1.081 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Pulver lakerede alu fælge..? Pulver lakerede alu fælge..?

Nogen herinde med erfaringer..? smiley

- Kan man overhovedet få Metallic sølv farve i pulver lak der ser ok ud?
De farvekort jeg har set er nuancer af grå..? (RAL farver) smiley

- SKAL jeg absolut banke gode relativt nye lejer ud inden behandling?
Eller kan jeg dække dem af med beskyttende metal skiver og en gevindstang gennem navet..?

- er der særlige tips jeg bør være opmærksom på..?
Jeg tænker at slibe alle de støbte mærker og tekst væk ( bortset fra retningspilene smiley ) Det efterlader jo en anden lidt anderledes overflade, dækker pulver lakken det, eller skal det hele slibes..?

- jeg har fundet et sted hvor private kan aflevere sine kugler over skranken og hente dem to dage senere - hvormeget ca. skal jeg forvente det koster +/- smiley
smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Kløvning af brænde 1.500 kr.
  • Hækkeklip 300 kr.
  • Ordnet have 1.500 kr.
  • Havemand til havearbejde 2.000 kr.
  • Fjerne ukrudt mellem fliser 1.250 kr.
  • Stikkontakt med løs forbindelse 638 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Pulver lakerede alu fælge..?
  • #1   24. jan 2018 Pulverlak har det med at løsne sig i større eller mindre flager, når det får en lille slagpåvirkning, der blot ville efterlade en grat på en traditionelt lakeret overflade, eller når det bobler op grundet korrosion – er du opmærksom på det?

• #2   25. jan 2018 Du er nød til at tage lejerne ud da fedtet fra dem vil blive flydende ved 200grader og Ja du kan få effektlak i pulverlak og det ser godt ud.
    Få fælgene afsyret inden du får dem malet ellers skal du havde alt det gammel kan slebet af inden..
    Pulver er ret dækkende når det påføres kan personen der gør det næsten selv bestemme hvor tykt et lag der skal på.
    Der skal nu alligev noget af et slag til inden det løsner sig.
    Pulver kan er utrolig hårdfør...

• Andrzej S
    Andrzej S Tilmeldt:
    apr 2009

Følgere: 1 MC-er: 1 Svar: 164
    #3   25. jan 2018 #1. Pulverlak lagt rigtig på er enormt holdbar. Den kan dog komme af med store flager kun når korosionen kommer under den. Skrabes den dybt så underlaget er synlig skal "såret" behandles hurtigst muligt da aluminium vitrer meget hurtig hvis det bliver våd og ubehandlet. Almindelig lak der afdamper fortynder duer ikke. Det skal være en lak der hærdes kemisk så der ikke efterlades mikroskopiske kanaler skabte af fordampende fortynder. Epoxy lak er OK. Et tynd lag af epoxy lim med almindelig lak ovenpå bruges af nogle med held.

• #5   25. jan 2018 # men det var jo ikke hva manden spurgte om smiley smiley smiley

• #7   25. jan 2018 Nu er der så mange der har en mening om det der spørges om, men ikke aner noget om hverken vådlak eller pulver! Jeg skal bestemt ikke gøre mig til ekspert, men har arbejdet med lakeringsanlæg i en del år, så en smule viden har jeg samlet op.
    Først, du kan få pulver i stort set alle farver, at det så måske ikke er alle der "kører" lige det du vil have, er en anden sag. Lejerne skal ud, de har ikke godt af de ca. 200 grader at emnet skal have for at pulveret smelter og hærder. Så er der nogen der skriver om holdbarhed, pulver er mange gange stærkere end vådlak, også overfor slag, men der må ikke være "skarpe" kanter, så får man et svagt sted (tyndt lag) som er meget sårbart, og har man først fået slået hul, så kan det brede sig indefra. Den med "afsyring" skal du bare glemme alt om, alt der skal have pulver skal igennem en forbehandling (fosfateringsanlæg) og det har den der laver det helt styr på. Men som med vådlak får du det betaler for, man kan lave pulver i showkvalitet, du skal bare huske at det mest bruges til industriemner, så der er langt imellem dem der laver den slags øjelir smiley

• #8   25. jan 2018 Super kvalitet svar guys!
    Tak...!
    jeg skal lige dykke mere ned i emnet smiley

OG

Rigtigt smiley
    Hans Henrik !!
    Det er oss ok at polere sine kugler selv smiley
    Nogle af os har så folk t den slags smiley
    He.. he..

Min spasser autokorrektur ændrede meget passende fælge t kugler,
    Det lød sågu spændende,- så jeg lod det stå.. smiley

• #9   25. jan 2018 Jeg har for nogle år siden fået pulverlakeret ved jyllak.dk
    Det var rigtig godt håndværk til fornuftige penge.

• #10   25. jan 2018 Vi fik 3 mc fælge glasblæst og efterfølgende pulverlakket, rigtigt flot resultat, til 300 kr pr fælg. Dit eget forslag til afdækning er fint, jeg havde dog "bare" papskiver og malertape på, men det holdt fint til varmen ved maleren smiley

• #11   25. jan 2018 jeg ved ikke om det bare er mig men har fået lakeret et sæt fælge og en bagsvinger af 2 gange ved 2 forskellige firmaer og hver gang kommet tilbage med en lejepasning som er blevet for løs

og dækket af hver gang, bedste råd herfra er at lade vær, så hellere ofre en autolakering

har til gengæld aldrig haft bøvl med stålemner, men støbt aluminium ved jeg ikke hvorfor ikke kan tåle den varmepåvirking eller om det er syrebadet som er for hård ved det

• #12   25. jan 2018 Har fået pulverlakeret alufælge til en 4-hjulstrækker.
    Overfladen blev en anelse "nubret", men det holdt fint.

• #13   25. jan 2018 #11
    Det med leje pasningen passer ikke. De 180-200° pulver hærder ved ændre ikke på alustrukturen. At det måske har virket sådan må skyldes enten rengøring eller lejesikring.

Hvis 180° ødelagde en lejepasning ville alu jo være uegnet til rigtig meget smiley

Pulver er det eneste rigtige til fælge smiley

• #14   25. jan 2018 #11 Og den med "syrebadet" - det må være noget af et dårligt (syre)trip, det er faktisk bare en avanceret form for sæbevand smiley

• #15   25. jan 2018 Har fået flere fælge pulver lakket
    Sorte - antrazit grå - røde og ja hvide
    De holder sku udemærket røde var faktisk på en knolde hopper der så os blev meget brugt i div grusgrave - strande og meget andet
    Det holdt sku kanon
    Men ja man for hvad man betale for

Kommentér på:
Pulver lakerede alu fælge..?

Annonce