Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Maling af 2-3 meter skur 1.300 kr.
  • Problemer med vaskemaskinen 500 kr.
  • Fjernelse af gammel oliefyr/kedel 500 kr.
  • Flytte vandhane og tilrette afløbsrør 1.200 kr.
  • Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Lugning af ukrudt i hæk 1.130 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Må man bore i Gaffelbro
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.716
    #1   9. mar 2013 Det tvivler jeg på, og jeg ville ikke selv gøre det.

Men der er med al sandsynlighed ikke noget videre problem i at gøre det...

• #2   9. mar 2013 Du må ikke, og den er tilpas sjælden så det ser ikke ud til du kan få et superbike umbau kit. men send Spiegler eller ABM en mail og hør om det er noget de kan skaffe.

• #3   9. mar 2013 De synsfolk jeg taler med nævner befæstigelsen således : det skal godnok være uproffesionelt og en direkte tåbelig montering hvis der nævnes noget om ændring på monteringen af styret !
    få en alusvejser til at stå standby og læg eventuelt et par ekstra milimeter alu. på undersiden og bor herefter hullerne , evt.kan holderne svejses når styret er monteret i holderne !

• #4   9. mar 2013 Hvorfor skulle man det? Der findes kits til ombygning fra clip-on til almindeligt styr..

Du er jo ikke den første der finder på at bygge en fighter, vel smiley

• #5   9. mar 2013 (link fjernet)

• #6   9. mar 2013 Find lige den til en vt250!!!

• #7   9. mar 2013 Det gør man ved at finde ud af hvilken anden MC, der har gaffelben med samme diameter eller måske endda samme gaffelbro, eller måske få lavet noget tilsvarende selv... Vil du bygge eller blot skifte reservedele?? .. f.eks. kunne de godt tænkes at den CB500 fra samme årgang har samme forgaffel eller ihvertfald er tæt nok til at passe, til at noget kan passes sammen...

• #8   9. mar 2013 ja ja !!! men husk så at lejer , efterløb , afstand imellem gaffelbenene og ikke kun diameteren skal være den samme !

ville bore hullerne , svejse forstærkningen i og ellers bestille en anden originalbro over ebay ...

• #9   9. mar 2013 Øhh... Rolig nu... det drejer sig jo ikke om at skifte forgaflen - ingen talte om at ændre på dimensionerne...., men om at finde en MC en tilsvarende forgaffel med samme diameter eller en gaffelbro med tilsvarende dimensioner, så man kan montere et clip-on ombygningssæt... altså bare montere et kit der oprindelig er beregnet til en anden MC.. ikke andet smiley

• #10   9. mar 2013 Men personligt havde jeg boret huller uden at blinke.. Den øverste gaffelbro holder ikke så meget at det IMHO er noget som helst problem at man borer 2 stk 6-8mm huller i dem..

• #11   9. mar 2013 flerstmigt vedtaget : bor hullerne !

kører med påboltede styrholdere , og har væltet mcen indtil flere gange samt et enkelt frontflip på en stoppie uden der skete noget som helst med styrholderne eller styret !

• #12   12. mar 2013 det vil sige at det best kan betale sig at bore huller, men så kan den vil ikke synes, kan den

• #13   12. mar 2013 Jeg har lige gjort det på min GSX 600F, og jeg ser INGEN problemer i at gøre det.

Jeg borede hullerne der hvor det gamle clip'on styr i forvejen var boltet til gaffelbroen. Der hvor gaffelbroen er tykkere/forstærket. Det var et 10mm hul jeg borede op til 12mm, altså et godstab på 2mm... Det kan umuligt forringe styrken synderlig meget.

Styrholderene er købt i Biltema, og kvaliteten fejler absolut intet.

profilbillede
  • #14   12. mar 2013 ser fint ud herfra og din beskrivelse af monteringen er 10-4

• #15   12. mar 2013 Ellers er 'clip on bar risers' måske et alternativ?

(link fjernet)

• #16   14. mar 2013 det ser rigtig fint ud R M E. men kan den synes med det.

• #17   14. mar 2013 det kan den sandsynligvis - synsfolk nu om dage er for det meste fornuftige mennesker.. ellers sætter du jo bare det bare clip-on på til syn.. eller du finder en anden gaffelbro på ebay, så du har en til syn og en du kan skambore som det passer dig smiley

• #18   14. mar 2013 Min er ikke synet endnu, så tager chancen. Ellers ligger prisen for en anden gaffelbro på omkring 200kr på eBay. Og så køre jeg ellers bare efter Thore J's princip.

• #19   15. mar 2013 min er synet og told synet, så der skulle ikke være nogle problemer, hvornår skal den til syn igen, eller skal den til syn igen.

så jeg kan snildt bore hul til risers

• #20   15. mar 2013 Den skal først synes når du skal sælge den, og synsmanden vil med al sansynlighed ikke opdage en skid smiley Så bor, og når der dukker en org op på ebay til en billig penge køber du den som back up

Kommentér på:
Må man bore i Gaffelbro

Annonce