{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.437 visninger | Oprettet:

Nicolai S
Nicolai S
Tilmeldt:
18. aug 2015
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 25

Stålarmeret bremseslange {{forumTopicSubject}}

Hej.
Jeg har netop købt en ´97 Kawasaki VN800 Classic. Alt fungerer og cyklen er nysynet.
Jeg er klar over, at det ikke er en racercykel, og det forventer jeg heller ikke, men jeg synes at specielt forbremsen er lidt svag. Den stopper cyklen, men der skal tages ordentligt fat.
Mit spørgsmål går på, om jeg kan forvente nogen nævneværdig effekt ved at skifte til stålarmeret bremseslange? Igen, jeg forventer ikke en racerbremse, men bare lidt mere bid. Tror I jeg vil kunne mærke det?
Er der evt andet jeg kan gøre? Andre klodser fx?
Mvh Nicolai


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stålarmeret bremseslange
  • #1   18. aug 2015 På dine nuværende bremseslanger skulle der gerne stå en fabriks dato. Der står typisk år/uge eller så det omvendt. Har du ikke været skiftet ville det være en god start! Jeg har selv skiftet på en af mine cykler, det giver en bedre føling med bremsen og lidt bedre bremseevne. Kombinere du det med nye klodser (jeg har erfaret at klodser bliver dårlige med alderen, afhængig af hvornår de sidst er skiftet) så vil jeg være sikker på du vil få bedre bremseevne, om det er nok for dig skal jeg desværre ikke kunne sige smiley

  • Nicolai S
    Nicolai S Tilmeldt:
    aug 2015

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 25
    #3   18. aug 2015 Tak for jeres kommentarer. Det sætter jeg pris på. Inkl den om min stavemåde som faktisk var meningen. Der sidder så vidt jeg ved kun en enkelt. Det er jo en halvgammel cruiser med kun en enkelt skibebremse foran. Bagpå sidder en mekanisk aktiveret tromlebremse... smiley
    Jeg vil se om jeg kan se hvor gammel slangen er, men udfra hvad I skriver, tror jeg at jeg skifter under alle omstændigheder.
    Mht klodser: er der forskellige typer, der bider forskelligt? Eller køber man bare originalen?
    Jeres kommentarer værdsættes. smiley


  • #4   18. aug 2015 Tror ikke du får meget gavn af stålarmerede slanger. Dit problem er jo ikke dosering, men bremse effekt.
    Sintermetal Klodser bider godt, men skal du have max bremse effekt så skal der puttes en ikke ubetydelig sum i kaliber og Master ..


  • #5   18. aug 2015 ang slange (ja du har faktisk ret blev også lidt overrasket)
    jeg vil anbefale at bestille fra en UK sælger hvis du vil bestille fra ebay (nok begrænset hva der er at spare)
    http://www.ebay.com/sch/i.html?_odkw=97+Kawasaki+VN800+braided+brake&_osacat=0&_from=R40&_trksid=p2045573.m570.l1313.TR0.TRC0.H0.X97+Kawasaki+VN800+braided+brake+hose.TRS0&_nkw=97+Kawasaki+VN800+braided+brake+hose&_sacat=0

    ja der er en del forskellige klosser men et kendt mærke og så "sinter" klodser går du ikke helt galt i byen (det vil dog slide mere på skiven Bremse envne VS Levetid )


  • Nicolai S
    Nicolai S Tilmeldt:
    aug 2015

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 25
    #6   18. aug 2015 Tak for linket. Det var væsentligt billigere end frygtet...

  • #7   18. aug 2015 så lidt
    men det er jo ikke så dyrt når der kun er en men har da selv fået hel min FZ750 for ca 2000 (bagbremse, forbremser og kobling )


  • #8   18. aug 2015 Du vil opnå meget mere føling med bremsen ved at skifte til stålarmerede.
    Eventuelt kunne et sæt sintermetal bremseklodser måske give lidt mere bid smiley


  • #9   19. aug 2015 Jeg har gode erfaringer med SBS sintermetal klodser. Har lige skiftet til stålarmeret bremseslange på min HD, hvilket jeg syntes gav lidt mere føling.

    Hvor gammel er din bremsevæske på maskinen ?


  • #10   19. aug 2015 Min knap så tunge Savage blev helt fantastisk da den fik en TRW armeret slange på fra louis.de. Lavet til modellen så den passer med længde osv. Inkl friske kobberskiver, så man intet mangler. Jeg fik Meget mere føling og bid, når der skal bremses hurtigt ned til stop, da trykket ikke udvider slangen på vej ned til kaliberen. Så det vil afgjort forbedre dit problem.

    Din bremseskive skal være i orden..

    Jeg vil anbefale dig at adskille kaliberen, rens den igennem for skidt når nu du er igang. Glidere skal renses ned og fedtes til på ny. Så du har et godt udgangspunkt for dine nye klodser i evt. sintret metal. Frisk DOT4 væske på og volais!


  • Nicolai S
    Nicolai S Tilmeldt:
    aug 2015

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 25
    #11   19. aug 2015 tusind tak for inputtene.
    jeg aner ikke hvor gamle slanger og klodser er. jeg kunne godt frygte at de er frq 1997.. cyklen har kun gået 34000 så måske har de overlevet. jeg tænker derfor at skaifte slangerne i låbet af vinteren og så skifte klodserne til enten sinter eller almindelige. det har jeg ikke helt afgjort endnu. tak for hjælpen.


Kommentér på:
Stålarmeret bremseslange

Annonce