{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stålarmeret bremseslange
  • #1   20. aug 2018 Nej, den kommer ikke til at bremse bedre.
    Men følingen med bremserne bliver bedre og mere kontant


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #2   20. aug 2018 Kraften der overføres fra bremsemaster til kalipre, er den samme, så nej den bremser ikke "bedre" i den forstand.
    Men der er en del mere føling og præcision når man skifter slanger, hvis ellers master og kalipre er nogenlunde friske.


  • #3   20. aug 2018 det kommer vel egentlig an på om dem der sidder på nu, er godt møre og bløde. Er de det vil de udvide sig mere end da de var nye og det kan derfor godt føles som om man får bedre bremseegenskaber, ved montering af armerede slanger.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #5   20. aug 2018 #4 - Det er noget sludder.

    Argumentet kan måske være at man ikke kan få de rigtige fittings, men ABS fungerer ikke anderledes baseret på hvilke slanger der sidder på MC'en.


  • #6   20. aug 2018 hvis der sidder de originale slanger på, udvider de sig ved tryk. Den lille bitte smule, nedsætter trykket på klodserne - altså bremser mcén bedre med armerede slanger. du kan også risikere brud på en del af stålvævet inde i den gamle slange og så er fanden løs.

  • #7   20. aug 2018 6#
    Så snakker vi slanger der er så dårlige at de nærmest bobler op..
    Får du mindre tryk på klodserne, så trykker du hårdere på bremsen, og opnår samme tryk.

    Du får ikke kortere bremselængde af at montere stålarmeret slanger, medmindre de gamle af gummi var helt færdige og defekte (men så havde du fået samme resultat med nye originale)


  • #9   20. aug 2018 8#
    Helt enig smiley
    For os almene mcister er det nok mest lir smiley


    profilbillede
  • #10   20. aug 2018 Hvis man vil have mere effektive bremser for små penge, så kan der til de fleste mcer købes bremseklodser der er noget mere bid i end std klodserne.

  • #11   20. aug 2018 10#
    Hvad skal man se efter?
    Jeg har nogle EBC HH (tror jeg vist de hedder) på min, og dem er jeg ikke imponeret af.. de kan ihvertfald bremses varme for hurtigt.. smiley


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #12   20. aug 2018 #11 - Hvis de løber varme og bremserne fader, så er det bremsevæsken den er gal med.

    Den bør man skifte en gang om året.


  • #13   20. aug 2018 12#
    Hel ny væske på smiley

    For at sige det ligeud, så er jeg en uerfaren kylling der bruger bagbremsen langt mere end jeg burde.. Det er den jeg kan koge over i løbet af en omgang eller 2.. (og ja jeg ved at jeg nærmest udelukkende burde benytte forbremsen, men det er ikke nemt synes jeg smiley )

    Det sæt jeg har på nu, har holdt lige knap 12000km og de er slidt ned, så jeg står alligevel og skal skifte, men der er satme meget at vælge imellem.. jeg har ikke erfaring for hvad der både virker i trafikken, men også på bane..


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #14   20. aug 2018 Så det du siger, er at du bruger den bremse med mindst effekt... MEST?!?!?

    Pil pedalen af og lær at bremse korrekt. Ingen bremseklodser i verden kan redde dig fra forkert brug af bremserne.


  • #15   20. aug 2018 14#
    Du har ret... smiley Jeg må tage mig sammen og lære at køre ordentligt.. smiley
    Nogle anbefalinger af klodser nu hvor jeg alligevel skal skifte?


  • #16   20. aug 2018 Front sbs 631 SP
    Rear sbs 657 LS

    Jeg kan SLET ikke forstå hvordan du kan være mere tryg ved bagbremsen end forbremsen.. Det er vildt farligt, du kan jo slet ikke standse hvis det bliver nødvendigt katastrofe bremse... og på bane er det jo helt sort.. der er du tvunget til at slippe bagbremsen inden du svinger, hvor du kan bremse helt ind til apex med forbremsen....



  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #17   20. aug 2018 #16 - Mange mennesker har svært ved at smide deres bil vaner, hvis de fik MC kørekort sent i livet, så de er mere trygge ved det de "kender"...

  • #18   20. aug 2018 #17
    Det kan du nok have ret i... Vildt at man tør køre mc med så ringe bremseeffekt når man kun bruger pedalen smiley

    Der er i hvert fald plads til mærkbare forbedringer smiley


  • #19   20. aug 2018 "Bremser mest med bagbremsen" smiley :O smiley :O

  • #20   20. aug 2018 Ro på smiley

    Jeg skrev at jeg brugte den mere end jeg burde, hverken at jeg udelukkende brugte bagbremsen eller at jeg brugte den mest smiley / at jeg slet ikke turde benytte forbremsen smiley

    Men ja, jeg er uerfaren og lærer stadig! "Frygten" ved brug af forbremsen ligger selvfølgelig i en potentiel forhjuls udskridning (også selvom den ikke er berettiget) Og samtidig har jeg svært ved at finde den rette teknik, med vedholdende tryk i forbremsen imens der gives gas ved nedgearing.. smiley

    Det er bla derfor jeg synes det er sjovt med bane kørsel! Første gang jeg var afsted fandt jeg aldrig flowet og fik knapt nok lagt den ned..
    Anden gang kunne jeg klart mærke en forbedring! Både på modet, men også teknikken og talentet smiley


  • #21   21. aug 2018 16#
    Tak for forslag! Jeg ved ikke meget forskellen på bremseklodser, men ud fra hvad jeg kan læse, virker det til at være en fin kombi.
    Hvem forhandler sådan noget, uden det bliver eBay? smiley


  • #22   21. aug 2018 20> Alting er sjovt, når man lærer noget og bliver bedre gang for gang smiley

Kommentér på:
Stålarmeret bremseslange

Annonce