587 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
5 Svar
Raslelyd fra gearkassen Raslelyd fra gearkassen
Hej alle
På min CBR929 fra 2000 kommer der en træls raslelyd fra gearkassen når jeg giver cyklen gas. Når jeg kobler ud holder den op med at rasle. Snakkede med en gut for noget tid siden som sagde at det var en eller anden skål/kop i gearkassen som var blevet slidt og var meget normalt på denne model men det var ikke noget at være nervøs for.
Er der nogen der ved hvad det er for noget og hvad det evt. skal koste at få fixet? Selv om at det måske ikke er noget fatalt er det da stadig træls at høre på.
Mvh.
Kristian
0 synes godt om
nov 2005
Følger: 22 Følgere: 22 MC-er: 2 Emner: 73 Svar: 1.086
Det ham gutten snakker om er koblingsskålen, og der sidder dine koblingspladen inden I... Skålen har nogle "finner", som koblingspladerne passer ind I mellem, og der på disse "finner" som kan blive slidt og lige en sav hvis det er slemt... og dermed kan pladerne bevæge sig og larme...
Skal du af med lyden vil det være en ny koblingsskål, og den er ikke helt billig....
aug 2006
Følger: 6 Følgere: 11 MC-er: 2 Emner: 23 Svar: 223
Et slag på tasken? Hvad tror du at det vil koste?
nov 2005
Følger: 22 Følgere: 22 MC-er: 2 Emner: 73 Svar: 1.086
På onlineparts, står den til 2946 kr. Så det kan være en god ting og lige tjekke med davidsilverspares.co.uk om ikke de er billigere...
feb 2007
Følger: 3 Følgere: 25 Emner: 26 Svar: 1.324
Synes dog alle mc'er rasler mere i frigear end med koblingen trukket.
jun 2004
Følger: 4 Følgere: 216 Emner: 105 Svar: 3.883
Eller har jeg overset noget?
Raslelyd fra gearkassen