1.041 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

OBS: Highway Hawk OBS: Highway Hawk

Jeg skriver dette, da jeg føler det er min pligt som Mc'ist

Jeg har 2 gange modtaget Risere fra Highway Hawk og begge gange er gevindene gået i enten i top eller bund..

Fik en ekspert til at forklare mig hvordan man så spænder, da jeg ikke mente jeg gjorde noget galt. Man kan jo altid blive klogere ik'...

Det viser sig at begge risere har været støbt i messign, dvs blødt af hel***** til ! Man kunne lige se det under forchromningen få steder hvor de ikke skulle se pæne ud. Men faktum er, at kommer der stål skruer i lortet, så er det jo dømt til at trække gevind i stykker, selvom man spænder med 3 fingre.


Så til jer der styler jeres choppere med Highway Hawk, vær lige opmærksom på hvad de udsætter forbrugerne for. De er jo totalt ligeglade med kvaliteten og det er så uprofessionelt. Det kunne jo gå galt imens man kører ved en manøvring hvor lortet skulle kunne tåle lidt tæsk. Svup og skruerne ligger på asfalten.. Og hvor er man selv så?

Det er simpelthen så skod - og mere til !


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Ophæng gardinstang i betonvæg 300 kr.
  • Hækklipning 2.500 kr.
  • Hækklipning og busk beskæring, 1 stk 1.450 kr.
  • montering af to plafond lamper 1.000 kr.
  • Ophæng af ikea skabe/reol 500 kr.
  • Vand / Vaskemaskine 990 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  OBS: Highway Hawk
  • #1   13. apr 2008 Hvis de er støbt i messing vejer de som ind i h****** og messing er som regel rimeligt hårdt.
    Er du sikker på det ikke er aluminium?
    Det er ikke så nemt at dreje en skrue over gevind i messing, jeg arbejder selv med messing og aluminium til daglig.



  • #2   13. apr 2008 Ja, de er ret tunge ! Troede også det var godt kram af samme årsag.. Men gevind der er drejet i messing med stål skruer er jo helt væk.. Det kan ikke holde til det de skal, som en del af et styr. Det bliver jo hevet og vredet. Kun stål kan holde.

    Det er ikke aluminium, messing er jo lidt kobber farvet.


  • #3   13. apr 2008 Jeg lægger et billede ind i album, så kan du se hvordan vi så det var messing..

  • #4   13. apr 2008 For og for chrome mener jeg bestemt laget under skal være messing/kobber hvis det skal binde... så mon ikke bare det er det lag du kan se....

  • #5   13. apr 2008 Kobber er rødorange og messing er gul. For at forchrome lægger man typisk et tyndt lag kobber på emnerne og jeg tror det er det du ser.
    Jeg er næsten sikker på det er aluminum ellers har du godt nok spændt dem hårdt eller brugt forkerte skruer.
    Det kunne jo evt være noget med tomme gevind og du har brugt millimetergevind? eller omvendt?


  • #6   13. apr 2008 Som sagt spænder jeg ikke hårdt - der er mange der siger det samme som dig - nu fik jeg min mester til selv at prøve dem, og ikke engang med knap 3 kg's spænding kunne de holde. Disse raisere skal kunne holde til 30 kg's spænding fordi styret skal kunne tage mange tæsk!

    Man lægger ikke kobber under forchromning længere. Det stoppede man med efter 88 pga miljø hensyn.. Derfor ser du også mange udstødningsrør i dag der bliver misfarvet, det er fordi chromen arbejder med stål/jernet indenunder. Chrome siden 88 har en anden bindeflade end Kobber i dag. Kobber er suvirent den bedste måde at få chromen til at holde på, men man gør det ikke mere.

    Jeg kan tage en skruetrække og skrælle messingen af på, så det er altså sandt. De vejer 1,5 kg pr. raiser. Det er noget blødt lort Highway Hawk sælger for at spare og score fortjenesten.


  • #7   13. apr 2008 Tager man forbehold for dobbelt rør's udstødninger, så forlænger det selvf. levetiden på den rigtige skinnene chrom.

  • #8   13. apr 2008 Jeg må give Andy ret.

    Ekspert er såmeget sagt, men det var mig, der rev det sidste gevind ud!

    Ved ikke om de er støbt i messing, jeg vil tro, de måske er derjet ud af en billig genbrugsklump. Faktum er, at de medleverede bolte blev anvendt, og det øjeblik, hvor jeg bare begyndende komprimerede dæmpergummiet mellem øvre gaffelbro og riser, sagde det smut, og gevindet blet lige så fint trukket af riserens indre gevind - trist! det kom udsom fine messingtråde.

    Visuelt har jeg samme risertype på min egen cykel, men materialet er noget ganske andet. Her kan jeg rive lige så tosset jeg overhovedet vil i den nedre befæstningsbolt. Dette er en 5/8 " stålbolt, der rækker 2,5-3 cm ind i riseren. Er denne fremstillet af anstændigt gods,skull man mærmest ikke kunne flå sådan et genidstykke i den dimension i stykker uden forlængede nøgler!


Kommentér på:
OBS: Highway Hawk

Annonce