587 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

Raslelyd fra gearkassen Raslelyd fra gearkassen

Hej alle

På min CBR929 fra 2000 kommer der en træls raslelyd fra gearkassen når jeg giver cyklen gas. Når jeg kobler ud holder den op med at rasle. Snakkede med en gut for noget tid siden som sagde at det var en eller anden skål/kop i gearkassen som var blevet slidt og var meget normalt på denne model men det var ikke noget at være nervøs for.

Er der nogen der ved hvad det er for noget og hvad det evt. skal koste at få fixet? Selv om at det måske ikke er noget fatalt er det da stadig træls at høre på.

Mvh.
Kristian

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Miele vaskemaskine W1 selektion aktive - fejlkode 138. 1.000 kr.
  • Montering af vaskemaskine 1.000 kr.
  • Nogle af stikkontakterne virker ikke på en af faserne 2.000 kr.
  • Haveaffald 500 kr.
  • Flytte kontakt fra midt på væg til gulvhøjde 714 kr.
  • levering og skift af gasslange til Weber Q300 gasgrill 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Raslelyd fra gearkassen
  • #1   23. maj 2010 Du mener, at når du har den I fri gear og give den gas, så rasler det fra koblingen og det forsvinder når du trækker koblingen...?

Det ham gutten snakker om er koblingsskålen, og der sidder dine koblingspladen inden I... Skålen har nogle "finner", som koblingspladerne passer ind I mellem, og der på disse "finner" som kan blive slidt og lige en sav hvis det er slemt... og dermed kan pladerne bevæge sig og larme...

Skal du af med lyden vil det være en ny koblingsskål, og den er ikke helt billig....

• #2   23. maj 2010 @Erling: Ja det er præcis det. Øv, det er da træls at det er dyrt at få lavet. Men havde han ret i at at det ikke er farligt/skadeligt??

Et slag på tasken? Hvad tror du at det vil koste?

• #3   23. maj 2010 Det er ikke noget man behøver og være nervøs for...Hvis lyder bliver gradvis slemmere, så er det ikke så slemt skifte sådan en fætter.... Men prisen er som sagt i den høje ende...

På onlineparts, står den til 2946 kr. Så det kan være en god ting og lige tjekke med davidsilverspares.co.uk om ikke de er billigere...

• #4   23. maj 2010 Smut ud forbi ProBike i Lystrup og få dommen.

Synes dog alle mc'er rasler mere i frigear end med koblingen trukket.

• #6   24. maj 2010 Hvad har raslelyde i gearkassen med styling at gøre? smiley
    Eller har jeg overset noget? smiley

Kommentér på:
Raslelyd fra gearkassen

Annonce