849 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Ny potte, hvordan? Ny potte, hvordan?

Hej alle

Jeg går og leget med tanken om at skulle have en ny udstødning på, istedet for den standard der er der nu. Formålet er at få en bedre lyd.

Det er vel kun den sidste del af udstødningen, dvs potten, som jeg behøver at skifte, for at opnå dette, ikke?

Kan man bare bruge alle typer potter, og har i evt forslag til nogle potter jeg skal overveje?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montere fatning 400 kr.
  • Samling af spisebord 1.350 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Hækkeklipning 500 kr.
  • 2 lamper og 2 billeder 500 kr.
  • Tilslutning af komfur 350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ny potte, hvordan?
  • #1   7. jun 2008 kun det bagerste ja..
    Du skal finde noget universalt gerne carbon..
    du er nødt til at bixe noget sammen selv til din..

• #2   7. jun 2008 Ok, det lyder alligevel som et større projekt smiley

• #4   7. jun 2008 Hej Mads.

Prøv som der bliver foreslået at måle diameteren på røret, så har jeg måske et forslag til en potte..
    Det kan godt lade sig gøre at få en anden potte på, du skal bare alliere dig med én der kan arbejde en smule med metal...

Allan :o)

• #5   8. jun 2008 Jeg ved ikke lige hvordan jeg måler diameteren på røret. Men omkredsen af røret er ca 6cm, så diameteren må vel blive:

6cm / pi = 1,909cm

Kan det passe det er diameteren på potten?

Derudover ser det ud som om den nuværende potte er svejset fast på røret?

• #6   8. jun 2008 Eller naturligvis ikke diameteren på potten smiley Mente selvfølgelig røret smiley

Der er vel nogle standard mål for sådan noget? Så det der ligger tættest på 1,909cm må være det jeg har, tror ikke målingen er helt præcis smiley

• #7   8. jun 2008 19mm er ikke meget i hvert fald, men det er jo også en lille mc. Ofte ligger de indvendige mål på pottens rør (som jo skal uden over dit rør) på 45 - 50mm.
    Din model motorcykel har fra fabrikkens side fået et udstødningssytem der går ud i ét, og mange vælger derfor selv at tilpasse en potte, det vil sige:
    kappe den originale af
    påsætte en ny potte og en tætne den med pakning mellem rørene og spænde den fast hvis det er en slip-on - eller lade en modtageplade til en bolt-on og svejse den til røret, som potten så skrues fast på...

Hvis du har mod på noget af dette, har jeg muligvis en potte der kunne komme til at passe over på.

Allan :o)

• #9   9. jun 2008 Hehe smiley

Jeg havde jo målt omkredsen på røret med et målebånd, men kom sku til at aflæse det i tommer, istedet for i cm smiley

Så diameteren er altså 1,909 tomme, eller ca 50mm smiley

• #11   9. jun 2008 Ja den der Remus sports potte, men det med at svejse, der står jeg altså af...

Er der egentligt specielle karrakteristika ved de forskellige mærker? Så man kan få forskellig lyd? Og vil jeg overhovedet kunne få en lydforskel på så lille en motor?

Kommentér på:
Ny potte, hvordan?

Annonce