920 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Nyt liv til en gammel trofast cykel Nyt liv til en gammel trofast cykel

Dette er hovedsageligt til folk med FZR 600.

Går selv med ideen om at lave om på røven på min cykel, da den mildest talt er lidt forældet.

Søgte lidt rundt på nettet og fandt denne side.

http://www.airtech-streamlining.com/yamaz/fzrr1conversion.htm

Bare en lille service hvis nogen går og mangler noget at bruge vinteren på.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Pudset vinduer 500 kr.
  • Opsætning af hegn 700 kr.
  • Hylder, TV, mm i betonvæg 1.999 kr.
  • Jeg skal have taget en antenne inkl parabol ned 1.499 kr.
  • Sage Kaffemaskine kværnen kære ikke rundt 1.000 kr.
  • Havemand til havearbejde 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nyt liv til en gammel trofast cykel
  • #1   6. nov 2008 Ikke dumt, og $ er jo lav lige nu smiley

• #2   6. nov 2008 nemlig.. den ser sku fed nok ud... dog lidt mere end jeg har på hånden lige nu, så prøver først at rode lidt med det standard der sidder på...
    Så skulle de gerne komme til at ligne lidt den her -

http://www.youtube.com/watch?v=fHa8cLsOk7Q

Og så skal den 42" fladskærm af en baglygte bare laves om til nogen dioder smiley

Har også planer om at pille blinklysene af og lave dem 'indbygget' i frontkåben ved siden af forlygten, og det samme med de bagerste...

• #3   7. nov 2008 Synes det er lidt ærgeligt at ombygge en så fin cykel. Den bør stå så tæt på originalen som muligt efter min mening.

• #4   7. nov 2008 Jeg er med Allan i den her. Synes íkke man bør pille ved de fede gamle 80'er-racere. Desuden synes jeg det ser enormt ynkeligt og "påklistret" ud når folk forsøger sig med en foryngelseskur ved f.eks. at sætte en R1-røv på en gammel FZR. De 2 stile passer bare ikke sammen. Lidt ligesom den FZR der er til salg herinde med R6-front og Fireblade-røv - noget af et mismatch, hvis du spørger mig.
    Til gengæld synes jeg det er cool nok at gå hele vejen og f.eks. bygge et komplet kåbesæt fra en R1 over på en FZR1000. Mener det er herinde jeg har set det.

Mvh Mathias

• #5   7. nov 2008 Allan - kan til dels godt følge dig, og så alligevel ikke. Jeg syntes resten af cyklen er super fed, men hver gang jeg kigger på røven tænker jeg.. aaarrrhhh.... og nu har jeg hele sommeren gået og tænkt hvordan jeg skulle lave den om. og da jeg har et ekstra komplet kåbesæt til min(hvor det andet er godt slidt) prøver jeg bare at bygge om på det, og bliver det ikke som forventet, sætter jeg den gamle røv på igen.

Dølhus - Jeg syntes faktisk ikke den røv på det link jeg har sendt er slemt på nogen måde, da jeg ikke syntes cyklen ellers ligner er 80/90er cykel. Prøv også at se røven på mit andet link, hvor han bare har savet lidt i den org. Syntes faktisk også det ser rigtigt godt ud.

K2 - Enig i at dem der har bygget de gamle cykler om til noget streetfighter, eller hvor røven næsten peger lodret op, det ser sku ikke for smart ud, og så syntes jeg også det er 'synd' at bygge om på dem med runde lygter, da de har en mere flad front, og runde lygter med strømlinet røv - som dølhus siger - Påklistret.

• #6   2. dec 2008 Hey Henrik, har gået med de samme tanker omkring ombygning. Det er som om at de glemte røven da de i sin tid gik i gang med at tegne FZRén. Resten holder jo!! Jeg er dog kommet nået til den konklussion hvor jeg må gi Allan og Mathias ret. Kan jo ikke ændre røven uden at det gør noget ved helheden og det tror jeg ikke jeg er interesseret i.

• #7   2. dec 2008 Jeg syntes netop at den cykel jeg linker til på youtube beholder den gamle fzr 'sjæl' og med lidt modifikationer på bagenden og et 160 (istedet for 140 standard bagdæk) så har man en rigtig fed cykel med et nyt look.

Er så også i den heldige situation at jeg har ekstra kåbedele liggende, som jeg kan save i, og bliver det ikke godt, smider jeg org. på igen:)

• #8   2. dec 2008 Du må meget gerne gi lyd fra dig når du kommer videre i projektet, kunne være lidt spændende at se hvad du ender op med. MVH Kim

Kommentér på:
Nyt liv til en gammel trofast cykel

Annonce