OBS: Highway Hawk OBS: Highway Hawk
Jeg skriver dette, da jeg føler det er min pligt som Mc'ist
Jeg har 2 gange modtaget Risere fra Highway Hawk og begge gange er gevindene gået i enten i top eller bund..
Fik en ekspert til at forklare mig hvordan man så spænder, da jeg ikke mente jeg gjorde noget galt. Man kan jo altid blive klogere ik'...
Det viser sig at begge risere har været støbt i messign, dvs blødt af hel***** til ! Man kunne lige se det under forchromningen få steder hvor de ikke skulle se pæne ud. Men faktum er, at kommer der stål skruer i lortet, så er det jo dømt til at trække gevind i stykker, selvom man spænder med 3 fingre.
Så til jer der styler jeres choppere med Highway Hawk, vær lige opmærksom på hvad de udsætter forbrugerne for. De er jo totalt ligeglade med kvaliteten og det er så uprofessionelt. Det kunne jo gå galt imens man kører ved en manøvring hvor lortet skulle kunne tåle lidt tæsk. Svup og skruerne ligger på asfalten.. Og hvor er man selv så?
Det er simpelthen så skod - og mere til !
maj 2006
Følger: 9 Følgere: 11 MC-er: 3 Annoncer: 1 Emner: 9 Svar: 745
Er du sikker på det ikke er aluminium?
Det er ikke så nemt at dreje en skrue over gevind i messing, jeg arbejder selv med messing og aluminium til daglig.
mar 2007
Følger: 32 Følgere: 377 MC-er: 4 Emner: 72 Svar: 1.574
Det er ikke aluminium, messing er jo lidt kobber farvet.
mar 2007
jun 2005
Følger: 12 Følgere: 13 MC-er: 11 Emner: 51 Svar: 921
maj 2006
Følger: 9 Følgere: 11 MC-er: 3 Annoncer: 1 Emner: 9 Svar: 745
Jeg er næsten sikker på det er aluminum ellers har du godt nok spændt dem hårdt eller brugt forkerte skruer.
Det kunne jo evt være noget med tomme gevind og du har brugt millimetergevind? eller omvendt?
mar 2007
Man lægger ikke kobber under forchromning længere. Det stoppede man med efter 88 pga miljø hensyn.. Derfor ser du også mange udstødningsrør i dag der bliver misfarvet, det er fordi chromen arbejder med stål/jernet indenunder. Chrome siden 88 har en anden bindeflade end Kobber i dag. Kobber er suvirent den bedste måde at få chromen til at holde på, men man gør det ikke mere.
Jeg kan tage en skruetrække og skrælle messingen af på, så det er altså sandt. De vejer 1,5 kg pr. raiser. Det er noget blødt lort Highway Hawk sælger for at spare og score fortjenesten.
mar 2007
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 138 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.198
Ekspert er såmeget sagt, men det var mig, der rev det sidste gevind ud!
Ved ikke om de er støbt i messing, jeg vil tro, de måske er derjet ud af en billig genbrugsklump. Faktum er, at de medleverede bolte blev anvendt, og det øjeblik, hvor jeg bare begyndende komprimerede dæmpergummiet mellem øvre gaffelbro og riser, sagde det smut, og gevindet blet lige så fint trukket af riserens indre gevind - trist! det kom udsom fine messingtråde.
Visuelt har jeg samme risertype på min egen cykel, men materialet er noget ganske andet. Her kan jeg rive lige så tosset jeg overhovedet vil i den nedre befæstningsbolt. Dette er en 5/8 " stålbolt, der rækker 2,5-3 cm ind i riseren. Er denne fremstillet af anstændigt gods,skull man mærmest ikke kunne flå sådan et genidstykke i den dimension i stykker uden forlængede nøgler!
OBS: Highway Hawk