{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.834 visninger | Oprettet:

Hjælp til svejsning stel. {{forumTopicSubject}}

Hej MCG.

Jeg behøver sgu nok lidt (meget ) hjælp til at komme videre med min ombygning. I allerbedste modestil vil jeg afkorte bagenden og have svejset et loop på stellet. Mit problem er at jeg ikke aner noget om svejsning! Jeg havde faktisk håbet min genbo kunne klare det, men han er ikke meget for at hjælpe. Han ævler løs om baggas og hvad vej jeg. Kort fortalt er han ikke en option smiley
Er der en af jer der kan give en hånd, eller komme med at forslag? Dyret står på Amager, og kan p.t. ikke køre. Jeg ved ikke engang om sådan et svejseapparat er til at flytte rundt på, eller jeg må finde en måde at flytte cyklen på.
Og inden diskussionen kommer ud på et sidespor; Her i huset går vi ikke op i synsregler smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til svejsning stel.
  • #1   9. feb 2014 Baggas er slet ikke nødvendigt for at svejse et loop.

    Jeg skulle meget gerne have gjort det, men der er lidt langt fra Skagen smiley
    Mon ikke der er en rar mand med en CO2 eller TIG-svejser (det sidste er nok at foretrække) som melder sig herinde, og som kan hjælpe dig med det. smiley


  • #2   9. feb 2014 Hej Emil. Tak for svaret smiley Skagen er sgu nok i yderkanten af min skubberadius smiley Som jeg forstår det, så gør baggas ikke kun svejsningen pænere/mere regelmæssig på indersiden, men det gør også svejsningen stærkere, og i og med at det er bagenden af stellet, og alligevel skal kunne modstå et vist pres (bare rolig, konen er ikke på MCG), så tænker jeg at det måske er bedst? Men er det ligegyldigt? Bliver svejsningen stærk nok uden baggas?

  • #3   9. feb 2014 Baggas, er kun nødvendigt når det er rustfast, og det går jeg ikke udfra at dit stel er smiley
    Thomas


  • #4   9. feb 2014 Hvis den rigtige svejser det, d.v.s gjort rigtig, skal det nok holde uden baggas, hvad med at gå ned på et smedeværksted med den, nu når du alligevel er ligeglad med synsregler

  • #5   9. feb 2014 Jeg formoder det er svært at få det gjort ren nok til at tig svejsning er en option. få den lokale smed til at lime det sammen med co2eren, og slib det pænt ned inden du maler.
    ( og så er det slut med at hælde øl på den nabo... Mage til kælling.... smiley )


  • #6   9. feb 2014 baggas er slet ikk nødvendigt baggas bruges når du svejser i rustfaste materialer da det ellers kokser på bagsiden det gør sortjern ikke... men hvis det bliver slebet rigtig godt inden den bliver svejst så er ikke er snavs maling og olie på der hvor der skal svejses så bliver holdbarheden ikke noget problem og hvis man vil være 100% kan du altid køre et stykke rør ud over svejsningen efter stellet er svejst så svejse rører i begge ender for at have mere styrke hvis det altså ikke kommer til at sidde i vejen er det ingen problem og lave?

    har du loop'et ?


  • #7   9. feb 2014 Jeg har tænkt på at købe denne her på ebay til små 400 kr. inkl. fragt.
    Der følger endda to små stykker rør med til at knalde indvendigt i stellet, så det sidder rigtigt, men de giver vel også ekstra styrke hvis de bliver siddende.
    Jeg kan forstå at CO2 svejsning er mest ligetil, så hvis ikke en af jer lige svinger forbi med et svejseanlæg, så må jeg prøve at finde et værksted i nærheden smiley




    profilbillede
  • #8   9. feb 2014 Hvorfor trækker du den ikke ned til wrenchmonkees? Det er netop det de gør på alle deres bikes.

  • #9   9. feb 2014 Så vidt jeg ved laver WM ikke den slags længere, kun komplette builds.

  • #10   9. feb 2014 Hvis du har loopet, tager det max en halv time. Og lur mig, om der ikke er én eller anden der har et lille CO2 anlæg stående i nærheden af dig.

    Som de andre siger, bruger man kun bag-gas til rustfast, og især kun hvis det skal være meget rent på indersiden og/eller meget stærkt.

    Du behøver ikke være mange for en TIG-svejsning eller CO2-svejsning er stærk nok. - For det er det! smiley

    en anden måde at forstærke det ekstra på, (hvis du mener det er et problem med holdbarheden) er at få lavet 2 stykker "aksel" altså massiv jern, som passer ind i stellet og loopet. Inden du så svejser loopet borer du så huller på tværs af stellet, sætter akslerne ind i stellet og svejser igennem hullerne. Det samme gør du på loopet, samt svejser det hele på midten. smiley
    - Håber du forstår hvad jeg mener. smiley


  • #11   9. feb 2014 Jeg forstår hvad du mener, og der følger to stykker rør med loopet som sikkert kan bruges, medmindre det SKAL være massivt jern.
    Jeg har allerede snakket med min lokale mekaniker, og de har et svejseanlæg og en gut der kan lave det. Jeg skal snakke med ham igen om en uges tid omkring projektet. Tak for alle svarene smiley


  • #12   9. feb 2014 Hvis du har strøm dvs. Helst 16 AMP. Har jeg svejser i bilen. Og kommer jævnlig i Kbh.

  • #13   9. feb 2014 Hej Morten. Det var da et tilbud jeg kunne bruge til noget smiley
    Jeg undersøger lige det med strømmen, er ikke hjemme lige nu. Har kun 220V i værkstedet, men kan lige høre genboen om han har 380V, det er det du skal bruge ikke?


  • #14   9. feb 2014 Nej 220v. Og helst 16 AMP. Min svejser er temmelig tørstig.

  • #15   9. feb 2014 Hvis i så lige smider en 13 ampere sikring i, så går det nok : )

  • #16   9. feb 2014 Ja og har et par extra i lommen. Jeg har også snuppet 13 AMP sikringer. Men med forsigtighed kan det nok gå.

  • #17   9. feb 2014 Jeg kan også godt hjælpe hvis det er har værksted i Ishøj eller Hvalsø. Jeg kan sende dig mit nr i en PM.

    Hilsen lars


  • #18   9. feb 2014 Tusind tak for alle svarene og tilbud om hjælp smiley MCG er kun så godt som brugerne gør det, og lige nu gør de det godt smiley
    Jeg kontakter jeg personligt.


Kommentér på:
Hjælp til svejsning stel.

Annonce