725 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

motor skal males motor skal males

Jeg har i dag fået monteret et af 2 skjolde på min virago motor, men har til min gru opdaget at når de står blanke og pæne så er motoren godt nok grim :S

Jeg tænkte at man kunne lukke alle huller af og så glasblæse den og give den en gang maling (ved autolakeren self.) men efter lidt googling kan jeg se det åbenbart er en ret skidt ide og glasblæse motoren samlet.

Da motoren ikke fejler noget overhovedet så ville jeg være ret så træt af at skille den ad i atomer "bare" for at male den.
Hvad gør man ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Der kommer ikke vand ud af vandhanen ved vasken. 2.000 kr.
  • Opsætning af hylder 900 kr.
  • hænge gardiner op 450 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 600 kr.
  • Afhentning af skrald 500 kr.
  • Rep. af kabelbrud på Alko robot der melder fejl CN010. Brud er fundet men forsøg selv fejler 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  motor skal males
  • #1   20. maj 2011 Ca 1 mit henne i denne video er der en ide smiley

http://www.youtube.com/watch?v=3hNkUyQaXwE

• #2   20. maj 2011 ja den har jeg også overvejet, men kanonslag er desværre ulovlige i dk smiley

• #3   20. maj 2011 Som du har læst er det en dårlig idé at glasblæse en motor uden at skille den ad bagefter. Jeg har pt min mc skilt i atomer undtaget motoren. Jeg har vasket den med Nautilus sæbe og sprayet den selv med motip sort varmefast maling. Det ser ret godt ud syntes jeg. Det kræver ikke den store snilde at male motoren bare den er fedt fri og alle huller er lukket. Har lukket mine med et viskstykke. Sværere er det ikke. Motip "går" til 650 grader hvilket er nok efter min mening. Du kan også få til 800 hos Louis.de og helt op til 1200 grader, meeeen det er vist ikke nødvendigt.
    Jeg har ingen billeder pt, men der kommer en del senere på året. Pøj Pøj med det.

• #4   21. maj 2011 Der var en der smed dette link en anden gang emnet var ope. Måske det kan bruges. (link fjernet)

• #5   21. maj 2011 kig her ...har selv lakket motoren med motip engine paint og det ser sku godt ud (siger min autolakker)
    http://www.motorcykelgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=16119
    nemt at lave selv smiley
    mvh
    Jan

• thomas l
    thomas l Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 1 MC-er: 1 Svar: 7
    #6   21. maj 2011 Har hørt om at natron blæse motordele, det skulle ikke kunne lave ballade, men dine dele bliver rene ! ( er selv autolaker og har lige malet en zundap der har fået sådan en tur)

• Bo K
    Bo K Tilmeldt:
    sep 2010

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #7   22. maj 2011 Det er ikke så svært ud med motoren afmonter skjold brug så petrolium i rense pistol på trykluft samt en tandbørste til olierester lad den rører derefter brug affetningsmidel i rensepistolen ( silikonefjerner fortynder ) lad rører igen slib med scotsprite blæs af dæk evt. Alt som ikke skal males brug en appelsiner ved stenslag eller afskalningers derefter basefarve efterfulgt af klarlak det har jeg gjort mange gange altid godt resultat der er normalt ingen problem med varme da motoren blive da ikke så varm hygge . P.s undskyl stavefejl iPhone små taster

• Bo K
    Bo K Tilmeldt:
    sep 2010

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #8   22. maj 2011 Spotprimer = alpelssiner

Kommentér på:
motor skal males

Annonce