650 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Noget i tanken så det ikke ruster. Noget i tanken så det ikke ruster.

Hej allesammen - nu har jeg fået hevet tanken af min Zx6r 1996 da den og kåben skal lakeres - jeg skal først have den lakeret om 1 uges tid - eller 2, og lige pt er tanken tømt - da jeg skulle transporterer den i en bil.

Det der så er problemet er jeg skal som sagt have den lakeret om 2 uger ca, og jeg ved at en tank helst skal være fuldt helt op til renden med benzin så en ikke ruster indvendig - dog syntes jeg bare det er lidt upraktisk at skulle fylde 20L eller hvad der nu kan være på, på. for så at skulle tømme det af igen om et par uger når jeg skal køre tanken til lakering.

Så jeg tænkte - er der noget andet man kan proppe i tanken så den ikke ruster? eller kan den godt stå 2 uger uden benzin i, og så jeg fylder på efter den er lakeret?

Håber lidt i kan se hvad jeg mener, på trods af formuleringen måske ikke liiiiige er til et 12tal.

Forsat god dag
Vh Emil

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Beskæring af buske/træer 1.000 kr.
  • Opgravning af kirsebærlaurbær 3.000 kr.
  • Opvaskemaskine reagerer ikke/ingen lys i display 1.400 kr.
  • Hækklipning 2.800 kr.
  • Klip hængelås op 205 kr.
  • Blocked toilet 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Noget i tanken så det ikke ruster.
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.725
    #1   14. okt 2015 Du sørger bare for at den er helt tom og tør, og ligger i konstant temperatur over 10 grader.

Du kan evt fylde ris i den - det suger fugt og er nemt at få ud igen.

• #3   14. okt 2015 90 % af tiden er min tank ikke fyldt helt op. orker simpelthen ikke at fylde en halv liter på hver gang jeg passerer en tankstation.

Den er faktisk ikke rustet igennem endnu, så mon ikke det går altsammen...

• #4   14. okt 2015 sajmon - ja okay, så tror jeg sgu bare jeg ligger tanken et varmt sted. smiley havde dog ikke lige hørt den med ris før? det lyder nu nærmest som en dårlig joke. smiley jeg skulle da mene de er svære at få ud ? smiley

Kim - jaaa, men nu havde jeg så bare hørt den ruster af og være tom, og nu er det jo ikke kun 1-2dage den skal stå uden benzin - men måske til sæsonstart - så jeg ville gerne gøre det rigtigt og være lidt påpasselig - det vil du vel også når det omhandler dine cykler?

Jeg prøver bare og forhøre mig frem til den rigtige fremgangsmåde så jeg ikke til sæsonstart står med en rusten tank - det ville jeg være meget ked af. smiley ?

• #5   14. okt 2015 Jow jow Emil, jeg mente såmænd bare, at du ikke skal lade dig smitte af hysteriet omkring opbevaring/overvintring.

Naturligvis behandler jeg min cykel ordentligt, men altså.... med almindelig sund fornuft når man langt og jeg har hverken haft gennemtæringer eller andre nedbrud fordi min cykel har stået et par måneder med halvtom tank.

For min skyld kan man fylde ris, pastaskruer, WD40 eller additiver i tanken. Jeg gør det bare ikke smiley

• #7   14. okt 2015 Jeg ville ikke gøre en døjt, måske tage den med ind i varmen, hvis jeg huskede det.

• #9   14. okt 2015 Har hørt om tlf i ris, har dog endnu ikke hørt om nogen der kar kunne redde deres iphone med ris.

Kog risen og spis det, og køb en ordentlig tlf, der kan tåle fugt. smiley

• #10   14. okt 2015 jeg takker mange gange for jeres input - og jeg kan sagtens forstå dig kim, der er noget hysteri engang imellem herinde kan jeg godt læse - jeg var/er bare nervøs når det er min første rigtige renovering/opshining af en motorcykel. smiley

Men jeg takker for alle jeres råd. smiley

• #11   14. okt 2015 Emil.

Du finder din egen måde at gøre tingene på. Det er begrænset hvad man kan ødelægge hvis man bruger lidt sund fornuft. Husk at nyde at køre - det er formålet med det hele.

• #12   14. okt 2015 Tørt og konstante temperatur. ..

Kommentér på:
Noget i tanken så det ikke ruster.

Annonce