{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
862 visninger | Oprettet:

Rustne bolte {{forumTopicSubject}}

Hej Alle,

Så er min gamle duc ved at vågne efter vinterhi. Jeg er lidt træt af de rustne bolte jeg har. Det er i forgaflen, fodstøtter, osv.

Der er nok en ti-tyve stykker.

Jeg synes ikke lige at kunne finde rundt i nye alu bolte, så overvejede om man ikke bare kunne sende dem til galvanisering eller sådan?

Måske bare noget rustfjerner?

Andre gode ideer?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rustne bolte
  • #1   25. apr 2008 Et lille trick:

    Pil dem ud, en ad gangen. Spænd dem forsigtigt fast i en boremaskune. En klat Autosol på, og så poler dem mor den sammenfoldet bomuldsklud eller en fin svamp. Så er rusten af, på ingen tid. Giv dem derefter voks eller lakforsegler. Gentan dette, når de er skruet i.

    Det holder et år eller to ad gangen, og det tager mege lang tid at silde boltene ned:-)


  • #2   25. apr 2008 Send dem til guld fornikling (tror jeg det hedder). Alle mine blev om forniklede ca 50 skruer og div små beslag. Kostede den vanvittige sum af 150kr..... så bare kom igang man får virkeligt meget for pengene, se evt på min profil.

  • #3   25. apr 2008 Lars: har du nogel nærbilleder af det, og hvor fik du det udført?

  • #4   25. apr 2008 Hvad med at skifte dem ud til bolte i rustfast stål..? Dem har vi masser af hvor jeg arbejder... gå hen til den nærmeste rustfri smed og spørg om du kan købe nogen...

  • #5   25. apr 2008 Hej igen,

    Tak for svarene.

    Jeg ringede til ÅK Chrom i Århus, og de sagde at jeg skulle overveje at få det galvaniseret istedet. Så jeg ringede til Virring Elektrogalvanisering, og de var bare med på det. Han lavede en masser sager til biler og motorcykler, så jeg kunne sagtens komme med et par håndfuld bolte og 100 kr. Det eneste er at det kan tage op til 3 uger, da han skulle have det med i en stor trummel. Hmm... heldigt jeg skal læse til eksamen smiley

    Kasper


Kommentér på:
Rustne bolte

Annonce