{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
594 visninger | Oprettet:

Heidenau K60 - skidt eller kanel? {{forumTopicSubject}}

Kære gutter og gutinder smiley

Jeg har smækket et par Heidenau K60 på min gamle bmw R80.
Det har jeg primært gjort, fordi jeg synes, de er fucking fede smiley

Jeg har aldrig før kørt med 80/20 eller 50/50 dæk, da mine tidligere kværne "bare" kørte med almindelige glatte dæk.

Jeg kan mærke, at jeg har lidt frygt for, at de skulle glide ud eller generelt være ustabile. De larmer lidt omkring de 90 - 100 stykker, men ellers føles de helt ok.
Jeg ved, at der er rigtig mange, der kører med dem. Det kan enten være af estetiske eller off-road grunde.

Jeg skal muligvis en tur til Norge til foråret, så jeg kunne godt tænke mig at høre jeres erfaringer med dækket på asfalt.
Jeg har læst meget om dækket på nettet, og der er delte meninger, udover at de allesammen er enige om, at der er mange kilometer i dem.
Det er jeg egentlig lidt ligeglad med.
Jeg vil gerne have dæk, man kan regne med. Og så mange kilometer får jeg heller ikke kørt om året.

Hvad er jeres erfaringer med dækket?

Kør forsigtigt den sidste bid af sæsonen smiley

M.v.h.
Tobias


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Heidenau K60 - skidt eller kanel?
  • #1   12. sep 2021 Jeg har endnu kun kørt i tørvejr og kun med Haidenau på baghjulet på min Royal Enfield.
    Det bider rigtig godt på grusvej og står udmærket fast på tør vej. Der er lidt vibrationer, men slet ikke så det trætter.
    Nu kører min maskine ikke voldsomt hurtig, så jeg er sikker på dækket sagtens kan klare mine behov i vådt føre. Kør efter forholdene. smiley


  • #2   12. sep 2021 Har kørt med Heidenau på mit BMW Scrambler projekt og havde absolut ingen problemer, tvært imod. De var forbavsende støjfrie og havde et godt grib.
    Men det er ikke et racerdæk til de små hurtige asfaltveje, så bare du husker det, kan du trygt køre lidt frisk smiley


  • #3   12. sep 2021 Sætter pris på jeres tid, d'herre smiley

    Jeg kører heller ikke ræs, men der må godt være dæk til at kunne ligge sig ind i et sving med ok fart.
    Jeg kunne bare mærke, at jeg holdt lige igen, men jeg må lige stole lidt mere på dem og slappe af smiley


  • #4   12. sep 2021 Dækket er nok hovedsagelig beregnet til kørsel i løst underlag. Vil du køre hurtigt gennem sving på asfalt, så er det ikke det rette valg.

  • #5   15. sep 2021 Der sad heidenau på min guzzi da jeg købte dem, jeg kørte omkring 3000 på dem før jeg skiftede til roadrunner landevejsdæk.

    På min maskine blev de hurtigt slidt, der er trods alt mindre gummi i kontakt med vejen end et traditionelt dæk. De larmede også en del, og når man lagde cyklen ned i sving kunne man mærke hvordan den "hoppede" på knopperne.

    På grusveje var det et fint dæk, og på mindre offroad maskiner vil jeg også mene det vil være et godt match. Men på en landevejs maskine er de en pestilens


Kommentér på:
Heidenau K60 - skidt eller kanel?

Annonce