Pulver lakerede alu fælge..? Pulver lakerede alu fælge..?
Nogen herinde med erfaringer..?
- Kan man overhovedet få Metallic sølv farve i pulver lak der ser ok ud?
De farvekort jeg har set er nuancer af grå..? (RAL farver)
- SKAL jeg absolut banke gode relativt nye lejer ud inden behandling?
Eller kan jeg dække dem af med beskyttende metal skiver og en gevindstang gennem navet..?
- er der særlige tips jeg bør være opmærksom på..?
Jeg tænker at slibe alle de støbte mærker og tekst væk ( bortset fra retningspilene ) Det efterlader jo en anden lidt anderledes overflade, dækker pulver lakken det, eller skal det hele slibes..?
- jeg har fundet et sted hvor private kan aflevere sine kugler over skranken og hente dem to dage senere - hvormeget ca. skal jeg forvente det koster +/-
maj 2008
Følger: 9 Følgere: 9 Emner: 8 Svar: 1.131
maj 2010
Følger: 9 Følgere: 10 MC-er: 5 Emner: 42 Svar: 341
Få fælgene afsyret inden du får dem malet ellers skal du havde alt det gammel kan slebet af inden..
Pulver er ret dækkende når det påføres kan personen der gør det næsten selv bestemme hvor tykt et lag der skal på.
Der skal nu alligev noget af et slag til inden det løsner sig.
Pulver kan er utrolig hårdfør...
apr 2009
Følgere: 1 MC-er: 1 Svar: 164
maj 2010
Følger: 9 Følgere: 10 MC-er: 5 Emner: 42 Svar: 341
maj 2011
Følger: 5 Følgere: 73 MC-er: 6 Emner: 47 Svar: 3.949
Først, du kan få pulver i stort set alle farver, at det så måske ikke er alle der "kører" lige det du vil have, er en anden sag. Lejerne skal ud, de har ikke godt af de ca. 200 grader at emnet skal have for at pulveret smelter og hærder. Så er der nogen der skriver om holdbarhed, pulver er mange gange stærkere end vådlak, også overfor slag, men der må ikke være "skarpe" kanter, så får man et svagt sted (tyndt lag) som er meget sårbart, og har man først fået slået hul, så kan det brede sig indefra. Den med "afsyring" skal du bare glemme alt om, alt der skal have pulver skal igennem en forbehandling (fosfateringsanlæg) og det har den der laver det helt styr på. Men som med vådlak får du det betaler for, man kan lave pulver i showkvalitet, du skal bare huske at det mest bruges til industriemner, så der er langt imellem dem der laver den slags øjelir
sep 2005
Følger: 5 Følgere: 146 MC-er: 3 Annoncer: 1 Emner: 102 Svar: 2.005
Tak...!
jeg skal lige dykke mere ned i emnet
OG
Rigtigt
Hans Henrik !!
Det er oss ok at polere sine kugler selv
Nogle af os har så folk t den slags
He.. he..
Min spasser autokorrektur ændrede meget passende fælge t kugler,
Det lød sågu spændende,- så jeg lod det stå..
jun 2004
Følger: 4 Følgere: 216 Emner: 105 Svar: 3.897
Det var rigtig godt håndværk til fornuftige penge.
jan 2008
Følger: 3 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 19 Svar: 774
jul 2010
Følger: 17 Følgere: 64 MC-er: 5 Emner: 29 Svar: 2.335
og dækket af hver gang, bedste råd herfra er at lade vær, så hellere ofre en autolakering
har til gengæld aldrig haft bøvl med stålemner, men støbt aluminium ved jeg ikke hvorfor ikke kan tåle den varmepåvirking eller om det er syrebadet som er for hård ved det
nov 2009
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 13 Svar: 180
Overfladen blev en anelse "nubret", men det holdt fint.
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 38 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.020
Det med leje pasningen passer ikke. De 180-200° pulver hærder ved ændre ikke på alustrukturen. At det måske har virket sådan må skyldes enten rengøring eller lejesikring.
Hvis 180° ødelagde en lejepasning ville alu jo være uegnet til rigtig meget
Pulver er det eneste rigtige til fælge
maj 2011
Følger: 5 Følgere: 73 MC-er: 6 Emner: 47 Svar: 3.949
apr 2007
Følger: 66 Følgere: 69 MC-er: 3 Emner: 13 Svar: 326
Sorte - antrazit grå - røde og ja hvide
De holder sku udemærket røde var faktisk på en knolde hopper der så os blev meget brugt i div grusgrave - strande og meget andet
Det holdt sku kanon
Men ja man for hvad man betale for
Pulver lakerede alu fælge..?