4.782 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Nyt liv til gummistudse, hvordan?? Nyt liv til gummistudse, hvordan??

Jeg har observeret at mine gummistudse på luftfilterkassen, altså dem der sidder fast på karburatorerne, er helt hårde og faktisk er lidt for små, så de kan ikke komme til at sidde fast med spændebåndene, jeg har lagt en klud mellem tank og luftfiltekasse for at holde dem nede på plads, men hvordan får man liv i sådanne gummistudse igen, altså blødgjort dem, er der nogen gode tips og tricks derude??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af 6x gardinstangsbeholder 1.000 kr.
  • Skift af blandingsbatteri 1.000 kr.
  • Elektriker 1.000 kr.
  • Kenwood røremaskine. Blender har sat sig fast 500 kr.
  • Reparation af skriveborde 800 kr.
  • Græsslåning 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nyt liv til gummistudse, hvordan??
  • #2   22. jul 2009 De er ikke krakelerede, men hårde og lettere deforme efter at være monteret forkert på et tidspunkt, jeg tænkte på om man kunne koge dem, eller noget i den stil??

• #4   22. jul 2009 Ja - Det er et hulens problem, - min mc har tilsvarende gummirør, - der så rigtig pæne ud, - og først ved renoveringen af min mc, hvor jeg hev lidt i dem, - viste det sig de var fyldt med bitte små sprækker, - og om "byt til nyt" (eller i mit tilfælde blot "nyere") var DET der gjorde den NU holder tomgang og ikke "hikker" ved gasgivning, - ved jeg ikke..
    men noget "falsk luft" (hedder det det.?) må der været kommet ind den vej..!!

jeg må ud og se hvad "Motul shine and go" er for noget.. ;-))

go' sommer..!

• #5   22. jul 2009 nu ved jeg ikke hvor svære de er at få af men man kan faktisk få gummi blødt igen, jeg roder en del med et par gamle biler som det ikke er til at få nye dele til mere, hvis vi har noget gummi til dem der ikke er helt i orden, så vasker vi det i varmt vand med lidt sæbe, så bliver det faktisdk blødt og rent igen, dernest grundig inspektion for revner og lign, hvis de dur bliver de tørret på en varm radiator (ikke el) og når de er helt tørre behandlet med plast nyt (det bilforhandlere bruger for at trylle en bil til at se ud som ny) mens de er varme og bløde, så holder de smidigheden, de bliver ikke bløde som ny men ofte bløde nok og når det så er monteret får det bare en gang plast nyt en gang om året, så holder det næsten evigt.

• #6   22. jul 2009 De er ikke revnede eller noget, og det betyder ikke det store om de er, de sidder mellem luftfilterkassen og karburatorerne, altså har de ikke noget meget falsk luft at gøre, det opstår mellem karburator og topstykke, men det "plast nyt" middel, hvor får man fat i det, eller kan silicone olie/fedt mon bruges? Grunden til de skal blødgøres er at filter kassen slasker rundt oven på karburatoerne, og så mister cyklen bundtræk, da disse gummirør er udformet specielt for at opnå et specielt flow gennem karburatoren!

• #7   22. jul 2009 tjah jeg har en "lokumsaftale" med en automekanikker hvor jeg henter det for et beløb til kaffekassen, men tror faktisk det er et firma der hedder clean der laver det, det kan du jo prøve at google engang

• #8   23. jul 2009 Der er ingen garantier, men ret ofte kan man reddet gummi, der er blevet hårdt ved at give det tynd siliconeolie gentagne gange. Giv den et godt lag, lad det trække ind og gentag og gentag, og gengat og gentag osv.

Efter en uges tid kan du se, om det hjælper.

• #9   5. aug 2009 Så tror jeg at problemet er løst, jeg fik fat i nogle andre gummistudse, de viste sig at være lige så håbløse som de gamle, dog ikke så deforme. De blev vasket med sæbe i varmt vand og renset med en grydesvamp, efterfølgnede varmede jeg dem op til de begyndte at ryge lidt, så mokkede jeg dem på karburatorene og monterede spændebåndene, efter de er blevet kolde holder de nu formen, og er lige til at tage af og på ;o)))))

Kommentér på:
Nyt liv til gummistudse, hvordan??

Annonce