Noget i tanken så det ikke ruster. Noget i tanken så det ikke ruster.
Hej allesammen - nu har jeg fået hevet tanken af min Zx6r 1996 da den og kåben skal lakeres - jeg skal først have den lakeret om 1 uges tid - eller 2, og lige pt er tanken tømt - da jeg skulle transporterer den i en bil.
Det der så er problemet er jeg skal som sagt have den lakeret om 2 uger ca, og jeg ved at en tank helst skal være fuldt helt op til renden med benzin så en ikke ruster indvendig - dog syntes jeg bare det er lidt upraktisk at skulle fylde 20L eller hvad der nu kan være på, på. for så at skulle tømme det af igen om et par uger når jeg skal køre tanken til lakering.
Så jeg tænkte - er der noget andet man kan proppe i tanken så den ikke ruster? eller kan den godt stå 2 uger uden benzin i, og så jeg fylder på efter den er lakeret?
Håber lidt i kan se hvad jeg mener, på trods af formuleringen måske ikke liiiiige er til et 12tal.
Forsat god dag
Vh Emil
Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.725
Du kan evt fylde ris i den - det suger fugt og er nemt at få ud igen.
nov 2008
Følger: 30 Følgere: 18 MC-er: 6 Emner: 55 Svar: 1.352
Den er faktisk ikke rustet igennem endnu, så mon ikke det går altsammen...
mar 2013
Følger: 10 Følgere: 20 Emner: 15 Svar: 96
Kim - jaaa, men nu havde jeg så bare hørt den ruster af og være tom, og nu er det jo ikke kun 1-2dage den skal stå uden benzin - men måske til sæsonstart - så jeg ville gerne gøre det rigtigt og være lidt påpasselig - det vil du vel også når det omhandler dine cykler?
Jeg prøver bare og forhøre mig frem til den rigtige fremgangsmåde så jeg ikke til sæsonstart står med en rusten tank - det ville jeg være meget ked af.
nov 2008
Naturligvis behandler jeg min cykel ordentligt, men altså.... med almindelig sund fornuft når man langt og jeg har hverken haft gennemtæringer eller andre nedbrud fordi min cykel har stået et par måneder med halvtom tank.
For min skyld kan man fylde ris, pastaskruer, WD40 eller additiver i tanken. Jeg gør det bare ikke
maj 2006
Følger: 2 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 32 Svar: 1.391
maj 2006
Følger: 2 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 32 Svar: 1.391
Kog risen og spis det, og køb en ordentlig tlf, der kan tåle fugt.
mar 2013
Følger: 10 Følgere: 20 Emner: 15 Svar: 96
Men jeg takker for alle jeres råd.
nov 2008
Du finder din egen måde at gøre tingene på. Det er begrænset hvad man kan ødelægge hvis man bruger lidt sund fornuft. Husk at nyde at køre - det er formålet med det hele.
mar 2013
Følger: 25 Følgere: 18 MC-er: 3 Emner: 23 Svar: 1.332
Noget i tanken så det ikke ruster.