1.028 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Kuglelejer i svingarm - hjælp! Kuglelejer i svingarm - hjælp!

Hvordan får jeg kuglelejerne ud af svingarmen? Jeg kan se lejerne i begge sider, men hvordan får jeg dem ud. Jeg kan ikke få noget ind bag ved lejerne, for det er som om at det et langt leje hele vejen igennem (håber I kan forstå hvad jeg mener).

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Beskæring af buske/træer 1.000 kr.
  • Opgravning af kirsebærlaurbær 3.000 kr.
  • Opvaskemaskine reagerer ikke/ingen lys i display 1.400 kr.
  • Hækklipning 2.800 kr.
  • Klip hængelås op 205 kr.
  • Blocked toilet 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kuglelejer i svingarm - hjælp!
  • #1   7. dec 2008 Der er sikkert 1-2 lejer i hver side og et rør imellem, så du bliver nødt til at slå lejerne ud fra modsatte side med en lang dorn eller et stykke rundstål

• #2   7. dec 2008 Det bedste er at presse den ud.. ,med bla hydraulik

• #3   7. dec 2008 Jørgen, du har ret. Det lykkedes at få skubbet det midterrør lidt til den ene side, så der kommer en lille kant som jeg kan slå på med en lang bolt. Men kanten er så lille at den bolten skrider hele tiden.

Nogle gode ideer?

Ole K, Hvordan kan man få den ud med hydraulik?

• #4   7. dec 2008 Det kan godt være et træls arbejde. Brugte en del timer sidste forår på at få lejerne ud af min bagsvinger. Især hvis de ikke er vedligeholdt ordenligt, altså smurt, kan de sidde rigtigt godt fast.
    Jeg endte med at slå dem ud med et langt stykke rundjern og der skulle virkelig lægges kræfter i!

• #5   7. dec 2008 find en god dorn, eller rundstål, en bolt bliver sikkert hurtigt deform og smutter ofte

sørg for at skifte stedet du slår hele tiden, så du slår hele vejen rundt på lejet, ellers kanter det lidt og sidder mere fast

sidst men ikke mindst sørg for at du har godt anlæg på svingeren

• #6   8. dec 2008 Jeg plejer at svejse en lille klat indvendigt i det ene leje, så har du noget at lade dornen slå på. Når det ene leje er ude, fjerner du røret og så har du masser af plads til at rame det sidste leje.

• #7   8. dec 2008 AAAAARGH! Jeg har lige kæmpet i tre timer og lortet har ikke flyttet sig en millimeter. Jeg tror jeg prøver det med svejsklatten.

Kommentér på:
Kuglelejer i svingarm - hjælp!

Annonce