker er at mcerne ikke bliver set

• #6   13. apr 2010 Rapo>>>NEJ...du skal IKKE have automatisk højderegulering og lygtevaskere, når det er til MC...disse regler gælder KUN for bil.
    MEN...du skal have en lygte som er godkendt til xenon.
    altså skal denne lygte være funktionsmærket med >D< for gasudladningslygte.

• #7   13. apr 2010 Nico>>>læs lige havd du selv skriver...."det er generende..."....lys må IKKE være generende....netop når det er det, bliver du stoppet rigtig meget.

• #8   13. apr 2010 ja men det sikre mig at de ser jeg kommer de ser der kommer noget selv min kørelærer og en af de sagkyndige siger det er en god ide så må man betale de 500

• #9   13. apr 2010 så er din kørelærer og den sagkyndige et kvaj, for han burde vide at de er ulovlige med mindre lygten er godkendt til xenon

• #10   13. apr 2010 ja det ved de men det giver større chance for at bliver opdaget i trafikken og dermed mindre chance for man kommer i klemme

• #11   13. apr 2010 Kan sagtens følge dig... Gør det.. Lev længere..

• #12   13. apr 2010 ja præsis tak en der forstår smiley

• #13   13. apr 2010 Der er bare 1 vigtig ting i begge to glemmer.
    Der er BETYDELIG forskel på at blive set af de modkørende og så at blænde dem...

• #14   13. apr 2010 jamen det er den bedste måde de får øje på dig

• #15   13. apr 2010 NIco Ø
    Skrevet: 13-04-2010 20:32:49

jamen det er den bedste måde de får øje på dig

NEJ TOSSE!

Du får tilgengæld fuld blus fra fjernlys + tåge lygter lige i smasken fordi de er røvtræt af at blive blændet af dit forkert indstillet eftermonteret ulovlige lorte Xenon lys gang på gang, det er skide sjovt på mc i mørke ikke at kan se en skid, men fedt at din mc ser godt ud mc xenon lys ikk?!

• #16   13. apr 2010 det har ikke noget med udsendet at gøre min kørelærer anbefalder os at gøre det plus en af de prøve sagkyndige

• #17   13. apr 2010 Er du og din kørelærer klar over, at du får et dårligere lysbillede ud af det, hvilket gør det værre for dig at køre i mørke?
    Bike testede lygtepærer for et par nr. siden. De 2 xenon-kits medførte at lysbilledet blev smallere og kortere.
    Din kører lærer aner ikke hvad han taler om.

• #18   13. apr 2010 jesper

det var en anden side af sagen det var jeg ikke klar over og det er selfølgelig også vigtigt så det vil jeg da lige undersøge

• jens r
    jens r Tilmeldt:
    mar 2009

Følger: 1 Svar: 155
    #19   13. apr 2010 Monter hellere vibralys. Det er ganske vist heller ikke lovligt, men det gør dig mere synlig og du undgår at blænde andre.
    Der er ingen grund til at genere andre trafikanter, du opnår kun at de bliver sure på dig og eventuelt sender dig det lange lys.

Mvh. Jens

• #20   13. apr 2010 50kr så har du en refleks vest, så bliver du også set

Men jeg tvivler altså på at det hjælper at have andet lys på maskinen, overser de dig, så gør de det også selvom du har blåt lys på

• #21   13. apr 2010 Jeg tror sgu' bare, at du skal lære, hvor du placerer dig i trafikken og i øvrigt kører efter forholdene!
    Det virker lidt farligt, at du overlader din sikkerhed til en forlygtepære! Har du ikke læst MCTC's "Sikker kørsel på MC"? Den burde din kørerlærer udlevere i stedet for dårlige ( og piv-ulovlige ) råd!

• #22   14. apr 2010 Jens>>>det er IKKE bevist at vibra lys virker bedre.
    Havarikommisionen har i samråd med Færdselsstyrelsen lavet en undersøgele af Vibra-lys og heri fremgår det at vibra-lys INGEN effekt har på om du bliver set eller ej.
    For vibra-lys kører med en reduceret spænding hvilket faktisk resulterer i at du bliver sværere at se, da lysstyrken dermed er blevet for lille....det er også derfor virba-lys er ulovligt.

Kunne man få vibra-lys med normal lysstyrke, KUNNE man måske få det gjort lovligt, som kørelyslygte, men så kræves der 2 stk på mc...det er ikke alle mc det ville se særlig smart ud på smiley

• Keld D
    Keld D Tilmeldt:
    nov 2005

Følger: 1 Svar: 15
    #23   17. apr 2010 Ja, som du lige har opdaget kan xenon lys virkelig få visse folks pis i kog.
    Personligt er jeg aldrig blevet blændet af hverken bil eller motorcykel med eftermonteret xenon, så jeg synes da bare du skal sætte det på. Men sørg lige for at justere lygterne rigtigt efter monteringen.

• #24   17. apr 2010 Man kan jo lige så godt indrømme det, man sætter xeon på fordi det ser fedt ud, det er da 90% af grunden til folk gør det, du kan sq sagtens få nogen ikke xeon pære, der lyser lige så godt eller bedre, men de har bare ikke den seje blå farve, så gider man jo ikke at have det på.

• #25   17. apr 2010 du kan jo også få klar xenon eller er det mig der er forkert på den ??

http://www.matronics.dk/Produkter/Biler/Xenonkits/6000K.aspx

det her er da ikke blåt??

• Keld D
    Keld D Tilmeldt:
    nov 2005

Følger: 1 Svar: 15
    #26   17. apr 2010 Morten P: Hvor finder du halogen-pærer med lige så stort lumen-output som xenon??

Kommentér på:
xenon ninja 250r

Annonce