1.014 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 29 Svar

Xenon ? Xenon ?

Går lidt med tankerne om Xenon på min Mc, specielt for at blive set, da det er en kendsgerning at motorcyklister tæt bliver forvejslet med en knallert 45 eller lignende.

Men når jeg sådan kigger på forskellige hjemmesider, får man kun 1 xenon pære med i pakken (Ikke kun Bi-xenon), er det meningen at man skal købe 2, eller er det fordi det kun er beregnet til enten kort eller langlys, pga mulighed for at lygteparabolen smelter?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hæng spisebordslampe op 250 kr.
  • Græsslåning 950 kr.
  • El tjek og eventuelt fjerne stikkontakter i lejlighed 1.000 kr.
  • Montering af gardiner og TV stand 1.500 kr.
  • Fjernelse af ukrudt under hæk 600 kr.
  • Måske defekt kabel i loftet - tjek og reparer 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Xenon ?
  • #1   13. jun 2008 køb et sæt til bil der er to pære i og de et tit billigere, hvis du skal have bi-xenon skal du have h4 pære i forlygten, og men hensyn til varmen skulle xenon ikke blive ligeså varmt som almindelige pære

• #2   13. jun 2008 Altså, man kan jo slet ikke styre xenon på en MC, Hver gang du rykker lidt i gassen, blænder du alt og alle.
    Det er slemt nok på biler med forkert indstillet Xenon, men på MC går det helt amok.

Du kan jo evt. tage sådan en gul reflex vest på smiley

• #3   13. jun 2008 Hehe takker for svarene. Men tror nu xenon passer mig bedst smiley

• #4   13. jun 2008 det fungere også fint men pas på du ikke får for højt K tal det er ikke godt
    Jeg startede med K 8000 det er ikke til at se med det er meget blåt nu køre jeg med K 5000 det er meget iorten syntes jeg

• #5   13. jun 2008 Xenon er vel ikke mere irriterne end dem der ikke har instillet deres lygter/lygte rigtig??? smiley

Heller en bøde på 500 kr engang imellen en at blive overset en gang......

• #6   13. jun 2008 Planen er K 6000, netop fordi den ikke er Al for i øjnfaldende, hvis i forstår smiley
    og Rasmus kunne ikke have sagt det bedre

• #7   13. jun 2008 Kørte også med 6000 k i min bil og der ser også ret fedt ud smiley Så jeg skal også ha købt mig et 6000 k sæt denne gang smiley

• #8   13. jun 2008 Marc D - For det første er det brand ulovligt, hvis det ikke er standard på cyklen smiley
    For det andet blænder det pænt meget. måske ikk så meget om dagen, men om aftenen er der ofte folk der blænder tilbage smiley
    Et par plusser : Man bliver set.... Det ser fedt ud. hehe det var vist det.

Bortset fra det kan du finde dem på ebay til forskellige modeller.
    Jeg købte bare et alm. Xenon (ikke bi-xenon), da der ikke rigtig er brug for fjernlys mere smiley Det lyser kraftigt nok om aftenen/natten.

Der findes alternativer, som er bedre end de pærer der sidder i i forvejen. De er også lovlige, og lyser næsten lige så godt som xenon.
    Det er også noget billigere... tænk over det smiley

• #9   13. jun 2008 Husk at det er højspænding der er mellem boksen og pærerne og det hører ikke hjemme på en mc både pga brandrisiko og fordi det lavet støj i elektroniken, jeg har selv prøvet det og jeg skal aldrig ha det i nærheden af mine cykler mere

PS: Jeg er selv elektriker og har arbejdet en del med højspænding

• #10   13. jun 2008 Michael ved skam godt det ikke er lovligt. Men hvis det kan gøre en forskel den dag hvor man Kunne være kommet til skade, ofre jeg gerne pengene. btw. de pærer du omtaler, har de virkelig en så stor effekt, at det næsten er på samme niveau som et alm. Xenon kit ?
    Glenn B, støj i elektronikken ? hvad mener du helt præcist med det smiley ?

• #11   13. jun 2008 Støj ??? Joo mit støjer i Ca. 5 Sec. så kan man ikke høre det mere og ja det er højsåænding 2,3 KV
    Jeg har ikke hørt om at det kan forstyre noget af det eliktriske og da min er så gammel at det meat moderna er nærmest lyset kan jeg kun sige hvad jeg har hørt

• #12   13. jun 2008 Ja Glenn vil gerne høre mere om det støj?
    Hvad så med biler der får efter og org. monteret xenon, der er da langt mere elektronik i en bil..

• #13   13. jun 2008 Jeg har desværre ikke rigtig noget at sammenligne med.
    Det er kun hvad jeg har hørt fra folk.

