2.154 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 26 Svar

Når sandblæsning ikke er nok Når sandblæsning ikke er nok

Har til min gamle Triumph fået fat i to nye lygteholdere, som er malet med noget virkelig holdbar maling, som sandblæseren måtte opgive at sandblæse. Malingen er blevet mat, men slet ikke nede ved jernet så de kan forchromes. Hvis man tager den roterende stålbørste så kan man efter flere minutter på samme sted få hul på malingen, men da jeg gerne vil have malingen væk inden i holderene også er det ikke helt den optimale løsning. Har også haft en kammerat med en glasblæses til at prøve og blæse på dem, også uden held. Nogen der har nogle tricks til at få det væk? Ham forchromeren snakkede om noget de kunne dyppes i (kan ikke huske navnet), men det var arbejdstilsynet ikke imponeret over, så det har de desværre ikke mere.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• 2 lamper og 2 billeder 500 kr.
  • Beskæring af buske/træer 1.000 kr.
  • Moving mattress up to loft 250 kr.
  • Vask af 3x hovedtrappe til 5'te sal og rengøring af gårdtoilet 700 kr.
  • Opgravning af kirsebærlaurbær 3.000 kr.
  • Opvaskemaskine reagerer ikke/ingen lys i display 1.400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Når sandblæsning ikke er nok
  • #1   27. jul 2015 Hva hvis du ligger dem i bad i acetone? smiley

• #2   27. jul 2015 Prøv med kaustrisk soda og tapetklister , ætset af helvede til så husk handsker??

• #3   27. jul 2015 de sikkert pulverlakeret!
    og der er kun en vej, sæt ild i dem smiley

• #4   27. jul 2015 Det er sikkert epoxy de er behandlet med, så sandet i blæseren skal være mere grov før det du´r.

• #5   27. jul 2015 Det er en dårlig ide at sandblæse noget der skal forkromes, så er der meget mere slibearbejde, da delen skal være meget glat og pæn inden fornikling og forkromning.

• #6   27. jul 2015 Put dem i myresyre...... Så forsvinder malingen med garanti!!!!! Husk for satan handsker;-)

• #7   27. jul 2015 Det de skulle dyppes i, var nok et tribad! Og nej, findes ikke rigtigt mere, men kan da med statsgaranti blæses af!! Enten er det hobbyværktøj eller også alt for fint "sand" der er brugt, en rigtig sandblæser kan blæse det helt væk;)

• #8   27. jul 2015 Nitromors eller bums kan måske klare det.

• #9   27. jul 2015 Og så prøv at spørge dem der skal smide kromen på, de fleste vil helst ikke have at fok selv prøver at lave forarbejdet, det gør det bare sværere for dem, og dyrere for kunden!!

• #10   27. jul 2015 Det må være pulverlsk-det ka stripperen tage af i et bad-i gamle dage havde mann tri men det virker hvis for godt-
    så nu hedder det noget andet-stripperen tager pulverlak af-feks på stativerne pulverlakkeren bruger.
    du ka også varme det af med en gasbrænder og en stålbørste men lakken bliver stiv på børsten når det køler af igen.
    så ka du opløse det i celose fortynder men det bliver også hårdt igen når fortynder fordamper..
    men er det ikke billiger atkøbe et nyt sæt holdere?det koster jo nok 600 kr at chrome dem.
    mkh kk

• #11   27. jul 2015 Vores pulverlakker sender stumperne et sted hen, for at få afsyret hvis pulverlakken ikke er 100%. Prøv at spørge ved et pulverlakeri.

• #12   27. jul 2015 Hvad med noget nitromors ?

• #13   27. jul 2015 SÅ stopper i sgu!! Nu ved jeg en HEL del om overfladebehandling, og at påstå at pulverlak ikke kan blæses af, er direkte vrøvl!! Men igen, igen og igen, lad være med at gøre "forarbejdet" selv, det gælder i den grad også dem der mener at de selv lige kan slibe, og så skal maleren "bare lige sprøjte det på" smiley Hvis dem der skal lave kromet, har problemer med at få gammel maling af, så er de ikke rigtigt gode til ret meget andet at få penge op af lommen på folk smiley
    Alternativt så prøv her, hvis du gider søge lidt kan du slippe for dette mellemled smiley jeg havde lige det link nu, så det er det du får!
    http://www.guloggratis.dk/biler/personbiler/veteranbiler/anden-model/annonce/erhverv/17869631-forcromning

• #14   27. jul 2015 hva er myre syre smiley mvh kim

• #16   27. jul 2015 Ja der er lidt forskelligt jeg kan prøve. Det er andet jeg smed til forchromning er ellers blevet skidt godt, og han havde prøvet at smide de holdere i noget syre, men lige meget hjalp det på det maling. Han sagde at hverken ham eller sandblæseren havde prøvet at de sad så hårdt fast, og man skulle da mene de havde prøvet lidt af hvert når det er erhverv, og ikke hobby mekanikere.
    Og Karl K man kan ikke købe dem forchromet smiley Men hvis nogen vil gøre forsøget, må de gerne det.

• mads K
    mads K Tilmeldt:
    sep 2014

Følger: 1 Svar: 11
    #17   27. jul 2015 Slyngrenser tager pulverlak som vi andre snupper lagkage!

• #18   28. jul 2015 Uden at have SET hvad de rent faktisk er malet med - så kunne det jo være rilsan - og så kan de fleste ikke-proff. blæsere godt pakke sammen.

Selvfølgelig kan det sandblæses med f.eks. korund - men alt efter materiale tykkelse - så kan du risikere at ende med vind og skæve dele. (et par fotos ville hjælpe os til at vurdere hvad de kan tåle og til at se om det skulle være rilsan. Det kommer nemlig af på en meget karakteristisk måde)

Både pulver og rilsan kan du glemme at blæse med glas. Med mindre i har uger til det.

NB: Har arbejdet som sand og glas blæser - og har aldrig oplevet noget der ikke kan blæses af - men har da måtte opgive emner pga. materiale tykkelser osv.

Med den rigtige blæser kan du lave pænt meget ravage på folks dele ;-(

• #19   28. jul 2015 #17

Slyngrenser på et sæt lygte holdere - naaaaaaaa..

• #20   28. jul 2015 Her er lidt billeder af emnerne.

profilbillede
  • #21   28. jul 2015

profilbillede
  • #22   28. jul 2015 holder på pulver lak,
    sæt ild til dem.

• #23   28. jul 2015 hva med at hælde sand på blæseren ? smiley

• #24   28. jul 2015 Er det ikke til en forholdsvis ny triumph? - for så ville jeg squ bare købe nogle nye der lignede men bare var forkromede...

• #25   28. jul 2015 Ser mere ud til at være glasblæst = guttens sand er vist "færdigt".

• #26   28. jul 2015 hjælper det at at sætte ild til dem, når det er pulerlakeret?
    Det er til en Triumph fra 69, og de fåes ikke forchromet.
    Går ud fra en sandblæser der ikke laver andet, at han ved hvornår han sand er dødt, og skal skiftes.

• #27   29. jul 2015 Hvis du har afleveret det hos et firma - så kig på hvad de ellers har liggende af stumper - både blæst og før - så kan du som regel se hvad de kan klare.

Der hvor jeg arbejdede - og både blæste med korund og glas - der ville det der komme af. Spørgsmålet er om de havde satset på at det tog 2 min - og så gjorde det bare ikke lige.

Kommentér på:
Når sandblæsning ikke er nok

Annonce