{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.416 visninger | Oprettet:

Dennis J
Dennis J
Tilmeldt:
16. okt 2016
Følger: 10 Emner: 1 Svar: 1

nyt styr {{forumTopicSubject}}

Hej da jeg er ny mc og lige købt min først motorcykel ville jeg høre om der nogen som har nogen videoer eller idéer til hvordan jeg skifter styr på min Yamaha virago 535 eller om man skal lade en mekaniker til at lave sådan noget....:-)


Kommentarer på:  nyt styr
  • #1   16. okt 2016 Det er sådan en ting man som ny med fordel kan lave selv. Det er begrænset hvor meget du kan fucke up. Og når du har fået skiftet styret vil du stå med en succes oplevelse og mod på at lave noget andet selv igen næste gang smiley

    Du skal self. finde det nye styr du vil have på, og her er lidt at være opmærksom på:

    1. Styrets tykkelse. Jeg mener at Virago 535 køre med 22mm styr (7/8"), men det må du selv lige måle efter. Man kan nemlig også få 25.4mm (1") styr eller tykkere. Det er vigtigt, da dine greb og risers jo skal passe om styret.

    2. Styrets højde og bredde. Vælger du et styr, som er højere eller bredere end det originale, så kan du komme ud for, at kabler og ledninger ikke længere er lange nok. Og skal du til at skifte kabler og ledninger, så er det en større operation. Du kan med fordel løsne dine greb/styrkonsoller og måle hvor langt de kan række, så har du en ide om hvor bredt/højt et styr du kan montere.

    Når du så har et styr, så er det egentlig bare at løsne det gamle og sætte det nye på.

    Du bør kunne slippe afsted med bare at løsne styrkonsollerne og trække dem af, med kabler og det hele, så du ikke skal skille for meget ad.

    Pas på med ikke at rykke og trække for meget i ledninger. Det kan resultere i en løs forbindelse.


  • #2   16. okt 2016 Dette er godt nok ikke en Virago, men han gennemgår det nu rigtig fint og princippet er det samme.

    Youtube er generelt en rigtig god hjælp, når du vil se hvordan man fikser noget.

    https://youtu.be/f_EH3usHq2k


  • Dennis J
    Dennis J Tilmeldt:
    okt 2016

    Følger: 10 Emner: 1 Svar: 1
    #3   16. okt 2016 Mange tak for de gode råd smiley

Kommentér på:
nyt styr

Annonce