{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.489 visninger | Oprettet:

Anders V
Anders V
Tilmeldt:
9. aug 2004
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 6

regler for nummerplade på siden. Lys? {{forumTopicSubject}}

Hej.
Jeg skal have sænket mc'en og vil til at lave lidt custom bike ud af den. Jeg skal bl.a. have nr-pladen på siden da jeg vil korte af bagskærmen eller selv lave en kort i glasfiber. Vil gerne være fri for lys på bagskærmen. Hvordan er reglerne der med baglygte reflekser mv. Må man sætte dem på nr.plade holder på siden hvis bare man holder blinklys på hver sin side af cyklen??

Er der nogen af jer der har mål på hvor langt nr.plade-holder må gå fra cykel og jord for ikke at skrabe imod i et sving?

Det er en dorton 250 - kopi af virago, og fuldstændig magen til lifan, jinlun osv. Kan ikke finde et billigt sænkningsæt/dæmpere til dem. Vil ikke bruge for mange penge på dem? Nogen der ved hvor jeg kan få nogen billigt?
Det samme med et fremflyttersæt? Der overvejer jeg bare selv at lave et, medmindre man kan få det til små penge??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  regler for nummerplade på siden. Lys?
  • #1   6. okt 2008 Baglygten skal sidde center for cyklen og være synlig 80 grader til hver side.
    Blinklys skal sidde på hver sin side af baglygten. Baglygten skal være E-mærket. Afstanden mellem blinklygterne kan jeg ikke lige huske.
    Nummerpladen skal være oplyst så den er læsbar fra 20 meters afstand. Lygten behøver ikke at være E-mærket.
    Nummerpladen skal sidde vandret eller næsten vandret og må ikke være monteret på siden. Dog er der ikke mange der er klar over denne regel, da den ikke står samme sted som synsreglerne.


  • Anders V
    Anders V Tilmeldt:
    aug 2004

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 6
    #2   6. okt 2008 ah... møj.
    Så må man nok hellere gemme bagskærmen og lave nyt så man kan sætte det på ved syn smiley


  • #3   7. okt 2008 Hmm, nummerpladen skal sidde vandret? Så må jeg hellere få rettet min... smiley

  • #4   7. okt 2008 Du kan jo evt lave et beslag til nummerpladen der går hen bag ved bagdækket. Så kan du montere nummerplade, baglys og blinklys så de sidder fuldt lovligt. Plus at du kan få den korte bagskærm også. smiley

    Hvis du er meget fiks på fingrene mht det der med glasfiberbagskærm ku jeg muligvis godt bruge din hjælp.


  • #5   7. okt 2008 Nr. plade på siden giver betjenten retten til at kalde dig til syn !
    så hvorfor gøre sig den umage at overholde alle de andre regler ?


Kommentér på:
regler for nummerplade på siden. Lys?

Annonce