Men der findes andre alternativer også...
    http://www.vibra-lys.dk/ blandt andet..
    Osram Nightbreaker <<--- Nok bedste alternativ som er lovligt...
    (link fjernet)

• #14   13. jun 2008 hej marc d jeg har købte det sidste sæt herinde hos ham, http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=55184336
    til min bandit, og lod være med at bruge den ene pære og det virkede fint og er billigt i forhold til andre

• #15   13. jun 2008 Hellere komme til at blænde et par stykker og så komme hjem i live....
    Kører selv med 6000k bixenon der ikke er for blåt igen. mht højspænding på mc, tja hvad er spændingen til tændrør med elektronisk tænding ca 50000 volt? så der er xenon næsten lavspænding i forhold til.

• #16   13. jun 2008 Hmm... hvad er det for en ego-indstilling??
    "Bare jeg bliver set, er jeg ligeglad med, om jeg blænder samtlige modkørende, så de ikke kan se vejen!" ...
    Bare en tanke smiley

Men giver da ret i, at det er effektivt - min kørelærer havde det på sine biler, der var det lækkert...

• #17   13. jun 2008 det kan nemt justeres så det ikke blænder hvis det står for højt kan man ikke selv bruge det til noget fornuftigt

Jeg har købt mit af en her som også er her inde og det fede ved det er også man skal ikke klippe i det existerende lednings net på min kan jeg i løbet af MAX 5 min skifte til en anminlig H4 det eneste værktøj jeg skal bruge er en stjerne skrugetrækker til at pille parabolen af og på med igen

• #18   13. jun 2008 Jan V
    Du misser vist pointen - selvfølgelig vil vi da gerne ses, og dermed undgå ulykker for os selv - men ikke på bekostning at jeg blænder alt og alle jeg møder, med dertil hørende risiko for, at de kører galt, fordi de ikke kan se et sving, eller lignende...

Boss ( Fjelstervang ) A
    Det ville jeg sgu gerne se - tror endnu ikke jeg har mødt en mc med xenon, der ikke har blændet mig... Selvfølgelig kan det lade sig gøre, hvis man installerer det som det lovligt installeres i biler, så det justerer sig selv, men...

• #19   13. jun 2008 Jeg har nu gennem længere tid kørt med xenon der er justeret meget lavt.

Siden det kom på har jeg ikke oplevet nogen af de der "han kører 45" forseelser, og der er heller aldrig blevet blinket af mig, hverken nat eller dag. Så jeg tror ikke det blænder specielt meget.

Jeg er fint klar over at hvis det ikke er sat lavt så blænder det meget mere end en almindelig halogen pære, men man har vel lov til lige at tænke sig om når det bliver monteret.

• #20   13. jun 2008 Christian K
    Præcis - eller hvis man lige vrider håndtaget lidt i en acceleration, eller rykker sig 10cm længere tilbage etc etc...

• #21   13. jun 2008 Syns der er rigtig mange interssante svar, og ting der kommer frem som man ikke lige har tænkt på. Men lyder til at hvis man tænker sig ordentlig om når man skal montere det, kan man mindske risikoen for at blænde andre. Så det må kun være et spørgsmål om tid før jeg køber et sæt K6000 fra Ebay

• #22   14. jun 2008 det skal være billig på E Bay for der kommer jo prort på også og så garantien er vanskliger

• #23   14. jun 2008 Hellere blænde lidt, og blive overset mindre. Min kørelærer sagde også, at det var en god idé med xenon, selvom det ikke var helt lovligt.

• #24   14. jun 2008 hehe, blir nødt til at kommentere det med støj, tror ikke der menes støj der kan høres! :oD haha
    men ja, støj vil der komme, hvis diverse kabler ikke er skærmet ordentligt, og da det er fin mekanink på de fleste nye cykler, så er der en overhængende risiko for at det vil forstyrre signaler til styreboks og sådan!
    ps: er også elektriker! ;o)

• #25   14. jun 2008 feks de nye yamaha med fly by wire, forestille jer at signalet mellem gashåndtag og styring blir forstyrret, surt rundt i et skarpt sving pludselig at give fuld gas!

• #26   14. jun 2008 Nikolai K:
    Det fungerer vel via datapakker med checksum??

Jeg kan ikke forestille mig at det er drejemodstand de har sat på som gashåndtag? ;o)

• #27   14. jun 2008 Robert A: jojo, det er det da. En drejemodstand er da noget af det nyeste teknologi der findes. Og det er specielt velegtet til gashådtag på mc'er smiley

Nikolai: Mon ikke også Yamaha for formået at afskærme kablet lidt? Det er jeg overbevist om smiley

• #28   14. jun 2008 jeg tror ikke det er noget problem for att kunne jo også gå galt da mobilem kom men den har vi da også overlevet

• #29   14. jun 2008 hehe, nu er mobiler jo heller ikke HEEEELT det samme som højspænding! :oD

Kommentér på:
Xenon ?

Annonce