Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Maling af 2-3 meter skur 1.300 kr.
  • Problemer med vaskemaskinen 500 kr.
  • Fjernelse af gammel oliefyr/kedel 500 kr.
  • Flytte vandhane og tilrette afløbsrør 1.200 kr.
  • Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Lugning af ukrudt i hæk 1.130 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  "Automatisk" kædesmøring
  • #1   13. feb 2008 Det mener jeg personligt det er!! Med mindre man skal krydse afrika på en offroader!

• #2   13. feb 2008 Mindes at have læst et sted, at man skal skifte kædekit 2-4 gange før det har tjent sig ind.. (og så længe regner jeg ikke med an beholde min nuværende mc..)

• #4   13. feb 2008 Ville enormt gerne montere Scotoiler, men det koster jo også mindst 4 x så meget.
    Faldt bare lige over denne og tænkte at det kunne være et alternativ

• #5   13. feb 2008 kæde !!!!! ???

• #6   13. feb 2008 Tror du selv at man husker at smøre/trykke på den iøvrigt ikke så smarte sennepsflaske? Tror ikke jeg selv ville huske det så har monteret en scottoiler med dobbelt dyse istedet, og det virker bare.

• #7   13. feb 2008 Hmm. Tror sgu' bare jeg medbringer en dåse kædespray

• #8   13. feb 2008 Jeg har en monteret på min bike, og det virker perfekt..
    Motorolie er noget af det allerbedste du kan bruge til at smøre med, da det virker langt hurtigere og er langt mere letløbende end de fleste spray, ulempen er at det af samme grund også lettere slynges af, men det er jo netop løst ved at man altid har smøring ved hånden...

Du kan læse meget mere om Loobman her : http://www.chainoiler.co.uk/

• #10   13. feb 2008 BMW ?????????????????????

• #11   13. feb 2008 Øhh, Hvad, James B?

• #12   13. feb 2008 Dem jeg kender der har invisteret i en Scootoiler har været glade for den. Du fordobler levetiden på kæden.
    SÅdan en koster det samme som et alm kædekit, så det er hurtigt tjent ind.
    Det er langt de fleste der stopper efter 100km regnkørsel for at smøre kæden og så køre videre. Så er du ikke så god til at få smurt kæden inden den trænger til fedt, så kan en scootoiler svare sig.
    Den i linket viste model kender jeg ikke noget til.

Hvad James B hentyder til, er at BMW har kardantræk der ikke skal smøres ligeså ofte som kæde.

• #13   13. feb 2008 jo jesper kardan skal smøres hele tiden ellers ville div fabrikker nok ikk bruge penge på bagtøjsolie men olien skal ikk skiftis så tit som man skal smøre en kæde

• #14   13. feb 2008 ja rem træk det skal ikk smøres

• #15   14. feb 2008 Det var alligevel nemmere på Kawa'en der havde remtræk

• #16   14. feb 2008 Motor-Mental: Tak fordi du opklarede det for mig. Var slet ikke klar over at kardantræk løb i olie...

• #17   16. feb 2008 Sådan en scoot oiler er noget være bras, hvis man godt kan lide at gi modellen noget rulle ud af svingene. Selv med den skruet så langt ned i dosering som muligt bliver der forstøvet en mikroskopisk tynd olie film på venstre dæk kant. Det er bare ikke sjovt når man gerne vil bruge hele dæk fladen. Det tager også kun små 30 sek at smøre kæden selv med fuld oppakning på jernet, og ingen central støtteben.

• #19   16. feb 2008 Enig med Don T, heller ikke nogen problemer med olie på dækket her. Hvad for en "injektor" kørte du med, og hvor var den monteret?

• #20   16. feb 2008 Den sad på min kammerats ducati 750ss monteren oppe under røven ved ikke hvad injector der sad på. (det som fulgte med) Den sad så den ikke fik al strålevarmen fra motoren. Min kammerat syntes også det var det bedste i verden og havde aldrig problemer. Det var så indtil vi nåede frankrig, så var den gal. Det kan godt være den virker herhjemme når det er koldt. Men når tempraturen er omkring 30 (det bliver det jo også herhjemme) så kunne den ikke bruges. Der kan så argumenteres med man bare kan ha noget tykkere olie med til de varme dage eller kører med den tykke olie, og så justere på scoot oileren. Men ryger ideen så ikke med det er noget der klare sig selv ?

• #22   16. feb 2008 Min kammerat havde også skruet sin så langt ned som muligt men måtte stadig bøvle de sidste 4000 km af ferien. Don T som du selv beskriver din måde at justere din scoot oiler er det jo heller ikke noget man bare fylder op med olie, men man skal hele tiden fin justere, for at kompensere for vejret/forhold. Hvis man ikke har noget imod det så er den jo perfekt. Men er det ikke nemmere bare at smøre kæden normalt ? selv i regnvejr holder det da normalt minimum 500 km uden problemer.

Kommentér på:
"Automatisk" kædesmøring

Annonce