{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Rear loop - cafe racer
  • #1   20. jun 2016 Kan en almindelig smed ikke klare det?

• #2   20. jun 2016 wrench monkees sælger dem som kit til fornuftig pris smiley

• #3   20. jun 2016 Nogle der ved hvordan Wrenchmonkee kommer uden om ombygningsregler? Altså at der ikke må skæres eller svejses i stell.

• #4   20. jun 2016 Ellers kan du måle og købe en på ebay. det gjorde jeg til min Honda dengang.

• #5   20. jun 2016 Har nogle stykker liggende med udv. mål på 225-230mm i ø25mm rør.
    Skriv privat besked hvis du er interesseret.

profilbillede
  • #6   20. jun 2016 du kan ikke lovligt lave rearloop desværre smiley

• #7   20. jun 2016 Køb et Featherbead stel, så er du ude over problemet smiley .

Kan du ikke korte bagenden af det orginale stel op ?

• #8   20. jun 2016 Hvad er et featherbead stel?

Jo jo - det gør jeg jo allerede ved et rear loop?

Er helt ny i cafe racer afdelingen - så ret mig endelig og gode råd modtages med kys hånd

• #9   20. jun 2016 lav det så det ser så originalt ud som muligt svejsningerne må på ingen måde kunne ses for så dumper den til syn for konstruktivt ændring da rearloope en motorcykel ikke er lovligt med mindre den er født med det og kittet hos WM inde i kbh. følger der en Guide med til (hvad jeg husker af)

• #10   21. jun 2016 Der er lige blevet tabt en principiel sag i landsretten netop om skæring i stel. Det er en katastrofal dom for netop caféracere, da det betyder at selv den aller mindste ændring i stellet (i sagen var det et lille beslag), betyder at afgiften øjeblikkeligt bliver frataget.

• #11   21. jun 2016 Hvor kan man evt læse om sagen?

• #12   21. jun 2016 Jeg ved det faktisk ikke helt Kenneth. Det er lige blevet meldt ud på The Freedom To Builds (lukkede) facebook side. Folk er dybt i chock over at dommen faldt den vej.

• #13   24. jun 2016 Her er lidt info om sagen fra den åbne gruppe. det drejer sig om et lille beslag der holder en stænkplade til at beskytte gearkassen fra stenslag etc.

SKAD information:

Ny Landsretsdom med principiel betydning

Vi vil hermed informere at der er afsagt dom i maj 2016 i Landsretten i en ankesag der fandt sin begyndelse i 2010.

Sagen drejer sig om en Harley Davidson motorcykel, der fik påmonteret en motor, der ikke kun monteres i stellet uden ændring af et beslag på undersiden af stellet. SKAT påpegede at registreringsafgiften var tabt og krævede fornyet betaling af registreringsafgift.

Fra dommen
    Landsretten lagte efter bevisførelse til grund, at det i forbindelse med monteringen af Twin Cam motoren med tilhørende krumtaphus og gearkasse på omhandlende motorcykel har været nødvendigt at afskære et beslag, der forbinder højre og venstre side af motorcyklens rørstel under gearkassen, for at få plads til motoren m.v.
    Under hensyn hertil og henset til oplysningerne fra motorcykelproducenten om beskaffenheden af dette indgreb i stellet lægger landsretten endvidere til grund, at der er tale om et væsentligt indgreb, og at motoren m.v. ikke er fremstillet med henblik montering på en motorcykel svarende til den omhandlende Harley Davidson.

SKAD mener, at denne dom har principiel betydning for alle motorcykelmærker og for alle fremtidige sager, hvor SKAT opkræver ny registreringsafgift. Derfor må SKAD advare imod at ændre på enten stel eller beslag ved motorskifte. Desuden gøres der opmærksom på at alle der bygger om, overholder både SKAD 3-års reglen og synsreglerne, så alle ombygninger både kan anses som løbende vedligeholdelse, og at konstruktive ændringer bliver noteret i det Digitale Motor Register (DMR).

Er du i tvivl, så kan du enten henvende dig til et SKAD værksted eller melde dig ind i SKAD’s organisation for private, uden tilknytning til den professionelle MC branche, The Freedom To Build – TFTB.

Kommentér på:
Rear loop - cafe racer

Annonce